poster

Na lovu

  • anglický

    Cruising

  • slovenský

    Na love

Thriller / Krimi / Drama / Mysteriózní

USA / Západní Německo, 1980, 102 min

Komentáře uživatelů k filmu (84)

  • curunir
    ***

    ,,ODKIAĽ SI?" ,,Z MARSU." ,,ÚŽASNÉ, S MARŤANOM SOM TO EŠTE NEROBIL." __ ,,Na love" sa do mojej pozornosti dostalo potom, ako som sa o ňom dozvedel v rámci Friedkinovho profilu ,,Najlepší režiséri Hollywoodu", kde bol hodnotený ako jeden z jeho najlepších počinov, keď po neoprávnenom neúspechu ,,Mzdy strachu" išiel kopať druhú ligu. Dávam mu priemerné hodnotenie, no nejde o zlý film a určite vo viacerých aspektoch vytŕča nad iné, mnou rovnako ohodnotené snímky. Chýba mu však výraznejšia prepracovanosť, ktorú jej skúsený (žeby vyzretý?) režisér mohol vtisnúť. Jadro tohto problému tkvie - ako inak - v scenári, ktorému miestami chýba väčšia viacpohľadovosť, podrobnejšie rozpracovanie a prípadne tiež rozuzlenie celého príbehu v trocha nejednoznačnom závere, ktorého výklad akoby ostal na divákovi. Nepopierateľne je film na začiatok 80. rokov smelo nakrútený, Friedkin sa nebojí kadečo háklivé alebo obscénne ukázať, no zároveň som badal, že by viaceré pasáže išli nakrútiť ešte lepšie a nielen tie v bare (napr. šikanovaný výsluch). Zaujímavá je tiež analógia gay komunity s čisto mužským policajným oddelením, kde sa s homosexuálmi nijako nepárajú. Al Pacino ma okrem svojho hereckého prejavu zaujal najmä prekvapujúcou fyzignómiou s mladým Stallonem, ktorej som si všimol, keď sa v závere oholený na seba pozeral do zrkadlo, čo je ostatne badateľné aj na tunajších plagátoch. Hong-Kongskú verziu netúžim vidieť, ak sa však ktosi podujal na kvalitný, hoci kontroverzie vyvolávajúci remake, to by bolo iné. (755. hodnotenie, 81. komentár k filmu)(11.5.2016)

  • Tetsuo
    ***

    Když do žánrově perfektně zvládnuté psychologické kriminálky pojmete dobově módní téma homosexuality a vylíčíte ji v apokalyptických barvách, nedivte se, že vás jako režiséra obviní z honu na čarodějnice. Friedkin si to u mě tímhle filmem pěkně posral. Nehledě na to, že do jindy statické struktury detektiv-případ vnesl dynamiku vzájemného ovlivňování a proměny. Undergroundovou homosexuální scénu prezentuje jako předpeklí a Al Pacinova postava do konce úplně vyprázdní a stane se z ní nikoli nádoba hříchu, ale prázdná nádoba pro hřích. V něčem je to úchvatné, ale pořád tu zůstává neprominutelně amorální exploatace. Jestli nějaký film může fungovat jako homofobní propaganda, pak toto je zářný exemplář. Ani ne tak hnus samotným obsahem, jako spíš záměrem vůbec točit takovéhle téma.(19.3.2003)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $19,798,718Tržby Celosvetovo $23,600,000(5.2.2009)

  • Rob Roy
    ****

    Jedna z těch kriminálek, které se dnes už bohužel netočí (Fincherův Zodiac se aspoň trochu blíží). A tahle je ještě specifičtější. Odvážné scény z gay klubů, atmosféru dotváří depresivně rockové hudební pozadí - jak písničkové (pořád jsem přemýšlel, odkud znám song It´s so easy až jsem nakonec zjistil, že ho použil QT v Death Proof), tak "orchestrální" - jde spíš o atonální zvuky a ruchy, než melodie. Definitivně jsem si potvrdil, že skladatel Jack Nitzsche ( i on byl přizván k Death Proof, že by náhoda?) je mistr navozování zneklidňující atmosféry (Schraderův Hardcore např.) pomocí de skládá hudbu Jack Nitzsche, tam je o hutnou atmosféru postaráno. Film s nepopsatelným feelingem, na své si rozhodně přijdou příznivci kultu těla (hodně tělesná záležitost, navíc díky bohu s nevyholenými hrudníky, oldschool jak má být) a policajtských uniforem.(16.2.2008)

  • mandes

    rozpočet : ? tržby americke : $19,784,223(10.12.2006)

  • movie
    *****

    Podle hodnocení ne úplně doceněná záležitost. William Friedkin v tomhle období skutečně točil jako o život a CRUISING je svým způsobem malý zázrak. Vůbec nechápu, kde vzal peníze na takhle odvážný projekt, protože tahle temná kriminálka z fetišistického gay prostředí si skutečně nebere moc servítky. Má to vynikající feeling, nasnímané hodně podobně jako Francouzská spojka, Al Pacino fenomenální, Nitzcheho avantgardní freejazz soundtrack super a trochu hloubavý závěr. Tohle by určitě mělo vidět víc lidí. Zapadlý klenot.(4.10.2013)

  • Faidra
    ****

    Při vší úctě, ani čekání na Godota není taková nuda jako četba místních komentářů, zabavilo mě akorát tipování, který uživatel bude pobouřeně kázat proti homofobnímu ladění snímku a kterému bude naopak stříkat homofobie z pera, ehm. O těch druhých si myslím své "své" = "když mi něco nevoní, nestrkám do toho nos ani jiné orgány"), k těm prvním jen tolik, že označovat Cruising za homofobní propagandu znamená zaměňovat symptom za příčinu, což je, jak každý medik ví, základní chyba k diagnóze, vedoucí časem k nevyhnutelnému exitu. Ve výsledku je totiž daleko zhoubnější trvat na tom, aby se jisté věci zobrazovaly výhradně v pozitivním světle, protože pozitivní diskriminace nepřestává být diskriminací, zato je velice účinnými klapkami na očích, které zužují zorný úhel do tunelového vidění, a že je něco dobré pro drožkářskou kobylu ještě neznamená, že je to dobré pro lidské mraveniště. Tím, co staví Friedkin na pranýř, je naše netolerance a potlačování všeho, co se nám nehodí do krámu, do tmy, a naši následnou fascinaci tmou, kterou jsme sami způsobili a přesto fňukáme, že nám někdo zhasl. Jenže jak zpíval Johnny Cash, What's done in the dark will be brought to the light, a jak pravil Fritz, hledíš-li dlouho do propasti, pohlédne i ona do tebe. Zda se jí to, co vidí, bude zamlouvat nebo ne, toť otázka pro posthamletovský svět... Od Friedkinova mnohoznačného rozloučení s érou, v které bylo HIV jen náhodným nesmyslným shlukem písmen, se dá čekat leccos, musím se ale přiznat, že jsem nečekala, že Achillovou patou, na kterou bude Cruising kulhat, bude zrovna Al. Kdyby místo poněkud bezvýrazného proplouvání polosvětem zvolil kurs podobnému tomu, s kterým křižoval Mořem lásky, bylo by to za plný počet.(13.1.2012)

  • Dragoni
    ***

    Velmi neobvyklý, znepokojující detektivní snímek z prostředí homosexuálů v New Yorku 70-tých let, který se nebojí obscéních scén. Přesto mě tento film nijak zvlášť nenadchnul a kdyby tam nehrál Al Pacino, asi bych film po pár minutách vypnul. 55%(21.4.2013)

  • Gilmour93
    *****

    Friedkinova Modrá ústřice, z které vám zmrzne úsměv na rtech.. Ohledně věrohodnosti zobrazení newyorkských gay klubů 70.let nemohu sloužit, poněvadž jsem je nenavštěvoval, ovšem díky dokonalé hudební i zvukové složce (kdo by řekl, jak účinně působí tření koženého materiálu..!) a zneklidňujícímu feelingu můžu zaručit, že vám bude atmosféra dusivě přitláčet prsty na hrdlo a zdánlivě mnohoznačný konec dopřeje extázi v oblíbené disciplíně D.Carradina asfyxii (erotická praktika škrcení). Pacino byl pro role rozervanců stvořen a v ponurém Cruising předvádí svůj další nezapomenutelný koncert muže, nastupujícího do výtahu za Harry Angelem..(9.12.2009)

  • StarsFan
    ***

    Extra mega homofobní film. Tak blbý, že bych se vůbec nedivila, kdyby se jím Tarantino a Rodriguez nechali inspirovat při tvorbě dalšího Grindhousu. Prostě Pacino ležící nahý na posteli se svázanýma rukama, Pacino se stíny kolem očí tančící s nějakým mužem na disco hudbu let osmdesátých, Pacino v extra "drsném" koženém oblečení... Občas mě tenhle film dostával lehce do kolen. Nevím, jestli je to tématem nebo zpracováním, někdy jsem si říkala, že z toho mohla být slušná neo-noirová kriminálka (fakt že jo), jenže o dvě minuty dýl už zase někdo do záběru narval sto homosexuálů v ženských šatech a atmosféra byla pryč. Ale jo, dívat se na to dalo s klidem. A protože nevím, jestli mám Cruising raději udělit odpad nebo plný počet hvězdiček, nechávám to na neutrálních průměrných třech. Ačkoliv ten film rozhodně neutrální, ani průměrný není. / Poznámka: Autorka tohoto komentáře nemá nic proti homosexuálům, vadí jí jen styl, jakým jsou homosexuálové zobrazováni v tomto filmu.(20.5.2008)

  • 3DD!3
    ***

    Na jedné straně perfektní kriminálka, na druhé homofobní, hnusem prosakující náhled do gay sféry roku 1980. Některé scény jsou docela silné kafe (i když to asi mohlo být horší), Friedkin je prostě moc dobrý režisér na to než aby na diváka tyhle pasáže nepůsobily, jen proboha nechápu proč si vybral k natočení něco takového. Pro Pacina bylo NA LOVU očividně výzva a chopil se jí se zarytostí sobě vlastní. Díky hodně povedenému závěru přetrvává dojem z filmu spíše kladný, ale myslím že nikdy víc. Já na tohle nemám.(9.1.2011)

  • akisha
    ***

    Možná je to atmosférická krimi, možná má děj spád a je napínavej, možná že mladší vydání Ala Pacina hraje skvěle, možná že je tam příjemná role Karen Allen a možná, že film má myšlenku i padnoucí hudbu, ale přes ty humusárny já se prostě nepřenesu. Například záběr do nechutně vyhlížejícího SM klubu na tančící nahý potetovaný zadky, Al Pacino si maluje obočí, další nahý zadky, dál jsem nechápala, jak se u policejního výslechu najednou zjevil dvoumetrovej černoch v klobouku, až na nějaký bandáže nahej a vrazí Alovi jednu pěstí, načež se otočí (záběr na nahou prdel) a odchází si do křesla číst noviny. Nedivím se, že gayové proti "vypuštění" tohohle filmu protestovali. Upřímně říkám, že už se na tohle nikdy znovu nepodívám.(28.9.2011)

  • sepp
    ****

    Kvůli tomu závěru nakonec 4 hvězdy. Tempo je prakticky po celou dobu hodně ospalé, z šedi diváka vytrhnou jen záběry nakukující do prostředí tehdějších gay klubů. Mimochodem, je dobře známo, že tehdy v 80. letech to v těchto veřejně přístupných klubech opravdu takto vypadalo. Podobnou náplň zábavy mají v softcore verzi i dnešní gay kluby, ale většinou v zatemněných patrech či jednotlivých pokojích či v "soukromých " částech, tehdy ale mohl nezkušený člověk omylem ocitnout uprostřed homoorgií během vteřinky... Jak jsem řekl, samotný námět je originální, nicméně příběh samotný již tak nápaditý není a mé hodnocení plyne hlavně z celkem překvapivého závěru.(21.11.2009)

  • paascha
    ****

    Je to trochu staré a trochu nechutné, na druhou stranu stále aktuální. I dnes jsou lidi, kterým je lepší se vyhnout a ti, kterým je potřeba nakopat prdel...(24.3.2006)

  • JohnnyD
    ***

    Prvá tretina je úžasná: mix exploatačnej over-the-top SM gay erotiky uvedenej do totálneho absurdna, krvavých strašidelných vrážd a až komického homofóbneho "podtónu". To všetky vytvára unikátnu špinavú znepokojivú atmosféru. Postupom času, ako viac a viac vidieť ruku strihača (40 minút skončilo na dlážke) a chaotický scenár, film upadne do pomerne fádnej rutiny. Fádnej ako nevýrazný Al Pacino. Škoda.(4.3.2018)

  • Rocky62
    ****

    Mrazivý, nechutný a vzhledem k tématu dost kontroverzní film, který byl výzvou pro Pacina a je výzvou pro diváka. Sonda do homosexuálního podsvětí v podobě nepříliš originální kriminálky, kterých jsou tucty, avšak formální stránka představuje toto dílo v daleko lepším světle, než se může zdát. Neonové záblesky spolu s velmi temnými exteriéry dodávají filmu neobyčejně tísnivou atmosféru a působivý hororový nádech, což bych (co se týče kvality) porovnal snad jedině s tímto kouskem. Divák má rovněž možnost sledovat měnící se charakter hlavní postavy (Al samozřejmě ohromující). Závěr ač není nejjasnější, má své opodstatnění...řekl bych. Pěkně teplý, ale zajímavý snímek.75%(4.12.2012)

  • Roman.Ticka
    ****

    Užila jsem si krásy denního NY i temných stínů nočního NY. Zápletka už nebyla tak zajímavá, toho jednostranného testosteronu bylo na mě příliš. Těšila jsem se na hrátky Alových očí, kterými se umí vžít do složité role v rozporu se svým naturelem. Jako bonus mě potěšil jeho úchvatný tanec v baru. :-) Nedivím se po tom všem otázce: "Who am I?"(6.3.2011)

  • jojinecko
    ***

    3,5*/5 Mám veľmi rád tú temnú atmosféru old - school kriminálok z temných 80 rokov a Friedkin je ten správny cvok, ktorý ju vie preniesť na plátno. Vidieť Ala Pacina po jeho najlepšom období v podobnej roli je malým zázrakom, ale o to lepším a vierohodnejším spestrením. Celým snímkom sa linie temnota, napätie, neistota, občasne krížená s homosexuálnymi tanečkami z baru - fakt podarená kombinácia:) Záver filmu len znásobuje celkový znepokojivý dojem. Na jedno pozretie skvelé, v kariére "bájneho" Ala a Friedkina len ďalšia tehla do steny.(26.11.2012)

  • Chrustyn
    ***

    Al Pacino po legendárním "Serpicovi" opět jako neúnavný detektiv v přestrojení, tentokrát v nepříliš příjemném prostředí homosexuálů. Nijak výrazná detektivka ale Friedkin dokáže navodit temnou, depresivní atmosféru, jako málokdo.(18.2.2013)

  • jhrasko
    *

    Prvoplánový žánrový pokus, ktorý úchylne parazituje na "modernosti" témy a v až voyeristickej doslovnosti divákovi neponúka vysvetlenie a ani neobjasňuje jediný motív. V smrade kožených outfitov, make-upu a SM praktík je nechutný a samoúčelný. God save Al Pacino.(21.3.2010)

  • MontyBrogan
    ***

    Ponor medzi lačné pohľady, vybíjané kožené doplnky a nočné trenice amerických gay clubov pôsobil presvedčivo. Ale inak je to zdĺhavé ako romantický román pre fanúšikov porna. V podstate obyčajná detektívka. Náhľad do psychiky hlavného hrdinu je skromný, aj keď možno je dobré, že nad ním neprestáva visieť otáznik. Pre mňa však príliš konzervatívne podaná kontroverzná látka. V dobe vzniku film možno spôsobil haló, no teraz už asi len málokoho rozhodia scény z prostredia homosexuálov na love, aj keď ich je tam požehnane. S ich pribúdajúcim množstvom pôsobia naopak všednejšie a nech sa na mňa fanúšikovia korektnosti nehnevajú, ale pre hetero divákov aj trochu otravne. Chápem, že sa jednalo o "miesto činu", lenže viac nápaditosti by mu neuškodilo.(18.7.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace