poster

Šmejdi

  • Slovensko

    Šmejdi

Dokumentární

Česko, 2013, 74 min

Scénář:

Silvie Dymáková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djoker
    ****

    Šmejdi jsou přes průměrné zpracování rozhodně záslužný počin už jen kvůli tomu, že hnuli s legislativou a Silvie Dymáková má můj respekt, protože nepochopím, že po tolika letech, co u nás jedou předváděčky, se nikdo jiný nad tímto svinstvem ani nepozastavil. Minimálně děti nebo vnoučata tyranizovaných a zadlužených důchodců se přece museli ozvat a spojit proti šmejdům ne? Aha, počkat oni vlastně neměli čas, protože budovali "kariéru" v kanclu za 15 hrubýho. Celá kauza tak krásně ukazuje stav této pseudokapitalistické společnosti. Na jedné straně šmejdi bez morálky, kteří suvérenně balamutí, uráží a napadají bezbranné důchodce o holích, aby z nich vytáhli co nejvíce peněz a na druhé ovce, které dělají, že nevidí, neslyší, protože mají přece svoje problémy (hypotéka, dělání dětí). Nutno podotknout, že samotných důchodců mi nebylo tak líto, jak jsem původně čekal. Chápu, že se někdo spálí jednou, v klasické naivitě, že podruhé to bude lepší, dejme tomu i dvakrát, ale když vidím babku, která má plný byt krámů, které nepotřebuje a sama tvrdí, že ví o tom, že to mohla koupit i levněji a hlavně bez brutálního zadlužení nějakým židům z Becku, tak jen nevěřícně kroutím hlavou. Vrcholem pak jsou tvrzení, že už nikam nepojedou a pak ty senily vidíte, jak nasedají do dalšího busu směr předváděčka plná dárků a jídla zdarma. Tak ještě jednou, aby to pochopili i ti největší senilové. Nikdo cizí vám zadarmo nic nedá, takže je na čase se po těch 25 letech konečně probrat a být trošku ostražitý.(26.4.2014)

  • Fretakata
    *****

    Fíííha. Pre babku som vyrobila pätnástoro: 1. Nechoď na predvádzaciu akciu. Nikdy, babi... 2. Predajcovia sú platení za drzé lži, manipulácie a ohlupovanie. Sú špeciálne školení a pravdepodobne aj psychopati. Normálny slušný človek by taký nátlak a klamanie nedal... 3. Nie je to bomba tovar. Keby bol, rýchlo by to vyrábalo kvantum výrobcov. Kúpila by si to v normálnom obchode a za desatinu ceny... 4. Nie je to tajná kozmická, biologická, .. atď . technológia... 5. Nevylepší ti to zdravie. Keby to fungovalo, vyrábala by to farmafirma a registroval SUKL. 6. Polož si otázku: Prečo potrebujú nátlakovú predvádzaciu akciu? Platiť letáky + roznášača + autobus (aby vás odviezli niekam, odkiaľ nie je ľahké sa dostať) + prenájom miestnosti + oschnutý rezeň + odmenu predajcovi + bohviečoešte... To všetko zaplatia hlúpi kupujúci v tovare, ktorý nepotrebujú. .. 7. Ak si už zlyhala a zbadala si sa, že ideš: Nemáš občiansky (neber si ho). Je stratený, ukradnutý, zožratý psom, zhorel... 8. Neuveď svoje pravé meno a bydlisko. Keby to bez mena a adresy nešlo, daj im vymyslené ( Ale sústreď sa a zapamätaj si to, alebo si to nenápadne zapíš, babi. Veď vieš, za hodinku to zabudneš. ). Pohov, klamú ti stokrát viac... 9. NEPODPISUJ ! Niič správne nepodpíš. Ani prihlášku, ani dotazník, ani nenápadne sa tváriaci papier. Podpis sa dá napodobiť, babi. Spomeň si, ako si mi podpisovala mamu do žiackej, kým som to nevedela sama... 10. Za podpis zmluvy na predvádzačke alebo podomovému predajcovi je očistec... 11. Mobil si zober. Nabitý, s kreditom a číslom na políciu: 158. Nik na teba nemá čo zvyšovať hlas, babi, je to nátlak. Políciu. Ak ťa zavrú v kulturáku alebo tlačia do podpisu, termínu návštevy, .. a pod. - políciu. Ak sa vyhrážajú, políciu... 12. Zľavy NIE sú ZADARMO !! Ich získanie ťa príde draho... 13. Darčeky = bezcenné alebo aj napriek nízkej cene nepredajné somariny. V hovorovej reči by som to povedala tak, že by si sa zamračila, babi 14. Základné otázky sú: Budem to hneď a takmer denne používať? Šla by som si to kúpiť do mesta? Sedí cena ?!? Inak: Viem, koľko to normálne stoji? Babi, vedz, že o cenách vecí, ktoré potrebuješ, máš vcelku správnu predstavu...15. Ak je ponuka časovo obmedzená, je to prachsprostý nátlak a lož. Nepotrebovali by takúto akciu, keby sa to tak predávalo... Komu 15-toro nestačí: Dobrú chuť k mizernému obedu za 15 tisíc - v dočasnom takmer väzení - s hulákaním arogantného chrapúňa - po vypočutí "argumentov" urážajúcich IQ nad 20 . Gratulujem k predraženému nezmyslu a pocitu, že som naletel.(29.9.2013)

  • Sinecod
    ***

    Asi tak jako všichni: Obal je špatný, ale vnitřek už ne tak moc. Nebudu se pouštět do politických keců jako všichni ostatní, je to jen celkem obyčejný, blbě natočený dokument, který ale reaguje na dnešní dobu a doufám, že spoustu lidí, hlavně seniorů ho uvidí a aspoň trochu, trošku prohlédnou. On totiž ne každý starý člověk má rodinu, která mu řekne: Podívej, tati (dědo, babi,strejdo, mami, teto), nejezdi tam, je to špatný, oškubou tě. On totiž ne každý je holt tak strašně rozumný jako vy všichni tady.(2.10.2013)

  • MikeCool
    ****

    Neuvěřitelně kvalitně natočený, nervy drásající a hodně smutný dokument z české dílničky o zatím pořád legálně podvodném "fenoménu" tzv. předváděcích akcích, kde se prodejci snaží za každou cenu prodat své zboží, zejména lidem v důchodovém věku, protože ti se nechají lehce oklamat a pod psychickém nátlaku plného ponižování před celým sálem donutí prodejci kupujícím prodat předražené zboží, v hodnotě až 35 000 Kč, které můžete v běžném obchodě koupit za trojciferný počet korun. "V Maďarsku jsem osobně viděla, jak předváděč počkal na důchodce, až půjde na WC a tam ho zamknul a zmlátil, že mu tekla krev z hlavy...a to jen proto, že nechtěl podepsat smlouvu" - Lenka P., bývalá delegátka. Název dokumentu je výstižný!(10.7.2013)

  • Crocuta
    *****

    Podívaná pro silné nervy i žaludky. Autorka dokumentu sice útočí na divákovy emoce jak to jen jde a ani to příliš neskrývá, ale moje sympatie jsou plně na její straně. Pokud existují filmy, které mohou svět kolem nás změnit, právě tento k nim - soudě podle reakcí, které zatím v široké veřejnosti vyvolal - rozhodně patří. A po jeho shlédnutí, doufejme, šmejdům prodávajícím šmejd alespoň pár obětí ubude.(1.7.2013)

  • - Silvie Dymáková točila svůj film přímo pro seniory, ti však nakonec tvořili necelou polovinu z více než 30 000 diváků, kteří film v kinech od jeho premiéry navštívili. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)

  • - Spolu s filmem byla také spuštěna „Petice proti šmejdům“, která rok po uvedení filmu nasbírala přes 170 000 podpisů. Jedna z dominantních firem, které se tímto druhem podnikání u nás živila, oznámila konec činnosti v ČR. Česká obchodní inspekce začala po uvedení filmu udělovat výrazně vyšší pokuty, ale hlavně – seniorů na předváděcích akcích skutečně výrazně ubylo. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)

  • - Autorka původně neměla v úmyslu natáčet celovečerní film. Plánovala, že bude s natočenýmy záběry jen dělat osvětu v domovech důchodců. Kvůli velkému zájmu televize, distributora i široké veřejnosti se ale rozhodla pro film. (FoxxX)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace