poster

Král čuňat (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Dwae-ji-ui wang

  • Jižní Korea

    Doaejieui wang

  • Jižní Korea

    돼지의 왕

  • Velká Británie

    The King Of Pigs

Animovaný / Drama / Thriller

Jižní Korea, 2011, 97 min

Režie:

Sang-ho Yeon

Scénář:

Sang-ho Yeon
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sandiego
    ****

    Drásavý zážitek útočící na všech frontách. Zprvu se snímek jeví jen jako černobílá exhibice šikany, násilí a utrpení, kde jsou jasně rozdělené role mezi oběťmi a trýzniteli. Postupně se však podezřelé východisko rozvíjí, přibývá postava obránce, posléze i zástupce zdravého sebevědomí. Dalo by se říct, že je připravována půda pro střety nejrůznějších tezí na téma jak zvítězit nad nekonečným kruhem šikany. Jenže vše se komplikuje až do samého konce. Spor mezi násilím, ignorancí a útrpnou pokorou postupně doplní životní zázemí postav s jejich blízkými a ti teprve vnesou komplexní proměnné do stávajícího rozvržení. Příběh získá hlubší kontury a míří k překvapivému rozseknutí. Drásá i občas až fyzicky působící animace, explicitní brutalita a nekonečně gradující hysterie, která v závěrečné konfrontaci již dospělých obětí svoji přepjatostí působí až nesnesitelně (a to v negativním slova smyslu). Současný rámec je spíše jen patologickým dovětkem, který rozhodně nepůsobí tak přesvědčivě jako dilemata vykreslená v rozsáhlejších retrospektivách. Král čuňat je nakonec originálním pohledem na souboj nevinné, dosud bezbranné dětské duše s temnými proudy, které do ní vynuceně vnáší chladný svět kolem. A jakkoli se může zdát, že výsledky boje dosažené za cenu nejvyšší byly uspokojivé, kdykoli v budoucnu může vystoupit jejich nedostatečnost a uvést celý lidský život v nepředstavitelný chaos a agónii směřující k nevyhnutelnému konci...(29.6.2012)

  • Caym
    **

    Nejdelší návrat do minulosti v mém životě podpořený animací, na kterou jsem si zvykala dobrou polovinu filmu a tradičním pomalým, velmi pomalým asijským tempem (čas na hodinkách nekorespondoval s časem, který hlásil můj mozek). Život mi utíkal před očima, zatímco šikana, ošemetné a tolik oblíbené téma, na sebe bralo obličeje zvířat a vztekem znetvořených chlapců, kteří unaveně posunovali nohy po plátně. Jsem zhýčkaná anime i mangou, takže čuňata, vlnící se pozadí za šílející postavou a rozšiřování zorniček mi prostě nestačí. Vím, co všechno může v kresleném světě existovat, tady existoval jen rozvleklý příběh s pár falešnými konci, krababtící se čela a spousty kopanců, které se opakovaly s pravidelným, pomalu unavujícím tempem a držely pohromadě jen tak tak. Tak možná za ten monstr smích a za dabing.(29.6.2012)

  • bassator
    ***

    47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Dwae-ji-ui wang / THE KING OF PIGS / Král čuňat) - Příjemné rozloučení z dalším karlovarským festivalem. Tento film absolutně nezklamal ba naopak překvapil a na konci i šokoval... - 7. 7. 2012 - kino Drahomíra - Karlovy Vary - 65%(18.7.2012)

  • StarsFan
    **

    Film, ke kterému se jen velmi těžko dá něco napsat. Korejský film zjevně uvázl v prostoru přehnaného, věčného násilí a v tomto případě i animace, která vypadá lépe na nepohybujících se obrázcích ve fotogaleriích než na plátně v kině. (Jelikož film jako takový se sám více podobá nehybné kresbě než filmovému záběru.) A krom toho by to potřebovalo tak o hodinu zkrátit. [47th Karlovy Vary International Film Festival](29.6.2012)

  • dalaman.ek
    ***

    Přestože se režisér proslavil Vlakem do Pusanu, jeho zaměřením je animace. A peklo, které divákům přináší. Na jeho filmy se nedívá snadno. Šikana a pro Asii tak obvyklá třídní hierarchie - jak zlé to asi může být. Haha. Na film se vyplatí podívat čistě, bez jakýchkoli předpokladů, nedejbože spoilerů. Teď ke kritice. Někdo, kdo podobnou situací procházel, bude asi snímek více prožívat, mě se ale zdál jeho potenciál poněkud nevyužitý. Třeba to, že dva bývalí spolužáci sedí celou dobu v hospodě, bylo téměř nepodstatné, žádná z jejich interakcí nebyla příliš zajímavá (až na závěr, samozřejmě) - což je k podivu, vhledem k dramatu, které mezi nimi bylo. Chápu, že vše muselo být nenápadné, aby byl zvrat překvapivý, ale místo dialogů bez jakékoliv osobnosti by šlo něčím zábavnějším odvádět pozornost. Nicméně film za zhlédnutí stojí díky osobnostnímu vývoji Kim Čchola, syna té prostitutky, a jeho vlivu na ostatní. Pocitem síly z překročené hranice zfanatizoval dvě "čuňata", ale když zjistil, že ho matka miluje a potřebuje, získal naději a vůli k životu a touhu být monstrem překonal. Tím však zničil iluzi, kterou v obou kamarádech vypěstoval. Ukázalo se tak, že je nezajímá on sám, ale to, co si do něj projektovali, což vyústilo ve fascinující zvrat. Atmosférou film připomíná Pána much (knihu, filmy, to je jedno...), jen s míň dětma. Animace je zajímavá, prostředí monotónní, vedlejší postavy trochu moc ploché. Bylo těžké brát příběh vážně, protože hloubka postav neodpovídala hloubce zápletky. Za mě největší slabina snímku. Aby měl komentář i nějakou informační hodnotu... Věděli jste že Jižní Korea (největší procento sebevražd hned po Japonsku, ale průběžně se střídají) nechala na most, ze kterého hodně lidí skáče, nalepit věty jako "Nejsi sám.", "My v tebe věříme.", "Mysli na rodinu.", "Slunce opět vyjde." a samozřejmě kontakty na pomoc... A počet sebevražd se naopak zvýšili? Samolepky pak sundali. Dále jsou v Koreji "sebevraždové hlídky - suicide patrol", které sledují kritická místa na kamerách, aby následně věděly, kde v řece mají člověka lovit. Tady je videjko a víc informací k tématu.(11.5.2020)