Nastala chyba při přehrávání videa.
  • FFilipCZ
    ***

    No, popravě jsem z toho celkem zklamán. Čekal jsem trochu víc, nebo spíše něco trochu jiného. Jedná se v podstatě o takovou "talkshow s Keanu Reevsem", jejíž prostřednictvím se dostáváme na zoubek filmu klasickému a digitálnímu a jejich vzájemným výhodám/nevýhodám. Na tenhle snímek jsem se těšil už od úvodního traileru a hodně dlouho jsem na něj čekal, ale nejspíše jsem byl přemotivovám a příliš nalákán. Samozřejmě to má něco do sebe, každý pravý filmový fanda by o tomto tématu měl něco vědět, ale na prdel (jak jsem předpokládal) jsem si z toho nesedl.(15.5.2013)

  • maddy
    *****

    Povinnosť pre každého filmového fanúšika! Je síce pravda, že dokument neprináša nič nové, ale o to mu ani nejde. Skôr sa snaží priniesť len rôzne názory na problematiku 35 mm a digitálneho nakrúcania filmov. Obdivuhodné je, že sa zaslepene nestavia ani na jednu stranu, rovnaký priestor dáva zástancom oboch postupov, žiadneho z nich nevyvyšuje. Divák si tak môže sám vybrať, kto mu viac imponuje, prípadne zistiť, že nič nie je len čierno-biele, ale v podstate všetci majú v dokumente rozumné argumenty, prečo sa rozhodli točiť tou či onou technológiou. Tým pádom nie je možné slepo adorovať názor napr. Nolana, pretože aj taký protikladný Cameron má svoje dôvody. Čo poteší dokument ani minútou nenudí, utečie veľmi rýchlo a navyše obsahuje zábery z množstva filmov, takže filmoví maniaci môžu mať pocit zadosťučinenia, keď ich bude poznať všetky :) CELKOVO: 5*(27.12.2012)

  • Cedr
    ****

    Povedené přiblížení vývoje filmových technologií a to nejen filmu vs. digitálu co se týče kamer, ale digitalizace obecně. Dokument se snaží být objektivní a snaží se nabídnout názory celého spektra. Finální message je samozřejmě něco ve stylu vznešeného moudra o tom, že klíčový je talent a ne technologie. A to je samozřejmě pravda, ale na to jako divák kašlu. Zajímavý je právě souboj přístupů jednotlivých filmařů. Tady ve finále Side by Side přeci jen vyznívá jako jasná oslava digitálu. Tedy aspoň se tak nějak snaží vyznívat. Klasičtí digitální průkopníci jako Cameron a Lucas totiž působí jako pomýlení staříkové, kteří dokola omílají svou mantru. Dokonce i mnohem rozumnější lidé jako třeba Danny Boyle víceméně přiznávají, že digitální kamery jim "jen" umožňují experimentovat otvírají jim (a bohužel nejen jim ale i netalentovaným nulám) nové dveře a to vše super levně. Je to ale dobře? Ano i ne. Na drtivou většinu rozřesených close-upů a rádoby uměleckých úhlů, které digitální kamery umožňují není nikdo zvědavý. Navíc jak sám dokument skvěle podotýká chybí tu totiž tastemaker, který by filtroval ty tuny odpadu, které nyní mohou tak snadno vznikat (a bohužel vznikají). Že to otevře dveře novému talentu pro který by extrémně prohibitivní náklady spojené s klasickým filmem zabránili schopnost proniknout do světa filmu? Fuck that. Ti nejlepší si vždy cestu našli. Jestli jsou Lena Dunham a ti ostatní noname nuly uvedené v dokumentu příkladem toho nejlepšího talentu, kterým digitál otevřel dveře, tak to teda fakt nedík. Mezi advokáty digitálu v dokumentu asi jasně vede David Fincher, který prostě a jednoduše nějaký ten talent pobral a umí novou technologii využít k dělání poctivé filmařiny a ne jen ke zbytečné touze za každou cenu měnit něco co už bylo víceméně dokonalé před pěti či šesti dekádami. Co se týče kamer samotných háček je jen v tom, jestli na to (dokumentem tolik propagované) 4K a vyšší rozlišení stačí. Dnes bezpochyby ano. Ale to si ještě nedávno myslel i Lucas o svých tehdy nadčasových HD kamerách.(2.11.2014)

  • xxmartinxx
    ***

    Já jsem zastánce digitálu jako umělecky plnohodnotného formátu (i když vymizení filmu by mě mrzelo), takže mi ten dokument nevadil a poslechl jsem si ty lidi rád, ale je to rozhodně spíš devadesátiminutová reklama než nějaká diskuse - odpůrcům je dáno asi tak pět minut prostoru celkem. A rozhodně je to spíš věc popularizační než naučná nebo konfrontační... 3 a 1/2(23.2.2013)

  • E=mc2
    *****

    “The absence of limitations is the enemy of art.” Orson Welles. Fantastický dokument. Odporúčam všetkým. Ako budúci režisér kvalitných filmov som na strane 35 mm i keď momentálne točím na digitál. A to len z dôvodu že som ešte nedosiahol ten level že môžem na 35 točiť. Súhlasím s Chrisom Nolan ktorý možno príde niekomu ako zkostnatelý vo svojich názoroch pretože odmieta digitál ako prostriedok. Pár myšlienok z dokumentu : "Ľudia hovoria, je skvelé vidieť všetko hneď, ostrosť, svetlo a nemusia čakať na dailyes (projekciu na plátne) myslím vďaka digitálnej kamere vidíte veci tak ako naozaj budú..." Chris Nolan odpovedá.. "Ak sa dívate na sete na monitor a myslíte si, vidím ako tie veci budú, tak len klamete samy seba, pretože divák si ten výsledok pozrie na veľkom plátne ktoré je tisíc krát väčšie než váš monitor" alebo : "Dnes môže každý točiť vďaka lacným HD kamerám alebo DSLR fotoaparátom svoje filmy" David Lynch odpovedá.. "Áno, dnes má každý k dispozícií ceruzku a papier, ale koľko skvelých príbehov bolo za tú dobu napísaných na ten papier? Teraz sme svedkami toho istého procesu vo filme" Demokratizácia filmového procesu, všetci môžu točiť, neprináša nič dobré. Stráca sa disciplína, stráca sa remeslo, človek nie je limitovaný dĺžkou filmového kotúča ale len pamäťovej karty ktorá sa dá po prekopírovaní vymazať a znovu naplniť. Film nie je o tom natočiť čo najviac, ale len to, čo potrebujem. To čo je nutné a nič navyše. Preto to ničí disciplínu ktorou film je. Filmový proces je totiž poslednou skutočne existujúcou a plne fungujúcou monarchiou v ľudskej spoločnosti. :) A to nehovorím o filme ako o archivačnom prostriedku. Kto ti zaručí že pár rokov otvoríš harddisk alebo dvd? :) Veľa šťastia. Digitál je zaujímavý prostriedok ktorý zľahčuje život, hlavne v postprodukcií. Sú to výrazové prostriedky ako film tak dnes aj digitál. Podstatné je aby mal človek túžbu rozprávať príbehy, dobré príbehy, robiť dobré filmy, pre mňa na 35 mm páse. Link na stiahnutie : http://thepiratebay.se/torrent/7611717/Side_by_Side_(2012)(19.11.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace