Kulka pro Heydricha (1941) (E03) (epizoda)

  • anglický

    Bullet for Heydrich

Drama / Válečný / Historický

Česko, 2013, 1 h 13 min

  • Cheeter
    **

    V britském exilu se setkáváme spíše s politikou a diplomacií, než s nějakou akcí. Akci konec konců nevidíme ani v jiných částech. Lze ovšem dobře pozorovat rozchod Čechů a Němců na příkladu Beneše a Jaksche. V jedné chvíli je naznačeno, že Beneš je Stalinovým spojencem. A to ještě poměrně brzo před podepsáním smlouvy v roce 1943. Je škoda, že se tento moment nepovedlo více rozpracovat, schizofrenii odboje, západního a východního. Dále mohlo být více rozpracován proces oduznání Mnichova.(23.4.2018)

  • kajas
    ***

    O Martinu Fingerovi jsem doposud spíše jenom slyšela, byla jsem tedy velice mile překvapena jeho skvělým výkonem v roli prezidenta Beneše. Trojan také nezklamal (samozřejmost). Ač mám výhrady k samotnému názvu (o atentátu jsme se příliš informací nedozvěděli), jedná se asi zatím o nejpropracovanější epizodu cyklu "České století".(13.11.2013)

  • majky19
    **

    Souhlasím, tento díl opravdu zůstal daleko za očekáváním a mnoho pozitiv se na něm bohužel hledat nedá. Samotný Ivan Trojan v roli Františka Moravce to sám celé opravdu nevytrhne a celkově si myslím, že když tvůrci přijdou s tímto tématem, že by si to určitě zasloužilo více péče. Celé to na mě působilo takovým fádním dojmem, a když už se to zabývá problematikou ohledně Heydricha, očekával bych, že se ve snímku objeví např. i rekonstrukce atentátu a dále třeba jen v titulcích, jaké následky atentát v tehdejším Protektorátu vyvolal, jakou vlnu perzekucí nastartoval, kolik lidí bylo v rámci heydrichiády pronásledováno nebo popraveno, jaký byl osud parašutistů atd. Z filmu ani na první pohled není patrné, o čem vlastně je.(13.8.2017)

  • crozet
    ****

    V rámci žánru TV inscenace a dialogického dramatu jsem plně spokojen - výborná příprava (scénář vytvořen ve spolupráci s historikem, který jasně formuluje své postoje), skvělé masky a dobré herecké výkony (klasicky včele s perfekcionistou Trojanem, který Moravce s odstupem více než 70 let vyloženě zkopíroval (alespoň vycházeje z dostupné dokumentace). Na tuto inscenaci je jinak samozřejmě potřeba pohlížet jako na epizodu seriálu České století, který má jako celek svůj definovaný rukopis a žánr vyprávění. Občasnou strnulost a statičnost dialogů, které formu posouvají až někam k divadlu, nepovažuju za zásadní problém, protože primární cíle tohoto díla (interpretovaná historická dokumentace) jsou někde jinde a plnit se je daří obdivuhodným způsobem.(2.12.2013)

  • Psema
    *

    Beru, že jde o kapitolu z většího celku (i sám Sedláček v tomhle směru varoval), ale ani to neomlouvá mechanické řemeslo bez nápadu, papírem šustící dialogy, všudypřítomnou mrtvolnost, jíž se vymyká jedině vynikající Trojan (všichni ostatní jsou jako karikatury slavných), a především nechutné zplošťování historie, která je smrsknutá na pár nastrojených situací okolo Benešových dekretů. Tohle by neobstálo ani jako edukativní video pro mateřské školy! Natož jako ambiciózní projekt za prachy koncesionářů. Fujtajbl.(5.7.2013)

  • - Natáčení probíhalo částečně v Chrámu svatého Víta na Pražském hradě a v Písku. (Cucina_Rc)