Reklama

Reklama

Atomic Age

  • Česko Atomový věk (festivalový název) (více)

Victor a Rainer se v sobotu večer vydávají za zábavou do centra Paříže. Při svých potulkách nočním městem a nočními kluby střídá jedno setkání (a zklamání) druhé. Pouliční bitky, odmítnutí ze strany dívek, dlouhé rozhovory. Tváří v tvář deziluzi opouštějí nad ránem město a docházejí konečně klidu uprostřed lesa, ve svitu měsíce a nově objevené touhy. Z jejich přátelství se rodí nový den. Příběh o dospívání, rimbaudovských nočních toulkách a mládí, ve kterém se potkává smutek, euforie, melancholie a bezstarostnost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (16)

elizabeth_ba 

všechny recenze uživatele

Můj první film půjčený na alza.cz (před nákupem dvd, jsem se chtěla podívat, co to je). Inu (naštěstí pro mě jsem tak učinila, jednalo by se o zbytečně vyhozený peníze na amazon.fr), tak to prostě vypadá, když se tuhle road-movie dvou kamarádů (per pedes) rozhodne sledovat někdo, komu není vůbec určená. Pozitivum: Niels Schneider v rolích, kde si na nic nehraje, bývá obvykle dobrej, tady byl rovněž, tak aspoň to jsem dokázala ocenit... ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Bohužel snímek, který mi absolutně nic neřekl. Díval jsem se na postavy, nebavily mě. Poslouchal jsem je a nebavily mě. A nakonec mě ani nebavilo to, jak je to celé natočené, jak se to snaží být výpovědí o určité generaci, ukázkou toho, co to taky je žít. Nějak jsem se s tímhle snímkem nedokázal propojit. ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Pro mě osobně zajímavý film, který jsem zhlédl s chutí a vcelku si ho užil, snad s výjimkou závěrečného vyústění, které mě lehce otrávilo, protože to ten film posouvá trochu někam jinam. Film mě zaujal výbornou vizuální stránkou, skvělým hudebním doprovodem, sympatickým obsazením i stravitelnou délkou, která uteče jako voda. Zcela jistě to není film pro každého - pokud vám dialogy typu - "Proč na mě tak zíráš?" - "Protože... se na tebe dívám." přijdou uhozené a cíleně nevyhledáváte podobné ukázky alternativní filmařiny, pak to asi nebude fim pro vás. Lidi, kterým ale nevadí vyprázdněná narace (skutečnost, že se ve filmu "nic neděje"), dlouhé scény bez dialogů apod., a kteří jsou otrávení z mainstreamové filmové produkce a vyhledávají podobné artové libovky a filmy, které jsou prostě nějak jiné a inspirující, si zde mohou přijít na své. Jinak za mě naprostý souhlas s tím, co o tomto filmu skvěle napsal Madsbender - těžko k tomu asi dodat cokoli dalšího. ()

Jordan odpad!

všechny recenze uživatele

v poslednej dobe vzniklo viacero filmov duchovne prepojených snahou o jednoduchú no silnú generačnú výpoveď mladej generácie tínedžerov a mladých dospelákov na začiatku 21. storočia (Miestnosť samovrahov - Poľsko, Oh Boy - Nemecko, Klip - Srbsko, Projekt X a Spring Breakers - USA...); francúzsky príspevok považujem v tejto "rodine" za menej vydarený, patetická štylizácia nefunguje, pôsobí ako cudzorodý element, ktorý bráni preniknúť hlbšie do charakterov, ktoré sú nacastované dobre, no nemajú väčší priestor; schéma a rámec je klišé, preto si vyžadoval iný prístup; dokopy sa nič nestane, film nemá žiaden dej, postavy žiadnu motiváciu, neukotvene a nahodilo sa pohybujú podľa nálad autora aby skončili do prázdna a bez pointy; je to iba také pseudoumelecké naťahovanie diváka; ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Rozpravu a otázky&odpovede s Hélénou Klotz radšej ponechám bokom, pretože, úprimne, s filmom nemajú veľa spoločného a jej pokusy o zadanie významu a logického dejového pojítka (resp. interpretačného vodítka) divákovi končia katastrofálnym neúspechom a mali by radšej zostať nepovšimnuté. Atomic Age je zaujímavejší taký, aký je, bez nejakého dodatku. Film-báseň (vskutku v mnohom pripomínajúca poéziu Arthura Rimbauda), svojim spôsobom hodinu trvajúci videoklip (kvalitná kamera a veľmi zvláštne zakomponovanie vybranej hudby), nesyntetizuje, len odvíja civilný bezvýchodiskový a bezvýznamný dej (politicky, spoločensky i výpovedne), zívajúci prázdnotou a poskytujúci tak dostatočnú styčnú plochu s pretrvávajúcimi neduhmi novej generácie á la prekliati básnici, túlaví psi bez stáleho príbytku, podliehajúci pozemským slastiam a nerestiam. Hľadanie lásky, vlastnej identity a miesta v spoločnosti (ale aj režijného štýlu Hélény Klotz) prebieha za neustále prítomného genia loci potemnelých nočných uličiek francúzskeho veľkomesta a striedajúcich sa nálad, podnetov a nepodstatných fráz, ktoré zvýrazňujú nevýraznosť hlavných postáv v dave, ktoré idú odnikiaľ nikam. Naproti tomu ich kamera takmer bez výnimky ani na chvíľu neopustí a po väčšinu stopáže sledujeme neustále detaily zámerne nesympatických "hrdinov" a ďalších nepodstatných postavičiek, ktoré zostávajú v centre pozornosti a vďaka centralizácii na nich vystupujú z anonymnej masy a stávajú sa pre diváka individuálnymi jedincami (väčšie celky a zábery sa vo filme skutočne, vyjma úvodu a záveru, takmer nevyskytujú). Film, ktorý vypovedá o ničotnosti tak dôsledne a chladne, až sa sám stáva zbytočným a vo svojej lákavej všednosti zaujímavým zároveň. Atómový vek a francúzska postmoderna v strete s generačným filmom, ktorý nemá čo povedať a práve tým najlepšie odráža podstatu tých, na ktorých za zameriava. Pre niekoho možno nuda, pre mňa najzaujímavejšie minuté euro v mojom živote. Slovami Larsa von Triera: "Ak sa vám zdá text plytký, možno len stačí zmeniť uhol pohľadu." Ale ten Reaganov prejav, ktorý nám mal zrejme otvoriť oči a upriamiť pozornosť na to, čo generáciu formovalo a zároveň so sebou priniesť premostenie k "hlbokej myšlienke", ktorá tu nie je prítomná, je nehorázny bullshit. 75% ()

Galerie (19)

Zajímavosti (1)

  • Celý film bol natočený na digitálnu zrkadlovku (fotoaparát) Canon EOS 1D Mark IV. (ash99)

Reklama

Reklama