poster

Na slaměné cestě (festivalový název)

  • Portugalsko

    Estrada de Palha

  • anglický

    Hay Road

Dobrodružný / Drama / Western

Portugalsko / Finsko, 2012, 95 min

Režie:

Rodrigo Areias

Scénografie:

Ricardo Preto

Kostýmy:

Susana Abreu
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Safrine
    *****

    Kdo čeká western v podobě divokého západu, svištících kulek a kabaretních salooních tanečnic, ten se asi zklame. Film je spíš variací na western s příchutí Jima Jarmusche. Nechybí sveřepý hrdina v dlouhém kabátě, klobouku spuštěném do čela a s flintou, odhodlaný nalézt spravedlnost a ukradené ovce ze stáda svého nebožtíka bratra. Ve filmu se šetří jak se střelným prachem, tak s humorem – ovšem v dobrém slova smyslu. Výstřely a vtipy se tu dávkují pečlivě jako zasloužené čokoládové bonbony po dojedeném obědě. To vše je zabaleno do slušivého audiovizuálního obalu. Rozmanitost portugalské přírody zaujme svým specifickým rázem a troufám si říct, že soundtrack k tomuto filmu by pochválil i samotný Ennio Morricone.(1.7.2012)

  • POMO
    **

    Nízkorozpočtová westernová guilty-pleasure meditácia o slobode a spravodlivosti, natočená na poliach a roliach hentam za kopcom. Interiéry nasvietené ako v televíznej inscenácii, kostýmy ako z Troch mušketierov. Atmosféra začiatku 20. storočia nulová. Divák, rozmaznaný Coenovcami či Jarmuschom má dilemu, či sú tvorcovia vážne tak neschopní, alebo sa ledabolo bavia parodovaním žánrových prvkov, navešaných na úmyselne nezmyselnej kostre. Herec v hlavnej úlohe sa podobá na Daniela Day-Lewisa. Má ostré rysy v tvári a minimalistickým herectvom ideálne zapadá do nálady filmu i konvencií žanru, ale často je stavaný do parodickej polohy. Či tým má stelesňovať nejakú demítizáciu westernového hrdinu je ale opäť odvážna úvaha. Myslím, že tvorcovia niečo také zamýšľali. Ale moc im to nevyšlo.(4.7.2012)

  • mcb
    odpad!

    Kolik zatmívaček, hlubokomyslných citátů, kytarových vybrnkávaček a prázdných pohledů se vejde do jednoho filmu? Neskutečně smrtící kombinace špatných hereckých výkonů (ten casting!), amatérské režie, nesmyslného scénáře, děsivé kamery a vizuální stránky podprůměrné portugalské telenovely. Postavy se smrtelně vážnými výrazy chodí od kraje ke kraji obrazu a za doprovodu násilně naroubovaných hloubavých citátů a otravné kytarové hudby pronášejí neskutečně prázdné a stupidní dialogy o spravedlnosti, víře a podobných rádoby univerzálních tématech. Při sledování tohoto skvostu jsem přemýšlel o člověku, který napsal oficiální synopsi filmu a jestli to myslel opravdu vážně, ba dokonce tomu i věřil. Smál jsem se, ale zároveň mi bylo i podobných diváků, kteří v nepochopitelnosti filmu nalezli to pravé "umění" (paní s nechápavým výrazem ve tváří ve frontě přede mnou zatrhla "excelentní"), líto. Prvotřídní meditativní odpad. 1/10(3.7.2012)

  • Checht

    47. KVIFF - Těžko hodnotit tento film. Krásně jsem se u něho bavil, dostával jsem na balkoně Velkého sálu záchvaty smíchu a bylo mně pak krásně. Bohužel se zde jedná o kouzlo nechtěného. Snímek na mě působil snahou zaujmout za každou cenu a zdůraznit formu (bídnou) nad obsahem (nesmyslným). Detaily typu balíky slámy, parabela a strojově pletený svetr v roce 1908 tomu dodávají zvláštní říz.(30.6.2012)

  • cineman
    *

    Soutěžní sekce zase jednou ukázala svou odstrašující temnou stranu. Jakákoliv podoba s Mrtvým mužem vychází na prázdno kvůli absurdnímu a naprosto nezáživnému příběhu vedoucímu do stanice Nikam. Hlavní hrdina se potací mezi dvěma výrazy. Ovšem nejostřejší zbraní portugalského Clinta Eastwooda je jeho smrtelně dlouhý pohled. Westernový paskvil.(30.6.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace