Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Recenze (82)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Začátek s teroristou na střeše mrakodrapu vypadal jak z nejblbějšího akčního Béčka. Pak následuje ta nejprofláknutější story, co je v těchto filmech o policajtech k vidění. Jeden policajt má odejít do penze, ale při vyšetřování posledního případu ho zabijou. A jeho parťák si dá pár piv a rozhodne se, že se pomstí. Už jsem si pomalu řikal, co to bude za sračku, ale postupně z toho vylezla docela zajímavá záležitost. Přišla konečně nějaká akce, honičky (pěšky i v autech) a zejména ve druhý polovině pak různý překvapivý zvraty v ději. A v závěru Friedkin přišel s něčim, co jsem opravdu nečekal. 75% ()

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Naprosto nepředvídatelná žánrovka, ve které do nás Friedkin řeže prakticky non stop. A to se tu přitom jede přes tak tendenční záležitosti. Atmosféra se buduje pomocí synťáku a industriálních výjevů z Los Angeles, nechybí tradiční trademarková honička v autech a ženy jsou zásadně vyobrazovány jako děvky a informátorky. Co tenhle film povyšuje nad zbytek jemu podobných je neuvěřitelné tempo vyprávění, spolu s morální ambivalentností postav a téměř snová atmosféra vydestilovaná z všudypřítomného bordelu, betonu a potu. Bez neonů, zato s brokovnicemi. ()

Reklama

Superpero 

všechny recenze uživatele

Skvělý film o umanutém poldovi, kterému nedělá problém překračovat zákon, aby dosáhl svého. Má to parádní automobilovou honičku, nahé sexy ženy, je to dost nepředvídatelné a hlavně totálně osmdesátkové s typickou synťákovou hudbou. Mladej Willem Dafoe je navíc výborný záporák a dokonce tam sroluje namakanýho černocha z Americkýho Ninji. ()

woody 

všechny recenze uživatele

Tak už mám kandidáta na režiséra nejnepochopitelnějších a nejnudnějších velkoměstkých krimi thrillerů všech dob - bohužel to je jeden ze zakladatelů tohoto žánru William Friedkin. Spojka a Vymítač musely být neskutečné náhody nebo boží prozřetelnost nebo už mu v těchto letech začalo kapat na karbid. Netuším. Ale natočit tak neskutečně hloupý scénář chtělo kuráž... Těšil jsem se na alespoň průměrnou kriminálku z megapole L.A. a čeho jsem se dočkal? Rádoby šokantních nahých scén hlavních představitelů - ano, z dálky uvidíte genitálie mladičkého Petersena a Dafoea - bisexuální milenku a neskutečných filozofických, morálních a jiných hovadin. V tom filmu není komu fandit. Hlavní záporák je nudný, hlavní hrdina taky. Každá postava dostane několikrát za film do koulí a nakonci je hnusný, skutečně hnusný podraz na diváka. SPOILER: Asi šlo o úpornou snahu býti originální, ale prostřelit hlavnímu hrdinovi hlavu několik minut před finálem je něco tak neskutečně arogantního k divákovi že to nemá obdoby. Kdyby ve finále, ale oni před finálem. Záporáka pak upálí hrdinův parťák, který má neustále melancholické halucinace... KONEC SPOILERU Dvě hvězdičky dávám jen za rockový soundtrack a skvěle natočenou automobilovou honičku.. Jj, ty Friedkin uměl. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Pořádný thriller má být napínavý a nepředvídatelný a tento opomíjený klenot obojí dovádí k dokonalosti. Elipticky vyprávěnou kriminálku vystavěnou mimo žánrová klišé a zažité struktury nesou především postavy. Obsesivně umanuté, nihilistické, politováníhodné a prospěchářské charaktery cíleně působí odtažitě, čímž podporují naprostou nevyzpytatelnost syrově realistického filmu, a současně fungují jako výmluvná kritika americké společnosti 80. let. Tuto rovinu podporuje i filmem prezentovaná zkažená podoba titulního města byznysu a rozkoše. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (56)

  • William Friedkin vyslovene požiadal Wang Chung, aby nespravili ústrednú pieseň "To Live and Die in L.A.", tí ju však aj napriek tomu urobili, pustili ju Friedkinovi a ten si ju instantne zamiloval. (Real Tom Hardy)
  • Bar, do ktorého ide v úvode filmu Chance (William Petersen) na pivo po skočení z Mosta Vincenta Thomasa je podľa filmu blízko daného mosta. Je to tak aj v skutočnosti, zhruba dve míle na juhozápad. (Real Tom Hardy)
  • Scéna, v ktorej sa Chance (William Petersen) stretol s Rickom (Dafoe) na streche, sa podľa filmu má odohrávať v nejakej posilňovni. Taktiež je to znova geograficky správne a aj budova, do ktorej vošli, bola v skutočnosti posilňovňa – The Easton Gym na bulvári Beverly. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama