poster

The Butterfly Room

  • Itálie

    The Butterfly Room - La stanza delle farfalle

Thriller / Horor

USA / Itálie, 2012, 87 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • JFL
    **

    Tvůrci "The Butterfly Room" evidentně chtěli natočit poctu starým dobrým hororům a shockerům, jaké divákům předkládal Hitchcock, především pak v televizním seriálu "Alfred Hitchcock uvádí". Stejně jako v těchto klasikách má i premisa novinky v rukávu pouze jedno eso v podobě odhalení, k němuž celé vyprávění směřuje, při čemž atrakce spočívá v tom, že diváci tuší, o co jde, ale jsou napjatí, dokud to nakonec opravdu neuvidí. Bohužel pro film i diváky Jonathan Zarantonello, adaptující vlastní knižní předlohu, má velmi daleko do mistrovského vypravěče a alchymisty s napětím Hitchcockova formátu. Lze si snadno představit, že zdejší za vlasy přitaženou premisu, která ze strany diváka vyžaduje povážlivě mnoho ochoty spolupracovat, by někdo lepší dokázal proměnit ve funkční celek. Jenže režírující scenárista a spisovatel evidentně neví, co pořádně chce. Namísto toho, aby svým nepřiznaným vzorům dostál i odpovídající nenápadnou formou, snaží se zoufale nahánět body u publika hyper-vyfintěným vizuálem se spoustou otravně samoúčelných postprodukčních efektů a chronologicky zpřeházeným vyprávěním, které ale spíše než ke gradaci napětí slouží čistě k začlenění zvratů v pravidelných intervalech stopáže. Herecké obsazení sice potěší znalce, ale nelze se zbavit pocitu, že Zarantonello vlastně je jen zručnější varianta Tomáše Magnuska, pro něhož také filmy jsou jen příležitostmi, jak si rozšířit sbírku autogramů a popašákovat se pocitem, že dal hereckou příležitost starým hereckým velikánům, o které jinak už nikdo nestojí.(23.2.2013)

  • George Stobbart
    ****

    Gotická diva Barbara Steele sa po vyše 30 rokoch vracia do hororovej úlohy a stvárňuje narušenú zberateľku motýľov, ktorá nemá problém odpratať toho, kto jej prekáža, alebo sa jej zbytočne postaví do cesty. Popri nej sa tu objavuje viacero povedomých hororových tvárí, ktoré spolu rozohrajú nenápadnú psycho partičku, no Barbara tomu s prehľadom kraľuje a dokazuje, že to v sebe ešte stále má. Ináč to bolo celkom pekne vystavané (pokiaľ sa v tom človek nechce do detailov vŕtať), zaujímavo natočené a príjemne mrazivé, takže ja si nesťažujem.(4.7.2013)

  • peter12
    ***

    Tento film má dve dámi stále charizmatickú ale už zostarnutú B.Steele(ale aj tak nič nestratila zo svojho hereckého umu) a Anjelika,ktorého by som utopil pred narodením Alice(J.Putman).Je tu vynikajúco znázornená psychológia postáv a celkovo zo psychológiou sa tu narába veľmi drzo a prefíkane.Filmom sa prelínajú viaceré časové pásma,ktoré zapadajú krásne do jedného celku a každá z nich má aj dáva zmysel.Tvorcovia stavili na dobrého koňa Steele je hlavným ťahúňom filmu a tvorcovia to vedeli ale aj ostatný vo filme sú viac než schopný.Len toho napätia je tu pomenej,keby tvorcovia viac tlačili na pílu,tak by film bol napínavejší.(10.3.2015)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Príbeh o psychicky narušenej, všetkými opustenej zberateľke motýľov v pokročilom veku, ktorá neustále žije v imaginárnom vzťahu matky a dospievajúcej dcéry. Na prvý pohľad sympatická staršia dáma skrýva hrôzostrašné tajomstvo. Slušné psycho, ktorého najsilnejšou stránkou je jednoznačne príbeh. Barbara Steele ma pekne hnusný ksicht takže svoju úlohu "príjemnej" babičky zvládla na výbornú. Čo mňa ale mrzí najviac, je nedostatok skutočných hororových scén. Žiadne gore zábery, lakačky či mimoriadne napätie. Nič čo by zaujalo, alebo aspoň trošku pohoršilo. Film si proste len tak plynie, a zrazu - koniec. Ukončenie príbehu síce potešilo, no všetko je to na priemernej úrovni - 60 %.(30.8.2013)

  • J*A*S*M
    ***

    Královna starých gotických hororů Barbara Steele bude pravděpodobně hlavním lákadlem, které potenciální diváky k thrilleru The Butterfly Room přivede. Když už nic jiného, tak aspoň ji si tedy opravdu užijí, protože z plátna téměř nezmizí. Jinak je film silně vykonstruovaný, ale když člověk na ten nepravděpodobný příběh přistoupí a nebude nad ním příliš hloubat, lze jej sledovat celkem bez úhony.(7.6.2013)