Reklama

Reklama

Lakomec

  • Francie L'Avare (více)
Trailer

Obsahy(1)

Slavný příběh o chorobné závislosti na penězích, natočený podle Moliérovy divadelní hry, s nejoblíbenějším francouzským komikem v hlavní roli. Starý Harpagon (Louis de Funès) je chamtivý, lakomý a bezcitný. Okrádá služebnictvo a omezuje své děti. Kleantovi vybral bohatou vdovu a Elišce namlouvá starce Anselma. Sám si myslí na krásnou a mladou Marianu. Jednoho dne se mu ale z pokladnice ztratí 30 tisíc dukátů... (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (154)

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Pan Funés je dokonalý. To s naším dabingem to bylo špatné. Nemyslím hlas, ale ty chyby ve výslovnosti, děs. Nebylo jich naštěstí moc. Na hlas je třeba si zvyknout, zpočátku se i zdálo, že nemá pořádnou intonaci. Režie celého filmu také nic moc. Mně totiž vadilo to kecání na kameru. To nesnáším. Ale zase na druhou stranu, obléci pana Funese do pavích per a dát mu k tomu ty brýle, to byl nápad k nezaplacení. Nu, po začátku filmu sem postupně přichází stará herecká elita Francie, jako Michel Galabru nebo Funesova filmová manželka Claude Gensac. V mini rolích je pak zde četnický kolega Tricard, tedy Guy Grosso, a další četník Merlicot Michel Modo. Ale ani ti nejsou sami, jsou zde prostě samé známé obličeje. Snímek nakonec hodnotím hodně pozitivně, takže dávám sedmdesát procent. *** A PŮL ()

Pet 510 

všechny recenze uživatele

Dám vám radu. Utíkejte. A utíkejte daleko ať si vás tento film někde nenajde. Pokud jsem to správně pochopila Lakomec má být komedie a když dokoukáte komedii mělo by nastat takovéto ‚příjemno‘ doprovázené úsměvem na tváři. Nedostavilo se. Co je tu špatně? Tak zaprvé, už prostředí kde se lakomec odehrává je nechutně sterilní. Film by měl podle mého mínění vyvolat pocit, že jste tam, že se před vámi odehrává skutečný příběh a když toho není sto dosáhnout pomocí herců a dialogů měl by se aspoň pokusit navodit tento pocit kulisami a rekvizitami. Za druhé, charaktery jednotlivých postav jsou příšerně jednoduché a tím pádem nevěrohodné stejně jako jejich reakce a chování. Za třetí, mluvení na kameru na diváky.Uááááááá. Omlouvám se, ale k tomuto mám opravdu velikou averzi. Jestli by jste náhodou nebyli už tak dost nepohlcení dějem, s radostí přispěchá Funés a jeho hlava v nadživotní velikosti vám oznámí čím se právě jeho postava zaobírá. Za čtvrté, děj je prostě a jednoduše stupidní. Je to do dvou hodin roztahaná slátanina o tom jak si jistý mužík sedí na svojí truhličce a odmítá k ní kohokoli pustit. Poslední scéna z filmu, kdy Funés jde po poušti a táhne za sebou svoji truhlu, která je jeho pokladem, ale především prokletím celý film vystihuje. Abychom si to shrnuli,špatný děj, postavy, prostředí, pocit. Myšlenka možná dobrá, neoriginální, ale vcelku dobrá. Jediné co celý snímek drží nad vodou je samotný Louis de Funés. Podal dobrý herecký výkon, ale ve špatném filmu. Škoda. ()

Reklama

Woyczek 

všechny recenze uživatele

První polovina filmu byla dost rozvláčněná a ani nebyla tak vtipná, ale jak se děj rozjel a zvláště finále u soudu bylo k popukání. Skvělé nápady s koňmi a texty na zdech, past na noze i občasná změna prostředí (ať už divadelní jeviště, nebo syn za mřížemi) spolu s Funesovým uměním ovšem nemohou vyvážit rozvláčněnost - chtělo by to tak o dvacet minut méně. 70% ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

S Molièrovym Lakomcem se setkávám nepravidelně už víc než 10 let. Poprvé to bylo ještě na gymnaziu, kdy jsme s celou školou cestovali na divadelní představení do Zvolena a Lakomec pro mě byl zážitkem, jaký mi později různé viděné TV záznamy téhle hry určitě nedokázaly vynahradit. Byl jsem ale zvědav na francouzský film podle tamnější národní klasiky, ač vypadla z toho jenom další (navzdory původnímu účelu natočení pro kino) studiová inscenace. Ovšem s několika osobitými režijními nápady. Dochází na ně i během notoricky známého monologu, kdy Harpagon duševně na dně po zmizení své milované truhličky se přepadá do skutečného vykopaného hrobu, zatímco onedlouho se ocitá na divadelním jevišti; oceňuji i následní domácí vyšetřování zaranžované jako soudní proces. Je-li třeba tou sekvencí z jeviště zdůrazněn záměr tvůrců setrvat u divadelního pojetí i v adaptaci pro filmové plátno a visí-li všude v soudní místnosti propagační plakáty k Molièrově komedii, odpouštím (coby hravý odkaz směrem ke klasickému divadlu :)) i tu scénu s koňmi v podobě namalovaných kulis. :o) Nakonec proč ne, Lakomce, ač klasickou hru, je určitě nutno brát i s jistou nadsázkou, a tvůrcům se jí sdělovat daří velice úspěšně. Hezký Molièrův nápad s postavou kočího a kuchaře v jedné osobě, který se dle své aktuální potřeby převlíká, zde získává vtip navíc, když si zdejší kuchař omylem na sobě nechává i červenou kočího věstu. Louis de Funès je představitelem Harpagona velice ikonickým a vede si v komické roli "trochu jinak" znamenitě, Galabru i Gensacová mu skvěle sekundují, slabinou pro mne zůstávají někteří ti mladí herci. 75% ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Já jsem byl tímto filmem příjemně překvapen a musím říci, že to Louisovi de Funésovi v roli hamižného a lakotného Harpagona velmi slušelo. Krásně si roli užíval, do svého srblictví a laskání s penězi dával tolik lásky, stejně jako nenávisti ke všem lidem, o kterých si myslel, že ho chtějí okrást. A ta nádherná čelenka a paví ocas, když se dvořil Marianně (Anne Caudry), to byla nádhera. Skvěle také zahrál Michel Galabru v roli sluhy a kuchaře Jakuba A Claude Gensac v roli Frosiny, ostatní ale hrají spíše vážněji, zkrátka si to tak neužívají jako Funés. Ale je to zkrátka nádherná komedie, o tom, do jakých krajností může zacházet lakota a touha po majetku. Samozřjmě se závěrem, který otočí vše naruby a skrblík je po zásluze vytrestán. ()

Galerie (19)

Zajímavosti (8)

  • V úvodu filmu je možné během rozhovoru Elišky (Claire Dupray) s Valerem (Hervé Bellon) spatřit v pozadí malbu na zdi, která odkazuje na Moliérovu knižní předlohu "L' Avare". (LaserJet)
  • Gabinova dcera pracovala na filmu jako skriptka. (M.B)
  • Poslední scéna se točila v Tunisu v Neftě, místo si vybral sám Louis de Funès. (M.B)

Reklama

Reklama