poster

Únos

  • Dánsko

    Kapringen

  • Slovensko

    Únos

  • Velká Británie

    A Hijacking

Thriller / Drama

Dánsko, 2012, 103 min

Režie:

Tobias Lindholm

Scénář:

Tobias Lindholm

Kamera:

Magnus Jønck

Producenti:

René Ezra, Tomas Radoor

Střih:

Adam Nielsen

Scénografie:

Thomas Greve
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dzeyna
    ****

    Sice to není až taková pecka. Ale je zde naprosto úchvatně ztvárněno prostřední kanceláře a obchodního tlaku versus život na lodi s piráty a boj o přežití. Napětí by se dalo opravdu krájet a každým záběrem je vše ještě napínavější, herci jsou víc bez života a bez naděje. Jak už to bývá, konec je naprosto nepředvídatelný. Čekala jsem trochu více, ale i tak sever opět nezklamal.(7.9.2013)

  • jojinecko
    ****

    OK chyby alebo logické "nezrovnalosti" by sa našli, najmä v oblasti vyjednávania, skoro nulového pohľadu na emocionalitu rodín zadržiavaných a pod.... Ale to vlastne nie je podstatné, keďže Tobias Lindholm je skrátka scenáristické eso (v tomto prípade aj režisérske) a všetko je tak autentické, pútavé a vťahujúce, že divák "je vo filme" od jeho začiatku až po koniec. Výborný film potvrdzujúci, že Dáni sú v súčastnosti (minimálne pre mňa) európskou kinematografickou jednotkou..už sa teším s čím príde šialenec Trier:)(30.10.2013)

  • JFL
    *****

    Porovnání "Únosu" s novým projektem Toma Hankse "Kapitán Phillips" dává názorný doklad rozdílnosti přístupů mezi americkou a dánskou produkcí, a to nejen v úrovni kinematografie, ale také televizní seriálové tvorby. Americký zábavní průmysl se v prvé řadě zaměřuje na příběhy, které mají potenciál pro zpracování do efektní podívané, která bude divákům konstantně nabízet okamžitě se aktivizující podněty. Dánové se naopak soustředí na průběžné budování dramatu, kde využívají divácké vědomí kontextu sekvencí a efektnost stupňují prostřednictvím trvání oněch sekvencí. Reálné drama posádky nákladní lodi unesené piráty, které trvalo přes čtyři měsíce je přesně ideálním materiálem pro popsaný způsob vyprávění a dramaturgie. Někdo by řekl, že se většinu filmu nic neděje, ale právě trvání patové situace je zásadním elementem tohoto vyprávění, kterým si film pečlivě připravuje půdu, aby mohl diváky ve finále naprosto zdecimovat.(29.6.2013)

  • Maq
    *

    Vůbec se mi nepodařilo to prožít. Nudil jsem se. --- A to hlavně proto, že jsem ději a motivacím nerozuměl. Půl roku se tahali o peníze, aby ušetřili? Která spediční firma není pojištěná? Proč u toho nebyl zástupce pojišťovny? --- A navíc, námořní právo se u nás moc neučí, pochopitelně, ale tolik si pamatuji, že protipirátské konvence (jejichž signatáři jsou snad všechny státy, včetně ČR) zavazují účastníky aktivně potírat pirátství bez ohledu na to, pod čí vlajkou napadená loď pluje. Takže se divím, že třeba Američané - kteří mají v oblasti všechno myslitelné válečné loďstvo - do věci nezasáhli. Že by o ní nevěděli je vyloučeno, námořní rádiový provoz je bohatě a snadno monitorován. A přepravní společnost, která s piráty jednala bez uvědomění své vlády, podle mého nejspíš porušovala zákon. --- Takže se ptám, jestli to celé není vlastně blbost? Třeba mi to někdo lépe informovaný vysvětlí... ale neměl to udělat už sám film?(17.6.2014)

  • Enšpígl
    *****

    Mistrovsky vyprávěný civilní drama o únosu posádky lodi vychrtlíkama. Celé napětí a dramatično je naroubováno na dvě postavy, uneseného kuchaře na lodi a majitele burzovní firmy. (prosím opravte si v obsahu, že piráti vyjednávají z vládou, to vůbec není pravda ). Díky těmto hlavním postávám, sledujeme prostřednictvím kuchaře vývoj situace na unesené lodi, kde se během únosu postupně velmi proměňují vztahy mezi únoscema a unesenýma a prostřednictvím majitele firmy, pod kterou spadá i unesená loď jsme svědky dramatického vyjednávání o výkupném. Díky tomuto pojetí se napětí násobí dvěma a přiznávám, že s přibývajícím časem jsem nedokázal odhadnout ani ň. Geniální scénař, podporují výborný herecký výkony. A tak zatímco piráti v somálských vodách unášejí posádky lodí s cílem získání výkupného, tak Tobias Lindholm unáší v kinosálech diváky s cílem udržet je v napětí do poslední možný minuty, což se mu v tomhle případě zadařilo na výbornou.(28.6.2013)

  • - Vo filme možno počuť okrem dánskeho aj anglický, švédsky, somálsky či japonský jazyk. (MikaelSVK)

  • - Ve filmu je i reálná komunikace. Ředitel Ludvigsen (Søren Malling) a kuchař Mikkele (Pilou Asbæk) telefonují skutečně mezi Dánskem a Somálskem. (Terva)

  • - Piráty ve filmu ztvárnili neherci najatí v Keni. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace