Reklama

Reklama

Pan Charles Duchemin (Louis de Funès) hájí největší chloubu sladké Francie - gastronomii. Vydává knižního průvodce a hodnotí kvalitu a vytříbenost jednotlivých restaurací. Má starosti s nezdárným synem (Coluche), který se chce stát principálem v cirkuse, ale hlavně s podnikatelem Tricatelem (Julien Guiomar), „králem“ motorestů a závodních jídelen, který se chystá v ďábelském plánu skoncovat s tradiční francouzskou kuchyní. (H.C.E.)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (284)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ze začátku tomu Louis de Funés nevěřil, ale když se poprvé s Coluchem potkali na place padli si ihned do oka a natočili spolu jednu z nejlepších komedií jedné velké éry. Samotný Funés již v té době prodělal infarkt, po kterém lékaři nevěřili, že ještě bude moci točit filmy a nakonec se zadařilo a jeho první film po infarktu se stal velice úspěšným i přesto, že on sám hrál naprosto jinak a přesto tak zábavně jako v jeho předešlých filmech. --- Tvařte se jako kdybych Vám chtěl zvýšit gáži. - Óóó děkuji pane řediteli - Jakoby se stalo ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $9,200,000Kino Návštevnosť: 5,837,000 (Francúzsko), 93,220 (Švédsko), 3,200,000 (Východné Nemecko) ║ Nie je to tak bláznivo zábavné a uletené ako u Funesa býva zvykom ale aj tak niekoľko vydarených vtípkov sa tu nájde, príbeho a technicky zvládnuté opäť brilantne. /70%/ ()

Reklama

Gemini 

všechny recenze uživatele

Nemůžu si pomoct, ale sci-fi zápletka s gumovými kuřaty dost shodila výtečné maskovací parádičky kulinářského kritika, před kterým by i hvězdičková fabrika Michelin zbledla závistí a jehož obdiv a láska k dobrému jídlu a pití v některých scénách z hlavního představitele vyzařují způsobem překonávajícím pět gastronomických hvězd. Faktem je, že Funèsovsko-Filipovské "teď jiný pivo" si pamatuji už dlouhé roky a bohužel jsem ho čas od času nucen použít. Ve výsledku dávám 60%, protože scény se smutným klaunem a vůbec celý ten cirkus mi přišly dosti zbytečné. A PS pro Mistra Pohrobka - možná pindám, ale accentu aigu opravdu apostrof neříkám;) ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Funès jakoby byl hercem, který film ovládá víc než režisér. Jeho rozmáchlá gestika a pitvorná mimika se zmocňuje dění (byť tentokrát možná o malinko méně než jindy), tvoří fóry a lehce odsouvá do pozadí fabuli. Zásadní je, že jeho Duchemin je Michelinem bez slitování, Michelinem panovačným, sebestředným, Michelinem, jehož je okamžitě všude plno. Ale s Coluchem dokáží vytvořit na poměry lehce bláznivé komedie věrný odraz jednoho z typů otcovsko-synovského vztahu. Duchemin starší nechápající, co by tak syn mohl dělat důležitějšího, než co on pro něj naplánoval... nu, zažil jsem to nejednou :) Silné ***. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

I když Funes byl po infarktu, dokázal natočit co do mimiky a obličejových grimas úplně stejnou komiku jako dříve. Ubylo jen fyzických výkonů / běhání po schodech nahoru -dolu , atd./ , což kvalitu filmu nikterak nesnižuje. Film jehož hlavní téma je jídlo je u mě velmi oblíben, když k tomu připočtu skvělou zábavu, je na 4* zaděláno. Vybaví si, ale někdo co si Funes ve filmu vybral? Zda křidýlko nebo stehýnko ? ()

Galerie (59)

Zajímavosti (17)

  • Jelikož Louis de Funès (Charles Duchemin) prodělal před natáčením srdeční infarkt, tak bylo dost riskantní ho do filmu obsadit, neboť natáčení s kardiakem bylo nejisté ze zdravotních a finančních důvodů. Pojišťovna nakonec udělila souhlas, že natáčení pojistí. Na place ale musel být neustále přítomen kardiolog a sanitka. Štáb dostával výplatu pro jistotu každý den s tím, že nebylo jisté, zda se další natáčecí den uskuteční. (Duoscop)
  • Když se Duchemin (Louis de Funès) chce v první restauraci napít, nedá si závoj z obličeje pryč, jako to udělal předtím při jídle. Tudíž se napít nemohl a jenom to naznačil. (SONY_)
  • Zhruba v 23. minúte filmu, keď je Charles Duchemin (Louis de Funès) na kontrole vo vidieckej reštaurácii L'Auberge de la Truite a čašník (Pierre Forget) mu donesie jedlo, položí mu tanier s jedlom na iný tanier. V krátkom prestrihu o pár sekúnd neskôr si môžeme všimnúť, že taniere nie sú položené na sebe, ale vedľa seba. Potom keď Duchemin ide odobrať vzorky, tak taniere sú opäť položené na sebe. Jedlo na tanieri sa nedá identifikovať, ale vyzerá ako paradajky. Pár z nich si zoberie ako vzorku a ostatné vyhodí do kvetináča za ním. V ďalšom prestrihu, keď mu spadne lampa do taniera, už má zrazu na tanieri kus pečeného mäsa, ktoré ale predtým na tanieri nebolo. (AxelWers)

Reklama

Reklama