Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Édouard de Saint-Forget byl svého času jeden z nejšťastnějších a také nejslavnějších otců ve Francii. Narodila se mu totiž paterčata - samí synové. Svůj díl slávy pobrala i zapadlá vesnička, kde se tento heroický skutek udál. Ale jak se zdá, čtyřicet let poté otec není se svými potomky vůbec spokojen. Ani jeden nezůstal ve vesnici a on o nich dokonce nemá žádné zprávy. Nebýt starostova nápadu vzkřísit zašlou slávou jejich městečka za pomoci kdysi slavných paterčat, možná by Édouard své syny už nikdy neviděl. Starosta posílá starého lékaře, kmotra všech pěti chlapců, aby nezdárníky vypátral a přivedl je na slavnost, kde bude spousta novinářů a jistě i někdo z vlády. Každý syn je jiný, každý dosáhl jistého postavení: Alain je majitelem veleúspěšného salónu krásy v Paříži; Désiré, otec čtyř dcer, je umývačem oken věčně bojujícím s nedostatkem financí; Etienne, mořský vlk, je vlastně pašerák; Bernard je redaktorem společenské rubriky jednoho známého časopisu a Charles, vesnický farář, je terčem nejrůznějších vtipů, protože je až moc podobný Donu Camillovi, filmovému hrdinovi řady komedií... (fandalehy)

(více)

Recenze (16)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Trošku nemastná komedie s poměrně nicotnou rolí de Funèse (přečtěte si jeho životopis- Jiří Žák: Lidé jsou komedianti, my jsme herci). Fernandel je místy opravdu hodně toporný, film scénáristicky tápe, ukazuje vždy drobnou etudu ze života každého ze synů, čímž působí dost rozbitým dojmem, ani začátek a konec v rodné vesnici neuchvátí, spíš si u toho slušně zazíváte. A Tomáš Juřička jako dabér Funèse? Proboha, zavolejte Faltusovi, těch několik vět by Václav dovedl na výbornou (když to nebude dabingové studio chtít stihnout za pět minut, jako ve filmu Jak vykrást banku). ()

ORIN 

všechny recenze uživatele

Epizodická struktura je celkem vhodně zvolenou variantou, jak odvyprávět příběh, který pojí postava lékaře-kmotra, jenž objíždí pět bratrů-paterčat a přemlouvá je k návštěvě jejich rodné obce v rámci chystaných oslav. Kvalitou i co do délky jednotlivých epizod trochu nevyrovnané části snižují celkový dojem z filmu (od první pekelně dlouhé až k poslední nejkratší, která prostoru dostala zbytečně málo, přitom sebereflexivní odkazování k donu Camillovi si zasloužilo trochu větší rozpracování). Potěší účast Funése v roli vypočítavého majitele pohřebního ústavu. ()

Reklama

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Krásná milá komika klasiků. Tito velikáni tvořili dodnes užívaná gesta, grimasy.. :-) Pět bratrů navenek tolik rozdílných a tolik stejných zevnitř.. :-))) Jejich jednotlivé etudy života, které je odnesli na všechny strany světa do všech oborů, a které na žádost jejich vlastního otce vyhledá kmotr doktro z vesnice, kde se narodili.. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Až tady mě poprvé napadlo, jaký je to fascinující fenomén, když se nepříliš pohledný herec s koňským chrupem stane velkou filmovou hvězdou. Aby toho nebylo málo, Fernandel tady hned v šestinásobném provedení. Nelogické uvedení Françoise Arnoul na druhém místě v titulcích je dobově odůvodnitelné, ovšem její role nepolíbené panenky musela už tehdy působit nevěrohodně. Louis de Funès v roli funebráka zajímavější než v jiných filmech z padesátých let. Bonusově překvapivě mnoho odhalených dámských poprsí. Na druhou stranu i dost nudy (třeba cca desetiminutová scéna s mouchou na lodi). Celkově to žádná hitparáda není, milý výlet do starší francouzské kinematografie ale určitě. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Komédia s populárnym Fernandelom ( vedľajšiu roličku si strihol aj Funés ), ktorá však trpí dramaturgickými nedostatkami. Film by sa dal rozdeliť do poviedok, azda by fungoval lepšie, lebo po úvode sledujeme peripetie piatich synov nevrlého starca. Všetkých šesť postáv hraje Fernandel, najkomickejšia je snáď postava kňaza, ktorý trpí podobou s filmovou hviezdou filmov o donovi Camillovi. Ako oddychovka však film funguje dobre, o zábavu je postarané. ()

Galerie (10)

Reklama

Reklama