poster

Bitva u Vídně 1683 (neoficiální název)

  • Itálie

    11 settembre 1683

  • Polsko

    Bitwa pod Wiedniem

  • anglický

    September Eleven 1683

  • Slovensko

    Bitka pri Viedni: 11. september 1683

  • USA

    The Day of the Siege: September Eleven 1683

Historický / Válečný

Itálie / Polsko, 2012, 115 min

  • dee-key
    **

    Ze začátku to vypadalo ještě celkem slibně. Spíš vypadalo to slibně jako historicky laděné melodrama. Celkem jsem to tomu plešatýmu charismatickýmu mnichovi žral a dokud nezačali střílet z děl, který měly efekty dělaný asi v malování a dokonce i chvíli potom, jsem tomu ještě dával šanci. Ale dorazilo mě, že pokaždý když někdo řekl Polák, Polsko nebo Sobiesky, tak se spustila dramatická hudba a následoval rychlý střih na to, jak si voják zapíná blýskavý pásek. Jediným kladem filmu je, že se jim povedlo předvést Leopolda. Tenhle přihřátej mocnář je jedinej Habsburk, kterýho bezpečně kdekoli poznám.(11.1.2014)

  • Mariin
    *****

    Tak tento film pro mne nebyl zábavou, ale potěšením. Počítačové animace mi tu vůbec nevadí, neboť vše překrývá kvalita scénáře i kvalita herecká. Po dlouhé době opravdová radost ze smysluplného filmu! Nedosahuje sice kvalit "Ohněm a mečem" či "Mise", ale je velmi dobrý. Lze ovšem očekávat, že film bude fanatickými formalisty silně kritizován. Oprávněná kritika je např. formy kříže, který ve filmu nosí bl. Marek Aviano, ten působí opravdu nepříjemně modernisticky. ----------------------------------------------- (Na Kahlenberg jsem kdysi schválně přicestoval a byl jsem tu ve skromném kostelíku sám. Jako by byl tento velký okamžik světových dějin zapomenut, jako by to nebyla pravda...).(14.9.2013)

  • 666teen
    *

    Bylo, nebylo. Ve století sedmnáctém se hlasatelé mírumilovného islámu vydali na turné po Evropě, Sukces to byl takřka dokonalý, všude vyprodáno, vydrancováno, pohoda. Až u bran Vídně došlo tehdejším elitám, že tenhle bigbít nebude to pravé ořechové, tudíž se rozhodli, že žádné backstage pasy už osmanským chlapcům vystavovat nebudou. To bylo pozdvižení! My chceme Prátr! Panny pod deset! Chlast! Zlý, zlý polský vyhazovač Sobieski a jeho kumpáni vystavili rozjetým synům Mohamáda nekompromisní stopku a poslali je zpátky k Bosporu. No, a teď si představte, že tuhle část tour se rozhodl někdo zfilmovat. Pecka! Ovšem výsledek je povedený asi jako Merkelovic imigrační politika. Hovadina hrozná.(24.1.2017)

  • alchac
    **

    Muhahahahahahááááá!!! Uuuuuhuhuhuhuhu!!! Mno, takže - udělat z námětu pro velkolepou historickou řezničinu dvouhodinovou multináboženskou disputaci s jasným vítězem kříženou s Esmeraldou (akorát tady není slepá, ale hluchoněmá), to mohou spáchat opravdu jen Taliáni s Pšonky. Po hodině úmorné nudy už jsem to vlastně chtěl vypnout, nicméně pak přišel první dělostřelecký útok na hradby Vídně a já najednou věděl, že to čekání se přece jen vyplatilo. Tak intenzivní záchvat smíchu, který mi způsobily "spektakulární" a vpravdě "dechberoucí" (ono zkuste plynule dýchat s křečovitě kmitající bránicí) efekty doprovázející „mohutnou“ „kanonádu“ „úctyhodné“ turecké „těžké obléhací“ artilerie, jsem už opravdu dlouho nezažil. Matně si vzpomínám, že během této sekvence mě rovněž proletělo lebkou, že v roce natáčení patrně postihla Itálii krutá neúroda rajčat a kečup byl zatraceně drahý! A to jsem netušil, že to nejlepší teprve mělo přijít. Ve zkratce: Němci a Rakušáci = totální hovada poletující všude jako zmatené lesní včelstvo, Karel Lotrinský k tomu posera a Evžen Savojský kretén. Sobieski = mesiáš! Matička církev reprezentovaná v závěru již zcela šíleným velebníčkem = … matička církev reprezentovaná v závěru již zcela šíleným velebníčkem, takže v produkujících zemích asi super, u duševně vyrovnaného diváka příčina opětovného prodloužení života o několik minut. Zde si neodpustím drobný, avšak velmi výmluvný popis bitevního entrée: turecký protiútok – Karel Lotrinský: „Jebem na to chlapi, ústup!“ – vojáci na hradbách Vídně: „Ustupujeme, jsme ztraceni!“ – z lesa se vykymácí parta kníratých pupkáčů a snaží se vší silou nepopadat z koní – vojáci na hradbách Vídně: „Sobieski útočí, jsme zachráněni!“ K následné krátké pasáži, která snad měla být rekonstrukcí oné slavné bitvy (když už se po ní film jmenuje, bylo tvůrcům asi blbé ochudit nás o ni zcela, byť by to bylo bývalo asi lepší) již snad jen tolik, že ze způsobu šturmu polské jízdy by ochrnulo obličejové svalstvo nejspíš i štábním důstojníkům AČR. Vrchní velitel totiž vedl jízdu do útoku z kopce poměrně netradičně krokem (nutno přiznat, že s ohledem na výše zmíněné jezdecké schopnosti kavaleristů to bylo zcela namístě), přičemž sám jel naprosto geniálně v linii před husary, kvůli čemuž ti za ním jedoucí opírali hroty svých kopí o jeho záda (fakt nekecám!). Navíc jde o takového borce, že si může dovolit dlabat na nějaké konvence a fyzikální zákony a údery šavlí zasazuje až po projetí okolo soupeře do jeho zad – zkrátka geniální taktik, šermíř a fakír v jedné osobě! No a za zmínku pak zcela určitě stojí ještě závěrečná palba husarů na domnělého Kara Mustafu – z automatických pistolí, které tak byly poprvé použity právě v této bitvě. Kouzlo nechtěného u mě zafungovalo dokonale, takže za ty závěrečné Husarské humoresky dávám celé dvě.(16.11.2015)

  • Marek1991
    ***

    Nepovažujem sa za človeka, ktorý by nemal ústu k moslimom, nepovažujem za správne vraždenie kvôli násilnému prevracaniu na vieru, no som za obranu vlastných hodnôt, ak ide niekto niečo v zlom nanucovať, veď to je predsa logické. Som kresťan, ale nemám pocit, že by ten film bol nejak extra namierený proti islamu, nemám s nimi problém vo svete, kde sa človek rozhoduje slobodne. Je však pravda, že tu bola akási zrada jedného moslima a následné chabé udobrovanie, ku ktorému bol kresťanský mních tolerantný a môže to vyznieť všelijako, podobne ako expanzia vtedy islamistov, podobne ako v súčasnosti v niektorých častiach sveta. Zrejme každé náboženstvo má nejakých svojcih vyznávačov, ktorí ho pochopili tak, že ho treba pretláčať aj násilým, podobne ako to boli križiaci, podobne ako to sú sionisti, radikálni islamisti, proste rôzne, to patrí k histórii ľudstva, no netreba podľa toho chápať všetko. Film bol natočený dosť s citom s prenádhernou hudbou, občas vyznieval nudne, občas bolo vidieť, že to nie je film s veľkým rozpočtom a podľa toho vyzerali efekty, no ako film o obrane našej civilizácie je to veľmi pekné. Mohol byť všelijaký, ja si ho viem predstaviť aj inak, mohla tam byť presnejšie opísaná história, ale nie je to zlé, sú tam výrazné postavy, zopár krásnych dialógov a ešte raz, tá hudba to je niečo, čo mi pripomenulo hudbu z Fantaghirò a čo vo mne asi ešte v mysli dlho zostane.(11.8.2014)

  • - Bitevní scény byly natáčeny v Călugăreni v Rumunsku. Na stejném místě byla 23. srpna 1595 svedena bitva, v níž valašský vládce Michal Chrabrý porazil mnohonásobně silnější osmanskou armádu vedenou Sinanem pašou. (AGAMENON)

  • - Režisér Renzo Martinelli kvůli kontroverznímu námětu film připravoval dlouhých 11 let. (AGAMENON)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace