poster

Vymítač ďábla

  • Česko

    Exorcista

  • Česko

    Vymítání ďábla

  • USA

    The Exorcist

  • Slovensko

    Vyháňač diabla

  • Slovensko

    Exorcista

Horor

USA, 1973, 122 min (Director's cut: 132 min)

Komentáře uživatelů k filmu (829)

  • golfista
    ***

    Půjčením tohohle DVD (director´s cut) jsem zaplnil další mezeru "klasického vzdělání" :) Asi proto, že nejsem hororový příznivec, jsem od tohohle vychvalovaného díla čekal víc (Přiznávám, že před třiceti lety bych asi v kině mluvil jinak). Po slibném úvodu je tu najednou dána spousta prostoru pro vztah otce Karrase a jeho matky, což trošku přibrzdí děj a sníží vybudované napětí, které by mělo gradovat v domě Mac Neilových. Zůstal ve mně pocit, že film byl především kontroverzní, něž nějak zvlášť vynikající. Max von Sydow je ovšem skvělý, také zvuk je úžasný, ale na víc než 70% to u mě není. Možná byl původní sestřih v kinech lepší ?(12.5.2003)

  • POMO
    *****

    Majstrovský horor, ktorý žáner hororu posúva do úplne iných dimenzií, než aké mu prináležia v rámci súčasných štandardov. Psychológia postáv a sila príbehu robia z filmu plnohodnotnú, nervydrásajúcu drámu, ktorá si môže podať ruku s tým najlepším od Hitchcocka (čím ale nechcem povedať, že Friedkinov vizuálny štýl je v niečom podobný osobitej Hitchovej invencii - tam má Hitch navrch).(24.11.2004)

  • Houdini
    ***

    NFR 2010, Oscar 2 : Zvuk, Scénář - A + 8 nominací: Nejlepší film, Režie, Herec VR - Jason Miller, Herečka HR - Ellen Burstyn, Herečka VR - Linda Blair, Výprava, Kamera, Střih(22.2.2004)

  • Lima
    *****

    I s odstupem 30ti let tento film působí velmi děsivě. Tím spíše v době svého vzniku, kdy lidé omdlévali v kině. Tehdy tenhle horor musel být pro všechny šok a dodnes neztrácí nic ze své působivosti. Filmová klasika.(13.4.2003)

  • Galadriel
    ****

    Nejsem zklamaná - bála jsem se a docela dost, rozhodně jde o jeden z nejsugestivněji natočených hororů, ale přesto - čekala jsem ještě o něco víc. Možná za to může lehce přehnané démonizování tohohle díla a ty nejkladnější reakce ze všech stran, které v podstatě těžko může nějaký film splnit.(24.12.2006)

  • Gemini
    ***

    No nevím, nějak jsem při znalosti Vymítačova lehce mladšího bratříčka The Omen čekal od režiséra legendární French Connection větší grády. Atmosféra se po výborném úvodu, jemuž vévodí Max von Sydow, na hodinu a něco mění z toho temného mrazení převážně na fyzicky nepříjemné pocity z lékařských procedur. "Světlo" vnáší jen kvalitní výkon Ellen Burstynové coby hroutící se milující matky a několik krátkých scén otce Karrase - ty jsou ale pohříchu jaksi vytržené z kontextu a víc než co jiného působí rušivě. On vůbec celý film působí jako nešikovně sesazený dohromady z několika kusů a těch několik vyloženě libových záběrů nemá příliš šanci ten dojem napravit. Třeba by se tím director's cutem mé dojmy napravily, ale takhle nemůžu jinak - 70%.(13.10.2007)

  • Tosim
    **

    Viděl jsem director´s cut... Strach? Napětí? To přece nemůžete myslet vážně! Všechny tyhlety emoce můžou vyplout na povrch maximálně těsně před tím, než někdo další nakoukne do pokoje, aby zjistil, "co tam ta holka zase provádí." A nejsou silné. Další kultovní film, který pro mě zůstal tak říkajíc "za rohem." I když vím, že by tomu mělo být jinak, mému hodnocení neubližuje ani tak námět, jako spíš všechna ta omáčka kolem, která mi připadne opravdu, ale opravdu srandovní. Fuck her!!! Hahaha...(5.1.2004)

  • Matty
    ****

    Když s někým tříská puberta… Pokud má nějaký film moc přimět vás konvertovat ke křesťanství, pak paradoxně Vymítač ďábla. Tím jediným, co zde dokáže porazit zlo, byť za dost vysokou cenu, je pevná víra. Friedkin natočil jeden z nejlepších hororů historie zejména díky trpělivosti, s jakou vypráví (a jakou očekává také od diváka). Více než čtyřicet minut trvá, alespoň v režisérském sestřihu, než vidíme první nezpochybnitelné projevy čehosi nadpřirozeného (poskakující postel). Do té doby sledujeme realistické, převážně v reálech natočené drama vyčerpaného kněze ztrácejícího matku a víru a herečky snažící se vychovávat svou pubertální dceru. Ani zbytek filmu není zběsilou přehlídkou laciných lekaček a triků (z nichž mnohé jsou stále velice působivé), ale poměrně komorním psychoterorem založeným na pomalém prohlubování pocitu totální beznaděje a snaze co nejvěrněji napodobit, jak posedlost ďáblem a jeho vymítání ve skutečnosti vypadá (hodně pomáhá skvělá kamera Owena Roizmana s atmosférickým svícením a zlověstně pomalými nájezdy na herce). V závěru se pak namísto silné katarze dostavuje únava a tíseň. Díky nenápadným pekelným znamením jako je kratičké probliknutí lebky ve scéně, kdy vypadne proud (musel jsem zastavit film a kousek jej vrátit, abych se přesvědčil, že „to“ tam opravdu bylo), budete mít z filmu špatný pocit a špatné spaní ještě dlouho po zhlédnutí. Vymítač ďábla se tak navenek zbytečně táhne, ale právě díky tomu si v sobě zážitek z něj ponesete mnohem déle než po nějakém šokantním hororu založeném na bezprostřední „viscerální“ reakci. 85% Zajímavé komentáře: zputnik, Melies, DaViD´82, ScreamJay, milicjant, lupuscanis, ScarPoul, doGof..., Jack.Pott, J.Rose, Ajantis, LeoH, fNdEsIECLE, Freemantle(21.6.2006)

  • J*A*S*M
    *****

    Vynikající film, dokonalý horor. Netřeba chválit jednotlivé složky, hodnocení mluví za vše (fakt nevím, co bych vytknul). Při sledování se mi film vůbec nezdál tak starý, jak ve skutečnosti je, na mnoha mladších snímcích se zub času podepsal dalece víc, než právě na Exorcistovi. Ten s přehledem snese nejpřísnější měřítka i dnes. Horror movie of the year(21.5.2008)

  • Malarkey
    ****

    Dnešní vnímání duchařského hororu je na míle daleko od toho, jak na tom tenkrát byl původní Vymítač ďábla. Dlouho jsem nezažil, aby někdo na nadpřirozeno nahlížel tak pragmaticky, jak v tomto filmu. Dnešní horory vnímají duchy jako samozřejmost. Tady to ale samozřejmost rozhodně nebyla. Naopak tu dělají všecko pro to, aby matku dcerunky přesvědčili, že je její dcera nemocná. Naštěstí ale filmový fanoušek bude po zásluze odměněn, protože po sérii kolikrát dost zběsilého střihu, který jinak docela napjatou scénu, totálně zazdí, se rozjede závěrečná scéna plná vymítání, která je prostě jedním slovem nářez a nemá ve světě filmu obdoby. Možná i proto, že byla jedna z prvních. Po rozpačitém začátku, který osobitým způsobem vytvářel atmosféru takového anti hororu nakonec více než solidní zážitek.(26.8.2019)

  • Djkoma
    **

    Čekal jsem na možnost vidět tento legendární film velmi dlouho. Každý koho jsem slyšel mluvit o tomto "klenotu" o něm pěl chválu. Každý říkal jak je to nejlepší horor všech dob a mě se konečně povedlo zjistit pravdu(samozřejmě jen mojí subjektivní pravdu). Má pravda je úplně jiná! Film mě naprosto zklamal. Nudil jsem se u něj. Očekával jsem atmosféru, kvůli které si ani nebudu moct dojít na záchod. Čekal jsem hudbu (turbullar bells od Oldfielda) použitu tak, že mi mé nervy a strach vyžene do maxima. Nic z toho se nekonalo. Průměrné herecké výkony, nudná kamera a režie. Nejznámější scéna : pohled na vymítače stojící vedle lampy, je trapná. Žádná, NAPROSTO žádná, zajímavá hudba krom zmíněného Oldfielda. Pro mě obrovské zklamání po, kterém na vrcholu žebříčku hororů stále zůstává The Thing.(20.4.2005)

  • T2
    *****

    Rozpočet $10,5miliónaTržby USA $232,671,011Tržby Celosvetovo $441,071,011║ _Famózne dielko, čo preveril čas a aj dnes má rovnako hustú "šokovú" atmosféru ako v dobe vzniku. /videl v kine: 100%/(Cinematik 2012)(24.8.2007)

  • gouryella
    *****

    Klasicky film jehoz pusobivosti se zub casu nedotkl ani v nejmensim. Opravdu si nedokazu predstavit to zdeseni cirkve pri jeho uvedeni. Vzdyt i dnes by zpusobil nemaly poprask.(31.7.2002)

  • Renton
    *****

    Scénář: William Peter Blatty .. Neuvěřitelně působivé. Kam se v práci s napětím, atmosférou i nechutnostmi hrabe většina moderní produkce? Jak škatulku hororů zrovna nevyznávám, tak Exorcist právem patří do královské sestavy těch nejlepších počinů.(10.12.2009)

  • Radek99
    *****

    I přes možná zajímavé a pro mě kontroverzní názory některých ostatních komentátorů se v žánru hororových filmů těžko hledá lepší a i po tolika letech působivější film, než právě první Exorcist. Dnes se jistě dá zhlédnout plno krvavějších, extrémnějších, oplzlejších a drsnějších hororů, ale málokdy narazíte na to hlavní - atmosféru. Ponurou a temnou, místy až mrazivou, gradující a podmanivou... U jiných hororů to nezažívám, tady se nebojíte toho, kdo na vás kde vybafne či jaká vnitřnost kde vyhryzne, ale postupně se buduje komplexní obraz dítěte posedlého ďáblem. Do toho přichází typově přesný Max von Sydow a hlavní dějová osa filmu je daná - boj lehce zranitelného člověka s vyšší mnohem silnější silou, která je nebezpečná hlavně svým neznámem a nepředvídatelností. Metafora nejenom čehosi metafyzického, avšak především boje člověka s hlubinami vlastních temných stránek duše a chorých zákoutí mozku, psychických poruch, deviací, obsesí, posedlostí... Možná už nás tak dnes v éře South Parku nešokuje a nepobuřuje postava malé holčičky vykřikující oplzlá a vulgární slova a strkající si krucifix do rozkroku, ale přesto tu stále zůstává tenhle archetypální symbol dětské čistoty a její nedotknutelnosti. A jestli už ani tohle nepociťujete tak palčivě, pak tu zůstává alespoň výborný horor na čistě psychologické bázi. A scéna, jak malá Regan sbíhá v neanatomické poloze po vykloubených rukou ze schodů, je nezapomenutelná a dodnes mě při jejím vybavení mrazí...(19.1.2007)

  • DaViD´82
    *****

    "I think I've lost my faith..." Již knižní předloha vzbudila takovou vlnu pozornosti, že si to Warner Bros nemohli nechat ujít a práva na adaptaci zakoupili takřka ihned. K zrealizování byla krom autora zvolena vycházející režisérská hvězda. William Friedkin. O Exorcistovi se mluvilo a psalo všude, většinou v negativním smyslu. Což je jak známo ta nejlepší reklama. A davy se jen hrnuly, výdělek byl enormní. Avšak pod slupkou vší té kontroverze, zákazů promítání, zatýkání provozovatelů kin za neoprávněné projekce, omdlévajících diváků, rozhořčení mravokárců a zkazků o režisérově terorizování štábu se ve své době tak trochu zapomnělo na film jako takový a jeho přínos (nejen) žánru. Štědrá nominační pozornost Akademie na tom nic nemění. Sice Exorcista z dnešního pohledu zastaral po stránce děsu a šokování, ale stále perfektně funguje na zneklidňující bázi "co by kdyby". Takové to nahlodávání jistoty, že žádné paranormálno v našem světě přeci není. S velmi podobnými "strachy" přímého setkání našeho světa s iracionálnem pracuje i o pět let mladší, neméně fenomenální, Dotyk medusy. Ale asi si to myslím sám... Nejlepší momenty? Krom profláklého závěru mě nejvíce dostala zvukově utlumená snová pasáž. Naopak mě velmi mrzelo naprosté zazdění geniálního hlavního hudebního motivu. Naprosto nechápu proč je ve filmu takřka nevyužit. Exorcista je důkazem toho, že k dobrému horroru stačí "pouhé" tři věci. Režisér s uměním budovat a postupně zhušťovat atmosféru, dobrý scénář a především herci. Škoda, že taková kombinace se v tomto žánru poštěstí jednou za uherský rok. A to ještě v tom lepším případě. Je dobře, že Vymítač došel po filmařské stránce uznání alespoň časem. Film i Friedkin si to rozhodně zaslouží.(9.2.2008)

  • Superpero
    *****

    Vynikající satanský horor s oplzlostí, která dosahuje enormních rozměrů. Nechuťárny a šokující scény nezestárly a fungují skvěle. Režie je zmáknutá do posledního detailu a nelze nic vyčíst. Ovšem to hlavní jsou herecké výkony, protože takhle dobře zahraný film se jen tak nevidí. Nejvíc mě zaujal Jason Miller, zahrál fakt brilantně a taky mu dost nahrává fakt, že jeho postava otec Karras je asi nejlépe napsaná. S Ellen Burstyn budete soucítit, Linda Blair se vám bude hnusit (anebo pokud jste hodně zvrácení tak se jí budete smát) a Max von Sydow coby exorcista působí majestátně ale i laskavě. Konec hodně dobrý.(28.4.2006)

  • novoten
    ****

    U scény, kdy se s Regan třese postel, jsem v žaludku poprvé pocítil velmi mrazivý pocit, který mi dokázal, jak moc matoucí bylo dosavadní jen opatrně našlapující mrazení. Dostaví se totiž ten druh napětí, které se přikrade zadními dveřmi, nikým neviděno ani neslyšeno a v momentě, kdy se jen zlehka necháte navnadit, udeří naplno. A když vymítání či vygradovaný závěr hravě překonají všechny hluché momenty z první poloviny, je vyhráno. Tahle holka si svoje místo mezi klasikami zaslouží.(14.6.2006)

  • tron
    ****

    Bavilo ma to viac, ako knižka. Nechce sa mi spomínať, čo sa oproti nej vo filmovej adaptácii zmenilo, každopádne román Williama Petra Blattyho (ktorý si v roku 1990 zrežíroval VYHÁŇAČA DIABLA 3...) poskytol základ pre nakrútenie piliera satanských snímok (spolu s ROSEMARY MÁ DIEŤATKO, OMENOM a VLÁDCOM TEMNOT). Určite pomohli výborné herecké výkony (vždy je radosť vidieť cenené kalibre typu Maxa von Sydowa v „len“ horore) a nezabudnuteľné scény, ktoré z filmu, ktorý nie je pre slabé žalúdky/nervy, robia kult (koľko krát ste v iných filmoch videli citovať a parodovať otáčanie hlavy či vracanie? Tipujem, že približne milión krát.). Vynikajúca réžia a miestami až nepríjemná hrôzostrašná atmosféra. Režisérska verzia, dlhšia len o cirka desať minút, poteší (Reganin obludný, pavúčí zostup po schodoch).(28.11.2004)

  • B!shop
    ****

    Na tenhle film jsem se fakt tesil kuli komentarum typu nejlepsi, nejstrasidelnejsi atd., ale to co sem videl byl asi jinej film, nez tu kazdej hodnoti. Uplnej zacatek byl zajimavej, ale nepochopil jsem, jak to souviselo. Pak prislo predstavovani postav - Regan, jeji matka, pratele, knez a jeho matka, jeho pratele atd. Proste nesnesitelna nuda, ktera pro vyvoj pribehu nemela nejmensi smysl a navic sem se v tech vztazich docela ztracel. Ale od chvile, kdy se Regan pochcala, se film zacal trochu zlepsovat. Problem byl v tom, ze dobry byly jen pasaze s Regan, kerejch neni mnoho a satan toho zrovna moc nepredved. Jedina gradace napeti nastala v okamziku, kdy dorazil Max von Sydow a zacal se modlit. A konec byla pekna debilita, zadny vymyceni dabla se v podstate nekonalo. Tohle ze mel bejt horor? Mozna tak drama s nekolika malo svetlejma scenama. Davam slabsi 3*, hlavne diky vykonum hlavnich predstavitelu, hlavne Ellen Burstyn a Jasona Millera. Tak po druhym skouknuti, kdy jsem se uz tak netesil a vedel do ceho jdu a film jsem videl se solidnim obrazem i zvukem a v prodlouzeny verzi, tak tu hvezdicku precejen pridam, prvni hodinka je sice porad dost nudna, spis to pusobi dojmem, ze clovek vi, ze se jakoze ma bat, ale proste nema ceho, ale s pribejvajici stopazi sem nastesti vzdy jednou za cas flakne Friedkin nejakej znepokojujici obrazem a finale je vygradovany solidne, zkratka ani tentokrat jsem se sice nebal, ale zase jsem se ani nenudil jako poprve.(14.6.2006)

<< předchozí 1 2 3 4 11 22 32 42