poster

Ill Manors

Drama / Krimi / Thriller / Hudební

Velká Británie, 2012, 121 min

Režie:

Ben Drew

Scénář:

Ben Drew

Kamera:

Gary Shaw

Střih:

David Freeman
(další profese)
  • BuryGol
    ****

    Britský podsvětí už neni, co bejvalo. Drogy, děvky, chlast, přepadení, férovky a gangy byly, jsou a budou, teď už se to ale hodně točí kolem...ehm, menšin. Je to až smutná ukázka toho, jak se mladý kluci můžou chytnou party a pak už se to veze. A sem tam se najde i nějakej ten dobrák, kterej ještě neni úplně ztracenej. No, zase jedna solidní britská kriminálka z trochu jinýho úhlu pohledu, která dokáže zpříjemnit večer. Každopádně, pokud je tohle prvotina Bena Drewa, tak se můžeme jenom těšit, s čim tenhle chlapík ještě přijde.(25.5.2013)

  • Fr
    *****

    ,,…ZAPNĚTE PÁSY, PROTOŽE JSTE VSTOUPILI NA ŠÍLENOU JÍZDU, KTERÁ SE JMENUJE ILL MANORS, KDE SE VEČER DĚJÍ POŘÁDNÉ VĚCI.“..... /// Sedm dnů, osm postav a Londýnská ,,Forest Gate“. Feťáci, kurvy, dealeři, vraždící děti, lidi bez naděje … a jejich drsný příběhy vložený do jednoho. Lidi, který Bůh ignoruje, snažící se přežít jak umí. ZLOMENÁ BRITÁNIE. Baví mě styl vyprávění s hudbou a texty plnejch rapovejch výpovědí tvořící děj (což překvapuje dvojnásob, páč já a rap = pole neorané…nebo minové?). Stejně zajímavý je i propojení postav. Jinak se samozřejmě připravte na věci, který by mně dřív hlava nebrala. Teď už su ale velkej a o životě a světě vím svoje. Jestli hledáte místo kde se lidi nemodlej za úspěch a zároveň jste sociálně založený – zrovna teď asi na nic lepšího doma v obejváku nenarazíte. (…ale kdyby jste chtěli jít ven….) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Baví mě filmy, ve kterejch se daj dobře zpeněžit parchanti v kočárku. 2.) Vždycky mám Plán B. 3.) Thx za titule ,,KeeperX“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(16.12.2012)

  • verbal
    odpad!

    "Notypyčo!", jak s oblibou říkáme my, ostravští lingvisté a polygloti! Dvaaosmdesát procent na jisté nejmenované, šosácké databázičce. Že já mám pořád tendence tomu věřit. A k tomu ty výkřiky jako "Výbornej, špinavej film", "Vynikajúci soundrack", "Šílená jízda"!!! Už jsem Vás nechtěl oblažovat dalšímy krajovými bonmoty, ale vzhledem k situaci si ještě alespoň jedno "Toměpojeb" neodpustím! Ano, možná jde o bez příkras zobrazenou nejspodnější spodinu a drsnou realitu, ve které někteří "ubozí" tvorové musí žít, ale vyznívá to úplně stejně jako všechny ty americké gangsta sračky. Macešský systém ty vynikající lidi a tolik nadějné jedince zahnal na dno, ze kterého není úniku. A tak si vypatlaný recitátor spíchnul za odpřednášené prachy svůj vysněný projekt, rapový muzikál, tklivou generační zpověď a kruté sociální drama. Spočívá to přesně v tom, že banda všelikých kofol, bílých socek, štětek a dalších "obětí systému" chodí dvě hodiny bez ladu a skladu po Londýně, fetuje, pičuje a vzájemně se anihiluje. Za deset minut máte totální hokej v tom, který cigoš je který, a tak se jen odevzdaně nudíte a necháváte se znechucovat vypatlanými, narkomanskými "dialogy" a oblažovat těmi nekompromisními, sociálními básněmi, za které by si "umělec" zasloužil minimálně "Zlatý, recitační kaktus do prdele" a vítězství v soutěži o dokonalý, rytmický rým, jejiž hlavní cenou je amputace jazyka. Otočím si tedy teď frajersky kšiltovku, nechám klesnout rifle ke kolenům, aby mi čouhaly trenky od vietnamců a neskromně to shrnu tklivou sociální baladou, a pokud se ujme, mažu s kamerou do Ostravy-Přívozu a natočím ukřivděný, drsný megafilm o místních Římanech! Jmenuje se to: Púrinosentnegrsedlajfindzgetou (Úvodní nápěv a komplexní hudební podkres) - Dus-dus-dusdusdusdusdus. (Recitátor) Jsem hustej negr z gheta a dělám to už léta, systém se mnou cvičí a proto jsem tak v piči. Kurva, já jsem chtěl tolik pracovat, mít prachy, smát se, milovat, ale ti bílí zmrdi mi řekli "Negr smrdí". (Sbor štětek na cracku) Úú - úúúúú, jseš hustej negr z gheta, hustej, tak hustééééééj... (Recitátor) Yeah, yeah, kurva bejby, yeah, to si teda kuř...... (Sbor štětek na cracku) Úú - úúúúú, jseš hustej negr z gheta, hustej, tak hustééééééj, ou, ou. ou .... (Recitátor) Zkurvený systém, vyjebaná společnost, pomrdaná vláda, a jelikož mě zrovna už nic kloudného nenapadá, tak tlklive říkám jen: Bič, bič, matdzrfakr bič a aby se to rýmovalo, tak dodávám "Rýč!" (Sbor štětek na cracku) Úú - úúúúú, jseš hustej negr z gheta, hustej, tak hustééééééj ... (Recitátor) Yeah, yeah, kurva bejby, yeah, to si teda kuř....... EnddzisisPúrinosentnegrsedlajfindzgetou fak, fak, kantbič. fak, bejbyjééé. A to je asi tak vše, co bych k tomuto svinstvu vyzvracel. Než udělím historicky prvního, amputovaného čuráka, tak pouze dodám, že tento smutný, společenský problém má řešení celou řadu. Jen tak namátkou mě napadá například NAPALM. Pro účely heavyendu budoucího megafilmu samozřejmě rozprašovaný za zvuků "Highway to hell".(2.1.2013)

  • Othello
    ****

    Předem upozorňuju, že Ill Manors jsou mi prostě vrcholně sympatický - ten film má koule, nebojí se technicky experimentovat, herci jsou slušný, nejedna situace je perfektně vygradovaná (za mě vede poprava u řeky) a drsná in da hood atmosféra je celkem autentická. Navíc celá tahle paráda stála 100 000 liber. To je pro představu třeba půlka toho, co stojí jedna dialogová scéna v Sherlocku Holmesovi. Zápory Ill Manors se prakticky všechny dají vztáhnout na to, že Ben Drew si to celý napsal a nakroutil sám. A vlastně je celkem zábavný z toho ty malý chybky vypichovat. Scénář například dobrou půlku událostí vytváří pomocí strašných náhod, což je vážně tak přibližně první/druhej semestr předmětu tvůrčího psaní. Stejně nepatřičně působí snaha režiséra celou tu mozaiku nějak filmově na konci uzavřít, což po něm fakt nikdo nechce a věrohodnosti taky moc nepomáhá fakt, že hlavní postava má silnější morální kodex než já. Ale stejně...(18.1.2013)

  • xxmartinxx
    **

    Tenhle film ono klasický klišé podává v první polovině ještě tím nešikovněji, že si vybral kluka, kterej všechno dělá fakt jen proto, aby dostal od svejch novejch kámošů trávu. Takže když do toho někdo rapuje o jeho "problémech", je to vyloženě k smíchu. Druhý příběh mi přišel tak nevýpovědní o čemkoliv, prostě jen obyčejná povídka bez sociálního přesahu, že ani nevím, proč to tu bylo, když vypravěč se o přesahy tak úpěnlivě snaží. Tím je z toho ještě větší bordel. A uvažování Drewa by mě fakt zajímalo. Tak strašně se tu svaluje vina na nějaký "systém", že mizí jakákoliv osobní zodpovědnost lidí za svoje chování. Čímž se to vše stává podivným odosobněným konstruktem, kde nějaká reálná špína není vůbec přítomná - protože reálná špína plyne z chování lidí v konkrétních situacích, ne z abstraktního zlého systému, který je tu přes ten zástup hajzlů jediným záporákem. A všichni ostatní jsou jeho oběti. Zapomíná se třeba, že v drogách nejede jen spodina, ale i největší boháči - není to věc primárně sociálního postavení ani majetku, ale především osobního slabošství (nebo osobního rozhodnutí - podle toho, jak to berete). Samozřejmě je to složitější, ale právě o to jde - dvouhodinovej film si může dovolit to rozebrat, podívat se na to z víc než jednoho úhlu pohledu a přemýšlet o tom - ne svůj primitivní závěr vyblít před diváka se vším patosem, co to jen jde. Ill Manors se uzavírá do krabice, zobrazuje výlučně pár zvolených postav (a občas u toho zarapuje o někom jinym, kdo měl krutý dětství - očividně každý britský pouliční feťák má několik mrtvých a několik alkoholických rodičů) žijících podle jednoho kódu, a tváří se, že nic jiného neexistuje a není teda cesty ven - ale to je lež. Není z toho cesta ven pro čtrnáctiletýho fakana, kterej nemá problém jít kvůli dávce trávy zmlátit kámoše, protože ten do toho světa patří a zaslouží si ho. A tvářit se, že neměl na výběr, je prostě pokrytectví a šílená zkratka. Není to žádná generační výpověď - je to pokus o omluvu chyb části jedné generace svalováním viny a na nějakou "prozřetelnost" nebo "systém" - v prvním příběhu vyvoláváním lítosti vůči někomu, kdo si ji nezaslouží, a v druhém výběrem někoho tak ultimátně politováníhodného, že tím mizí kontakt s realitou.(4.5.2014)

  • - Ben Drew (Plan B) si střihl malé cameo, když se objevil jako řidič taxi v poslední scéně před titulky. (KeeperX)

  • - Pri požiari v bare Earl of Essex pred koncom filmu môžeme vidieť pristavené požiarne auto, ale sirény je počuť v diaľke, akoby len práve prichádzali. V ďalšej scéne sú už všetky bezpečnostné zložky v pohotovosti. (vander19)

  • - Na začiatku filmu, keď je zatknutý Ed (Ed Skrein), ho do cely privádza strážnik v uniforme anglickej väzenskej stráže, keď ho po 24 hodinách prepúšťajú, má na sebe žalárnik uniformu britskej polície. (vander19)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace