Režie:
Mads MatthiesenScénář:
Martin ZandvlietKamera:
Laust Trier MørkHudba:
Sune MartinHrají:
Kim Kold, Lamaiporn Hougaard, David Winters, Elsebeth Steentoft, Allan Mogensen, Barbara Zatler, Per Otto Bersang Rasmussen, David GarmarkObsahy(2)
Téměř čtyřicetiletý Denis se živí se jako profesionální kulturista a ve svém věku je stále starý mládenec. K seznámení mu chybí dominantnější povaha i správná příležitost. V posilovně se mu nedaří a celou situaci rozhodně nevylepšuje fakt, že bydlí pod jednou střechou se svou vetchou, ale panovačnou matkou. V momentě, kdy se Denisův strýc ožení s dívkou z Thajska, rozhodne se rovněž skoncovat se samotou. Odjíždí do Thajska, aby našel „pravou lásku“. Ale nevěsta se v sexuálním turistickém ráji s názvem Pattaya nehledá tak snadno... Denise čeká dlouhá a strastiplná cesta erotickými podniky, aby na konci našel ženu, která pod jeho vypracovaným svalnatým tělem objeví i jeho křehké srdce. Originálně pojatá romance autenticky i s humornou nadsázkou zachycuje různé podoby lásky, ale především citlivě zobrazuje niternou potřebu po blízkém člověku, touhu po opravdové lásce. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (151)
Tělo člověka je jako schránka na poklady. Každá má jiný tvar, a každá skrývá něco jiného. A pro každého má ten který poklad zcela jiný význam. Teddy Bear je film o nutnosti nahlížet na člověka z více úhlů. O složitosti hledání vlastního místa a štěstí. A přitom je to naprosto jednoduchý film, žádné umění. Jen se na to hezky dívá... ()
Dánská hraná verze Shreka. Kulturisté a další se podle Arnieho mají řídit mottem "break the rules, not the low", což by mělo být chápáno jako vymanění se z davu a nepochodování se stádem. A jak to asi Denisovi funguje ve cvičení, pak v milostném a vůbec sociálním životě jeho ignorování všeobecně rozšířených trendů stojí za prd. Trochu mystifikuji, protože smysl Denisova chování nespočívá ve vypočítavosti a honbě za tělem, což je evidentně jeho profesní záměr, ale naopak Denis selhává pro svou romantickou a výchovou podpořenou konzervativní povahu. Denis moc dobře ví, že jeho tělo je jen okrasná schránka a samo o sobě nemá žádnou hodnotu mimo závody, proto všechny ty hry na ukazování svalů, penisů, vagín a ňader mu jsou nepříjemné, neupřímné a nepochopitelné. Denis je mi velice sympatický svou naivitou, idealismem a pílí, ale je moc daleko od společenskýho normálu na to, abych se s ním dokázal uvěřitelně ztotožnit. Nejde nakonec o nic jiného než klasický souboj mezi nesobeckostí a láskou na jedné straně a povrchností a využíváním na druhé. Velmi příjemně natočené i zahrané. ()
Křehký film o křehké duši skryté za obrovitým tělem osmatřicetiletého profesionálního kulturisty Dennise, jenž hledá a stále nemůže najít TU PRAVOU životní partnerku, potažmo štěstí a smysl života. Film o niterné potřebě spřízněné duše. Debut dánského režiséra Matthiesena, zrealizovaný na základech jeho pět let starého krátkometrážního filmu Dennis. ~ /dále možné stopy spoilerů/ Ač je příběh tohoto plachého sympaťáka – protagonisty, který téměř nesleze ze záběru, v dobrém slova smyslu relativně prostý, těží z poměrně podstatných kontrastů, a to jak z hlediska zvolených lokací (Dánsko x Thajsko > domov x ráj pro sexuální turistiku > láska x sex), tak kupříkladu i co se týče zjevných disproporcí postav (obr x drobná Thajka). Kromě zmíněného hledání konkrétní osoby má snímek i další rozměr, spočívající v Dennisově postupném odstřihávání se od diktátu vlastní autoritativní matky, která – ač již poměrně vetchá a křehká – zcela sobecky manipuluje s životem svého syna. Film o probití se ke svobodě, osamostatnění se a možnosti nezávislého rozhodování a vlastní volby. ~ Je pravda, že 10 timer til Paradis je natočen dosti nekonfliktně a způsobem, aby do sebe vše zapadalo, tak jak má (někdo dokonce snímek může označit jako pseudoartový), nicméně jeho nekomplikovaná struktura v kombinaci s přitažlivým tématem a výraznými hereckými typy neobvyklého vzezření z něj dělá cosi, na co se rádi podíváte, ať už jste šťastně zadaní nebo na podobné pouti jako Dennis. A pamatujme si, nic nemusí být takové, jak se na první pohled zdá... (Mimochodem, naprosto hloupé distribuční názvy, včetně toho nejhloupějšího – českého.) ()
Festival Kamera OKO Ostrava 25.9.2012: Dánská vztahovka, která by mohla být natočená kdekoli, hlavně teda v Itálii. Nicméě se toho chopili Dánové a hezky vyobrazují vztak matky a syna. Kdy matka je typickou krkavčí matkou a nedovolí svému synovi (který je 4 větší než ona - kulturista) vůbec nic a zejména vlastní život. V téměř 40ti letech se ovšem Mazel rozhodne se vymanit a někteří to těžce nesou. ()
Nemohu si pomoci, ale Dánové zkrátka filmy umí. Každý rok je toho důkazem. Snímek mě připoutal k televizi železnými okovy, měl spád, od prvních okamžiků zaujal. Výborná práce s kamerou, čistá, seversky signifikantní. Mazel nepředstavuje soubor okázalých výbuchů emocí, projev postav směřuje spíše dovnitř. Herci nepůsobí černobíle, stejně tak ani děj. Sympatický Denis je introvertní kulturista, který netouží po prázdné noci strávené s cizí dívkou. Stejně tak se snaží své stíny zastírat lží. Jeho mohutná postava skvěle kontrastuje s drobnou matkou, která v domácnosti vládne silnou rukou a citelně se dotýká jeho duše. Zpočátku není schopen odporovat, ale postupem času film ukazuje pravou sílu lásky. Lásky k vyvolené dívce, stejně tak i lásky k matce, která chce svého syna jen pro sebe. Možná jsem prozradil až moc, ale tento zážitek byste si rozhodně neměli nechat ujít. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (2)
- Kim Kold (Dennis) měří 193 cm a jeho váha se pohybuje kolem 140 kg. (žvanimírek)
- Mnoho postav je ztvárněno neherci. (Terva)
Reklama