Reklama

Reklama

Charlese Dickense si představujeme jako starosvětského Angličana, který napsal "Vánoční koledu" nebo "Olivera Twista". Rozhodně ne jako někoho, kdo by mohl mít sexappeal. Film Vášeň mezi řádky nám však představuje skutečného Dickense. Charismatického muže plného energie, který, kromě toho, že měl manželku a deset dětí a psal své tlusté romány, zvládal být i novinářem, divadelníkem, společenským aktivistou, celebritou. Vášeň mezi řádky se ale ještě více soustředí na Nelly (Felicity Jones), inteligentní a krásnou mladou ženu, která si s Dickensem odvážně začne milostný románek, jehož důsledky si v tu chvíli ještě neumí představit. Neví, jaké to je, být milenkou ženatého muže s deseti dětmi. Ve viktoriánské Anglii je to zločin, který se trestá vyhoštěním na okraj společnosti. I když ji její milenec hmotně zajistí, nečeká ji žádná světlá budoucnost. Přestože jejich vztah byl plný lásky a vášně a přetrval až do jeho smrti, přestože se stala Dickensovou živou vodou a múzou, přesto se musela smířit s rolí „neviditelné" ženy. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (83)

Arach.No 

všechny recenze uživatele

Výborný dobový film, ve kterém jsem si užíval preciznost všech zúčastněných, stejně jako sebejistotu s jakou Fiennes režíruje. Je zbytečné mluvit o jednotlivých hereckých výkonech, protože všechny jsou naprosto přesné. Výpravě filmu nemám co vytknout, avšak nikdy se z ní nestane to hlavní na plátně (jako se to povedlo například u Královny Viktorie). Nepřebíjí postavy a jejich příběh, jen je doplňuje, takže vše vypadá zcela přirozeně, jako by se tvůrci přenesli o jedno a půl století do minulosti. Ze všeho nejvíc však musím vyzdvihnout jistotu Feinnesovy režie. Vy vypjatých scénách mezi dvěma hlavními postavami se často úplně obejde bez hudby a k dokonalé atmosféře scény mu stačí jen herci a správné nastříhání detailně vymyšlených záběrů. Hudba se naopak ozývá nejhlasitěji, když hlavní hrdinka prožívá silné vnitřní emoce, nebo dojde k zásadnímu rozhodnutí. Další odvážnou volbou, která se vyplatila je absence záporné postavy. Film se tak vyhýbá všemožným klišé, nevidíme tedy zlou manželku, matku, sestry, manžela, spolupracovníka, soka v lásce ani explicitně zlou tehdejší společnost. Dokonce se v některých scén zdá být tím nejzlejším (nejbezohlednějším) sám Dickens. To hlavní proti čemu musí mladá Nelly bojovat je ona sama, její přesvědčení a neschopnost přiznat si pravdu, přijmout ji a žít s ní. Invisible Woman bych tedy doporučil každému, komu není cizí prostředí viktoriánské Anglie a je schopen užít si film, který není vystavěný na atrakcích, ale na preciznosti a podmanivosti každé jednotlivé složky. PS: Pokud někdo postrádal vášeň, tak se asi moc pozorně nedíval. Byla přítomná v mnoha scénách, i když nikdy ne explicitně (jak se na viktoriánský film sluší). Nepamatuju si, kdy naposledy jsem viděl film, ve kterém by bylo tolik vášně a touhy vyjádřeno třeba jen jednou nenápadnou větou, nebo pohledem. ()

Maq 

všechny recenze uživatele

Fiennes se zřejmě záměrně omezil na dynamiku výrazu odpovídající viktoriánské Anglii. Práce je to precizní, všechna čest. Ale stejně si myslím, že Umělec (napadá mě Forman) by emoce v příběhu obsažené dokázal "přeložit" do jazyka, který by i dnes strhl každého ne zcela citově vylízaného diváka. Fiennes nedokázal dotlačit scénáristu k hutnějšímu výsledku; vnímám to jako projev nedostatečné zkušenosti. Ale držím palce pro další pokusy, je mi sympatické, když se někdo pokouší o cosi kultivovaného! ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Ralph Fiennes bude kritiky poměrně uznávaný, protože natáčí filmy, které poměrně věrně dokáží zachytit dobu a prostředí a jsou schopny zaujmout silnými emocemi, a to i přesto, že se na diváka nesnaží být milé, spíše jako kdyby ho odrazovaly svým tempem, strukturou. "Coriolanus" se mi zamlouval trochu více, ale ani tohle není film pro masy. Mně nijak nenadchnul. ()

Popluh 

všechny recenze uživatele

Komorní pomalý film se všemi klady i zápory které k tomu patří. Potěší příjemná civilní kamera Roba Hardyho. Fiennes pomalu vyplňuje mezery mezi řádky, skvěle pracuje s návodnou hudbou i tichem a míří k nevyhnutelnému konci. Sonda do milostného života Charlese Dickense, která neurazí ani nijak zvlášť nenadchne. Žádnou vášeň ale nečekejte, film je až na pár výjimek stejně konzervativní jako ta doba a nenabízí příliš vyhraněných konfliktů. Možná i ke vlastní škodě. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Vyprávění se - oproti očekávání - zaměřuje spíš NA NI ... na mladičkou, půvabnou, zasněnou dívku, zahleděnou do uznávaného, energického, charismatického (?) romanopisce, jemuž manželský život zevšedněl. Snad se opravdu zamiloval ... snad hledal inspiraci, ale - buď jak buď - ona se ocitla v nezáviděníhodné situaci: Plachá a nesmělá, schopá jen chabé obrany před svým citem, vlastní matkou neomaleně postrkovaná do jeho náruče. A co on, který ve svých dílech pevně a neochvějně stával na straně těch nejslabších - těch nejbědnějších z bědných ? Dalo by se říct, že se zpronevěřil všem svým imaginárním hrdinům, které stvořil a jejichž osudy tak procítěně a květnatě popisoval, když v první řadě hleděl na sebe, nikoli na ni. Těžko říct, nakolik věřně filmaři zachytili jejich nerovný vztah, ale v každém případě se jedná o nadmíru křehké vyprávění, které se snaží být nestranné - krom toho k tématu přistupuje s empatií i respektem. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočen na motivy stejnojmenné knihy (1991) Claire Tomalin. (Fevas)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Reklama

Reklama