poster

Sword Art Online (TV seriál)

  • Japonsko

    ソードアート・オンライン

  • anglický

    Sword Art Online

Animovaný / Akční / Drama / Fantasy / Romantický

Japonsko, 2012 - 2014, 18 h 47 min (Minutáž: 23 min)

  • Hees
    *****

    Spojenie hier a anime je úžasný premyslený ťah. Veľa hráčov pozerá anime a vice versa (a opačne). Sword Art Online začína veľkolepo s predstavením obrovského sveta, v ktorom budú hráči nútený prežiť. V hre sa ocitlo veľa rôznych hráčov a nie každý chce byť dobrým a pomáhať ostatným. Každý v hre si teda vyberá svoju cestu, buď sa s niekým spojí, alebo hrá samostatne. Veľa hráčov si vyberá špecializáciu a tým sa viac chráni pred nemilosrdnou smrťou. Nápad preniesť hráčov do hry nebol naplno využitý a boli do anime vložené len niektoré signifikatné (dôležité) a nevyhnutné časti. Treba pochopiť, že dielo nemôže poskytnúť všetko zároveň. Táto absencia určitých prvkov je občas na škodu, ale SAO to vynahradzuje pomocou romantickej časti a vyústením pri konci (vysvetlím na konci komentára). Väčšina dielov je zameraná na zamilovanie sa do hlavných postáv a precítenia ich silnej lásky, hlavne diely, ktoré sú v strede kde sa hlavný hrdinovia v podstate hrajú na rodinku. Treba tu podotknúť, že je to odklon bližšie k ženským divákom (pravdepodobne). Následne prvý svet SAO opúšťame. Svet SAO bol samozrejme oveľa lepší ako ALO (ALfheim Online), ktorý veľa ľudí nedokázalo prekusnúť a znižovali za to hodnotenie. Lenže v druhom svete už išlo o niečo iné a to treba tiež brať do úvahy. Koniec prináša niekoľko poučení a vôbec nie je na smiech. Na konci totiž uvidíme ako človek získava silu chrániť tých, na ktorých mu záleží. Získava silu za to obetovať život. Kirito pochopí kým je a nachádza vnútornú silu. Takúto silu potrebuje nájsť väčšina z nás. Pokračovanie : http://www.csfd.cz/film/360751-sword-art-online-ii/(15.12.2014)

  • Torako.chan
    ****

    Pravděpodobně jako hráčka onlinových her na to budu mít trochu jiný pohled než lidé, kteří je nehrají. Zasazení do herního světa mi bylo hned zezačátku sympatické. Pozorně jsem sledovala, jak se tvůrcům podařilo vystihnout hierarchii online světa a myslím, že to bylo dost povedené. Hrubci jako beta testeři (tzv. uber ppl xD ), kteří se opravdu nezabývají slabšími hráči a jedou si své, a slabý playeři, kteří si jen prostě chtějí trochu zahrát. Ano, tak to opravdu chodí. Má to trochu nádech reálné budoucnosti MMORPG a možná i jiných her. Věřím, že "helmičky" v blízké budoucnosti opravdu vyměníme za konzole nebo tak něco. Propojení online světa s reálným tak úzce jak tomu je v SAO byl trošku náraz do zdi pro tvůrce. Jako hráč, který se spíš řadí mezi solo playery vím, že v MMORPG se jako solo player moc daleko nedostanete. Pokud by bylo anime postaveno čistě na tom, že to Kirito chce dohrát sám 14. díl by byl posledním a nedopadlo by to dobře. Mimoto, zlomový 14. díl anime odsuzuje k záhubě. Přenese se do méně zajímavého prostředí, mezi méně zajímavé postavy. A hlavně, to jak Kirito ze všeho doslova zázrakem vyvázne či zvítězí bylo docela k smíchu. Tím však nechci SAO nějak zhanit, bylo to vcelku dobré anime s dobrou animací, jen některé malé nesrovnalosti mě donutili ubrat jednu hvězdu. A závěrem, moc jsem se nasmála na svůj vlastní účet, když jsem si představila, že by se to odehrálo ve hře, kterou hraji. Dlouho bych tam nepřežila.. xDD(26.10.2013)

  • Kicune
    ****

    Je rok 2022, téměř blízká budoucnost. Děcka i dospělí nadále hrají hry – MMO hry, které se ovšem posunuly do roviny virtuální reality. Nasaďte si helmu, ponořte se do fantasy světa a hrajte si na hrdiny. Kdo by to nechtěl minimálně zkusit? „Zábava“ ovšem začíná tehdy, kdy z tohoto virtuálního světa nemůžete zpátky… Hra na hrdiny se mění na hru o přežití. Kirito je jedním z těch, kdo si tu helmu nasadí, a je taky tím, kdo nepropadne zoufalství. Kirito hledá cestu a bojuje až do samého konce. Příběh osamoceného a hledajícího hlavně sebe sama hrdiny se časem mění stejně jako jeho pohled na svět, kdy Kirito poznává dívku a je z toho romance jako hrom. Boj o přežití se stává o to intenzivnější, pokud je na světě někdo, za koho chcete položit svůj život. Je vidět, že tvůrci nás nechtěli unudit klasickým levelováním, ‚farmením‘ apod. a zaměřili děj na milníky, které naše hrdiny vedou k zásadním rozhodnutím. Mimo jiné hráče RPG nebo MMO her potěší propracované detaily a možnosti světa SAO. Anime skvěle šlape až do „finálního“ 14 dílu plného satisfakce a pocitu, že jste viděli zatím nejlepší seriál posledních pár sezon. Poté se ovšem náhle změní v něco, co jste vůbec nečekali. Vážnost, humor i jakási vyzrálost celé série se přemění v nelogičnost, trapnost a infantilnost, což o to víc bije do očí v porovnání s předchozími 14 díly. Je nepochopitelné, co tvůrce vedlo k tomu, aby „druhou části“ celé SAO zabili. Ovšem pokud zjistíte, že stejní tvůrci stáli u vzniku Death Note, pak tušíte, kde je zakopaný pes. Všem doporučuji vidět pouze prvních 14 dílů SAO (za 5 hvězdiček) a nekazit si skvělý zážitek dalšími (2 hvězdičky). Celkem tedy 70% a rozpaky.(20.9.2014)

  • Tucqa
    *****

    Byla jsem ve velkém pokušení dát o jednu hvězdu méně, ale první polovinu jsem si opravdu hodně užila a to, že druhá polovina již trochu pokulhává se právě díky ní dá omluvit. Jelikož sama šermuji, některé scény mi doslova naháněly husí kůži... Souboje na život a na smrt, nemožnost uniknout z virtuálního světa, to všechno mne vtáhlo a nechtělo pustit. Ano, všechno má své mouchy, ale tenhle animovaný snímek jsem si opravdu oblíbila...(25.1.2015)

  • yenn
    **

    (V komentáři se především dozvíte, čím Sword Art Online naneštěstí není.) Čas od času dojde k situaci, kdy hráč propadne on-line hře natolik, že se od ní nedovede odtrhnout. Většina z prvních 10000 uživatelů Sword Art Online by se od ní občas odtrhla ráda, zlovolný tvůrce však míní jinak. Dokud někdo hru nezdolá, nikdo se z ní nedostane. A smrt již není jen virtuální. Když autor své dílo zasadí do světa on-line hry, očekával bych, že se bude snažit o některý ze dvou přístupů: 1) Dílo bude výrazně videoherně stylizované, s aplikací typických mechanismů. 2) Bude kladen důraz na zobrazení hráčovy herní a reálné osobnosti, případně jejich rozporů. Jak je na tom SAO? Videohru připomíná jen čas od času se objevující rozhraní, teleportační krystaly, pár drobností a naneštěstí i „herní náplň“, tedy děj složený do značné míry z nenápaditých soubojů. Srovnání chování ve virtuálním a v reálném světě odpadá, jelikož hráči jsou ve hře celou dobu uvězněni (navíc vypadají stejně jako ve skutečnosti, tudíž nelze doufat, že se z Kiritovy vyvolené vyklube obtloustlý muž). Zato by se nabízela možnost ukázat, jak okolní svět – autority a blízcí – reaguje na to, že tisíce lidí zůstávají dlouhé dny ve virtuálním snění. SAO však toto naprosto nepochopitelně pomíjí. Ve výsledku jde tedy o tuctové akční fantasy, jehož finále řídí scénáristovy výmysly a které zní slušnou hudbou od Juki Kadžiury. 4/10(23.12.2012)

  • - Ředitel studia A1-studio, které stojí za vytvořením série Sword Art Online oznámil na anime expu v Los Angeles 2015, že anime bude pokračovat tak dlouho, dokud bude vycházet předloha. (Harroc)

  • - Seriál vznikl na základě novely „Sword Art Online“ spisovatele Reki Kawahara. Datování „Sword Art Online“ jako novely publikované na internetu sahá již do roku 2002, samotného knižního vydaní se však novela dočkala až v roce 2009. Seriál nás zavádí do 4 prvních novel, jedenáctá novela byla uvedena na konci roku 2012. (-Victor-)

  • - Druhou sezonu lze v původní Light-novele napsané Rekim Kawaharou nalézt jako pátý a šestý svazek pod názvem "Phantom Bullet", v českém názvu "Fantomová kulka". (Alcanion)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace