Reklama

Reklama

Keanu Reeves a světoví filmaři o historii a budoucnosti kinematografie aneb Je lepší klasika, nebo digitál? Pohyblivé obrázky provázejí lidstvo déle než sto let. A nejen provázejí – ony přitahují, fascinují, magnetizují. Od vynálezu kinematografu už nikdy nic nebylo „jako dřív" – lidem se otevřely netušené možnosti, jak si plnit vlastní sny. Po století byl klasický filmový materiál výhradním nosičem k natáčení, vyvolávání, promítání i archivování pohyblivých obrázků. To se ovšem v posledních desetiletích změnilo, ba co víc, stále se neuvěřitelně rychle mění. Digitální technologie se nám takřka vyvíjí před očima, skýtá nové a nové možnosti, a filmaři stojí na křižovatce dějin: kam se dál vydat? Je lepší „malba světlem", nebo hledání dalších možností digitálních triků? Na tuto a mnoho podobných otázek souvisejících s vývojem kinematografie se pokusí odpovědět průvodce dnešním dokumentem, slavný americký herec Keanu Reeves, a s ním mnohé další legendy světového filmu: David Lynch, George Lucas, Lana Wachovski, James Cameron, Vittorio Storaro, Lars von Trier a další. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (57)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $58,825Tržby Celosvetovo $64,000▐ dokument o prerode technológie z natáčacieho pásu celluoid na digital zaujal, rozhovory z osobnosťami od filmu strhnú, dokonca tu je aj kritika na 3D, taktiež vysvetlenie rozlíšenia v pixeloch 2K,4K,5K a neustále napredovanie technológii /80%/ ()

TeeAge 

všechny recenze uživatele

Čistá radosť pre milovníkov diskusií typu "Canon vs Nikon" alebo "Digital audio recording vs Analog". Dnes je jednoznačne jednoduchšie nahrávať s Red kamerou, než so 70mm celluloidkou, a tiež premietanie je o dosť lacenjšie vzhľadom k takmer nulovému opotrebovaniu. Rozdiel v kvalite v prospech analógu žial skoro vymyzne, pretože k divákom sa dnes do kín dostáva už len čiste digitalizovaný materiál, aspoň čo sa týka multikín. Každopádne, tú modrú farbu, ktorú Nolan nasnímal na 70mm v scéne, kde Batman stojí na hrane mrakodrapu pri úsvitu, nenahradí žiaden Red ani dnešný Sony prístroj. Bez šumu, bez umeliny. Keby to nebolo tak nákladé, zložité pre obstarávanie a tiež uskladnenie, používali by popredný režisérovia klasický film dodnes. Stačí sa pozrieť na kvalitu Boylovho 28 days later, a zistíte, že ste na strednej natáčali na miniDV kazety kvalitnejší obraz... :D Digitálna filmová éra už prišla, ale jeho zdokonalovanie bude ešte stále dlhým procesom, i napriek tomu, že od milénia už postúpila celkom veľký kvalitatývny krok. 80% | HD, SH650HD, EN DTS | ()

Reklama

emma53 

všechny recenze uživatele

Byla to jízda jak blázen, ale mám dobrý vnitřní pocit, že jako filmový fanda jsem pro věc něco udělala. Jsem o chloupek chytřejší a vím například, proč tu příšernou roztřesenou kameru někteří tak rádi používají a jiné podobné filmové lahůdky a vymoženosti. Je to v mnohém velký posun vpřed a nebo naopak ? :-) Doporučuju. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Já jsem zastánce digitálu jako umělecky plnohodnotného formátu (i když vymizení filmu by mě mrzelo), takže mi ten dokument nevadil a poslechl jsem si ty lidi rád, ale je to rozhodně spíš devadesátiminutová reklama než nějaká diskuse - odpůrcům je dáno asi tak pět minut prostoru celkem. A rozhodně je to spíš věc popularizační než naučná nebo konfrontační... 3 a 1/2 ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Digitalizace všeho je proces ve kterém jsem žil posledních 10 let a vyrostl, je moc zajímavý ohlédnout se nyní zpět a uvědomit si co se vlastně stalo, slyšet názory z různých perspektiv. Původní médium je nahrazováno a samozřejmě se to spoustě lidí nelíbí, jsou v tom plusy mínusy... a je to předmětem dloooouhý diskuze. Tento dokument je pro film něčím podobným, jako bylo SOUND CITY pro muziku - zastesknout si a jít dál. Běžný divák-konzument beztak změnu ani nezaregistruje. ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama