Reklama

Reklama

Bláznivé mládí

(festivalový název)
  • Indie Yeh Jawaani Hai Deewani (více)
Trailer

Obsahy(1)

Naina je pilná studentka medicíny, do jejího usedlého života vnese změnu výlet do Himalájí, kde potká svého bývalého spolužáka Bunnyho. Ten naučí Nainu užívat si radostí života a Naina se do něj zamiluje. Konec výletu však znamená i jejich odloučení na dlouhých osm let. Poté se opět setkávají, stále přitahováni jeden ke druhému. Bude ctižádostivý Bunny ochotný vzdát se svých snů, aby mohl být s Nainou? (Festival bollywoodského filmu)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $8,3miliónaTržby USA $3,827,466Tržby Celosvetovo $50,827,466▐ Prvá hodinka taká dosť bláznivá, dobieračky, komické vsuvky v podaní Ranbira Kapoora, ten tu je miestami zas v klasickej otravnej polohe. V druhej polovice sa to našťastie vyvinie do celkom príjemnej romantickej drámy, kde ladia aj rytmické tance. Hlavnou hviezdou tu ale je utiahnutá vedátorka v okuliaroch Deepika Padukone, ktorá to tu ale postupne pekne roztočí a stiahne na seba veľkú pozornosť, je tu na zakúsnutie. /70%/ ()

Idaho 

všechny recenze uživatele

Klasický bollywoodský kolovrátek o tom, kterak musíme následovat své sny a štěstí, abychom se nakonec měli vrátit k tradici, ke skutečnému štěstí v náruči matky Indie. Hezky natočené, zahrané, zazpívané, zatančené, ale na čtyři hvězdy chci vidět aspoň jisté vybočení z klišé a na pět bych rád viděl něco nového. (Viděno sice u počítače, ale zato několikrát a důkladně ;-)) ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Yeh Jawaani Hai Deewani zpočátku naznačuje, že se bude věnovat tématům, která jsou mi blízká. Ať je to například protiklad introvertního/extrovertního přístupu k životu či posuny v životních prioritách (a z toho plynoucí kontrast mezi aktuálním užíváním si života a časovou investicí do budoucnosti). Bohužel se to všechno poměrně zvrtne do zcela klasického příběhu, který by sice nemusel být sám o sobě špatný (v rámci indické kinematografie mě strhlo ledacos), ale to by mu nesměla chybět přirozenost. Zejména vývoj vztahů mezi jednotlivými postavami je příliš skokový, což je ještě zesíleno násilnou změnou jejich charakterů (zejména Naina). ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

nejspíš je to mnou, ale všechny (totiž oba) bollywoodské filmy, které se mi opravdu svým způsobem líbily (nepočítaje v to sci-fi, které mě do Bollywoodu přivedlo), působí velmi konzervativně. pravda, jsou na nich znát nejrůznější vlivy, které nemají s indickou tradicí co do činění (především na té světácké póze), ale podstatné je, že se všechny zdají být nerušivě transformovány a adaptovány do celku, jaký ve mně budí dojmy konzervativního snímku co do stylu (pokud mohu soudit ze své relativně velmi limitované zkušenosti s bollywoodskou kinematografií) a zvláště pak co do hodnotového systému, přičemž jsou zároveň typicky expresivní, ale atypicky minimálně excesivní a to já velice vítám. pravda, v očích nezkušeného Evropana to může působit jako barevně, střihově a vlastně obecně vizuálním pojetím až pohlednicově kýčovité, ale já věřím, že všechny volby tohoto druhu mají své opodstatnění právě z hlediska domácí tradice, nejen tedy filmové, ale i v širším smyslu slova kulturní. oba filmy, které mám přitom na mysli, se navíc částečně překrývají i tématicky, což se domnívám, že nebude náhoda. třetí pravdou je, že Rab Ne Bana Di Jodi pojímá své téma hodnoty manželství pro duchovní život člověka daleko seriózněji a v ještě tužším sevření tradiční estetiky a že se mi líbil o poznání více, než Yeh Jawaani Hai Deewani, kde se po celý čas řeší v podstatě jen jeden až příliš nafouknutý pseudoproblém. mám silný pocit, že z obliby bollywoodských filmů vykazujících podobné znaky se u mě stane trend. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

S Ranbirem Kapoorem a Deepikou Padukone byla moje cesta poměrně dlouhá, oba začínali ve stejnou dobu jako okrasní porcelánoví panáčci ve filmech někoho jiného. Ale co se nestalo, v současné době si nedokážu představit po boku svých *ollywoodských hvězd nikoho jiného. Stejně, jako se to zlomilo s Katrinou Kaif nebo Priyankou Choprou, toto je mládí, které si zaslouží vaši pozornost. Hrají film od filmu lépe, Ranbir herecky přesvědčil zejména v Barfim a Deepika v Cocktailu, proto nyní divák už může jen spokojeně konzumovat jejich zkušenosti v novém a lepším hávu. Yeh Jawaani Hai Deewani je přesně takový film, který dělá Festivalu jeho nejlepší jméno. Nádherná barevná bollywoodská romance, se spoustou atraktivních exteriérů z celého světa, komplexním příběhem o poznání pravých hodnot, které jdou paradoxně ruku v ruce s těmi nejmodernějšími výkřiky nového století. A nad itemkem navrátivší se Madhuri Dixit zkrátka musí povolit čelist každému, protože toto je diva, které líbáme ruce i nohy jen za to, že existuje. A ona pokynula svou skvostnou hlavinkou a svolila k nadoblačnému songu Ghagra Yeh Jawaani Hai Deewani. Kdybych připočetla veškerou radost, kterou vyvolali všechny drobné radosti vedle těch hlavních, tak bych byla zase až někde na deseti hvězdách. A proto si společně zanotujme to nejlepší z Dostany nebo The Dirty Picture a zajděme si už konečně do toho starého kina na DDLJ... #festivalbollywoodskehofilmu ()

Galerie (76)

Zajímavosti (2)

  • Ve filmu se to jen hemží narážkami na americkou popkulturu. Např. dvojice hlavních přátel Avi (Aditya Roy Kapoor) a Bunny (Ranbir Kapoor) je usmířena hláškou odkazující k seriálu Beavis a Butt-head (od r. 1993). Hlavní hrdina Bunny přirovnává úsilí svojí kamarádky Adity (Kalki Koechlin) o svatbu k filmu Moje tlustá řecká svatba (2002). Po svatební hostině, kdy místnosti vypadají jako po krvavé svatbě a všichni hosté mrtví, pak jeden z nich drží v rukou knihu G. R. R. Martina "A Feast For The Crows". (Vavča)

Reklama

Reklama