Reklama

Reklama

Keanu Reeves a světoví filmaři o historii a budoucnosti kinematografie aneb Je lepší klasika, nebo digitál? Pohyblivé obrázky provázejí lidstvo déle než sto let. A nejen provázejí – ony přitahují, fascinují, magnetizují. Od vynálezu kinematografu už nikdy nic nebylo „jako dřív" – lidem se otevřely netušené možnosti, jak si plnit vlastní sny. Po století byl klasický filmový materiál výhradním nosičem k natáčení, vyvolávání, promítání i archivování pohyblivých obrázků. To se ovšem v posledních desetiletích změnilo, ba co víc, stále se neuvěřitelně rychle mění. Digitální technologie se nám takřka vyvíjí před očima, skýtá nové a nové možnosti, a filmaři stojí na křižovatce dějin: kam se dál vydat? Je lepší „malba světlem", nebo hledání dalších možností digitálních triků? Na tuto a mnoho podobných otázek souvisejících s vývojem kinematografie se pokusí odpovědět průvodce dnešním dokumentem, slavný americký herec Keanu Reeves, a s ním mnohé další legendy světového filmu: David Lynch, George Lucas, Lana Wachovski, James Cameron, Vittorio Storaro, Lars von Trier a další. (Česká televize)

(více)

Diskuze

PŘIDAT PŘÍSPĚVEK
Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

Dalším průserem je mylná představa že s citlivými digitály už není potřeba dobře nasvítit scénu. Holt o to víc je pak potřeba zaplatit za záchranu a dopatlání záběrů v postprodukci. :-/

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

Nejlepší je Fincher, ten to říká rovnou jak to je bez sentimentů. Přečtěte si jak se navážel do studií v době kdy točil Zodiak na Viper.
http://www.creativeplanetnetwork.com/dcp/news/going-tapeless/38769

Nejftipnější na filmu bylo, že váš natočenej drahocenej materiál přebíral v labu ten nejhůř placenej člověk v celém řetezci, takže pak už se člověk moh jenom modlit že se něco neposere a miliony za natáčecí den neskončí moc poškrábaný, osvícený či spláchlý v kanálu :D A jak můžete z Fincherových reakcí zjistit produkce v tomto trendu vesele pokračují ve snižování nákladů či rovnou eliminováním DIT a data wranglerů.

Hawaj

Hawaj (hodnocení, recenze)

Digitály sou jen jinej filmovej materiál. Všechno to stejně posral Kodak protože včas neudělal levný filmový skenery. Naprosto každej chtěl natáčet na 35mm, ale prostě nemoh protože i v době kdy bylo už možný střihat a přehrávat film na domácím kompu tak pokud se člověk tak nějak smířil s cenou filmový metráže a vyvolání, tak ty astronomický částky za naskenování desítek metrů, kilometrů filmu už nebyl schopen nikdo zkousnout, kromě velkejch produkcí. Výsledkem tohodle šílenýho hladu po velkým formátu a filmovým vzheldu mezi indie filmaři a amatéry byl masivní nástup digitálních kamer a zrcadlovek. Samotný profíci byli nadšený že můžou valastnit velkoformátovou kameru do ruky a zkoušet si co je napadne. ... No a pak už nastala jen náhlá smrt pro klasickej chemickej film. Ale přišla demokratizace velkýho formátu, stačí mrknout na Vimeo naplnit si playlist poslat to va velkou HD TV a žasnout nad spoustou pěkných záběrů co lidi natočili. Ale film není mrtvej, film nadále žije v digitálu, všechno se neustále poměřuje a přizpůsobuje tomu jak film vypadá.

E=mc2

E=mc2 (hodnocení, recenze)

JameBond: v princípe ľudia ako Nolan a Fincher a plno iných kameramanov si stojí za 35 mm filmom alebo teda IMAX formátom...pre Lyncha je napr. film ako zápis mrtvé médium určené len na archiváciu, ten kto v digi nevidí problém ale tiež radšej inklinuje k filmu je Scorsese

JameBond

JameBond (hodnocení, recenze)

E=mc2

sakra tak to si ma nepotešil kedže nie som bohvieaký angličtinár.....

Reklama

Reklama