Reklama

Reklama

Nebožtíci

  • Francie Des pissenlits par la racine (více)
Trailer

Obsahy(1)

Právě propuštění zločinci sedí v malém bistru, kde se jeden z nich Pommes-Chips (Gianni Musy) dozvídá od Jo‘a (Maurice Biraud) o nevěře své snoubenky Rockie (Mireille Darc) s Jacquesem (Louis de Funès). Pommes-Chips se ho rozhodne zabít a sotva se Rockie a Jacques v bistru objeví, začne ho pronásledovat. Jacques se běží schovat ke svému bratranci Jérômovi (Michel Serrault) do divadla, kde se po pěti letech hraje derniéra hry, v níž Jérôme v roli ruského důstojníka hraje na kontrabas. Během představení se v zákulisí podaří Jacquesovi odrazit útok Pommes-Chipse, jenž padá k zemi s kudlou v zádech. Jacques v panice ukryje jeho tělo do futrálu od Jérômovy basy. Sám se schová do bedny, kterou kulisáci zavřou a odvezou na večírek, který pořádá herec Michon (Venantino Venantini). Tam začnou Jo, Rockie, Jérômov a Jacques řešit problém, co s tělem. O den později Jo zjistí, že vyhrál v dostizích milion franků. Peníze ovšem nedostane bez sázenky, kterou má v kapse saka mrtvý Pommes-Chips, což se dozví od svého komplice La Douana (Raymond Meunier). Společně se tedy vydávají hledat ztracené tělo a hon za milionovou sázenkou začíná. (George.Camel)

(více)

Recenze (12)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tvorba z doby, kdy televize ještě neznamenala úplně hrozivou konkurenci pro kina, ale současně filmy ve znamení jednoduchých veseloher už vycházely z kursu, nároky diváků se měnily a tvůrci ve víru 60. let začly naplno hledat nové náměty a postupy i v oblasti komedií. Georges Lautner uměl vytvořit pohltivou atmosféru, kombinoval postupy vícera žánrů a taky společně se svým dvorním kameremanem Mauricem Fellousem dodal nejednu zajímavou vizuální kompozicí, což bylo v případě divácky mířených komedií poměrně novátorské. O rok mladší Povedení strejcové tvořli v tomto směru velmi originální kousek, navíc tak propracovaný, že fungují dle mého názoru skvěle dodnes. Zatímco v roce 1963 se Lautner věnoval režijně jedinému filmu („Povedení strejcové“ šly ve Francii do kin v listopadu 1963), po okamžitém úspěchu tohoto kousku přidal Lautner na obrátkách a v roce 1964 natočil pro změnu hned tři filmy – Nebožtíci šli do kina v květnu 1964, závěrečný díl trilogie Le Monocle s Paulem Maurissem pak v září a Tajný policista ještě v prosinci téhož roku. Na dvou ze tří těchto filmů Lautner spolupracoval i se stejným scenáristou (Michel Audiard). Ve srovnání s dneškem jde určitě o pozoruhodný výkon, nicméně dovedeme si alespoň vzdáleně představit, kolik času pak tvořily veškeré přípravy, doladění scénáře, natáčení, produkce a v jakém rychlém tempu vznikly mnohé z těch filmů, které dneska nesou označení „pro pamětníky“.                                   . . .                                                                              Žel Nebožtíky vnímám jako vyloženě slabší kousek. Sice koukatelný a ve vybraných místech velmi podmanivý, ale oproti již zmiňovaným Povedeným strejcům zde všechno zůstalo jakoby na půl plynu – scénář, herci, vtip, atmosféra i vizuál. Tvůrci vymysleli zápletku o dvou nebožtících: jedném skutečném, jedném falešném, vytěžili z nich několik zábavných situací (ale zdaleka ne tolik, jak by se už jen na první pohled nabízelo). Obsadili do hlavních rolí dva komediální herce, jejichž sláva právě výrazně vzrůstala: Michela Serraulta a Louis de Funèse; jejich spojení dohromady je zpětně unikátní, oba odvádí svůj standard, svoje diváky určitě nezklamou, ale o žádné vzájemné chemii mezi nimi nelze říct a už na druhý den si víc než jeden-dva konkrétní scény (či spíše útržky) s nimi nevybavíte. Něžné pohlaví zde zastuoupila pohledná Mireille Darc, tvůrci pak vložily do filmu romantické a svůdnické scény, které sice tvoří rovněž atraktivní prvek, ale spojení romantiky a černého humoru zde moc dohromady nefunguje. Nefunguje ani těch pár uměleckých experimentů jako podivný výstup na jevišti během incidentu v divadle.. nebo taneční písnička, v níž zpěvačka místo zpěvu pouze otřesně ječí bez textu. Mohl bych pokračovat dále, ale na kratší rozbor a představu to zcela postačí. Takže na závěr za sebe ještě dodám, že nejvíc se mi líbila hudební scéna s komorním koncertem v obývacím pokoji, ta má v sobě punc geniality! 55% ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Strašnej blábol, a rád bych varoval případného diváka, aby raději s ničím nepočítal. Všechno je to přehrávané a hlavně se většina postav chová, jak by právě svévolně opustila blázinec (ve skutečnosti je tam jen jedna taková). Dostalo se mi do rukou dvd z neznámého zdroje s dodělávanými českými titulky- i před nimi musím varovat. Když už si někdo dá s překladem a vkládáním do disku tu práci, stálo by za to nechat je zkontrolovat někým, kdo mluví česky. Nadpoužívání zájmen naprosto zkazí jakýkoliv zbývající dojem - "ty přísahej" v dialogu dvou postav, to je jak translator od gůglů. Co je ale horší, film je naprostá kravina. Nejde o to, že Louis ještě nebyl známý a svou hereckou pózu trvající až do smrti teprve hledal, ale že scénář psal idiot. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Rok 1964 bol pre Louis de Funèsa kľúčovým (Žandár a Fantomas), ale tento film bol veľký omyl. Navzdory lukratívnemu obsadeniu herci nemali čo hrať, samotný príbeh je kŕčovitý a nudný. ()

Dale 

všechny recenze uživatele

Problémy s mŕtvolou a k tomu stratený výherný tiket, to sú solídne témy, aby dokázali naštartovať riadne bláznivú komédiu. To sa ale nepodarilo, pár scén je zábavných, ale väčšina filmu je len o nudných dialógoch. Dosť veľkým sklamaním je Louis de Funés, až príliš sa tu drží na uzde a príliš zábavy si s ním neužijeme. Serrault je o dosť lepší, väčšinu vtipných momentov zaobstará práve on. Ale všetkých hercov tu zatieni Mireille Darc, ktorá nikdy nebola krajšia a ten jej dekolt :-O ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Spojení dvou nejlepších francouzských komiků své doby, Louise de Funése a Michela Serraulta, může nalákat fanoušky obou těchto pánů na nadprůměrnou komedii. Obvzlášť pokud jsou mezi autory uvedeni Michel Audiard a Georges Lautner, autoři ve Franci kultovních Povedených strejců. V poslední době však začínám mít pocit, že především ranější komedie této dvojice jsou poněkud nedotažené a týká se to i tohoto filmu. Mnohokrát použitá zápletka "kam s mrtvolou" mohla být skvělým základem pro báječné komické situace dvou hlavních protagonistů. Bohužel je tomu jinak. Především Louisovi fanoušci budou zklamaní, protože hlavní roli hraje Serrault, ačkoliv je i v titulcích na prvním místě uveden Louis. Ten navíc hraje postavu, která mi byla nesympatická, celkově se mi vůbec na roli floutka z podsvětí nehodil a jen díky tomu, že ji hraje on, jsem ji byl schopný snést. Oproti tomu smolař Michel Serrault je typem postavy, který mám v podání tohoto herce nejraději. Za zmínku určitě stojí také Francis Blanche, zástupce ujetějšího humoru v rámci francouzské komedie . Bláznivý strýček v jeho podání přidává mému hodnocení hvězdičku navrch, jelikož se jinak opravdu jedná o slabší kousek. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Jakožto fajnšmekr přes francouzské dobové komedie a příznivec Louise de Funése jsem si alespoň odškrtl další položku. Ale proč by se na to měl podívat někdo mimo tuto oblast bych říct nedokázal. I já sám jsem se velkou části filmů pronudil. Nejtěžšší bylo se do něj vůbec dostat. První půlhodinu se totiž opravdu prakticky nic neděje, jen skupina chlápků furt o něčem blbě kecá (jednou v hospodě, pak v divadle, záhy na večírku ale kdyby to dělaly třeba na veřejných záchodkách vyšlo by to nastejno), přičemž jsem neměl ani páru o čem vlastně. Mezitím Funés odkgráluje manžela své milenky. Sice jsem teď vyzradil asi jediný zvrat filmu, který nespočívá vtom že někdo začne blbě kecat a který nám dokonce představuje vždycky milého cholerika Ludvíčka jako vraha. Jenomže alespoň na to teď připádný čtenář už nemusí koukat. A kdyby pořád chtěl, souhlasím s dopitakem, že je lepší radši nic nečekat. Lautner asi chtěl natočit osobitou komediii ale zapomněl ji dát osobitost. Tohle není ani vtipné, ani dramatické, ani experimentální, tohle není z velké části skoro vůbec žádné. Sice si v poslední době občas stěžuju na to jak Funés zabředl v době své slávy do jednoho typu rolí choleriků ale možná díky bohu za to. Protože sledovat ho jako floutka, co sice pořád fňuká ale zároveň se neštítí vraždy ve spojení s jeho typickými grimasami je fakt divný pocit. Ale díky bohu za to, protože i když Funés hraje divnou postavu a nemá co hrát, tak své minimické a hlasové úmění má již celkém zvládlé a díky těmto věcem se dají Nebožtící bez problémů dokoukat. I Michel Serrault je zde již milý a taky jen naraží na to, že nemá co hrat. Přičemž jejich spojení s Funésem je unikátní a škoda, že se v době jejich větší slávy se nezopakovalo v lepším provedení. I tady když se děj alespoň trochu rozběhl jsem si jejich ojedinělé společné scény i přes scénáristickou bídu a málo prostoru pro vytvoření vzájemné chemie dokázal částečně užít. Co se týče menších pozitiv k filmu, minimálně poslední půlhodina už taky nebyla tak špatná a nějakou osobitou atmosféru to pro zasvěcené snad i mělo. Ale například podivné monology postavy strýce v podání nesnesitelně přehrávjaícího Francise Blanche a věty typu ,,Zhyň v pekle jako Jidáš´´ zase Nebožtíky stavěly do podivné škatulky dobové kuriozity, ze které se nevymanily. Když si uvědomíme, že o rok později (rok výroby je zde chybný) již vznikl první Četník, Ouryho Smolař....Tak radši nic. NIC MOC ()

Courtemanche 

všechny recenze uživatele

Rok 64 je rokem kdy Funès definitivně prorazil mezi nejlepší. A to cestou: Smolař > Nevídáno, neslýcháno > Četník ze Saint Tropez. Byl už docela vyzrálí i předtím, v divadlech již dávno získal respekt s Oscarem, o jeho popularitě svědčí i fakt, že rok 61 byl jeho posledním kdy ještě mohl klidně najíst v restauraci. Ve filmu ale až do ,,St. Tropez,, nedostával vždy role jaké by si představoval. To všechno jsem napsal jen proto, že ho v komentářích častěji označí za ještě ne příliš dobrý, atd. Není to tak, jen kvůli těm důvodům, mezi jeho dřívější filmy musíme více motat aby jsme našli i takové, kde se mohl výrazněji ukázat. Tento film taky není skoro o ničem, nebýt jeho tak dávám horší hodnocení. 2,5/5 ()

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Nebožtíci jsou celkem sympatickou komedií, ale jejich problémem je hlavně to, že ačkoliv pracují s na komedie naprosto geniálním námětem, ze kterého lze hodně vytěžit, nakonec zůstal jejich potenciál nevyužit. Herecky je to parádní, Funés exceluje (na nemalém prostoru), Mireille Darc je neskutečně nádherná a sexy a ostatní jsou taky výborní. I zápletka je rozjeta výborně, ale bohužel to ke konci nějak ztrácí dech, což je zrovna v tomhle případě fakt velká škoda. Nicméně užil jsem si to, rozhodně nejde o ztrátu času. Váhal jsem mezi třemi a čtyřmi hvězdami, nakonec jsem se přiklonil k tomu, jaké si tenhle film zaslouží - nejen v rámci žánru najdete i lepší filmy. Stejně tak jako v kariéře Louise de Funése, samozřejmě. Příjemná jednohubka, kterou ale podruhé už vidět nemusím. 65%. ()

James87 

všechny recenze uživatele

Je to příjemný film, Louis se tam ještě kapku hledá, ale jinak už je v dobré formě a opět krásná Mireille. Nevadí mi, když si tento film pustím znovu, rád se na něj podívám. ()

Pitryx 

všechny recenze uživatele

Snímek se měl dějově věnovat první půl hodinu více zápletce s Jacquesem, a ne blbinám mimo toto dění. Prakticky to mazalo celou snahu skvělého komika, který však zde nemohl, nebo nechtěl své umění rozjet naplno. Udělal to tedy až ke konci ve scéně v nemocnici. Takže, pane Funési, celá dvacítka je pro vás a desítka pro paní Mireille Darcovou. Když nebyl vidět pan Funes, alespoň bylo na co koukat. No a za děj dám též pouze desítku, protože to místy strašně stagnovalo. ()

Reklama

Reklama