Reklama

Reklama

Epizody(6)

Obsahy(1)

Sydney. Moře vyplavuje na Bondi Beach podivný kufr, z něhož vyčuhují dlouhé černé vlasy. Uvnitř se nepochybně ukrývá lidské tělo. Případ dostává na starost detektiv Robin Griffinová, která se během vyšetřování musí vypořádat i s vlastním komplikovaným soukromím... Podobně jako první řada této ceněné série je i řada druhá, nesoucí podtitul Čínská dívka, autorským projektem světoznámé filmařky Jane Campionové. A podobně jako u první řady i tentokrát slouží vyšetřování kriminálního případu jako základ pro obecnější úvahu nad ženským údělem, zde s důrazem na mateřství a zneužívání žen muži. O výjimečném postavení televizní tvorby Jane Campionové svědčí i skutečnost, že Čínská dívka byla světu slavnostně představena v květnu 2017 na věhlasném filmovém festivalu v Cannes. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

Malarkey 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Myslel jsem si, že se to s druhou sérií trošku změní. Změna prostředí, změna herců. Všechno by tomu mohlo jít na ruku. Jenže nešlo. Druhá série se nese úplně v podobném duchu, jako série první. Sice je nový případ, nové postavy, Nový Zéland nahradila Austrálie, ale výsledek je na bod stejný. Postavy protivné, Elisabeth Moss možná ještě víc, jak v první sérii. Jane Campion je silně proženská režisérka. Nevím proč, ale v jejich filmech nebo seriálech si přijdu jako chlap vždycky hrozně nechutně. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem pouze 2. sérii a je docela dobře možné, že první sezóna Na jezeře je výrazně lepší - konec konců kvalitu scénářů Westworld 1 a 2 dělí minimálně půlka galaxie - ale po tristní zkušenosti s Čínskou dívkou nemám ani tu nejmenší odvahu riskovat srážku s něčím tak neobratně napsaným. Je pro mě záhadou, čím si seriál zasloužil širokou publicitu, protože při sledování seriálových postav jsem měl pocit, jako by psychiatrická diagnóza Sagy Norenové ze seriálu Most byla nakažlivou chorobou a u protinožců vypukla epidemie. Prakticky neustále jsem měl pocit nepatřičnosti, chování postav chyběla vnitřní logika a jejich emocionální reakce byly prapodivné, jako by ovlivněné drogovým opojením. Jane Campion není obratná vypravěčka, ale všechno se na stylistické nedostatky svádět nedá. Při útoku vilného vozíčkáře jsem nabyl dojmu, že si ze mě už autorský tandem nepokrytě utahuje a seriál se pohybuje na teritoriu u nás vyčleněném pro Adélu, co ještě nevečeřela. Ze všech feministicky laděných děl poslední dekády, které gender skloňují na všechny způsoby, mi Čínská dívka přijde bezkonkurenčně nejslabší a selhává jako kriminální thriller i jako společenské drama. Jediným světlým bodem byla přítomnost sympatické a osobité Elisabeth Moss v hlavní roli. S jiným scénářem by její obsazení mohlo znamenat výhru. Celkový dojem: 25 %. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nebýt Kidmanky, tak se k tomu seriálu nevrátím. Ona sice zraje a zraje a cíleně si tentokrát vybrala docela zajímavý protiúkol bisexuální adoptivní matky v nevšední masce, ale někdo jako ona televizi nepotřebuje, pouze propůjčuje svou osobnost projektu, který potřebuje po letech nakopnout. Extrémně pomalé tempo 1. série nezanechalo dobrý dojem. Nádherná krajina Nového Zélandu byla vystřídána rutinnější Austrálií a odosobněná krimi mohla pokračovat. Jsem sice ráda, že se dovyprávěl základní příběh kdysi znásilněné policistky Robin Griffinové, ale sledovat drama s náhradními matkami a manipulací nezletilých bylo opět velmi náročné. Top of the Lake opět zanechalo mnoho otázek na téma moderní rodiny, mateřství, manželství, viny a odpuštění, ale upřímně doufám, že pokud někdy bude další série, že se jí účastnit nebudu. Mentalita této strany světa je příliš odlišná. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

V druhej sérii sa tvorcovia ukázali ako s látkou viac zžití, čo má za následok vyššie tempo, menej rozpačitých momentov a ucelenejšie rozprávanie. Čínske dievča má asi aj lepší scenár a réžia je viac sústredená, čo je dané aj tým, že si tvorcovia idú presne za svojim cieľom v podobe od začiatku jasne nastolených tém. Druhá séria nadväzuje v istých dejových líniách aj na tú prvú, čím v mojich očiach aj tá čiastočne stúpla na cene. Uvidíme, či sa dočkáme niekedy aj tretej, kde by sa mohli napríklad kompletne uzavrieť aj všetky doterajšie dejové línie, i keď by nás samozrejme čakal aj nový, autonómny prípad. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Dobré, opravdu velice dobré, dlouhé tak akorát, lehce feministické, ale to vem čert. Z Elizabeth Moss se pomalu, ale jistě stává moje (nejen) seriálová bohyně a jestli to takhle půjde dál, budu muset brzo provětrat svou ženskou topku. Třetí díl naprostá pecka, hlavně teda konec a celkově veliká spokojenost, kterou mi jen kazí fakt, že vůbec nevím, jestli bude tenhle seriál ještě někdy pokračovat. Vzhledem ke konci druhé série bych to rozhodně uvítal. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriál o tom, co v dnešním světě znamená mateřství, se sice ze začátku vydává za kriminální, ale přece jen je vidět, o co jeho autorům v prvé řadě šlo. Být to totiž kriminálka, tak bych při propojení osobního a profesního života hlavní hrdinky v takovéto míře asi obracel oči v sloup. Ale ani to nejspíš diváky první série nijak nepřekvapí. Elisabeth Moss je opět výborná. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Elizabeth Moss a Nicole Kidman v druhé sezóně ukazují, že Příběh služebnice ani Sedmilhářky nebyly tím nejlepším seriálem pojednávajícím o mateřství, v němž se letos v televizi objevily. Vše, čím byla první sezóna výjimečná, je zde vynásobeno desíti, a to v neskutečně sebevědomém tvaru moderní feministické krimi a detailní charakterové studie. Jane Campion je opět jako ve svých filmových počinech křehká, poetická, ale zároveň přinášející krutý, drsný a realistický ženský příběh. Naprosto zásadní letošní počin, jehož sledování díky práci s detaily a charakterovou drobnokresbou připomíná spíše čtení té nejkvalitnější literatury. Nejlepší epizoda: China Girl (1) ()

bouncer 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nebylo to špatné, ale dost to mate tělem - první série byla detektivka, druhá se tváří jako detektivka, ale nikdo tam nic nevyšetřuje, všechno je psychologické drama. I hlavní hrdinka říká, že chce pracovat, vyšetřovat, že je v tom dobrá... no to sakra není, však nic nevyšetřila! Nechala si ukousnout nos, postřelit stupidní parťačku a našla a málem zase ztratila dceru. V tom je to docela zklamání, ale jako psychologické drama to funguje obstojně. ()

Davered 

všechny recenze uživatele

Ma to atmosferu, ma to styl, ale na tom pramalo sejde, vzhledem k tomu jak spatne to je cele napsane. Campion nezajima pribeh nebo verohodne postavy ale jen tema - v tomto pripade materstvi - ktere bez vyraznejsich logickych souvislosti variuje ad absurdum. Cela zapletka je postavena na extremni shode okolnosti (pohodlne propojeni hrdincina osobniho a profesionalniho zivota) a postavy jsou z velke casti karikatury (sexem posedli muzi) odtrzene od reality. ()

corona 

všechny recenze uživatele

China girl alebo slabší, austrálsky odvar Mužov, ktorí nenávidia ženy. Námet je celkom zaujímavý ale žiaľ pod režisérsku taktovku ho mal dostať asi chlap, gender negender. Takmer všetky postavy (najmä ženské, policajti a lekári), sa chovajú, ako mierne a občas aj ako ťažko retardované. Hereckému obsadeniu jednoznačne kraľuje Kidmanka, neviem, čo urobila, či si vytrhala "švíky" a vytlačila botox ale tak dobre už dávno nevyzerala a dokonca, sa jej vrátila mimika a pristali jej aj šediny. Gwendoline Christie hrá opäť Brienne z Tarthu. Do postavy otca Mary mali určite obsadiť staršieho herca, inak to vyzerá, že v Austrálii povoľujú adopcie neplnoletým, beztak z toho vyšla krajina protinožcov ako miesto, kde sa normálny človek bojí vstúpiť (čo určite nie je pravda). ()

sofiapetra 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Žánrově je to značně matoucí, detektivka to vlastně ani není, ale má to pěknou atmosféru - a ačkoli je to tematicky jasně cílené na různě složité formy mateřství, celkově to nevyznívá nijak hluše ani sentimentálně. Všechno je tam křehké, ale zároveň silné. Zajímavý počin. Sice nevím, co na to chlápci, ale soudě podle komentářů, se pár fanoušků snad přeci jen našlo... ()

hanagi 

všechny recenze uživatele

Asi jsem se tentokrát nenapojila na správnou vlnovou délku, chování většiny postav mi totiž připadalo absolutně nepochopitelné. ()

klima777 

všechny recenze uživatele

První série – Top of the Lake – se dala sledovat. Zde se příliš tlačí na pilu. A pak se ta pila drtí zuby (sedí bába ve Valhalle na mezi, když to na ní přijde, překousne tři řetězy).---- Jakkoliv je téma China Girl závažné, v křečovitém, hloupém a zaslepeném pojetí se stává nechtěnou karikaturou, kontraproduktivní fraškou vymknutou z kloubů (IMHO). ()

kolemjdouc 

všechny recenze uživatele

nemělo to tu pravou anglickou atmosféru (anebo jsem očekávala víc a neobdržela jsem?) Podle mě : slabota díla dlí ve slabém scénáři a nešťastném výběru herců.Moje oblíbená Kidman to nezachránila. ()

cab 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Ohromně originální minisérie od protinožců. Žádná postava není kladná a extrémní jednání až za hranou myšlení ve mně podnítilo hlubší zamyšlení. Zde platí, že šok přináší ovoce. Postavy jsou důležitější než samotné případy. Zde znovu 90% ()

Mlle 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Postavy v této sérii se vesměs chovají, myslí i cítí jako pomatení, otrávení lidé s vyřazenými celými nervovými okruhy, a to aniž by je navzájem jejich vlastní reaktibilita znepokojovala, jako by již dlouho žili ve virtuální, chemicky modifikované realitě, kde je jejich příkladná asociálnost normou, která ani okolí nijak nepodněcuje. Matka–policajtka nechá bezstarostně na svobodě pobíhat šéfa bordelu plného nezletilých a zneužívaných Asiatek ze zranitelných sociálních skupin, a to poté, co ji samotnou napadne a zraní, poté, co vyšetřuje případ zavražděné z jeho skupiny, a poté, co dobře ví, že dotyčný jako prostitutku využívá její vlastní biologickou dceru? V jakém světě se tohle děje? Kde taková věc proběhne, jako by se nic nestalo, okořeněná jen několika slzičkami rozplunyvšími se v návalu nového vína, sexu, dne… ? V nějakých australských Bohnicích? Anebo způsob, jakým spolu řeší na pracovišti dospělí lidé – příslušníci policie, zodpovědní za bezpečnost celé společnosti – problémy mezi kolegy: jako kdyby to byla nedělní mateřská školka rozervaných pacientek, jež se učí namíchat optimální koktejl ze své pubertální hysterie, chronického přechodu a posttraumatického syndromu. Máme věřit tomu, že je něco takto zoufale nemocného kdesi v australském zapadákově běžné a všichni tomu přihlížejí, jako by sami jen sledovali seriál? Psychohry hnané do extrému už mě ve filmu unavují. Tvůrci se možná snaží o originalitu za každou cenu, ale copak si nevšimli, že jsou si ta absurdní šílenství a psychické zmatenosti všemožných filmových postav již tolik let v seriálech nápadně podobné? Série je nudná, chybí jí příběh či náznak čehokoli reálně uchopitelného a zajímavého. Pospojovat šest dílů špatného pocitu a různých druhů psychické nevyrovnanosti „temnou atmosférou“ není filmové dílo, ani jeho základ, o který by se mohlo opřít, kdyby snad obsahovalo to, co zdejší sérii chybí – děj, napětí a především nápad. O kolik zábavnější jsou realistické příběhy typu Happy Valley, kde žádná, v reálu nikde neexistující psychotická kancelář plná single cvoků, ani rodina nacpaná pokud možno co největším množstvím osvojených dětí, lidí se všemi existujícími sexuálními orientacemi i dysfunkcemi a co nejhlouběji narušenou minulostí, kteří nechávají ostatní bez mrknutí oka páchat všemožné zločiny, aniž by se angažovali, kvůli chabému příběhu vzniknout nemusí. Škoda, první série byla pozoruhodná, hluboce lidským způsobem propojovala prinicipální životní emoce s neotřelou zápletkou. Tohle je jen pytel nesourodé špíny, která se snaží zaujmout žalostným způsobem vynucovanou pozorností – rádoby soudobým angažmá obrovské hromady psychických úchylek na jedné pláži. Zaujmout se nakonec povedlo jen excelující šedovlasé Nicole Kidman. Vedle již tradičně oslňujícího hereckého výkonu tu poprvé vypadá jako člověk, ne jen jako hnidopišsky cizelovaný obraz sebe sama coby Barbie na klíček, který v jiných filmech i v reálu unavuje svou neživotností a kýčovitostí. Třeba nás léta dvacátá z tohoto všetečného filmového psychobalastu konečně vysvobodí? () (méně) (více)

Reklama

Reklama