Jednotka 7 má těžký úkol: vyhnat z města síť obchodu s drogami a skoncovat s její rozleptávající silou, která převzala moc nad ulicemi. Jednotce velí Angel, mladý důstojník, který aspiruje na pozici detektiva, a Rafael, násilnický, arogantní, ale výkonný policista. Operace jednotky však překračují hranice zákona, používají násilí, nátlak, lži a polopravdy. Pro ně je každý prostředek dobrý. Jak operace jednotky pokračují, ti dva se začínají rozcházet. Angel sleduje své ambice a pokračuje v excesech, zatímco Rafael se pomalu mění kvůli ženě, se kterou se setká.(Filmbox)
Pro skutečně existující zásahovou jednotku č. 7 přestala existovat tenká hranice mezi zákonem a ilegálními vyšetřovacími postupy. Jejich modem operandi se staly násilí, spolupráce s podsvětím a lži. Nakonec každý prostředek byl dobrý k dosažení cíle. Před konáním světové výstavy EXPO v Seville v roce 1992 dostali za úkol „vyčistit“ část města od nežádoucích živlů. To, co státní instituce léta neřešily, se mělo vyřešit ve velmi krátkém čase. Tlak na policii byl ze strany politiků neúnosný, takže členové jednotky č. 7 postupně dostali volnou ruku i v případě značně brutálních metod vyšetřování. Když se situace všem zúčastněným vymkla z rukou, nebyla to ani politická reprezentace ani vedení policie, kdo se za ně postavil. Alberto Rodríguez prostřednictvím napínavého kriminálního příběhu zároveň ukazuje, jak je demokratický systém v některých směrech naprosto nefunkční a kdo ho vlastně řídí.(La Película)
Jednotka 7 má pred sebou náročné poslanie; musí mesto zbaviť siete obchodníkov s drogami a ukončiť ich deštrukčné aktivity v mestských uliciach. Veliteľmi jednotky sú Ángel (Mario Casas), mladý strážnik, ktorý má ambíciu stať sa detektívom, a Rafael (Antonio de la Torre), arogantný, často násilný, no efektívny policajt.
Výnimočnosť Jednotky 7 spočíva v operovaní za hranicami zákona a s použitím násilia, klamstiev, nátlaku a poloprávd. Pre úspešné zvládnutie misie sú pripravení urobiť čokoľvek. V priebehu plnenia úlohy sa však cesty dvoch veliteľov rozchádzajú. Ángel uprednostní ambície a snaží sa dostať vyššie v hierarchii policajného zboru, kým Rafael sa postupne zmení vplyvom jemných citov ku krásnej
a tajomnej Lucii.(Incantator)
Režisér Alberto Rodríguez dosáhl sice svého tvůrčího maxima až svým následujícím filmem La Isla mínima, ale už v Zásahové jednotce č. 7 naznačuje hodně ze svého uměleckého talentu. Skvělý casting a práce s herci, dokonale autentická mizanscéna, výborná kamera, nejednoznačné etické i syžetové vyznění, cílená práce s přesahy (v La Isla mínima je to temné dědictví frankistického totalitního režimu, tady zase obecnější přecházení mužů zákona na stranu zločinu) a zakomponování duality (skvěle zvolená Potěmkinova vesnice falešného pozlátka Sevilly coby města světové výstavy EXPO, za jejímiž kulisami se skrývá typická temná scenérie betonové džungle západního velkoměsta), skvěle ztvárněná i formálně (coby časové předěly použity archivní dobové záběry z výstavby pavilonů EXPO, které jakoby evokují formu mediálního zprostředkování světa - proti tomu klasicky dynamická forma akčně kriminálního filmu navozující filmovou realitu ... něco podobného používá Alberto Rodríguez i ve svém následujícím filmu, tam jsou formálními intermezzy ,,Reitmanovské letecké" záběry). Škoda jen, že scénář nejde více do hloubky a nepracuje cíleně s hlubším prokreslením psychologie postav...(23.2.2016)
Nejsem moc velký fanda španělské kinematografie a vlastně jsem se o ní nikdy moc nezajímal, pokud nešlo zrovna o nějakou velkou koprodukci. Nicméně Grupo 7 mě mile překvapilo a ve srovnání s jinými evropskými thrillery tento vyčnívá. V pozitivním slova smyslu. Trochu mi Rodríguezovo vyprávění připomnělo Oliviera Marchanta a to je dobře, protože nikdo jiný dnes netočí v Evropě kvalitní thrillery. Zpět k filmu. Metody hlavních protagonistů jsou dost drsný, ale netroufnu si tvrdit, že tomu tak nemohlo být. Závěr mě sice trochu zklamal, protože jsem čekal buď velký finále v obklíčení a nebo pořádnou pomstychtivou noční akci a ne happy end, ale i tak je to hodně dobrý thriller.(5.2.2015)
,,UŽ NIKDY TU NEBUDEŠ PRODÁVAT! JESTLI TĚ ZNOVA UVIDÍM, ZABIJU TĚ! ZŮSTAŇTE NA PŘEDMĚSTÍCH!“.....///
Miguel, Mateo, Rafael a Angel. Ne, to nejsou želvy ninja, ale chlapáci z protidrogovýho. Kdyby jste náhodou nevěděli, tak jen podotýkám, že maj netradiční (my lingvisté říkáme - neortodoxní) vyšetřovací metody, a … ble… ble…ble. Jejich úkol zněl jasně: vyčistit centrum Sevilly (to je město vole…) vod smažek (to jsou takový spoluobčané…). Než začne Expo (to je výstava… no pro jistotu…). Sledujeme zásahy, trochu toho soukromý, zásahy, ale i takový ty věci, jako že je dobrý mít doma alarm. Zajímavý, ale kapku monotónní. Jasně, závěr to lehce zrychlí, ale když vezmu podobný policejní dramata
(Španělský, Francouzský, Italský, Brazilský), zamixuju….. vychází mně průměr. Takový neosobní a přestože je film prošpikovanej zásahama, tak i málo dramatický. Ale trágu bych z toho nedělal!
///NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) To mě tenkrát v Seville, v roce 1992, při Expu zajímalo, jak to ti kluci Španělský dokázali, že sem tam neviděl žádnou smažku. 2.) Zjistím, co se dá dneska natočit ve Španělsku za 3 a půl mega. Eur. 3.) Thx za titule ,,Rob Roy“.
///PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *(26.1.2013)
Je to výborně natočené a oba ústřední protagonisté (chucknorrisovsky vypadající Antonio de la Torre i drsňák-hezoun Mario Casas) podávají velice přesvědčivé výkony. O řád méně přesvědčivý je scénář. Třeba ta melodramatická linka s mladou narkomankou, která se nastěhovala k Rafaelovi do bytu, je až neuvěřitelně klišovitá. Úplný protipól nečekanému rozuzlení honičky se sanitkou. Nebo po skoro hodině a půl filmu najednou střih a soudce vynáší nad naší čtveřicí osvobozující rozsudek. Asi jsem divný, ale mě by prostě před něčím takovým zajímalo, z čeho byli obžalováni. Vždyť i ty „kolegy“ z protikorupčního, co měli víc než rok za zadky, každou chvíli hravě převezli a znemožnili. Škoda, zaděláno tu bylo na víc.(23.2.2013)
Podle mého velmi zdařilá gangsterka které hodně ubral ten filtr na kameře.To je nešvar kterého se filmaři chytají jak tonoucí stébla jen aby byla atmosféra.Dost to ubírá na kráse!Laicky řečeno.Jinak výběr exteriérů, kde se děj odehrává ,je velmi zdařilý.Dobrou práci odvedli herci (byli velmi přesvědčiví) a i maskéři.Někdy to na mě bylo až moc brutální.(24.9.2018)
Radek99
Režisér Alberto Rodríguez dosáhl sice svého tvůrčího maxima až svým následujícím filmem La Isla mínima, ale už v Zásahové jednotce č. 7 naznačuje hodně ze svého uměleckého talentu. Skvělý casting a práce s herci, dokonale autentická mizanscéna, výborná kamera, nejednoznačné etické i syžetové vyznění, cílená práce s přesahy (v La Isla mínima je to temné dědictví frankistického totalitního režimu, tady zase obecnější přecházení mužů zákona na stranu zločinu) a zakomponování duality (skvěle zvolená Potěmkinova vesnice falešného pozlátka Sevilly coby města světové výstavy EXPO, za jejímiž kulisami se skrývá typická temná scenérie betonové džungle západního velkoměsta), skvěle ztvárněná i formálně (coby časové předěly použity archivní dobové záběry z výstavby pavilonů EXPO, které jakoby evokují formu mediálního zprostředkování světa - proti tomu klasicky dynamická forma akčně kriminálního filmu navozující filmovou realitu ... něco podobného používá Alberto Rodríguez i ve svém následujícím filmu, tam jsou formálními intermezzy ,,Reitmanovské letecké" záběry). Škoda jen, že scénář nejde více do hloubky a nepracuje cíleně s hlubším prokreslením psychologie postav...(23.2.2016)
JohnSmith
Nejsem moc velký fanda španělské kinematografie a vlastně jsem se o ní nikdy moc nezajímal, pokud nešlo zrovna o nějakou velkou koprodukci. Nicméně Grupo 7 mě mile překvapilo a ve srovnání s jinými evropskými thrillery tento vyčnívá. V pozitivním slova smyslu. Trochu mi Rodríguezovo vyprávění připomnělo Oliviera Marchanta a to je dobře, protože nikdo jiný dnes netočí v Evropě kvalitní thrillery. Zpět k filmu. Metody hlavních protagonistů jsou dost drsný, ale netroufnu si tvrdit, že tomu tak nemohlo být. Závěr mě sice trochu zklamal, protože jsem čekal buď velký finále v obklíčení a nebo pořádnou pomstychtivou noční akci a ne happy end, ale i tak je to hodně dobrý thriller.(5.2.2015)
Fr
,,UŽ NIKDY TU NEBUDEŠ PRODÁVAT! JESTLI TĚ ZNOVA UVIDÍM, ZABIJU TĚ! ZŮSTAŇTE NA PŘEDMĚSTÍCH!“..... /// Miguel, Mateo, Rafael a Angel. Ne, to nejsou želvy ninja, ale chlapáci z protidrogovýho. Kdyby jste náhodou nevěděli, tak jen podotýkám, že maj netradiční (my lingvisté říkáme - neortodoxní) vyšetřovací metody, a … ble… ble…ble. Jejich úkol zněl jasně: vyčistit centrum Sevilly (to je město vole…) vod smažek (to jsou takový spoluobčané…). Než začne Expo (to je výstava… no pro jistotu…). Sledujeme zásahy, trochu toho soukromý, zásahy, ale i takový ty věci, jako že je dobrý mít doma alarm. Zajímavý, ale kapku monotónní. Jasně, závěr to lehce zrychlí, ale když vezmu podobný policejní dramata (Španělský, Francouzský, Italský, Brazilský), zamixuju….. vychází mně průměr. Takový neosobní a přestože je film prošpikovanej zásahama, tak i málo dramatický. Ale trágu bych z toho nedělal! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) To mě tenkrát v Seville, v roce 1992, při Expu zajímalo, jak to ti kluci Španělský dokázali, že sem tam neviděl žádnou smažku. 2.) Zjistím, co se dá dneska natočit ve Španělsku za 3 a půl mega. Eur. 3.) Thx za titule ,,Rob Roy“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ *(26.1.2013)
Slarque
Je to výborně natočené a oba ústřední protagonisté (chucknorrisovsky vypadající Antonio de la Torre i drsňák-hezoun Mario Casas) podávají velice přesvědčivé výkony. O řád méně přesvědčivý je scénář. Třeba ta melodramatická linka s mladou narkomankou, která se nastěhovala k Rafaelovi do bytu, je až neuvěřitelně klišovitá. Úplný protipól nečekanému rozuzlení honičky se sanitkou. Nebo po skoro hodině a půl filmu najednou střih a soudce vynáší nad naší čtveřicí osvobozující rozsudek. Asi jsem divný, ale mě by prostě před něčím takovým zajímalo, z čeho byli obžalováni. Vždyť i ty „kolegy“ z protikorupčního, co měli víc než rok za zadky, každou chvíli hravě převezli a znemožnili. Škoda, zaděláno tu bylo na víc.(23.2.2013)
kolemjdouc
Podle mého velmi zdařilá gangsterka které hodně ubral ten filtr na kameře.To je nešvar kterého se filmaři chytají jak tonoucí stébla jen aby byla atmosféra.Dost to ubírá na kráse!Laicky řečeno.Jinak výběr exteriérů, kde se děj odehrává ,je velmi zdařilý.Dobrou práci odvedli herci (byli velmi přesvědčiví) a i maskéři.Někdy to na mě bylo až moc brutální.(24.9.2018)