poster

Bitva u Vídně 1683 (neoficiální název)

  • Itálie

    11 settembre 1683

  • Polsko

    Bitwa pod Wiedniem

  • anglický

    September Eleven 1683

  • Slovensko

    Bitka pri Viedni: 11. september 1683

  • USA

    The Day of the Siege: September Eleven 1683

Historický / Válečný

Itálie / Polsko, 2012, 115 min

Komentáře uživatelů k filmu (42)

  • verbal
    *

    No, co vám budu povídat. Fickaně udělaný trailer sliboval historický velkofilm a já se těšil jak Polák na burzu. A on se z toho vyklubal hysterický malofilm, kde se pár tlustých pšontků sem tam projelo na koni v gumových kyrysech, několik jich dokonce spadlo a udělalo přitom "ááááá". Aspoň, že se nešetřilo na úžasně vypečených trikových scénách! Při "velkolepě" natočeném dělostřeleckém útoku na hradby Vídně si produkce dokonce mohla dovolit házet před kameru kusy pemzy a foukat do záběru kouř z cigaret! Velmi spektakulární a Karel Zeman by se měl co učit! Rymejk bych chtěl určitě vidět jako loutkový film. Jednak si myslím, že by to ty marionety herecky zvládly líp a z hořícího, papírového modelu Vídně by se mi nepochybně tajil dech, a druhak bych se u toho zajisté tolik nenasmál!(30.5.2013)

  • berg.12
    *

    Minimálně dva hrané dokumenty ke stejné události, které jsem viděl, převyšují tohle evropské koprodukční dno úplně v všem. Dvojblok zemí původu může být dostatečným varováním, patos takřka smrtící, výsměch úplně všemu. Nedalo se dokoukat.(2.10.2016)

  • MM_Ramone
    *****

    Po porážke moslimov pri Lepante (7. októbra 1571) sa títo bezcitní vyznavači islamu pokúsili opätovne dobyť Európu. Stalo sa tomu v roku 1683, kedy tristotisíc moslimských bojovníkov pod velením veľkovezíra Kara Mustafu pred hradbami Viedne bubnovalo na útok. Vďaka odvahe a neohrozenej obrane kresťanskej viery, boli Turci porazení. O tejto pre nás nesmierne výzamnej historickej udalosti bol v roku 2012 natočený taliansko-poľský koprodučný film "11 settembre 1683". Slovenská verejno právna televízia RTVS ho odmietla odvyslielať. Vraj by sa mohol dotknúť citov a vierovyznania moslimských migrantov. Vraj je xenofóbny. Ak vidia všetci tí statoční obrancovia Viedne, ktorí v roku 1683 chrabro bojovali proti hordám osmanských pohanov, čo sa dnes deje s Európou, tak sa musia v hroboch obracať. *****(8.3.2017)

  • 666teen
    *

    Bylo, nebylo. Ve století sedmnáctém se hlasatelé mírumilovného islámu vydali na turné po Evropě, Sukces to byl takřka dokonalý, všude vyprodáno, vydrancováno, pohoda. Až u bran Vídně došlo tehdejším elitám, že tenhle bigbít nebude to pravé ořechové, tudíž se rozhodli, že žádné backstage pasy už osmanským chlapcům vystavovat nebudou. To bylo pozdvižení! My chceme Prátr! Panny pod deset! Chlast! Zlý, zlý polský vyhazovač Sobieski a jeho kumpáni vystavili rozjetým synům Mohamáda nekompromisní stopku a poslali je zpátky k Bosporu. No, a teď si představte, že tuhle část tour se rozhodl někdo zfilmovat. Pecka! Ovšem výsledek je povedený asi jako Merkelovic imigrační politika. Hovadina hrozná.(24.1.2017)

  • misterz
    *

    Prvých pár minút sľubovalo minimálne priemerný, výpravný historický film, ale čoskoro prišlo vytriezvenie. Nevadili ani tak historické bláboly, ktorých tu bolo celkom dosť, ako skôr akási hnusná karikatúra historických osôb, podpriemerné herecké výkony a slabšia výprava. K tomu ešte každá druhá veta v spojení s náboženským fanatizmom (chápem, že v tejto bitke išlo aj o náboženské otázky, ale nič sa nemá preháňať), potom je tu ešte akýsi Marek z Aviata, ktorému sa tento film podarilo premeniť na film plný zázrakov - slepí videli, hluchí počuli, vredovitým a kiahňovitým sa zase vrátila zdravá koža.... Čerešničkou na torte boli v súvislosti so samotnou bitkou odpudivé digitálne efekty, z ktorých nevedel človek či má plakať alebo len neveriacky krútiť hlavou. Celkový dojem sa teda dostal do roviny totálneho hnusu, pričom jedinou záchranou pred odpadom bolo pár krajších tónov, ktoré sem-tam vo filme odozneli. 20/100 Videné počas Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou.(20.4.2015)

  • Hedka
    *****

    Nenapísala by som lepší komentár ako Una111. Absolútne výstižné!(14.9.2013)

  • Mariin
    *****

    Tak tento film pro mne nebyl zábavou, ale potěšením. Počítačové animace mi tu vůbec nevadí, neboť vše překrývá kvalita scénáře i kvalita herecká. Po dlouhé době opravdová radost ze smysluplného filmu! Nedosahuje sice kvalit "Ohněm a mečem" či "Mise", ale je velmi dobrý. Lze ovšem očekávat, že film bude fanatickými formalisty silně kritizován. Oprávněná kritika je např. formy kříže, který ve filmu nosí bl. Marek Aviano, ten působí opravdu nepříjemně modernisticky. ----------------------------------------------- (Na Kahlenberg jsem kdysi schválně přicestoval a byl jsem tu ve skromném kostelíku sám. Jako by byl tento velký okamžik světových dějin zapomenut, jako by to nebyla pravda...).(14.9.2013)

  • argenson
    ***

    O historii mám načteno celkem hodně, takže v první řadě mě dost rušila nesmyslně přehnaná důležitost úlohy Marka z Aviana. Střelenej mnich, kterej si mezi vymítáním ďábla a zázračným uzdravováním chorob odskakuje na zasedání státní rady, aby tam usměrňoval panovníky křesťanské Evropy, mi zaplevelil většinu filmu. Samotná bitva je opravdu úsměvná, ale politické pozadí ztvárněno snesitelně. Byť se těžko smiřuju s ufňukaným debílkem, do nějž zde byl degradován Leopold I. A podobně jako kolega fragre cítím absenci českého vojevůdce Zdeňka Kašpara Kaplíře, zatímco prostor opět nesmyslně důležité postavy tu dostal Evžen Savojský, kterýmu bylo tehdy 19 a byl rád, že se těsně před bitvou upíchl v německý armádě. Takže nedostatků to má dost, ale hodnotit musím z vděčnosti za první film k tématu.(15.4.2016)

  • Jirka_Šč
    ***

    Místy díky patosu, amatérským trikum a značně chaotickému pohybu postav časem a prostorem ani ne dvě hvězdičky, ukazuje to ale dost realisticky detaily bitvy samotné (hrách na bubnech, které ve sklepeních fungovaly jako primitivní seismografy nebo systém tureckých zákopu před Vídní), takže nakonec s přimouřeným okem tři. O bitvě u Vídně https://www.valka.cz/14243-Druhe-oblezeni-Vidne-Turky-cervenec-zari-1683(28.8.2018)

  • Marek1991
    ***

    Nepovažujem sa za človeka, ktorý by nemal ústu k moslimom, nepovažujem za správne vraždenie kvôli násilnému prevracaniu na vieru, no som za obranu vlastných hodnôt, ak ide niekto niečo v zlom nanucovať, veď to je predsa logické. Som kresťan, ale nemám pocit, že by ten film bol nejak extra namierený proti islamu, nemám s nimi problém vo svete, kde sa človek rozhoduje slobodne. Je však pravda, že tu bola akási zrada jedného moslima a následné chabé udobrovanie, ku ktorému bol kresťanský mních tolerantný a môže to vyznieť všelijako, podobne ako expanzia vtedy islamistov, podobne ako v súčasnosti v niektorých častiach sveta. Zrejme každé náboženstvo má nejakých svojcih vyznávačov, ktorí ho pochopili tak, že ho treba pretláčať aj násilým, podobne ako to boli križiaci, podobne ako to sú sionisti, radikálni islamisti, proste rôzne, to patrí k histórii ľudstva, no netreba podľa toho chápať všetko. Film bol natočený dosť s citom s prenádhernou hudbou, občas vyznieval nudne, občas bolo vidieť, že to nie je film s veľkým rozpočtom a podľa toho vyzerali efekty, no ako film o obrane našej civilizácie je to veľmi pekné. Mohol byť všelijaký, ja si ho viem predstaviť aj inak, mohla tam byť presnejšie opísaná história, ale nie je to zlé, sú tam výrazné postavy, zopár krásnych dialógov a ešte raz, tá hudba to je niečo, čo mi pripomenulo hudbu z Fantaghirò a čo vo mne asi ešte v mysli dlho zostane.(11.8.2014)

  • MikO_NR_1909
    **

    Na monumentálnu oslavu záchrany kresťanstva pred vpádom neúnavných moslimov veľmi útle, lacné filtráciou digitálu a nesmierne patetické. Film je určený pre konzervatívnu vetvu, ktorej v akejkoľvek forme neprekáža onen mechanický ideologický pud, nesúci jeho názov. Postavy nemajú žiaden motivátorsky pohnútok, je to zoskupené na tej asketickej báze, ktorá mi častokrát dosť vadí. I komparz, i vzťahové peripetie v stredne dlhých záberoch interiérov sú nevýrazné a zaujmú leda tak prašné a omamujúce vizuálne pomôcky, ktoré akiste stoja za nevšednosťou efektu, ktorý ale nevypovedá o kvalitách, skôr o zatarasení nedostatkov technickými vychytávkami.(29.9.2016)

  • Una111
    *****

    JE JEN JEDNO PRAVÉ SVĚTLO, ABULE, JEN JEDNO! - V těchto dnech uplynulo 330 let od slavného vítězství polského krále Jana III. Sobieského nad Turky, kteří pod velením Kara Mustafy obléhali r. 1683 Vídeň. Když se tehdy situace zdála beznadějná, neboť byly proraženy hradby a nejkrutější elitní turecké oddíly janičárů bojovaly již v ulicích města, zasáhli polští andělští husaři pod velením Jana Sobieského a zvrátili rozhodným způsobem výsledek bitvy. Po skončení boje poslal Jan Sobieský papeži do Říma ukořistěnou tureckou zástavu se slovy: "Přišel jsem. Viděl jsem... Bůh zvítězil!" - Potěšilo mne, že byl o této bitvě, jedné z nejvýznamnějších bitev evropských dějin, natočen film a že je to navíc film velmi dobrý! Ano, bitevní scény opravdu nejsou příliš velkolepé, s Ohněm a mečem se nedají srovnávat. Ale mnohem důležitější pro mne je, že dnes, v době hrozného náboženského relativismu, stavějícího všechna náboženství na stejnou úroveň, trendu, v němž si sjednocená, kdysi křesťanská Evropa tak neuvěřitelně masochisticky libuje, někdo natočí film, který se staví jednoznačně za křesťanství! Kapucínský mnich Marek z Aviana (historická postava) povzbuzuje ve filmu obránce Vídně slovy: "Když padne Vídeň, padne Řím. A když padne Řím, padne Svatá Matka Církev... Braňte svou víru, aby vaše děti mohly svobodně vyznávat víru v Boha, aby mohly svobodně milovat Krista!" - - - September Eleven 1683 určitě není dílo filmařsky dokonalé (střih, který děj spíš rozdrobuje, ne vždy vhodně zvolená hudba), ale pro tuto nadčasovou, stále platnou výzvu dávám filmu pátou hvězdičku. Rozhodně film každému doporučuji! Možnost shlédnout na https://gloria.tv/media/ob25RXBTrJN(18.9.2013)

  • fragre
    **

    Snad je to opravdu znamení doby, že různé komixové šlaky mají perfektně zvládnutou formální a technickou stránku (stojí za nimi takové peníze, že si mohou dovolit prvotřídní techniku i tvůrce), zatímco film o bitvě, která zásadně ovlivnila dějiny přinejmenším střední Evropy, se musí spokojit s lacinou produkcí a průměrným režisérem. Prostě - formální stránka je taky důležitá, a její nezvládnutí sráží jakékoliv dílo. Zde ho srazila do kategorie B. Také bych čekal, že tam bude více o dlouhém obležení Vídně (namísto zdlouhavě natočené první půli filmu), a, abych si přihřál nacionální polívčičku, tedy i něco o činnosti Zdeňka Kašpara Kaplíře ze Sulevic, ale chápu, že je to polský film, takže je hlavně o polském vkladu. Též nejsou ani vzpomenuty Thökölyho křesťanské oddíly, bojjíci v tureckém vojsku, a oddíly muslimských spojenců polského krále. Jistě, nebyly rozhodujíci, ale jejich účast nabourává jednotnou ideologickou frontu. A nic o následném habsburském politikaření, které znechuceného Jana Sobieského vypudilo zpět do Polska, takže nedošlo k tomu, aby takové vítězství bylo využito k podstatnějšímu vytlačení Turků z Uher a Balkánu. Myslil jsem, že doby, kdy ideové zaměření rozhodovalo o umělecké hodnotě filmu jsou pryč, ale evidentně tomu tak není. Prostě, dílům jako Ohněm a mečem či Potopa to nesahá ani po první půlmetr filmu.(15.9.2013)

  • Diamant
    *

    Silný námet, ale veľmi slabé prevedenie. Škoda.(21.4.2018)

  • dee-key
    **

    Ze začátku to vypadalo ještě celkem slibně. Spíš vypadalo to slibně jako historicky laděné melodrama. Celkem jsem to tomu plešatýmu charismatickýmu mnichovi žral a dokud nezačali střílet z děl, který měly efekty dělaný asi v malování a dokonce i chvíli potom, jsem tomu ještě dával šanci. Ale dorazilo mě, že pokaždý když někdo řekl Polák, Polsko nebo Sobiesky, tak se spustila dramatická hudba a následoval rychlý střih na to, jak si voják zapíná blýskavý pásek. Jediným kladem filmu je, že se jim povedlo předvést Leopolda. Tenhle přihřátej mocnář je jedinej Habsburk, kterýho bezpečně kdekoli poznám.(11.1.2014)

  • Morholt
    *

    Martinelli už dokázal u Barbarossy, jak ty historáky "umí" a tady to jenom potvrdil. Trailer docela nalákal a navíc bitva u Vídně, jeden z nejzásadnějších momentů nejen evropských, ale i světových dějin, si nějaký film zasloužila. Ale ne takovýhle. Předně všechny historické postavy tu působí jako karikatury, přičemž nejhůře to odnesl císař Leopold, který zde je vykreslen jako zženštilý zbabělec. Jeho protipólem má být rázný Jan Sobieski, ale jakkoliv na něj Daniel Olbrychski typologicky sedl, působí polský král v jeho podání jako tupý buran. Za vše hovoří válečná porada, kdy Sobieski předestře "plán": "Vylezeme na kopec a vletíme na ně!" "Ale to nejde." "Ticho! Vylezeme na kopec a vletíme na ně. A já to povedu." Konec porady. Nakoukneme i do osmanského vojska a na jeho velitele Karu Mustafu, který zde v rámci objektivity není popsán jako úplný padouch, ale vychází s nálepkou lehce charismatického blbce. Mezi tím vším pobíhá pomatený mnich, ze kterého se Markovi z Aviana na nebesích nejspíš lehce orosilo čelo. Kapitolou samotnou je pak bitva. Já chápu, že chyběly prachy, ale nějaké přeci jen byly, tak radši udělám menší rvačku s uvěřitelnými efekty, než takovou směšnou polízanici s digitálním kouřem a vojáky padajícími jako Limberský ve vápně. Plus je na ztvárnění bitvy vidět, že Martinelli nemá ani potuchy, jak to tehdy, a nejen tehdy, probíhalo. Tak snad příště. 15%(7.3.2015)

  • alchac
    **

    Muhahahahahahááááá!!! Uuuuuhuhuhuhuhu!!! Mno, takže - udělat z námětu pro velkolepou historickou řezničinu dvouhodinovou multináboženskou disputaci s jasným vítězem kříženou s Esmeraldou (akorát tady není slepá, ale hluchoněmá), to mohou spáchat opravdu jen Taliáni s Pšonky. Po hodině úmorné nudy už jsem to vlastně chtěl vypnout, nicméně pak přišel první dělostřelecký útok na hradby Vídně a já najednou věděl, že to čekání se přece jen vyplatilo. Tak intenzivní záchvat smíchu, který mi způsobily "spektakulární" a vpravdě "dechberoucí" (ono zkuste plynule dýchat s křečovitě kmitající bránicí) efekty doprovázející „mohutnou“ „kanonádu“ „úctyhodné“ turecké „těžké obléhací“ artilerie, jsem už opravdu dlouho nezažil. Matně si vzpomínám, že během této sekvence mě rovněž proletělo lebkou, že v roce natáčení patrně postihla Itálii krutá neúroda rajčat a kečup byl zatraceně drahý! A to jsem netušil, že to nejlepší teprve mělo přijít. Ve zkratce: Němci a Rakušáci = totální hovada poletující všude jako zmatené lesní včelstvo, Karel Lotrinský k tomu posera a Evžen Savojský kretén. Sobieski = mesiáš! Matička církev reprezentovaná v závěru již zcela šíleným velebníčkem = … matička církev reprezentovaná v závěru již zcela šíleným velebníčkem, takže v produkujících zemích asi super, u duševně vyrovnaného diváka příčina opětovného prodloužení života o několik minut. Zde si neodpustím drobný, avšak velmi výmluvný popis bitevního entrée: turecký protiútok – Karel Lotrinský: „Jebem na to chlapi, ústup!“ – vojáci na hradbách Vídně: „Ustupujeme, jsme ztraceni!“ – z lesa se vykymácí parta kníratých pupkáčů a snaží se vší silou nepopadat z koní – vojáci na hradbách Vídně: „Sobieski útočí, jsme zachráněni!“ K následné krátké pasáži, která snad měla být rekonstrukcí oné slavné bitvy (když už se po ní film jmenuje, bylo tvůrcům asi blbé ochudit nás o ni zcela, byť by to bylo bývalo asi lepší) již snad jen tolik, že ze způsobu šturmu polské jízdy by ochrnulo obličejové svalstvo nejspíš i štábním důstojníkům AČR. Vrchní velitel totiž vedl jízdu do útoku z kopce poměrně netradičně krokem (nutno přiznat, že s ohledem na výše zmíněné jezdecké schopnosti kavaleristů to bylo zcela namístě), přičemž sám jel naprosto geniálně v linii před husary, kvůli čemuž ti za ním jedoucí opírali hroty svých kopí o jeho záda (fakt nekecám!). Navíc jde o takového borce, že si může dovolit dlabat na nějaké konvence a fyzikální zákony a údery šavlí zasazuje až po projetí okolo soupeře do jeho zad – zkrátka geniální taktik, šermíř a fakír v jedné osobě! No a za zmínku pak zcela určitě stojí ještě závěrečná palba husarů na domnělého Kara Mustafu – z automatických pistolí, které tak byly poprvé použity právě v této bitvě. Kouzlo nechtěného u mě zafungovalo dokonale, takže za ty závěrečné Husarské humoresky dávám celé dvě.(16.11.2015)

  • Fordzy
    odpad!

    Digitální utrpení. Byl jsem nalákán polským Husarem na plakátu, účastí Daniela Olbrychskiho (který ve filmu řekne 3x "Fire" a nic víc) a trailerem slibujícím válečné žně... Skutečnost předčila všechna má očekávání. Dlouho jsem neviděl film s tak špatnými digitálními efekty, které jsou přítomny snad v každé scéně. Nevěděl jsem jestli se mám smát nebo plakat. První hodinu se absolutně nic neděje, akorát se řeší čí bůh má větší péro, následně když už po hodině a čtvrt začne "mini" bitva ve které je digitální snad vše, kromě pár herců, tak bitva končí po pár minutách a zase se tlachá o hovnech, aby se následně mohla objevit jízda slibovaných polských Husarů, která si pár vteřin zajezdí skrz Araby a ukončí to digitální peklo. Za zmínku stojí skvělý výkon F. Murray Abrahama v hlavní roli kněze a nádherná hudba, která film vytahuje z odpadu. P.S. Docela by mne zajímalo proč se Poláci spolčili s Italama a za 13. milionů dolarů natočili tuhle sračku, když sami před lety natočili nesrovnatelně kvalitnější Ohněm a Mečem, který stál "pouhých" 8. milionů dolarů. 5%(1.7.2016)

  • vitekpe
    **

    Co na tom proboha reziser pripravoval 11 let??? Remeslne velmi beckovy, temer televizni film, o mimoradne dulezite evropske/krestanske bitve. Spatne a lacine triky, bitva rozpacita, postavy divne. Dialogy a strih taktez bida. Skoda. Cele to pusobi jako takove ty nabozenske propagacni filmy na ktere se nikdo nechce divat.(29.3.2016)

  • majo25
    ***

    Povrchne spravený historický film, ktorý iba v rámcoch reflektuje historické reálie. Zápletka ala kresťanstvo versus islám ma neinteresuje, okrem toho Osmanská ríša mal množstvo pokusov skončiť s Európou, ako ju poznáme; nielen tento jediný v roku 1683. Hrá sa na niečo veľkolepé a to ho vlastne aj zráža dole. Remeselné spracovanie je slabšej kvality, čo sa prejavuje hlavne v efektoch - zabudnite na americkú či v poslednej dobe aj západoeurópsku kvalitu, dokonca aj turecký Fetih 1453 je na tom lepšie. Na druhej strane, obrazový filter veľa vecí zakryje, stredoveké mestá sú v podstate hodnoverne naanimované a akčný príbeh nenudí.(26.1.2017)

<< předchozí 1 2 3
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace