Nastala chyba při přehrávání videa.
  • neoBlast
    ***

    Osobně pro mě byl Keanu Reeves v roli moderátora/tazatele spíše na obtíž, hodně rozptylujícím faktorem, protože člověk neustále přemýšlí proč tak často mění účesy/vousy a jaká je jeho konexe se zpovídaným (spousta materiálu vypadá jak točená v přestávkách natáčení). Digitalizace našeho nejoblíbenějšího uměleckého formátu je rozhodně hodně důležité téma současnosti a dokument je dostatečně popisný i pro netechnofila. Pro filmového fanouška bylo vždy fascinující nakouknout pod pokličku a přiznávám, zase jsem viděl pár nových, nenápadných, ale nutných, filmových procesů. Na druhou stranu, pokud si všímáte, že ti Veřejní nepřátelé vypadají nějak divně ve srovnání s Neúplatnými, tak vás překvapí jen máloco. 60 %(15.2.2013)

  • Javad
    ****

    Akoby to bolo niak tak narýchlo zlepené dokopy - dáme tam čo najviac známych osobností, každý si povie to „svoje“ k téme a niečo už z toho vylezie. Filmovému maniakovi ktorý sa trochu zaujíma aj o technickú stránku veci tento dokument zas až tak veľa nových informácií neprinesie, ale na druhú stranu musím povedať, že sa na to veľmi dobre pozeralo, preto dávam 4*(17.12.2012)

  • TeeAge
    ****

    Čistá radosť pre milovníkov diskusií typu "Canon vs Nikon" alebo "Digital audio recording vs Analog". Dnes je jednoznačne jednoduchšie nahrávať s Red kamerou, než so 70mm celluloidkou, a tiež premietanie je o dosť lacenjšie vzhľadom k takmer nulovému opotrebovaniu. Rozdiel v kvalite v prospech analógu žial skoro vymyzne, pretože k divákom sa dnes do kín dostáva už len čiste digitalizovaný materiál, aspoň čo sa týka multikín. Každopádne, tú modrú farbu, ktorú Nolan nasnímal na 70mm v scéne, kde Batman stojí na hrane mrakodrapu pri úsvitu, nenahradí žiaden Red ani dnešný Sony prístroj. Bez šumu, bez umeliny. Keby to nebolo tak nákladé, zložité pre obstarávanie a tiež uskladnenie, používali by popredný režisérovia klasický film dodnes. Stačí sa pozrieť na kvalitu Boylovho 28 days later, a zistíte, že ste na strednej natáčali na miniDV kazety kvalitnejší obraz... :D Digitálna filmová éra už prišla, ale jeho zdokonalovanie bude ešte stále dlhým procesom, i napriek tomu, že od milénia už postúpila celkom veľký kvalitatývny krok. 80% | HD, SH650HD, EN DTS |(10.1.2015)

  • Cedr
    ****

    Povedené přiblížení vývoje filmových technologií a to nejen filmu vs. digitálu co se týče kamer, ale digitalizace obecně. Dokument se snaží být objektivní a snaží se nabídnout názory celého spektra. Finální message je samozřejmě něco ve stylu vznešeného moudra o tom, že klíčový je talent a ne technologie. A to je samozřejmě pravda, ale na to jako divák kašlu. Zajímavý je právě souboj přístupů jednotlivých filmařů. Tady ve finále Side by Side přeci jen vyznívá jako jasná oslava digitálu. Tedy aspoň se tak nějak snaží vyznívat. Klasičtí digitální průkopníci jako Cameron a Lucas totiž působí jako pomýlení staříkové, kteří dokola omílají svou mantru. Dokonce i mnohem rozumnější lidé jako třeba Danny Boyle víceméně přiznávají, že digitální kamery jim "jen" umožňují experimentovat otvírají jim (a bohužel nejen jim ale i netalentovaným nulám) nové dveře a to vše super levně. Je to ale dobře? Ano i ne. Na drtivou většinu rozřesených close-upů a rádoby uměleckých úhlů, které digitální kamery umožňují není nikdo zvědavý. Navíc jak sám dokument skvěle podotýká chybí tu totiž tastemaker, který by filtroval ty tuny odpadu, které nyní mohou tak snadno vznikat (a bohužel vznikají). Že to otevře dveře novému talentu pro který by extrémně prohibitivní náklady spojené s klasickým filmem zabránili schopnost proniknout do světa filmu? Fuck that. Ti nejlepší si vždy cestu našli. Jestli jsou Lena Dunham a ti ostatní noname nuly uvedené v dokumentu příkladem toho nejlepšího talentu, kterým digitál otevřel dveře, tak to teda fakt nedík. Mezi advokáty digitálu v dokumentu asi jasně vede David Fincher, který prostě a jednoduše nějaký ten talent pobral a umí novou technologii využít k dělání poctivé filmařiny a ne jen ke zbytečné touze za každou cenu měnit něco co už bylo víceméně dokonalé před pěti či šesti dekádami. Co se týče kamer samotných háček je jen v tom, jestli na to (dokumentem tolik propagované) 4K a vyšší rozlišení stačí. Dnes bezpochyby ano. Ale to si ještě nedávno myslel i Lucas o svých tehdy nadčasových HD kamerách.(2.11.2014)

  • FFilipCZ
    ***

    No, popravě jsem z toho celkem zklamán. Čekal jsem trochu víc, nebo spíše něco trochu jiného. Jedná se v podstatě o takovou "talkshow s Keanu Reevsem", jejíž prostřednictvím se dostáváme na zoubek filmu klasickému a digitálnímu a jejich vzájemným výhodám/nevýhodám. Na tenhle snímek jsem se těšil už od úvodního traileru a hodně dlouho jsem na něj čekal, ale nejspíše jsem byl přemotivovám a příliš nalákán. Samozřejmě to má něco do sebe, každý pravý filmový fanda by o tomto tématu měl něco vědět, ale na prdel (jak jsem předpokládal) jsem si z toho nesedl.(15.5.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace