Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)

(více)

Recenze (101)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Naprosto nepředvídatelná žánrovka, ve které do nás Friedkin řeže prakticky non stop. A to se tu přitom jede přes tak tendenční záležitosti. Atmosféra se buduje pomocí synťáku a industriálních výjevů z Los Angeles, nechybí tradiční trademarková honička v autech a ženy jsou zásadně vyobrazovány jako děvky a informátorky. Co tenhle film povyšuje nad zbytek jemu podobných je neuvěřitelné tempo vyprávění, spolu s morální ambivalentností postav a téměř snová atmosféra vydestilovaná z všudypřítomného bordelu, betonu a potu. Bez neonů, zato s brokovnicemi. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Friedkinův nemilosrdný (k divákovi i k postavám), testosteronem a elektropopem nabitý, nahotou ani násilím nešetřící neo-noir (velkoměsto, nevyzpytatelné ženy, cynický detektiv jednající na vlastní pěst) lze chápat jako hořký dovětek k Francouzské spojce. Největší ohrožení pořádku v Americe patřící yuppies nepředstavují drogy, ale padělané peníze; životní styl a metody hodných a zlých jsou srovnatelné a osmdesátkoví poldové mají sice stejně buldočí povahu jako Pepek Doyle, ale padouchy nestíhají primárně kvůli spravedlnosti, ale adrenalinu. Přemíra slastí, jež konzumní společnost nabízí, u nich způsobila otupělost, která je nutí hledat podněty extrémnějšího rázu. Riskantní hry se zločineckými esy jsou pro ně stejným adrenalinovým sportem jako bungee-jumping. Sledováni více dějových linií, preference odosobněných celků a fetišistický zájem o dobově příznačné fenomény (hudba, výtvarné umění, móda) svědčí o snaze nabídnout spíše portrét Zeitgeistu než jednotlivých postav, jejichž hledisko kamera přejímá pouze pro zesílení viscerálního efektu (honička, pohled oběti, na kterou míří zbraň). Kromě toho, že je tenhle dobrý-zlý film žánrově a vypravěčsky nekonvenční, ideové podloží americké společnosti 80. let z něj pochopíte líp než z libovolné učebnice dějepisu. 85% ()

woody 

všechny recenze uživatele

Tak už mám kandidáta na režiséra nejnepochopitelnějších a nejnudnějších velkoměstkých krimi thrillerů všech dob - bohužel to je jeden ze zakladatelů tohoto žánru William Friedkin. Spojka a Vymítač musely být neskutečné náhody nebo boží prozřetelnost nebo už mu v těchto letech začalo kapat na karbid. Netuším. Ale natočit tak neskutečně hloupý scénář chtělo kuráž... Těšil jsem se na alespoň průměrnou kriminálku z megapole L.A. a čeho jsem se dočkal? Rádoby šokantních nahých scén hlavních představitelů - ano, z dálky uvidíte genitálie mladičkého Petersena a Dafoea - bisexuální milenku a neskutečných filozofických, morálních a jiných hovadin. V tom filmu není komu fandit. Hlavní záporák je nudný, hlavní hrdina taky. Každá postava dostane několikrát za film do koulí a nakonci je hnusný, skutečně hnusný podraz na diváka. SPOILER: Asi šlo o úpornou snahu býti originální, ale prostřelit hlavnímu hrdinovi hlavu několik minut před finálem je něco tak neskutečně arogantního k divákovi že to nemá obdoby. Kdyby ve finále, ale oni před finálem. Záporáka pak upálí hrdinův parťák, který má neustále melancholické halucinace... KONEC SPOILERU Dvě hvězdičky dávám jen za rockový soundtrack a skvěle natočenou automobilovou honičku.. Jj, ty Friedkin uměl. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Skvělý film o umanutém poldovi, kterému nedělá problém překračovat zákon, aby dosáhl svého. Má to parádní automobilovou honičku, nahé sexy ženy, je to dost nepředvídatelné a hlavně totálně osmdesátkové s typickou synťákovou hudbou. Mladej Willem Dafoe je navíc výborný záporák a dokonce tam sroluje namakanýho černocha z Americkýho Ninji. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pořádný thriller má být napínavý a nepředvídatelný a tento opomíjený klenot obojí dovádí k dokonalosti. Elipticky vyprávěnou kriminálku vystavěnou mimo žánrová klišé a zažité struktury nesou především postavy. Obsesivně umanuté, nihilistické, politováníhodné a prospěchářské charaktery cíleně působí odtažitě, čímž podporují naprostou nevyzpytatelnost syrově realistického filmu, a současně fungují jako výmluvná kritika americké společnosti 80. let. Tuto rovinu podporuje i filmem prezentovaná zkažená podoba titulního města byznysu a rozkoše. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Začátek s teroristou na střeše mrakodrapu vypadal jak z nejblbějšího akčního Béčka. Pak následuje ta nejprofláknutější story, co je v těchto filmech o policajtech k vidění. Jeden policajt má odejít do penze, ale při vyšetřování posledního případu ho zabijou. A jeho parťák si dá pár piv a rozhodne se, že se pomstí. Už jsem si pomalu řikal, co to bude za sračku, ale postupně z toho vylezla docela zajímavá záležitost. Přišla konečně nějaká akce, honičky (pěšky i v autech) a zejména ve druhý polovině pak různý překvapivý zvraty v ději. A v závěru Friedkin přišel s něčim, co jsem opravdu nečekal. 75% ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Famózní kriminálka, která se ničím a hlavně s nikým nesere. 80s never dies, especially in L.A. P.S. Naprosto dokonalé kaleidoskopické úvodní titulky. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

S hodnocením tohohle filmu je to jako na houpačce - 5* a nadšený komentář se střídá se 2* a rozmrzelou reakcí. Osobně řadím tehnle kousek k žánrovému nadprůměru, který sice nepatří mezi absolutní špičku a dají se mu vyčíst slabší či nedořešené momenty ve scénáři, jakož i dvě až tři zaváhání Williama Friedkina (např. likvidace hlavního padoucha je jednoduše natočená špatně), ale vyvažuje to jednak sympatické obsazení, kdy je potěšující vidět Williama L. Petersena v dobách, kdy ještě nepatřil k elitním vyšetřovatelům z Kriminálky Las Vegas, jednak pár neotřelých nápadů a překvapujících zvratů (když už se uživatel Woody, skvělý to znalec a autor mnoha skutečně hlubokých myšlenek, dopustil onoho spoileru - ano, přesně toho zvratu, který byl Woodymu proti srsti, si já naopak cením:-) ). Potěšující je i téma. Pro jednou se v americké krimi neřeší drogová scéna a korupce. Vrcholem filmu a důvodem pro 4* hodnocení je pro mě výborná automobilová honička. Kdykoliv na dálnici zpozoruji desítky šílenců, kteří se na mě řítí v protisměru a drze si přitom ťukají na čelo, vzpomenu si na filmové hrdiny z této scény. Celkový dojem: 75 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Průměrný akční thriller, ve kterém mi ale utkvěla scéna automobilové honičky. Ta sice sama o sobě není nic moc, ale má skvělý bezvýchodný feeling, protože v ní utíkají dva policajti poté - SPOJLER - co omylem zastřelili policajta vydávajícího se za zločince a teď po nich jde celé město. A taky mě překvapilo, že jeden z hrdinů zařval těsně před koncem. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Zločin a jeho vyšetřování je hra chyb. Kdo jich udělá míň, vyhraje.. Dvojice nepříliš bystrých agentů na stopě zručného padělatele bankovek s prezidentem Andrew Jacksonem. Postavy škemrající o ambivalenci, střelba, honičky v autech, sex, násilí a genius loci políbený hudební stopou britské kapely Wang Chung. Friedkinův stylový neo-noir mi svou neučesaností, divokostí a dějovou roztříštěností lehce připomněl jistý seriál o kníratém komisaři z německého Duisburgu. Akorát u Schimiho nikoho nestříleli brokovnicí do ksichtu.. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Fajn herci, súčasného kalibru ešte v mladučkom prevedení, kôpka peňazí, pár gramov drog, falošné peniaze a scenár je na svete. Kiežby bol výsledok taký dobrý ako sa z mojej prvej vety zdá. Ale nestačí to všetko len zmiešať, treba vedieť presný recept a nie tam tie ingrediencie len tak bezhlavo hádzať. A nebyť možnosti zrýchleného pretáčania (samozrejme nie cez skvelú autonaháňačku), asi by bol výsledok ešte nižší. 60%. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Snímek z doby, kdy Petersen nebyl takový špek, doby kdy bylo módní nosit světle modré džíny a prachy se tiskly pěkně doma. Friedkin z počátku prezentuje tradiční thriller a do geniální honičky betonovými zákoutími L.A. se toho moc neděje. Druhá polovina filmu, ale sešlápne plyn a vyklube se z toho nepředvídatelný žánrový majstrštyk. Finále je vztyčený prostředníček všem kriminálkovým klišé. Moc dobré. ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Kombinace sedmdesátkové kriminálkové poctivosti a osmdesátkové zkaženosti za zvuků dokonalých synťáků... Tempo Francouzské spojky, psychodepresivní teplá atmosféra Cruising a navíc totálně nepředvídatelné a zároveň plné žánrových klišé. Asi nejlepší Friedkinův film. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Preco som na ten film pocuval cely zivot vacsinou iba hate? Je to paradna kriminalka s cool atmosferou, vynikajuciu nahanackou a smerovanim deja, ktory dokaze zlozit sanku na podlahu. Nebyt strasne nudnych a necharizmatickych hlavnych predstavitelov (s vynimkou skveleho Dafoa), tak je to vlastne uplna pecka. Silnych 8/10 ()

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Film som videl prvý raz 27. februára. 30 minút pred koncom som ho však vypol. Chcel som cítiť, keď ho budem pozerať znova, že ho pozerám po prvý raz. A odvtedy som nad ním premýšľal a nevedel sa dočkať, kedy ho konečne zočím. Stalo sa tak včera, dokonca dvakrát po sebe (nefarebný 2011 MGM remaster a farebný, kontrastný a zrnitý 2016 Shout! remaster). A dnes ešte do tretice s režisérskym komentárom, čo bolo absolútne nebo. Jeho prednášky pravidelne sledujem, no väčšina z nich je takmer vždy výhradne o Francúzskej spojke či Exorcistovi, takže počúvať ho 120 minút básniť o tomto opuse... viac si priať nemôžem. No ale naspäť k veci – Friedkin rozhodne v najlepšej forme. Hl. devízou snímky je jej extrémna presnosť, autenticita a vierohodnosť. Je chytrá a vizuálne podmanivá vďaka pôsobivej práci kameramanského majstra Robbyho Müllera a vycibreného, precízneho režisérskeho cítenia. Stará poctivá škola, žiadne štúdio, všetko točené na mieste, herectvo a filmárčina v najčistejšej podobe, spolu s jednou dobovo impozantnou a dnes už slávnou automobilovou naháňačkou, ktorú ani sám Müller snímať nechcel (Robert D. Yeoman na trón). Soundtrack (x) iná liga, Wang Chung sa predviedli, pretavili atmosféru slnkom zaliateho Los Angeles v stredných 80. rokov a jeho krimi podbrušia do svojich nôt prakticky dokonalo. Úvodné (x) aj záverečné (x) titulky sú jedny z najlepších, čo som kedy videl. A scéna falšovania peňazí možno aj najlepšia vôbec. Jednoznačne viac sexy ako sex samotný. Spravidla, keď si začnem film vážiť, stane sa tak buď s odstupom času, alebo po niekoľkých zhliadnutiach. Friedkinovi sa to podarilo instantne na prvýkrát. --- Bonusy: (x / x / xx / x / x) / Wang Chung s nádherným obalom (x) / (x / x) (x / x) / Taktiež je, vzhľadom k vizuálu tohto filmu, nutné odporučiť dokument Los Angeles Plays Itself / Čekni aj zaujímavosti. --- [Symbolické hodnotenie č. 5555] --- (4.9.2023; konečne v červených číslach! x) --- (27.2.2020) (2x1.6.2020) (2.6.2020) (5.7.2020) (20.7.2020) (28.7.2020) (12.4.2021) (2.12.2022) (22.8.2023) (27.1.2024, cz dab) ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Vůbec ne špatný krimifilm o muži, který tiskne a do oběhu pouští falešné "dvacetidolarovky". Jeho malá organizace je téměř nedostižná, vždy je o krok dál, než vyšetřovatelé. Avšak zaujatý mladý státní agent, kterému padělatel zabil kolegu před důchodem, se do pátrání pustí ze všech sil a s novým parťákem jdou nebezpečnému vrahovi po krku. První hlavní role herce Petersena, výrazná, herectví slušné. A hlavně Friedkinova režie a spoluautorství jsou typické a tvrdé. ()

Související novinky

Zemřel režisér William Friedkin

Zemřel režisér William Friedkin

07.08.2023

Ve věku 87 let zemřel legendární režisér William Friedkin známý nejlépe pro své nezapomenutelné klasiky Francouzská spojka a Vymítač ďábla. Režisérův skon potvrdil děkan Chapman University a známý… (více)

Zemřel herec Dean Stockwell

Zemřel herec Dean Stockwell

09.11.2021

Ve věku 85 zemřel americký herec a držitel dvou Zlatých glóbů, Dean Stockwell. Jeho kariéra k dnešnímu dni čítá přes dvě sta filmových a televizních rolí. Tvůrce nominovaný na Oscara svou hvězdnou… (více)

Reklama

Reklama