poster

Sakra, kluku! (festivalový název)

  • Německo

    Oh Boy

  • Slovensko

    Ach, chlapče

  • Slovensko

    Ty kokso!

    (festivalový název)
  • USA

    A Coffee in Berlin

Drama

Německo, 2012, 86 min

Komentáře uživatelů k filmu (61)

  • Anderton
    ****

    Nemeckú kinematografiu mám vo všeobecnosti rád a tak ma nesklamali ani jej tohtoročné kúsky na MFF Bratislava. Oh, Boy! je skôr sledom príhod, ako plnohodnotným príbehom. Je to to, čomu u nás a kúsok na západ hovoríme "hořká tragikomedie ze života". Lenže ak sa jedná o český film, máme z toho vždy oprávnené obavy, ak sa jedná o nemecký, máme sa na čo tešiť. Film naberie ku koncu trochu pochmúrnejšie kontúry, vďaka ktorým dostane hĺbku a prinúti nás zamyslieť sa nad súčasnou spoločnosťou, ktorá hovorí rovnakým jazykom, ale napriek tomu si nerozumie. Bolo tomu inak počas druhej svetovej vojny, keď sa dokázali zblížiť nacista so židovkou, alebo to bol iba filmový scenár? Každá generácia je svojim odlišným spôsobom stratená.(15.11.2012)

  • POMO
    ***

    Zaprášene čiernobiely, trpko-komický pohľad na súčasný Berlín v tieni neveselej nemeckej histórie, a jedného flákajúceho sa mladíka bez budúcnosti. Stretne sa so zopár ľuďmi (starými i novými znamimi), pokecá a opätovne (a neúspešne) sa snaží všade si objednať vysnené kafe. Zopár fajn momentov a dobrý hlavný predstaviteľ, ale celkovo to moc nepobaví, ani nič veľké nezdelí. A ten jazzový podkres ako u Woodyho Allena sa k tomu nehodí. Ako výplň do artového kina pri čakaní na ďalšieho Jarmuscha OK.(12.4.2014)

  • Renton
    ****

    52 MFF KV(4.7.2017)

  • Rob Roy
    ****

    Přesně moje krevní skupina. Hlavní postava, která se potácí na prahu dospělosti od ničeho k ničemu, přestože ví, že by měl se sebou něco dělat. Formálně blízké Woodymu Allenovi (jazzový soundtrack, pěkná černobílá kamera) a Jimu Jarmuschovi (epizodkovitý styl vyprávění, vedlejší postavy, kafe!) a tématem nerozhodnosti má zas blízko k mému oblíbenci Noahu Baumbachovi (Greenberg) a už teď je jasné, že tenhle kousek by se měl podávat jako dvojfilm s jeho blížící se Frances Ha. Komedie to není vůbec, spíš introvertní melancholická projížďka Berlínem. P.S. Film, ve kterém Roman Hubník vstřelí gól za Herthu Berlín jako třešnička na dortu.(28.10.2013)

  • emma53
    *****

    Tak to byl snímek, který se nejen strefil zrovna do mojí nálady, ale navíc se mně líbil svým zpracováním v černobílém provedení, které skvěle dotvořilo atmosféru Nikova bezútěšného života a originálním scénářem. Jako komedie mně to až tak moc neoslovilo i když tady byla jasně patrná snaha vložit trochu komediálních prvků do postav, které se s Nikem během dne setkaly, ale které ho rozhodně nepovzbudily ke smysluplnějšímu životu. Bylo vidět, že si s každým momentem do detailů pohráli, každé setkání s nějakou postavou, ať šlo o souseda, babičku Marcela, atd., bylo jasně ohraničené a mělo své dané místo v Nikově dni. A asi jako ostatní uživatelé i já jsem čekala, kdy už konečně Niko to kafe dostane. Na režijní debut výborné a já se jen ptám, sakra kluku, co s tebou bude dál..........jo a hudba, ač by se mohlo zdát, že sem nepatří, tak to byl moc povedený tah.(12.7.2015)

  • FlyBoy
    ****

    [SFF 2013, Sydney] "Outsider" podľa Gerstera a zeitgeist moderného Berlína, sviežo a pritom stále staromódne. Rozháraný epizodický rámec vypĺňa úderne vedený alegorický humor, trefne ľahostajná mimika hlavného predstaviteľa a všade prestupujúca melanchólia. Film tematicky komplexnejší než by sa na prvý pohľad mohlo zdať (holokaust, byrokracia, hipsterdom, syndróm "nekonečného" dospievania) a technicky zvládnutejší než väčšina veľkohubej konkurencie. Kafkovsky absurdné, smutne pravdivé a sakramentsky zábavné...(12.6.2013)

  • Gimp
    ***

    OK, co tam mas dal?(20.1.2014)

  • gogo76
    ****

    Osamelý vlk Niko už 2 roky nechodí do školy. Otec mu mesačne posiela 1000 eur a on celý ten čas "premýšľa"... Nestáva sa často, aby film bez nejakého výraznejšieho deja dokázal diváka upútať. Tu sa to podarilo, pretože film má dva výrazné tromfy. Prvý je herec Tomi Schilling a druhým silná atmosféra filmu, často podmazaná džezovou hudbou či piánom. Zámerne zvolený čiernobiely formát filmu svedčí, občas vystrelí dobrý vtip a aj dialógy zo života mi mali čo povedať. Asi najviac však dialóg s otcom a záverečná debata so starcom v bare. "Museli sme v triede zdraviť Heil Hitler!, robili sme to , čo všetci ostatní. Alebo máš iný názor?"---"No z dnešného pohľadu..."----"Eééj chlapče, vtedy dnešný pohľad neexistoval..." Tomi Schilling už neraz dokázal, že je skvelý herec, naposledy v Unsere mutter... Je síce malý vzrastom, ale veľký hereckým talentom. TOM SCHILLING - NEMECKÝ AL PACINO! 80%.(19.10.2014)

  • Jhershaw
    ***

    Nemůžu asi začít jinak než SPOILEREM. Celý film sledujeme pachtění a přežívání losera, který není schopný něco dotáhnout do konce, nebo alespon vyjít se svou rodinou a lidmi kolem sebe. A já pořád čekal, že přijde moment, který ho změní, a my se dočkáme happy endu. Ale to se nestane. A pak je tedy otázkou, jaký měl film smysl, nebo jestli mělo jít jen o jakousi melancholickou jednohubku. P.S. ale zajímala by mě nějaká potitulková scéna, třeba po 2 letech, jestli by skončil jako bezdomovec na ulici.(9.7.2017)

  • Madsbender
    ****

    Súčasný nemecký generačný film je pre mňa neznámym územím, problémy hrdinu Nika však nie. Jeden deň zo života mladíka v súčasnom Berlíne je formálne i obsahovo nesporne atraktívnym návodom, ako sa vyznať v hlavách mládeže, ktorej nik nerozumie. Nikov deň je vlastne sofistikovanou a tematicky rozpriestranenou rozprávkou - hrdina sa na začiatku dňa dostane do menších existenčných problémov, v zápätí sa však ukáže, že sa s nimi dokáže vysporiadať, pomôže susedovi s jeho psychoterapiou, získa možnosť dostať sa do filmu, neskôr stretne krásne mladé "osudové" dievča z minulosti a ku koncu dňa ju dokonca "zachráni pred drakom". Do toho sa okrajovo vmiešava v epizodných zábleskoch posttraumatické vyrovnávanie spoločnosti s hrôzami II. sv. vojny (film), kancelárska chladná byrokracia (psychologický posudok), uvedomenie vlastnej nezrelosti (otec), ale hlavne absurdne geniálne zhmotnenie neduhov dostatkovej spoločnosti, v ktorej je ústredný protagonista neschopný dostať sa za celý deň k jedinému kelímku obyčajnej kávy. Prívlastok "kafkovské" je viac než výstižný. 80%(15.10.2014)

  • mchnk
    ***

    Velmi výjimečný Nikiho den. Není jako ty předchozí. Ty bezstarostné. Dnes je nutné se střetnout s pravdou. Ztratil skoro vše, ale přesto je ve svém okolí ten "normální". Což o lidech, které Niko potkává a jejichž detailní osudy vlastně zakrývají jeho vlastní, rozhodně nelze tvrdit. Film působí jako skládačka několika epizod. 3x či více s Tomem Schillingem? Skvělý obraz i hudba mohly být podklady k více dramatičtějšímu příběhu, který by, dle mého, příběhu velice prospěl. Tato německá Woody Allenovština sice neurazila, ale ani mi neposkytla nadprůměrnou podívanou.(14.7.2015)

  • Vodnářka
    *****

    Cesta jednoho ztraceného mladého muže ke kafi aneb jak nepřítomnost kafe vede k alkoholismu. A nebo radši příběh atmosferického Berlína, černobílého filmu a Nika, jež neví, co chce a ani se to najít nesnaží. Film, v němž se možná mnozí poznají a nebo se do něj minimálně během pár prvních okamžiků dokonale vžijí, divně charismatický hlavní hrdina, kouzelné postavy v jeho okolí a jejich nezapomenutelně křekhé příběhy. Poetické vyprávění pozitivně melancholických střípků světa kolem. Snímek, od kterého jsem měla letos největší očekávání a jež jako jeden z mála nezklamal...(4.7.2012)

  • WillBlake
    ****

    Allenovsky swingující.(10.11.2013)

  • JitkaCardova
    *****

    Už jsme opravdu dospělí, a je to dobrý pocit, když člověk o pár měsíců starší než já natočí jako svou prvotinu tak zralý, klidný, noblesní, neuhýbavý a přitom osobitě krásný, svrchovaný film. Je radost vědět, že jsou už mezi mými vsrtevníky lidé, na něž je možné se spolehnout. A přitom vám ještě umožní co chvíli vyprsknout smíchy, ovšem - z dospělých důvodů. *~~(20.7.2016)

  • mat.ilda
    *****

    Sakra, kluku - tys mi učaroval! 24 hodin bez kávy ve dni blbec novodobého rozervance, který na to, jakým protivenstvím prochází, zachovává stoický klid a dokonale si užívá svůj momentální životní postoj... ukáže se, že dočasně, neboť otec se vyjádřil jasně - jediné, co pro tebe můžu udělat, je neudělat nic... což je mimochodem velmi moudré rozhodnutí. Krom toho, že se Niko Fisher tak krásně hledal a měl interesantního kamaráda, provázel ho allenovský džezík a černobílý obraz se záběry Berlína jak z profi fotek padesátých let... prostě skvělá náladovka s naprosto lahůdkovým Tomem Schillingem ♥ - zkrátka, přesně podle mého guuusta - jdu do plných!(8.8.2014)

  • nascendi
    ****

    Pred pár dňami som sa pochvalne vyjadril o nemeckej kinematografii posledného obdobia a hneď mám k dispozícii ďalší dôkaz, že to nie je iba nejaká epizódna odchýlka od doterajšieho. Koho by napadlo, že v roku 2012 niekto nakrúti čiernobiely film, zdanlivo bez deja, s postavou sympatickou nanajvýš vizuálne, podfarbí to nevtieravou hudbou a vznikne z toho pozerateľný a dokonca príťažlivý film, ktorý bez zaškrípania plynie od úvodných po záverečné titulky. Tom Schilling je vo filme veľmi presvedčivý a patrí mu veľký podiel na celkovo dobrom vyznení.(15.10.2014)

  • bassator
    *****

    47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - FORUM OF INDEPENDENTS - Fórum nezávislých (Oh Boy / OH BOY / Sakra, kluku!) - Pro mne asi ten pomyslný vrchol letošního festivalu. Film o kontrovérzním rozmazlenci, který najednou o vše přišel a potuluje se od nikud nikam má své strašné kouzlo a úžasná černobílá kamera, která vyjadřuje černobílé Nikiho pocity to jen dokresluje... - 3. 7. 2012 - kino Thermal - Malý sál - Karlovy Vary - 4. místo - 95%(15.7.2012)

  • Vančura
    ****

    Výtečný film, který mě hodně bavil (hlavně díky většině epizodních postav, které jsou skvěle napsané i zahrané). Černobílý formát mi k tomu sednul, taktéž zasazení do současného Berlína i rámování děje úsekem jednoho dne (stejně tak opakující se motiv s nedostupnou kávou je super; hudební podkres jsem naopak skoro nevnímal a téměř ani nevím, že tam nějaká hudba byla - tak mi přišla nenápadná, resp. dokonale padnoucí k atmosféře snímku). V podstatě celý ten film - tak jak je vymyšlený - hrdina putuje odnikud nikam, potkává různé postavy a něco s nimi zažije, než se zase posune dál - od začátku aspiruje na to, aby se mi líbil - je tam všechno tak, jak to mám rád (dramatická rovina se zde skvěle doplňuje s tou komediální), a má to svou poetikou blízko k zde zmiňovanému Jarmuschovi (aniž bych z toho nutně měl dojem epigonství). Kdyby takto vypadal tematicky podobný český protějšek Parádně pokecal, bylo by hned možné ho vzít víc na milost. V podstatě jediné, co mi na tom filmu vadilo, bylo to, že mi herecký přestavitel hlavní postavy, Tom Schilling, neuvěřitelně připomínal jednoho týpka, kterého strašně nesnáším, takže do té averze jako takové k jeho postavě flákače se mi ještě míchal odpor k herci zapříčiněný tou podobou - ale to je samozřejmě výtka čist subjektivní, za kterou ten film nemůže. Místy se mi tam ale vkrádala i jistá znuděnost, takže nakonec přece jen 4 hvězdy. (Nejen) fandům podobných "lůzrovských filmů" lze tuto německou libovku jen doporučit.(19.6.2016)

  • eLeR
    ****

    Niet sa čo čudovať, že toto bol film roku 2012 v Nemecku, a niet sa čo čudovať, že Tom patrí k najväčším talentom v Nemecku. Ja sa teda nečudujem ... muzika a spracovanie tiež výborné.(14.10.2014)

  • poz3n
    *****

    Pravděpodobně nejlepší film, který jsem na festivalu viděl a ještě uvidím. Scénář plný malých krásných nápadů a scén s prvky geniality a absurdity. 47. MFF KV. 9/10(6.7.2012)

  • jhrasko
    ****

    O chlapcovi, ktorému sa dá pomôcť len tým, že už mu nikto nikdy nepodá pomocnú ruku. A i to je otázka ?! Moderné, prekvapujúce, napriek čiernobielej optike neuveriteľne farebné.(8.7.2012)

<< předchozí 1 2 3 4
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace