Reklama

Reklama

Kdo by alespoň jednou nedostal chuť zabít svou ženu? Edouard bydlí na sídlišti, má manželku, která neustále mluví, či špíše mu neustále něco vyčítá a nadává, jeden velký sen. Při jedné zvláště „výživné“ hádce vypadne jeho žena z okna, když věší záclony. Byla to nešťastná náhoda, nebo už to Edouard nemohl poslouchat. Inspektor Baroni, který dostane případ na starosti, je přesvědčen, že Edouard své ženě z okna pomohl, a z Baroniho se tak stává honící pes. Setkání dvou vdovců, dvou mužů, kteří vědí o životě a o manželství své, je zároveň setkáním dvou velkých hvězd francouzského filmu Philippa Noireta a Michela Serraulta. (Česká televize)

(více)

Recenze (34)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Philippe Noiret a Michel Serrault spolu sice rozehráli velice zajímavou partii, ale ve filmu se řeší ještě druhej "akčnější" případ, ve kterym jde o nějaký dealery drog. A ten druhej případ mě moc nebavil a přišel mi tam spíš navíc. Škoda, že nezůstalo jenom u vyšetřování toho pádu z okna. Takhle z toho vzešel trochu nesourodej slepenec, kterej navíc v závěru sklouzává až někam do komediálního žánru. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Mnohem spíš než na kriminálku se připravte na psychologické drama o dvou nezadržitelně stárnoucích - a proto bilancujících - mužích. Ač se tomu brání a stojí na opačných stranách barikády, postupně k sobě nachází cestu a porozumění, nenápadně se rodí zvláštní přátelství. Film stojí na civilním, neokázalém herectví dvou velkých es francouzské kinematografie - Noiretovi a Serraultovi. Zajímavá je i kamera, která si pohrává se všedními motivy, jako je život na sídlišti nebo říční doprava, a vytváří místy melancholickou náladu. Kdyby se snímek dokázal vyhnout některým nedodělkům při stavbě charakterů vedlejších postav, mohl dosáhnout i na nejvyšší metu. I tak jsou to ale silné 4*. Celkový dojem: 85 %. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Potenciál by tu byl, přišlo mi to ale docela rozvleklé a hlavně uchopené za nesprávný konec. Především díky závěrečné pointě mám pocit hraničící s jistotou, že by tomu všemu slušel spíše kabát černé komedie, než psychologického dramatu. Herecké představení Philippa Noireta a Michela Serraulta je však OK - a to není málo. 60%. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Divák sleduje ústny "súboj" dvoch mužov s protipólnymi názormi, ktorých vzťah sa postupne vďaka "stalk-ovaniu" a následnému zisteniu "životnej podobnosti", mení na (skoro) "priateľský", ale aj prípad o drogovom dopade na deťoch "vyvolených". Ten druhý ma nezaujímal ale že absolútne, pričom na mňa pôsobil skôr ako rušivý element. Ten prvý zas miestami vďaka vývoju deja budí dojem, akoby jeho základy tvorili trámy z preglejok. Jednoducho, nie tak celkom chápem tomu vývoju, ktorý ma na jednej strane bavil, lebo je podaný pútavým spôsobom, no na tej druhej, mi prišiel úplne pritiahnutý za vlasy. Neviem čo si mám myslieť .. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Taková tuctová detektivka, která má jediné štěstí, že Noiret i Serrault jsou dobře hrající sympaťáci, se celkem vleče. Dokonce ani konfrontace detektiva s čerstvým vdovcem nemá patřičné napětí. Člověka nemůže nenapadnout srovnání s brilsntím konverzačním dramatem Svědek. Z tohoto srovnání Hlava nebo orel nevyjde ani s odřenýma ušima, vyjde rovnou bez uší. Oceňuji pointu, především tu druhou, ta první se dala očekávat minimàlně od poloviny filmu. Co naplat, ani herecká esa nezachrání podprůměrný scénář. ()

classic 

všechny recenze uživatele

Pile ou face, čiže filmový titul Roberta Enrica, mi napokon prišiel, nielen snáď ako povedzme nejaká ľubovoľná epizóda kriminálneho serošu Columbo, no tentoraz v tak trochu obrátenom kabáte, než na aký sme zrovna očividne viac zvyknutí, teda čo mi v podstate pripomínalo i obidve titulné postavy v podobách inšpektorov Columboa/Baroniho, a ich (a)typické, pracovné postupy, pripomínajúce akési, mimoriadne dotieravé štýly, pomaly začínajúce liezť určitým antagonistom poriadne na nervy, ako spočiatku práve i v tomto prípade, zároveň ale doplnená aj o simultánne prebiehajúcu líniu udalostí s odlišným charakterom výsledných (scenáristických) situácií, a tak som mal tým pádom naprosto reálneho zdania, ako by sa na mňa hneď „vyrútili” dva rozdielne počiny v jednom spracovaní, čo vskutku pôsobilo naozaj mätúcim dojmom, keďže ani jednej línii nebolo venovanej dostatok pozornosti, i keď akurát v tej s Noiretom & Serraultom, predsa oveľa väčšmi, tam vlastne prichádzalo do úvahy porovnanie s Columbom, prekrývanom s rušivými elementmi v podobe ďalšej podzápletky, z mojej strany bližšie nešpecifikovaného charakteru, na to už musí prísť nakoniec divák úplne sám, ako potom ešte zhodnotí výsledne namiešaný Enricov koktail v pomere dva ku jednej? Skrátka, podľa môjho názoru, bola tá vedľajšia linka akosi prebytočnou, ktorou zrejme chceli scenáristi trošku ozvláštniť, či zdramatizovať toto dianie, avšak opak bol pravdou, jednoducho im tento ťah na bránku príliš extra nevyšiel. • A už keď sme pri tom režisérovi a (dvornému) hercovi, tak aktuálna snímka Hlavy alebo chvosty, mi príde z ich troch spoluprác, ktoré som mimochodom doposiaľ videl, ako vari tou najslabšou, nakoľko vedľa nadštandardnej Le Vieux fusil , a stále nadpriemerného Le Secret, pôsobí ako chudobný príbuzný, asi toľko skonštatovania na takmer samý záver. Jednoducho povedané, režisér asi ani nevedel, komu alebo čomu, sa má venovať vo väčšom rozsahu, a síce podotýkam, že vyššie uvedení hereckí predstavitelia, predviedli dosť solídne, herecké prejavy so záverečným vyústením, ktoré by som zreteľne vonkoncom neočakával, ale treba si zase na druhej strane tiež uvedomiť i to, že ak by sme sa dajme tomu zaoberali iba postavami okolo Baroniho a Morlaixa, a k tomu celkom „vystrihli” tú slabšiu pasáž, a automaticky sa vo väčšej miere pohrali s dialógmi týchto protagonistov, tak pevne verím, že by sa to stočilo strhujúcejším smerom, ktorý by som následne dokázal plne obdivovať, takto mám len rozpačité pocity. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Krimi dráma so slušnou pointou. Príbeh dvoch starnúcich mužov, inšpektora polície a podozrivého z vraždy manželky, je založený na dialógoch a postupnom odkrývaní prípadu. Nemôžem si však pomôcť, scenár mohol byť trochu viacej prepracovanejší. ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Mierny spoiler. Tragédia obyčajného človeka, inštitucionalizovaného prácou, rodinou a spoločenskou hierarchiou, s rozprávkovo-komediálnym koncom. "Vy venčíte svoje rybičky?" ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Škoda, že to nezůstalo u takového maigretovského kočkování včetně atmosféry řeky, lodí a venkovských zahrad. Časem se to proplete s nijak zajímavým vyšetřováním drogové scény a vysokými politickými kruhy, a na hru kočky s myší mezi Noiretem a Serraultem zbude jen pár scén, a tudíž i na ty zvraty v jejich postoji jednoho ke druhému. Přičemž ten hlavní zvrat se dá domyslet velmi brzy a film ztrácí ten hlavní hák, který má diváka držet. Ostatně i to kočkování, nakolik je to nejzajímavější z filmu, je časem nudné a zdlouhavé a o ničem. Jakákoliv maigretovská atmosféra a lodě a venkov už je samozřejmě tou dobou dávno pryč. A v závěru se to nečekaně a proti smyslu filmu zvrtne na chvíli i v komedii. Hlavně že dvě ze tří hereček ukážou prsa, jak je na francouzské filmy zvykem - někdy zbytečným, řekl bych. Navíc jsem nepochopil, proč Noiretovi maskéři nechali na hlavě květák místo vlasů. Navíc to ČT uvedla v dabingu a myslím, že ten se tentokrát nijak zvlášť nepovedl. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Konverzační psychologické drama dvou mužů na sklonku jejich profesní kariéry, která je už léta nenaplňuje a při životě je drží už jen jejich klukovský sen. Přes jejich zdánlivou profesní i povahovou rozdílnost se ukazuje, že k sobě mají ve skutečnosti velmi blízko a vzájemně si pomáhají s vyrovnáním se s vlastní minulostí. Noiret i Serrault hráli perfektně. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Jak se zbavit otravné manželky? Při věšení záclon. Stačí šesté patro. Philippe Noiret v roli vyšetřujícího inspektora s velmi neobvyklými metodami, neutuchajícím zápalem a především naprosto nevypočitatelným chováním mě bavil. Michel Serrault jako poddajný podpantoflák, co léta trpí, poslouchá nadávky a výtky, lehce uvěřitelný, tím chci říct, že byl skvostný. A neb mě oba pánové nenudili ani minutu a závěr považuji za velmi zdařilý, hodnotím kladně a připomínky si nechám od cesty.. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Ze začátku to vypadá na klasickou francouzskou detektivku s krititickým podtextem.ze staré školy, Ale nakonec se z toho vyklube poměrně netradiční psychologická kriminálka, ktera mě zaujala. Noiret hraje svého bodrého komisaře neuvěřitelně stylově a Serrault je taktéž tradičně skvělý. Enrico vede film stabilní pevnou rukou. Je to natočeno zajímavě civilně. Konec originální. Ve výsledku vážně skvěle a pochvala i pro skvělý Donutilův dabing. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Zvláštní ambivalentní vztah vyšetřovatele a podezřelého z vraždy dělá čest francouzskému psychologickému filmu. ()

PAGE 

všechny recenze uživatele

Parádní představení pánů Noireta se Serraultem s překvapivým závěrem. Film určitě stojí za shlédnutí. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Michel Serrault je mi znamy hlavne z komedie Klec Blaznu - tam hral spolu s Ugo Tognazzim. Tuna mi to vobec neprislo ako drama, skor cierna komedia. Zeby sa tu inspiroval Patrice LeConte pri svojom filme Tango 1993  ? Mozno ze aj jo    82 % ()

1frida2 

všechny recenze uživatele

Skvělé rozehraná partie. Hlava nebo orel, v tomto případě jedno je. Atmosféra, konverzace, úžasní herci. Tak co nadělám, jedině udělit všech deset stupňů. ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Když nastane eroze Eróse. Manželství otevře zarezlé dveře klece. Muži, volní jako ptáci, zažehnou sen. Stíny stejné krevní skupiny vyprovodí ženy na onen svět. ()

Reklama

Reklama