poster

Zmizení Eleanor Rigby: Ona

  • Česko

    Zmizení Eleanor Rigbyové: Ona

  • USA

    The Disappearance of Eleanor Rigby: Her

  • Slovensko

    Zmiznutie Eleanor Rigby: ONA

Drama / Romantický

USA, 2013, 100 min

Režie:

Ned Benson

Scénář:

Ned Benson

Hudba:

Son Lux

Producenti:

Emanuel Michael

Scénografie:

Kelly McGehee
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Happens
    ***

    Pročítám si komentáře a ženy kritizují pohled ženy, píší, že by takto nekonaly, neztotožňují se a více se jim líbí mužská verze příběhu. Muži naopak za egoistické chování označují mužskou verzi příběhu, lépe hodnotí pohled ženy. ...Provedl bych jediný závěr: režisér prostě nebyl schopen dostatečné empatie a zpopularizoval přístup male&female k tragédii ve vztahu. Za ty herecké výkony a experiment dávám tři hvězdy.(8.11.2014)

  • Beagle
    *****

    Společně s Chlapectvím se pro mě stalo Zmizení Eleanor Rigby (a hlavně právě tento její díl) vrcholem festivalu ve Varech. Bensonovi se povedlo natočit krásný, hluboce lidský a tragicky romantický film, jehož dvě verze se dokonale doplňují, aniž by jedna druhou vykrádaly nebo opakovaly již vyřčené. Co se hereckého obsazení týče, pak Jessica Chastain jasně dominuje nad Jamesem McAvoyem, a to překvapivě v obou variantách příběhu, a stejně tak obsazením vedlejších rolí Benson této variantě dopřál poněkud štědřeji (nic proti BIllu Haderovi v roli Conorova parťáka, ale Viola Davis v roli profesorky i rodičovské duo Huppert-Hurt jsou prostě jiná herecká liga...). Každopádně Ona by nebyla ničím bez Něj, takže doporučuji vidět obě varianty a těším se na příležitost zhlédnout verzi společnou, která měla být na KVIFF původně uvedena.(17.7.2014)

  • LoLaa
    ****

    Nedokážu se rozhodnout, jaká z obou verzí se mi líbila více. První jsem zhlédla tu jeho, poté její (a v tomto pořadí to asi byla dobrá volba). Každá mě zaujala v něčem jiném, obě do sebe zapadaly a přinesly něco nového do každé scény. Takové rozdělení snímku na 2 části není vůbec špatný nápad, i u mnoha jiných filmů by se hodila ještě další verze, aby to divák vše viděl i z druhé strany. Časem se chci určitě ještě podívat na verzi společnou.(20.1.2015)

  • Thomick
    ***

    Její verze je rozhodně lepší a nejspíš by i líp fungovala jako solo film. Je přístupnější a tak akorát odlehčená; plus se mi líbila i symbolika kurzu Teorie identity. Bohužel, tu jednu (klíčovou) scénu v autě se uspokojivě nepodařilo napsat ani napodruhý, a proto s hodnocenim nikam vejš zkrátka nepáchnu. Tak snad někdy příště...(7.11.2014)

  • higuain
    ****

    Nejlepší verze. Viděl jsem jí jako první a nesouhlasím s četnými výroky, že bez jeho verze ta její nedává smysl. Ano, je trochu složitější se v ní orientovat, ale to celkovému zážitku spíš přidává, protože je třeba přemýšlet nad souvislostmi a není čas nudit se u scén, které už byly (jen z trochu jiného úhlu pohledu) viděny. Jessica Chastain definitivně přestupuje do pozice jedné z mých nejoblíbenějších hereček, tenhle film svým výkonem táhne a krade si ho pro sebe, bez ní by ty emoce Eleanořiny postavy nefungovaly ani z poloviny.(29.4.2015)