poster

Manon od pramene

  • Francie

    Manon des sources

  • Itálie

    Manon delle sorgenti

    (Itálie)
  • slovenský

    Manon od prameňa

  • anglický

    Manon of the Spring

Drama

Francie / Itálie / Švýcarsko, 1986, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • PetrPan
    ****

    A předvídatelnost se pevně usadila na trůnu a ujala se vlády pevnou rukou. Pochopitelně spíš problém předlohy, kterou jsem nečetl, ale když vidíte A a už tušíte jak bude vypadat Z (a ono skutečně bude), není všechno úplně košer. Tři hvězdy, jež o jednu zvedá jen krásná Emmanuelle. Viděno během Season Challenge tour 2015 (19.9.2015)

  • tomtomtoma
    *****

    Pokračování velkolepého dramatu, které odkrývá tu temnější tvář francouzského venkova první poloviny 20. století. Staré křivdy, spáchané zločiny i dávná nevyřknutá tajemství časem mohou vyplout z temného zákoutí lidské duše na povrch a rozlévat se po širokém okolí. Svědomí může i po letech začít hlodat nitro provinilce. Vykoupení není jednoduché, ba někdy je i nemožné. Vina a trest, snad až příliš krutý ve své celkové rozmáchlé obsáhlosti, jsou stěžejním tématem tohoto druhého dílu lidské tragédie. Mladá dospívající dívka z lesů líbezné Provence Manon (půvabná Emmanuelle Béart) se stává terčem chtíče i odpuštění. Její obranná reakce však spouští kolektivní trest, který postihuje všechny, kteří se svojí lhostejností, závistí, hamižností a pokrytectvím přímo i nepřímo podíleli na dávné tragédii. Stále svobodný Ugolin (skvělý Daniel Auteuil) je stíhán stále hlasitější ozvěnou minulosti, svědomí zvýrazňuje chápání jeho vlastní viny. Touží po odpuštění a egoisticky chtivým způsobem se dožaduje nápravy svých hříchů. Naprosté odmítnutí jakékoliv jeho nabídky ho dohání k šílenství a zoufalému činu. Jeho vážený a zámožný strýc Cesar Soubeyran (skvělý Yves Montand), hybatel a iniciátor všech událostí s tragickým koncem, je krutou a cynickou hříčkou osudu potrestán až na samou hranici samotné podstaty. v jednom okamžiku svým rozhodnutím a svým počínáním v minulosti přišel o svou lidskou stránku, o naději i budoucnost. Život se mu vysmál a srazil na kolena a uvrhl do močálu ztráty úcty i sebeúcty. Totální rozpad osobnosti jednotlivce, jeho života i všech hodnot. Z dalších rolí: vesnický osvícený učitel Bernard Olivier (Hippolyte Girardot), Manonin životní partner, vesnický farář (Jean Bouchaud), snažící se o celkové usmíření napjaté situace, stará Baptistine (Margarita Lozano), opatrovnice výchovy Manon v prostředí přírody a lesní samoty, a další vesničané. Vynikající velkolepé drama, tragické, obsáhlé, a přesto s nadějí, že v lidech dokáže převážit jejich lepší stránka lidské duše.(16.1.2013)

  • farmnf
    *****

    Velmi důstojné pokračování Jeana. Claude Berri opět personálně i režijně září. Obsadil rolí Manon Emmanuelle Béart. Nedovedu si představit krásnější pasačku koz. Skon psychotika Kohoutka je velice předvídavý a pomsta Manon sladkokyselá. Téměř antický příběh z prostředí jezedáků Provence. Potěšili jste mě Galové, tentokrát jo!(21.5.2012)

  • Anderton
    ****

    Od istého momentu filmu, keď sa začali riešiť záležitosti typu "Luke, I am your grandfather", som sa začal trocha v Manoninom prameni topiť a cítiť sa tak trochu ako v talianskej telenovele. Vytušil som, že sa jedná o pokračovanie nejakého filmu, takže nie vždy je lepšie vopred o filme nič nevedieť. Ale jeho prvé tri štvrtiny sú excelentné, krásna príroda Provensálska a jej farebné ladenie musí každého diváka od začiatku pohltiť. Scenár je výborne vystavaný, dôležitý obrat nasleduje až po dômyselnom vybudovaní atmosféry a "boží" zázrak prichádza v tú pravú chvíľu. Zároveň ukazuje, ako to asi môže byť so všetkými podobnými božími zázrakmi vo svete a ako ľahko sa dajú obyčajní ľudia oklamať. Ale na druhej strane, pre dobro veci, prečo nie. Takže teraz si ešte nájsť cestu k tej prvej časti. Mimochodom, nebola náhodou niekedy Emanuelle Beart v priebehu druhej polovice 80tych rokov vyhlásená za najkrajšiu ženu planéty?(29.4.2013)

  • Radek99
    *****

    Druhá a závěrečná část velmi povedené adaptace vynikajícího románu Marcela Pagnola Živá voda, kde se především zesiluje rozměr velké antické tragédie. Oidipovský syžet otočený napříč pokoleními, v němž dominuje archetypální motiv mezigenerační pomsty, která má ovšem v konečném vyznění podobu paradoxní a kruté hry Osudu... Silný a hluboký příběh s hlavní hrdinkou, jejíž jméno upomíná k slavné baladě o Manoně, s níž ji pojí i fyzická a duševní krása... Škoda, že takovéhle filmy se dnes již netočí, chodil bych na ně do kina přemýšlet...(2.9.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace