poster

Román o jednom masakru (festivalový název)

  • Itálie

    Romanzo di una strage

  • slovenský

    Príbeh o jednej masakre

  • anglický

    Story of a Massacre

  • anglický

    Piazza Fontana: The Italian Conspiracy

Drama

Itálie, 2012, 122 min

Komentáře uživatelů k filmu (21)

  • POMO
    ***

    V 69-om to bolo (aj) v Taliansku politicky komplikované. Dokonca tam vybuchlo zopár bômb. Hoci neboli vynníci dodnes odhalení, niekto o vyšetrovaní a mlžení pravdy v najvyšších kruhoch nakrútil film... Film s tridsiatimi postavami rôzneho politického vyznania a dôležitosti v incidente, s tridsiatimi postavami o ktorých nám ako o ľuďoch nič nepovie. Čím má mňa - diváka nezaujímajúceho sa o taliansku povojnovú históriu - taký film, navyše tak remeselne všedne zpracovaný, zaujať?(4.7.2012)

  • Houdini

    Křišťálový glóbus - výběr(17.6.2012)

  • Tsunami_X
    ***

    Za posledních pár let jsme to viděli už několikrát a přestává to být sranda. Důraz na to, aby ve filmu bylo víc postav než členů ROH, detaily na vytuněné Italy všech generací a košil a poctivý monitoring celého případu se už trochu okoukal. Stejně jako vyprávění, které v těchto typicky chlapských tématech cpe ženy do pozadí, baví se nikdy nekončícími konverzačkami a nakonec tahá eso z rukávu tak, že nám ukáže, jak jsou ty naše vlády hrozně prohnilý. Jako televizní minisérie by to asi fungovalo líp.(2.7.2012)

  • FlyBoy
    ***

    [ITFF 2012, Sydney] Neskutočný spád, (pre neoboznámeného) arogantne rozdistribuované informácie a (snáď pre každého kto aspoň minimálne trpí zvedavosťou nad možnými následkami politického hyenizmu) zdrcujúci epilóg. Snímok je prevažne znevažovaný hlavne kvôli "televíznosti" a neschopnosti sa orientovať v telegraficky predkladaných súvislostiach, čož mi príde skôr ako divácka zhýčkanosť+lenivosť, než relevantný argument, ale budiš. Pripúšťam, že by nezaškodilo viac obozretnosti a uváženosti v zmysle umiernenejšieho premostenia jednotlivých faktov aby to na dotyčného nepôsobilo akokeby dostal kladivom po hlave. Napriek tomu sa "Romanzo di una strage" nedá uprieť sugestívna usilovnosť vo vierohodne obsadených postavách, dejovej gradácií a priamočiaro komunikovanej nezvratnosti. Pôvodne som to mal za neisté štyri, ale s odstupom sa prikláňam k vyberanejším trom.(17.10.2012)

  • Ruut
    odpad!

    KVIFF 2012: K čemu je superpropracovaný film o mapování bombových útoků, když neitalovi nedokáže pořádně představit veškeré souvislosti a je naprosto nemožné se zorientovat v množství postav a ohraničených kapitol. Objektivně asi 40-60%, ale pro mě ztráta času.(2.7.2012)

  • bassator

    47th KVIFF 2012 - OFFICIAL SELECTION - COMPETITION - Soutěžní sekce (Romanzo di una strage / PIAZZA FONTANA: THE ITALIAN CONSPIRACY / Román o jednom masakru)(10.7.2012)

  • anais
    *

    Promarněná šance jak navrátit italskému kriminálnímu žánru život... Román o jednom masakru se encyklopedicky valí skrz skutečné události popisující teroristický útok v Římě sedmdesátých let... Snaha popsat alespoň trochu každý dotčený charakter naprosto ubíjí jakoukoliv diváckost. Tenhle film je ta nejkrystaličtější NUDA, jakou si lze představit, a nezachrání ho ani nahusto rozestavěné Fiaty v každém záběru.(8.7.2012)

  • poz3n
    ***

    Asi třikrát jsem během promítání málem usnul. Nebylo to sice jen díky filmu samotnému, na druhou stranu Román o jednom masakru je vcelku náročný, pokud se úplně necítíte na film plný postav s podobnými italskými jmény (a vlastně i obličeji) a s dějem, který se točí okolo skupiny anarchistů, která je sledována a vyslýchána. Nabízí se mi srovnání s filmem Baader Meinhof Komplex, který ač vlastně stojí na stejném principu a obsahově je podobný, tak dokáže celou dobu držet tempo a má v sobě určitou dynamiku. Román o jednom masakru bohužel nikoliv. 47. MFF KV. 5/10(6.7.2012)

  • Anderton
    ***

    I keď si za pre nás neznámych hercov dosadím mená, ako Ventura, Volonté alebo Gabin, stále mi z toho vychádza iba mierne nadpriemerný film. Možno je to tým, že vinníci sú stále viac menej neznámi a ide tak iba o variantu udalostí, ako ju nám predstavujú tvorcovia. Atmosféra je vynikajúca, našinci by sa mali čo učiť a nie je to len tmavším filtrom. Nitky samozrejme zase vedú úplne najvyššie, veci sa musia ututlávať, neustále ste vyrušovaní tajomnými telefonátmi, niet sa kam skryť. Poznáte to. Teda aspoň z podobných politicko-detektívnych trilerov. Taliansky Baader Meinhof komplex ale nevznikol.(4.2.2018)

  • Terva
    ***

    Takový ten politickolokální film z určitého prostředí. Nic mi to pořádně neřeklo, ale zase nenudilo.(28.9.2012)

  • toropro
    *****

    Film velmi kvalitní-nešel jsem na něj nepřipraven (po Il divo jsem věděl, že na takové filmy se vyplatí strávit pár chvil s wikipedií) ...jediná věc, která se musí vytknout, je krabí salát z Billy, kterého se mi nedostávalo a měl jsem hlad (KVIFF 2012)(7.7.2012)

  • r_t_fish
    *****

    Mozna trochu narocne na orientaci v postavach, ale tato rekonstrukce dobovych udalosti me strhla. Velmi poctivy politicky thriller, ktery klade stejny duraz na peclivou pripravu v archivech i samotnou realizaci (snad jen dobove vozy jsou az prilis nalestene, podobne jako v Mesrinovi, coz ovsem uveritelnosti nijak neubira).(9.7.2012)

  • Zyne
    ***

    (MFF KV 2012) dramatická inscenace událostí spojených s výbuchy v Itálii v 69. a skutečně je to inscenace, které by to asi nejlépe slušelo na TV obrazovce a možná spíše v podobě seriálu, který by mohl ještě více tnout do zde ve finále jen načrtnutých situací a vztahů - všelijaká politika je tu všudypřítomná, ale nejde se do hloubky. ve skutečnosti je to spíše přehlídka všemožných vyšších a nižších příslušníků, anarchistů, pravičáků a v tom úplném finále si pamatujete jen hlavního vyšetřujícího komisaře, protože ti všichni ostatní se vám poztrácí v té konverzační mlze. ale stoprocentně musím pochválit scénáristu - velmi zručná a sebevědomá práce a kvalitně vystavěné dialogy, ale přece jen se dalo možná jít ještě do větších kontroverzí... na druhou stranu je ale možná i dobře, že tento film si nehraje na detektiva a nesoudí, kdo za co vlastně mohl a kdo co spáchal(9.7.2012)

  • kostej_
    odpad!

    Pokud náhodou nejste podezřelým či spoluviníkem onoho masakru, kterého by mohlo zajímat, jestli rekonstrukce případu náhodou neukazuje jejich směrem, pak v tomto filmu nenajdete nic, co by vás mohlo jakkoli obohatit.(4.7.2012)

  • Don Carlos
    *****

    Vynikající oldschoolové politické drama, kterých se dnes moc nevidí. Ano, je to místy nudné. Ano, je to místy nepřehledné. Ano, je tam přemíra postav. Moje filmové srdíčko však potěšilo precizní zpracování, skvělé herecké výkony a hlavně dokonalé dobové kostýmy, účesy i líčení! [ pondělí 2.7.2012, 47. MFF KV, hlavní soutěž ](3.7.2012)

  • Kellerman
    ***

    Bez výhrad natočený film,výhrady už ovšem mám směrem ke způsobu,jakým režisér nedokáže předat divákovi naprosto zásadní informace o představované události.O těch mám po zhlédnutí filmu jen o málo lepší představu,než jsem měl před ním,zorientovat se ve všech postavách (nedejbože si k nim vytvořit vztah) je pak zhola nemožné.Realizace za čtyři,obsahově vratké dvě.(3.7.2012)

  • štíple
    ***

    A zase jsme ve staré dobré Itálii. Rok 1969. Fašisti, komunisti, anarchisti, agenti, kteří byli do jednotlivých stran nasazeni, novináři, policie, kvestor - velký pohádkář a další. Z široké škály postav vyčnívá inspektor Calabresi a anarchista Pinelli. Oba jsou čestní, tudíž zaplatí svým životem. Politické intriky jsou značně zamotané, vyžadují dlouhou stopáž. To může řadu diváků odradit. Zbývaji jen nejzatvrzelejší milovníci Itálie a všeho italského, historici, politologové a filmoví spáči.(3.7.2012)

  • soviczka
    ****

    Začátek prvního filmu, který jsem viděla na letošním ročníku festivalu v Karlových Varech, byl skutečný masakr. Místa děje a postavy se střídaly jako na běžícím pásu, mou ztracenost umocňovala italština chrlená takovou rychlostí, že české titulky se plátnem jen míhaly. Pak mě ze zoufalství (a přiznávám, že i z krátkého spánku... ten ale spíš než filmu připisuji jednomu drinku na sluníčku na předzahrádce...) probudila exploze. Od toho okamžiku jsem z plátna nespustila oči ani na vteřinu a moje nadšení mělo už jen rostoucí tendenci. Škoda toho rychlokurzu v úvodu, dávám 4*.(3.7.2012)

  • merissa
    ***

    Kdo se nevyzná v politických reáliích a systému výkonné moci Itálie 60. a 70. let, bude nejspíš těžko chytat dech, a orientaci nepomůže ani velké množství postav. Členění na kapitoly více či méně návodně pojmenované nebo postava nesnesitelně kladného vůdce milánských anarchistů navíc kazí dojem velmi chtěné objektivity.(3.7.2012)

  • gep
    ***

    Herci dobří, ale spíš divadelní hra, než film. Pár prostřihů na tekoucí potůček to nezachrání(3.7.2012)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace