poster

O slušnosti (TV film)

  • anglický

    On Decency

Dokumentární

Česko, 2012, 52 min

Režie:

Radovan Síbrt

Scénář:

Radovan Síbrt
(další profese)
  • Darth Sidious
    **

    Takže, abych se vyjádřil k tomu co jsem viděl. Jelikož pocházím z Litvínova, tak je mi Janov (část Litvínova) velmi dobře znám a vím jaké jsou tamní problémy s přistěhovalectvím a multirasovým soužitím, které z logického důvodu samozřejmě nefunguje. O tom se vyjádřili i mě známé osoby z Janova. Jsou to totiž jedni z mála, kteří se nebáli s plnou pusou vystoupit na veřejnost s problémem cikánů v Janově. Takže slyšeli jsme názory, které jasně vypovídají o tom, že není možné žít po boku cikánů. Prostě není. Nejedná se o rasismus (mimo toho, je slovo rasismus jen halivý výraz vymyšlený právě těmi co problémy neustále vyvolávají a pak se za tohoto strašáka schovávají), ale o zdravý rozum zdravě uvažujícího člověka. Vzpomínám si také na sezení v restauraci "UPartyzána", kdy nás přišla navštívit kamera, která údajně chtěla vědět o problému více. Bohužel, dokument, sice možná o Janově je, ale v žádném případě neukazuje to, co ten problém ve skutečnosti je. A to, pořvávající, vulgární, nevychovaní, drzí, špinaví....a já nevím co ještě....cikáni a jejich hlasité radovánky. Také vůbec nevysvětluje, proč lidé s Janova se obrátili na nacionalisty z Dělnické strany a na její příznivce. Odpověď na tuto otázku, je jednoduchá. Stát totiž se stará jen o sebe a ne o ty, co stát tvoří. Pracující český lid. Smutné. A vůbec nechápu, proč byl film doprovázen "Mou Vlastí" od Bedřicha Smetany? Ren kdyby viděl svou vlast dnes...obracel by se v hrobě! Z tohoto dokumentu jsem si vzal jen to, že jsem viděl ztrhané tváře svých známých, co léta dřou na svůj důchod a vlastní životy jim znepříjemňujou bohatými společnostmi nastrčení a státem podporovaní cikáni. Jak už v dokumentě zaznělo, že cikáni už v 17. století platili za své činy, uříznutím ucha či ruky, by se mělo zavést i dnes. Bez ohledu na lidská práva, za které se stejně schovávají jen menšiny. Pro nás zkrátka neplatí. I Jan Hus kdysi řekl, že cikáni jsou verbeš práce se štítící. Bohužel měl pravdu a už tenkrát měl český národ zakročit a vydat neporušitelné pravidlo, že se nikdy tato špína do královsví Země Koruny České, nikdy nevrátí !!!(18.8.2012)

  • Honzeechec
    odpad!

    Typyckej případ toho jak se tady u nás točej dokumenty. Téma jako prase a co dostanem - Pětiminutový záběry o tom jak někdo cpe psa práškama a pár politicky korektních historek o tom jak se s cikánama nedá žít. Co jsme se dozěvděli novýho? Kromě hlášky" Kdyby u nás bylo víc papoušků než cikánů, tak by se žilo tak krásně..." uplný hovno... ztracená hodina mýho života. A někdo tomu chlapovi vážně vyměnil psa!! Kdybych se ale ěml vyjádřit k problému, tak bych začal těma zmrdama, který na tomhle sestěhování hajzlů na jendo místo rejžujou těžký prachy, tahle situace je pak následek, nikoli příčina.(2.3.2013)

  • nevermore
    *

    Výpovědní hodnota dokumentu bez nějakého uvedení je mizivá. Pokud někdo po těch nekonečně dlouhých 52 minutách odchází roztrpčen, s pocitem že by se mu měly vrátit peníze, já mu jeho pocit rozmlouvat vážně nebudu. Přehnaně rozvleklé, a dovolím si tvrdit, zbytečné pasáže s venčením psa, stejně jako smrad se táhnoucí záběry v hospodě popíjejících lidí - no a co? A co tím máme pochopit? Proč se máme 5 minut koukat na týpka, kterej cukruje se svým psem, a jinak je úplně mimo? Aby sme viděli člověka s typizovanými názory a jeho jinak vřelý vztah ke zvířatům, když si zrovna nese*e do huby? Věřím, že chápu, na co se autor dokumentu snažil poukázat, stejně jako chápu, že každý si natáčí formou jakou on uzná za vhodnou. Ale stejně tak musí autor pochopit, že tato forma podstatné části lidí přijde, jak píše kolega níže, hodně nepovedená a patrně i nepochopená, v čemž mi dává za pravdu i zdejší "hodnocení".(25.3.2013)

  • Daae
    **

    Režisér přilepil obličeje a jména k omílaným prohlášením, které si denně přečtete ve fóru na novinkách.cz. Opakované užívaní Mé Vlasti je nezajímavým a moc jednoduchým řešením. Bohužel si z filmu nic neodnáším. Soustředit se jen na romské etnikum mi přijde jako sakra málo chcete-li natočit esej o "multikulturním modelu společnosti".(15.8.2012)

  • El_indiano
    **

    Úplnej odpad to zas není, když pominu tu šílenou dýlku. Z filmařskýho hlediska to může být zajímavý počin, který se třeba za pár (desítek) let dočká zásluh. Pokud se tedy tento problém vyvine v nějaký ostřejší konflikt, jak naznačují natáčení lidé, bude možné se vrátit zpátky v čase do tohoto dusna před bouří a přemýšlet. Momentálně přemýšlím nad tím, proč šlo o monolog Čechů a ukázku jejich strachu či znechucení ze sousedství s Cikány/Romy. Bez účasti druhé strany totiž vypadají aktéři trochu paranoidně (skoro jako by mluvili o duchách na který přece nevěříme) a dalo by se říci i zesměšněně. To mi nepřijde fér. Třeba je to ale geniální záměr autora, který stál ryze o tuto jednostrannost. Mě to ale chybí. Ve srovnání s počiny Kamenolom Boží, či Sejdeme se v Eurokempu jsem se s postavami nesžil a připisuji to autorově neschopnosti. Celek pak nedrží pohromadě, jak píše *pOne* a je mi skoro líto lidí, který dali k natáčení souhlas, jak píše *Dart Sidious*. Tento kraj znám jen trochu, ale je opravdu drsnej. Osobně bych tam bydlet nechtěl.(22.8.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace