poster

Šmejdi

  • Slovensko

    Šmejdi

Dokumentární

Česko, 2013, 74 min

Scénář:

Silvie Dymáková
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Hellboy
    ***

    Tenhle námět by si zasloužil režiséra, který už má nějaké zkušenosti a bude k látce přistupovat s předem promyšlenou koncepcí. Což se zde očividně nestalo a na filmu je to zatraceně vidět - především struktura filmu mohla/měla být mnohem jasnější, asi bych se přimlouval za kapitoly či body (a to se týká úplně všeho, třeba jaké taktiky prodejci používají atd atd). Vypravěčkou mohla/měla být žena. Místo vyjádření jednoho právníka jich mohlo/mělo být víc. Záběry ze skryté kamery měly být využity nějak systematičtěji. A asi nejvíce pozornosti mělo být věnováno tomu, proč důchodci na podobné akce vůbec jezdí, což bylo jen lehce naťuknuté v závěru. Je toho zkrátka hodně, co mohlo být mnohem lepší, a je z toho cítit, že režisérka Dymáková film vlastně vymýšlela až ve střižně, za pochodu. Možná, že tenhle snímek trochu zvedl povědomí veřejnosti o těchto "předváděcích" akcích (ale co si budeme namlouvat, podobné praktiky nevymizí, tak jako nikdy nevymizí zástupy důchodců vždy připravených rozhazovat celoživotní úspory), ale z filmařského hlediska jsou Šmejdi dost promarněná šance.(24.7.2013)

  • salahadin
    *****

    Jeden z dokumentů, ve kterých nejde o formu, ale o obsah. A který nutně vyvolá emocionální reakci. A nejen tu. Ve mně vyvolal dokument zvratnou reakci (vomitus). Chtělo se mi zvracet při pohledu na ty ******, co staré a bezmocné důchodce nutí vytáhnout občanku a koupit si deku za 15 000 Kč. Že se každému - morálně alespoň trochu dobrému - člověku otvírá kudla v kapse, netřeba ani říkat. Ale co musím říci, je, že jsem cítil lítost nad naší bezmocí s tímto hyenismem (Crocuta crocuta mi promine) bojovat. To tyhle šmejdy opravdu musíme postřílet, aby přestali? Nebo najdeme řešení, jak tuhle lidskou špínu setřít zákonem? Velká výzva do budoucna pro politiky. A pro důchodce, aby konečně na stáří vzali rozum do hrsti a dali vale těmhle "zájezdům". 5* za odvahu a naruralisticky odhalenou pravdu o české polistopadové společnosti. Dejte mi kýbl, jdu blejt.....(15.4.2013)

  • RedAK
    ****

    - Krásné ráno všem, krásné ráno všem. Jsme tu opět a jsme tu jen pro vás, vážení diváci. Nažhavte své televizory, pohodlně se usaďte do svých sedaček a připravte se na velkolepou jízdu. Toto je můj nejoblíbenější kolega Pepi - A toto je můj nejoblíbenější kolega Horst, hi hi hi. - Teda, Pepi, co dneska nabídneme naším divákům? Včera jsme díky našemu titanovému noži Der SoupMesser nakrájeli na plátky cherry rajčátka a elektromagnetický celokompozitový pancíř, dnes bychom mohli našim divákům nabídnout něco neméně zajímavého. - Horste, na něco se tě zeptám. - Ano, Pepi, ptej se. - Horste, ráno, když vstaneš, určitě se chceš kvalitně a zdravě nasnídat, je to tak? - Pepi, to máš naprostou pravdu. - Ale, s jakým problémem se každé ráno potýkáme? Náše máslo je v ledničce celé ztuhlé a nejde pořádně rozmazat. A na to my, máme řešení! - Tak tomu nevěřím, Pepi, to by bylo naprosto báječné! Prosím, pokračuj, napětím nedýchám! - Horste, vidíš tuhle nádhernou plastovou nádobu? - Co vypadá jako obyčejná krabička na svačinu? - Ano, přesně tu. Tak to je náš excelentní ButterShit pět tisíc. Díky modernímu designu tato perfektní věcička snadno zapadne k vám do kuchyně a to ještě nevíš to nejlepší! Pokud do ní vložíme kostku másla a nádobu uzavřeme, za celé čtyři hodiny nám máslo pookřeje a bude snadno rozmazatelné! Nehledě na to, že materiál je vyrobený z polymerizovaného termoplastu, takže je šetrný k přírodě! - Teda Pepi, nadšením ani nemohu ani mluvit. - To je v pořádku, Horste, šetři hlasivky na výbuchy radosti z ceny! - Tak to by mě skutečně zajímalo, kolik za tohoto neuvěřitelného kuchyňského pomocníka zaplatím. - Drž si klobouk, Horste, protože to není šedesát tisíc. Horste, není to ani padesát tisíc! A teď se něčeho přidrž, abys to ustál, protože to není ani třicet tisíc! - Bože, tak kolik to tedy je? - Horste, je to pouhých patnáct tisíc! - To je naprosto neuvěřitelné. - Ano, je to tak, ButterShit si můžete pořídit již za nádherných patnáct tisíc euro bez dépéhá. Ale to pořád není všechno! Pokud zavoláte do pěti let od odvysílání této reklamy a budete patřit mezi prvních dvě stě milionů šťastlivců, dostanete navíc ZDARMA do zásoby dalších dvěstě kusů ButterShitů. Tak řekni Horste, není tohle ta nejlepší nabídka v životě? - Pepi, od teď bude každé ráno procházkou růžovým sadem! - A věřím, že i pro naše diváky. Neváhejte a objednávejte a hezký večer všem, hezký večer všem!(31.10.2013)

  • Slarque
    ****

    Filmová publicistika není zrovna můj hrnek čaje, ale podle mne se na ni nedají klást stejné filmové nároky jako na dokumenty. Tady prostě převažuje fakt, že slečna režisérka řádně šťourla do problému, o kterém většina lidí buď vůbec nevěděla, nebo ho přehlížela. A podařilo se jí výsledek dostat mezi lidi a vyvolat minimálně celospolečenskou diskuzi. Jestli to povede ještě k něčemu dalšímu, tak to bude další plus. A proto přivírám oko a hodnotím o trochu výš...(8.5.2013)

  • lenuse
    ***

    Maminka z jedné předváděčky, které se zúčastnila, odešla sice s pocuchanými nervy, ale bez nákupu. Teta ovšem s dlouhým splátkovým kalendářem. Obě dvě byly dle mého názoru za mlada celkem příčetné. Předváděcí firmy se staly tak trochu obětním beránkem. Copak podobně nenabízí své produkty telefonní společnosti, banky, dodavatelé energie, autobazary ve spojení s leasingovým společnostmi a spousta dalších? Kdyby to byla první vlaštovka, tak dobře. Vydělávat takto je bohužel pro spoustu podnikatelů běžným standardem.(24.11.2013)

  • - Spolu s filmem byla také spuštěna „Petice proti šmejdům“, která rok po uvedení filmu nasbírala přes 170 000 podpisů. Jedna z dominantních firem, které se tímto druhem podnikání u nás živila, oznámila konec činnosti v ČR. Česká obchodní inspekce začala po uvedení filmu udělovat výrazně vyšší pokuty, ale hlavně – seniorů na předváděcích akcích skutečně výrazně ubylo. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)

  • - Silvie Dymáková točila svůj film přímo pro seniory, ti však nakonec tvořili necelou polovinu z více než 30 000 diváků, kteří film v kinech od jeho premiéry navštívili. (Zdroj: ceskatelevize.cz) (VášaVF)

  • - Obličeje prodejců jsou v dokumentu rozmazané, aby se autoři chránili před právními kroky ze strany "šmejdů". (L_O_U_S)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace