Pilot Valle dostane vyhazov a opustí ho manželka. Jelikož je však situace na trhu práce stejně zoufalá jako on, rozhodne se pro dramatické řešení - vydává se za ženu, aby se mohl ucházet o místo ve společnosti, která shání pilotku. Valle je pilot, kterého opustila štěstěna. Vyhodili ho z práce, rozvádí se a žije se svou sestrou v domě u rodičů. Matka ho nemá ráda, setra ho nemá ráda, syn ho nemá rád a bývalé manželce je ukradený, protože je zaneprázdněná vdavkami s bohatým staříkem. Samo nebe však jednoho dne sešle Vallemu do rukou inzerát firmy, která shání pilota. Jediný háček je v tom, že - a to se podržte - je nabídka určena pouze uchazečkám opačného pohlaví. Chce to jen trochu rtěnky a punčocháče a z Valleho je rázem Maria Anderssonová. Onu práci dostane a začne pořádná legrace.(Cinemax)
Komedie o muži, který ze dne na den přichází o vše, práci, manželku i domov. A tak mu nezbývá nic jiného, než se uchýlit k dramatickému řešení, které otřese celým jeho dosavadním životem.
Valle, který je zaměstnaný jako pilot, dostává vyhazov z práce, opouští ho manželka a zároveň přichází i o svůj domov. Není divu, že je zoufalý. Situace na trhu práce mu není zrovna nakloněná a tak se rozhodne pro dramatické řešení. Převlékne se za ženu. Nasadí si paruku, oblékne dámské šaty a pokusí se prosadit ve sféře, která je vyhrazena mužům, jako pilotka u aerolinií Silver Airlines. Jako „Maria" se stává hrdinkou během incidentu, ke kterému došlo při havárii letadla, a okamžitě je z něj miláček švédských médií. Co však skutečně stojí za havárií letadla, je tajemstvím.
Kde jsou hranice mezi mužským a ženským světem? Valleho osobní a milostný život se začíná postupně rozpadat. Dokáže vůbec celou zapeklitou situaci nakonec zvládnout?(Severský filmový podzim)
Valleho opustila žena, ztratil práci a vůbec se mu nedaří. Proto neváhá a okamžitě sáhne po pracovní nabídce u aerolinií Silver Airlines, i když to obnáší nošení podpatků a předstírání, že je pilotka Marie. Během jednoho z letů letadlo havaruje a Valle/Marie se zachová jako hrdina, čehož si všimnou švédská média a novou hvězdu neustále opěvují. Co se však za havárií opravdu skrývá?(lee.loo)
Ano je to opravdu taková švédská Tootsie ikdyž u mě je nejlepší převleková komedie jednoznačně Táta v sukni.. ne že by byl Kokpit špatnej film, ale při sledování jsem si uvědomil, že jsem těch převlekovejch komedií už viděl dost a tim pádem už to tak nepobaví, ale i tak je to na Švédsko dobrá komedie..(7.9.2019)
Nezapře to velkou inspiraci u Tootsie, některé věci jsou až příliš přitažené za vlasy. To, co je uvěřitelné u Dustina Hoffmana (protože jeho postava je herec a ženu prostě zahraje), zde moc uvěřitelné není. Zajímavé je, že hlavní hrdina nevypadne z role ženy ani při ohrožení letadla. Ale jinak je to docela dobře natočené, bavilo mne to. Některé momenty jsou originální, např. žádost o rande během rektálního vyšetření :-)(16.11.2014)
Námetovo vôbec nie zlé, no tvorcovia tohto filmu si mohli rozmyslieť, či chcú z toho robiť komédiu alebo dramatický film reflektujúci závažnú tému diskriminácie a k čomu by mohli byť v dnešnej dobe ľudia až tlačení kvôli nadmerným podmienkam zamestnávateľov. Bohužiaľ, ako kombinácia oboch žánrov to fakt pôsobilo roztržito a teda napokon nie príliš vydarene. A to je podľa mňa dosť škoda, lebo keby sa sústredili len na jeden žáner, mohlo to stáť naozaj za to. No zas tu máme ďalší dôkaz, že severský humor býva často plytký a ich komédie vo väčšine prípadov nestoja za nič.(9.12.2014)
Tootsie to samozřejmě konkurovat nemůže už je kvůli tomu, že Hoffman je přeci jenom trošku jiný kalibr. Ale i na tohle se dalo koukat. Jasně, místy to bylo hodně přitažené za vlasy, ale z filmu čišela taková až neseverská pohoda a povedlo se i sympatické obsazení, pokud tedy nepočítám ex-manželku hlavního hrdiny, která byla ovšem správně na pěst. Nic, co by v člověku zanechalo zvláštní dojem, ale ani nic urážejícího. 55%(9.12.2014)
Nepříliš vtipná komedie si ušila bič sama na sebe námětem. Muž převlečený za ženu, aby dostal práci, není novátorský nápad, ale to by tolik nevadilo, jako spíš pohrávání si s motivem povinných kvót, který ve Švédsku musí zákonitě zobrazit korektně. Já jsem jejich zastánkyně, ale v převlekovém příběhu se to nepovedlo. Zamaskovaný muž se začne chovat jako karikatura ženy a muži přehrávají macho typy. Navíc, proč se najednou zkušený pilot zachová v krizové situaci jako hysterka? Že by převzal karikování ženské role až do detailu? To pak poselství filmu o tom, že není důležité pohlaví, ale osoba, zcela popírá. ____ Nefunkční jsou i vedlejší motivy, kdy čerstvě rozvedený otec vypráví svému malému synkovi s nadšením, že se nově zamiloval do jakési cizí slečny. Jo, přesně to chce dítě, které cítí nejistotu z rozpadu rodiny, slyšet. Další karikaturou ženství je hrdinova neschopná a feministická sestra - to jako, bratři Švédi, myslíte vážně, že feminismus = neschopnost, potlačování ženství a všeho mužského? Takové maloměšťácké zpátečnictví bych od švédského filmu nečekala. ____ Konec snímku se úplně rozpadl, když dívka nejdřív muže odmítá a hned v následující scéně - nevysvětleno jak - už s ním tvoří pár. Ani ta slepota malého dítěte, snad původně zamýšlená jako metafora, že oči často pravdu nevidí, není vůbec využitá. ____ Nezasmála jsem se, ani nepobavila.(3.3.2016)
HorrFi
Ano je to opravdu taková švédská Tootsie ikdyž u mě je nejlepší převleková komedie jednoznačně Táta v sukni.. ne že by byl Kokpit špatnej film, ale při sledování jsem si uvědomil, že jsem těch převlekovejch komedií už viděl dost a tim pádem už to tak nepobaví, ale i tak je to na Švédsko dobrá komedie..(7.9.2019)
ikre
Nezapře to velkou inspiraci u Tootsie, některé věci jsou až příliš přitažené za vlasy. To, co je uvěřitelné u Dustina Hoffmana (protože jeho postava je herec a ženu prostě zahraje), zde moc uvěřitelné není. Zajímavé je, že hlavní hrdina nevypadne z role ženy ani při ohrožení letadla. Ale jinak je to docela dobře natočené, bavilo mne to. Některé momenty jsou originální, např. žádost o rande během rektálního vyšetření :-)(16.11.2014)
Aljak
Námetovo vôbec nie zlé, no tvorcovia tohto filmu si mohli rozmyslieť, či chcú z toho robiť komédiu alebo dramatický film reflektujúci závažnú tému diskriminácie a k čomu by mohli byť v dnešnej dobe ľudia až tlačení kvôli nadmerným podmienkam zamestnávateľov. Bohužiaľ, ako kombinácia oboch žánrov to fakt pôsobilo roztržito a teda napokon nie príliš vydarene. A to je podľa mňa dosť škoda, lebo keby sa sústredili len na jeden žáner, mohlo to stáť naozaj za to. No zas tu máme ďalší dôkaz, že severský humor býva často plytký a ich komédie vo väčšine prípadov nestoja za nič.(9.12.2014)
Morholt
Tootsie to samozřejmě konkurovat nemůže už je kvůli tomu, že Hoffman je přeci jenom trošku jiný kalibr. Ale i na tohle se dalo koukat. Jasně, místy to bylo hodně přitažené za vlasy, ale z filmu čišela taková až neseverská pohoda a povedlo se i sympatické obsazení, pokud tedy nepočítám ex-manželku hlavního hrdiny, která byla ovšem správně na pěst. Nic, co by v člověku zanechalo zvláštní dojem, ale ani nic urážejícího. 55%(9.12.2014)
rikitiki
Nepříliš vtipná komedie si ušila bič sama na sebe námětem. Muž převlečený za ženu, aby dostal práci, není novátorský nápad, ale to by tolik nevadilo, jako spíš pohrávání si s motivem povinných kvót, který ve Švédsku musí zákonitě zobrazit korektně. Já jsem jejich zastánkyně, ale v převlekovém příběhu se to nepovedlo. Zamaskovaný muž se začne chovat jako karikatura ženy a muži přehrávají macho typy. Navíc, proč se najednou zkušený pilot zachová v krizové situaci jako hysterka? Že by převzal karikování ženské role až do detailu? To pak poselství filmu o tom, že není důležité pohlaví, ale osoba, zcela popírá. ____ Nefunkční jsou i vedlejší motivy, kdy čerstvě rozvedený otec vypráví svému malému synkovi s nadšením, že se nově zamiloval do jakési cizí slečny. Jo, přesně to chce dítě, které cítí nejistotu z rozpadu rodiny, slyšet. Další karikaturou ženství je hrdinova neschopná a feministická sestra - to jako, bratři Švédi, myslíte vážně, že feminismus = neschopnost, potlačování ženství a všeho mužského? Takové maloměšťácké zpátečnictví bych od švédského filmu nečekala. ____ Konec snímku se úplně rozpadl, když dívka nejdřív muže odmítá a hned v následující scéně - nevysvětleno jak - už s ním tvoří pár. Ani ta slepota malého dítěte, snad původně zamýšlená jako metafora, že oči často pravdu nevidí, není vůbec využitá. ____ Nezasmála jsem se, ani nepobavila.(3.3.2016)