poster

Francouzská spojka

  • Česko

    Francouzská spojka: Štvanice

  • USA

    The French Connection

  • Slovensko

    Francúzska spojka

Akční / Drama / Krimi / Thriller

USA, 1971, 104 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lima
    ****

    Friedkin natáčel ruční kamerou a zkoušel různé režijní fígle, aby docílil co největší míry autenticity a to se mu podařilo v míře vrchovaté. Gene Hackman ve své první velké roli chlapáckýho poldy a těžkýho frajera na sebe výrazně upozornil, jeho automobilová honička s nadzemkou je nezapomenutelná. Svého času překvapivý a zasloužený Oscar za nejlepší film.(13.4.2003)

  • Vampireman
    *****

    Kriminální klenot co svou napínavostí strčí do kapsy většinu akčních filmů. Autentičnost filmu zvýrazňuje skvělé použití ruční kamery (zvláště v jistých momentech snímání z dálky navozuje pocit, že scénu vidíte např. z protější ulice) a protáhnutí a úmyslná utahanost některých scén, zvýrazňující náročnou a místy nepříliš zábavnou policejní práci. Akce je úchvatná - čtvrthodinová akce pronásledování nadzemky u mě patří k snad nejzdařilejší akční scéně nejenom v tomto filmu. Závěr mi byl jak pěstí do obličeje.(23.10.2010)

  • Cimr
    ***

    Jeden z těch filmů, u kterých osobně nechápu ani záplavu Oscarů, ani pevné místo v dějinách kinematografie, ani silnou fanouškovskou základnu... Pustím se na tenký led a řeknu, že vlastně netuším, co odlišuje tento film od průměrného dílu seriálu Tatort. Celou dobu sledujeme jen to, jak chlapi běhají po ulici a honí jiné chlapy. Případně jezdí v autech a sledují jiné chlapy. Přišlo mi to tak nějak obyčejné, bez scén, co by člověku utkvěly v paměti (mimo honičky vlaku a auta - ta je sice super, ale kdyby ve filmu nebyla, tak se vůbec nic nestane; je to taková sranda na efekt). Jediné, co se mi líbilo (a co si Oscara bezesporu zaslouží), byl výkon Gene Hackmana v roli policisty, co je do vyšetřování tak zapálený, že jde přes (nevinné) mrtvoly.(25.2.2013)

  • Fr
    ****

    „MY JSME TEN PŘÍPAD TADY S PARŤÁKEM PŮVODNĚ DALI DOHROMADY. NECHCEM, ABY NÁM TO FEDERÁLOVÉ POSRALI.“ /// Nezáživná práce, která po 40ti minutách přináší ovoce. A za chvíli chápu, proč je tahle velká sledovačka ceněnou krimi poctivkou, která asi nezestárne. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „The French Connection: A True Account of Cops, Narcotics, and International Conspiracy“, kterou v roce 1969 napsal Robin Moore, jsem nečetl. 2.) Fotřík si furt hraje na honěnou s metrem. Prej to viděl v nějakým filmu… (že ty používáš šupleru? Tak to jinej žánr…) 3.) Thx za titule „Marka“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *(13.8.2015)

  • Bauer
    ***

    Cože? 85%? Na imdb 7,9 z 10? 5 Oscarů? A ještě ke všemu v knize 1001 filmů, které musíte vidět než umřete. Buď je něco v nepořádku se mnou, nebo s Vámi tady a nebo s filmovými kritiky, protože já v tomto filmu nevidím nic světoborného. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, tak nemůžu najít nic, co by Francouzkou spojku mohlo vyhodit mezi nejlepší kriminální filmy. Prostě nic. Přes hodinu a půl jsem sledoval policajta, který se snaží dopadnou fancouzského drogového dealera, který z Francie do New Yorku převáží heroin. A co jako? Mám se z toho podělat? Ani náhodou. Ještě ke všemu je to docela nudné. Přiznám se, že jsem si to musel rozděli na dvě části. Abych jen nekritizoval, tak snímek se může (alespoň, že něco) pochlubit pár legendárními scénami. Například rozebrání auto do posledního šroubu bylo opravdu výborné. Potom nastupování a vystupování v metru bylo docela i napínavé a zábavné. A pochopitělně scéna kdy hlavní hrdina honí snipera. Tyto scény mají dohromady asi tak 10 minut a to je sakra krátká doba na to, abych se bavil u 100 minutového filmu. Gene Hackman ve své roli je skvělý, ale dostat za to Oscara? Nemyslím si, že to byl tak úžasný výkon. To už se mi možná líbil víc herecký výkon Roye Scheidera. Obyčejná a průměnrá kriminálka, která je hodně přeceňovaná!(24.5.2009)

  • - Film pri 2 miliónovom rozpočte zarobil 50 mil. dolárov. (marlon)

  • - Velmi zvláštní výstřel na konci filmu popsal režisér v dokumentu BBC slovy: "Nic neznamená, i když by mohl." V režisérově biografii "Hurricane Billy: The Stormy Life and Films of William Friedkin" z roku 1990 je situace upřesněna slovy: "If they're talking about what something means in a movie, usually you've got a movie that people will want to see. And that's why I put the gunshot at the end of The French Connection." (Toneil)

  • - Jedná se o první film, ve kterém se objevila newyorská „Dvojčata“. (Bioscop)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace