poster

Bláznivé mládí (festivalový název)

  • Indie

    Yeh Jawaani Hai Deewani

  • anglický

    This Youth Is Crazy

Romantický / Komedie / Drama / Muzikál

Indie, 2013, 160 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Eodeon
    ****

    nejspíš je to mnou, ale všechny (totiž oba) bollywoodské filmy, které se mi opravdu svým způsobem líbily (nepočítaje v to sci-fi, které mě do Bollywoodu přivedlo), působí velmi konzervativně. pravda, jsou na nich znát nejrůznější vlivy, které nemají s indickou tradicí co do činění (především na té světácké póze), ale podstatné je, že se všechny zdají být nerušivě transformovány a adaptovány do celku, jaký ve mně budí dojmy konzervativního snímku co do stylu (pokud mohu soudit ze své relativně velmi limitované zkušenosti s bollywoodskou kinematografií) a zvláště pak co do hodnotového systému, přičemž jsou zároveň typicky expresivní, ale atypicky minimálně excesivní a to já velice vítám. pravda, v očích nezkušeného Evropana to může působit jako barevně, střihově a vlastně obecně vizuálním pojetím až pohlednicově kýčovité, ale já věřím, že všechny volby tohoto druhu mají své opodstatnění právě z hlediska domácí tradice, nejen tedy filmové, ale i v širším smyslu slova kulturní. oba filmy, které mám přitom na mysli, se navíc částečně překrývají i tématicky, což se domnívám, že nebude náhoda. třetí pravdou je, že Rab Ne Bana Di Jodi pojímá své téma hodnoty manželství pro duchovní život člověka daleko seriózněji a v ještě tužším sevření tradiční estetiky a že se mi líbil o poznání více, než Yeh Jawaani Hai Deewani, kde se po celý čas řeší v podstatě jen jeden až příliš nafouknutý pseudoproblém. mám silný pocit, že z obliby bollywoodských filmů vykazujících podobné znaky se u mě stane trend.(16.2.2014)

  • ScarPoul
    *****

    Film o snoch, priateľstve, rodine, láske, dospievaní a hudbe. Môže byť lepšia kombinácia pre Bollywoodsky film? Ranbir Kapoor už Barfim! ukázal, že jeho herecký potenciál značne prevyšuje ostatných mladých indických hercov. A Deepika Padukone nebola hádam ešte v žiadnom filme tak krásna ako tu. Áno a rátam do toho aj Coctail a Om Shanti Om! Mukherjee natočil živý film, plný krásnych rozhovorov, podmanivých prostredí, rytmickej hudby a presne dávkovaných emócií. Katarzia sa dostaví v správnych momentoch takmer okamžite a ja sa priznám, že po 3 idiotoch, znova ten hodnotový film alá India, čo mi učaroval a ku ktorému sa budem vracať tak často ako to len bude možné. Viac takýchto filmov.(28.2.2014)

  • LaRhette
    ****

    Tento film je pro mě skvělým shrnutím všeho, co od bollywoodských filmů očekávám (a vlastně i vyžaduji). Dějová linie je dostatečně pohádková, stejně jako velkolepá scénografie. Všichni představitelé hlavních rolí jsou krásní, hodně se tam tančí, zpívá, film obsahuje průběh minimálně jedné svatby a jedné Holi slavnosti a nastavuje divákovi nespočet momentů k dojmutí se. Přesto, že film nepřináší nic nového, naopak může působit jako miliónkrát viděné klišé, naplňuje žánrovou formu. Právě třeba z tohoto důvodu si ho lze také cenit a s tím vědomím si ho nekriticky vychutnat.(2.6.2014)

  • Idaho
    ***

    Klasický bollywoodský kolovrátek o tom, kterak musíme následovat své sny a štěstí, abychom se nakonec měli vrátit k tradici, ke skutečnému štěstí v náruči matky Indie. Hezky natočené, zahrané, zazpívané, zatančené, ale na čtyři hvězdy chci vidět aspoň jisté vybočení z klišé a na pět bych rád viděl něco nového. (Viděno sice u počítače, ale zato několikrát a důkladně ;-))(13.10.2013)

  • Aljak
    ****

    Slová sú len začiatok... A čo bude potom? Pekný film, len keby tá romantika nepôsobila až tak veľmi klišovito. Naina mi zo začiatku bola veľmi sympatická, no tá jej premena na odvážnu a nebojácnu dievčinu mi prišla skôr na škodu ako na úžitok. Zato Bunny mi bol nesympatický viacmenej takmer celý film - proste ten typ egocentrického frajera, ktorého väčšina viet začína slovom JA. Ale našťastie mal aj viacero svetlých chvíľ. Výlet do Himalájí bol super (aj keď mi pri niektorých postavách vadil prílišný excentrizmus), potom prišla trochu slabšia fáza filmu, no ako náhle prišla svadba v Udaipure, opäť to nabralo na atraktivite. Takže celkovo mám z filmu skôr pozitívne dojmy, aj keď osobne by som uvítal inší koniec. Podstata by mi až tak nevadila, ale ten štýl akým to bolo zakončené sa mi nepozdával. Ale ústredná myšlienka pekná. Nie je dôležité ako si plníme svoje sny, ale S KÝM... Niekedy aj tie najmenšie okolnosti privolávajú spomienky. Také podivné, ale zároveň krásne, že nás to oddelí od našej reality. Spomienky sú naozaj zvláštne. Malý kúsok z našej minulosti, ktorý je navždy v bezpečí našej pamäte. Spomienky sú ako bonboniéra. Ako náhle ju otvoríme, dostaneme chuť na všetky...(7.6.2014)

  • - Ve filmu se to jen hemží narážkami na americkou popkulturu. Např. dvojice hlavních přátel Avi (Aditya Roy Kapoor) a Bunny (Ranbir Kapoor) je usmířena hláškou odkazující k seriálu Beavis a Butt-head (od r. 1993). Hlavní hrdina Bunny přirovnává úsilí svojí kamarádky Adity (Kalki Koechlin) o svatbu k filmu Moje tlustá řecká svatba (2002). Po svatební hostině, kdy místnosti vypadají jako po krvavé svatbě a všichni hosté mrtví, pak jeden z nich drží v rukou knihu G. R. R. Martina "A Feast For The Crows". (Vavča)

  • - Ve snímku zazní jedna z písní z filmu Dirty Picture (2011), při které jedna z dvojic relativně úspěšně napodobuje tanec, který původně ztvárnily postavy Vidyy Balan a Naseeruddina Shaha. (Vavča)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace