poster

Vetřelec: Covenant

  • USA

    Alien: Covenant

  • USA

    Prometheus 2

    (neoficiální název)
  • USA

    Alien: Paradise Lost

    (pracovní název)
  • Velká Británie

    Alien: Covenant

  • Austrálie

    Alien: Covenant

  • Nový Zéland

    Alien: Covenant

  • Kanada

    Alien: Covenant

  • Kanada

    Alien: Covenant

  • Slovensko

    Votrelec: Covenant

Sci-Fi / Thriller / Horor

USA / Velká Británie / Austrálie / Nový Zéland / Kanada, 2017, 122 min

Komentáře uživatelů k filmu (1 337)

  • -bad-mad-wolf-
    **

    Čim vejš se škrabete, tím delší následuje pád (když to zvoráte). Aneb čim dokonalejší něco je, tím víc je vidět poškrábanej lak. Vetřelec je dokonalý organismus. Stačí málo a je z něj kripl. --- Dobře, po delší době se zase trochu rozkecam. Svým způsobem jsem krystalický člen cílovky tohohle filmu. Všechny vetřelčí filmy jsem: viděl mnohokrát; utratil tisíce za různé originální nosiče s nimi; měl tu čest vidět je v kině; na první dva díly psal retrorecenze/glosy; na Promethea vyrazil do IMAXu. A co je důležité - všech pět předešlých filmů mám rád. Některé méně, jiné víc, ale mám - a prvního Vetřelce považuju za jeden z nejlepších filmů všech dob. Covenant chce svým věrným dávat a pracovat s motivy, jejichž náznaky jsou tu už od kořenů série (nezapomínejme, že jedna důležitá linie v prvním Vetřelci byla ta s androidem Ashem, který vetřelce obdivoval). Bohužel, když si objednáte nejlepší menu v restauraci, neznamená to, že vám ho kuchař dobře připraví. Covenant několik highlightů má: první sekvence s neomorfy je parádně gradovaná a vyschízovaný stres z ní teče proudem... až do chvíle, kdy si vzpomenete, že ti lidé na plátně nejsou banda retardovaných středoškolaček, nýbrž speciální tým, jenž má kolonizovat cizí planetu. Hahaha, ty vole. Prometheovi se nemalá část publika vysmívala za scénu se sundaváním helem v místě, kde by se sundavat rozhodně neměly. Tady si parta, probuzená z hibernace, dovolí doslova během několika minut kompletně vyměnit cílovou planetu kolonizace (protože "nikdo nechce jít znovu spát") a při prvotním průzkumu nové destinace vyrazí nalehko rovnou od začátku. Následně vůbec nikoho nevzrušuje, že narazil na zjevně mimozemský život, který nějakým způsobem zkřížil cestu posádce lodi Prometheus (o jejímž osudu nikdo nic neví). Když do hry vstoupí android David, rozjede se kecací linie v útrobách budov vyspělé mimozemské civilizace (všemi - včetně filmu samotného - kompletně ignorované); určitě není vyloženě hloupá, nicméně v žádném ohledu nepřekvapí a její vývoj je silně předvídatelný. V téhle části filmu dost hapruje časová i prostorová kontinuita - fakt by v opuštěné kamenné budově nikdo neslyšel křik umírající kamarádky? Nevylíhnul se náš očekávaný první vetřeleček podezřele rychle? Eh... docela zbytečné béčkové přešlapy, ale dobře, na tohle kašlu, nikoho to nezajímá - co mě ovšem zajímá víc, je téměř nulová práce s postavami. David a Walter OK, to je klíčová kolize filmu (ve fyzické formě; klíčovým konfliktem je ve skutečnosti střet přirozené nedokonalosti s uměle vytvořenou dokonalostí), ale co zbytek? Proč se posádka chová jako banda zpovykaných pitomců? Proč naopak zachovává ledový klid ve chvílích, kdy objevuje MONUMENTÁLNÍ a VYVRAŽDĚNOU civilizaci? Nikomu není věnován prostor a Danielsové máme fandit jen proto, že jí na začátku umře manžel, se kterým chtěla chajdu u rybníka na cizí planetě? Co ty kecy androidů o lásce k ní? Kde má opodstatnění? V jednom krátkém monologu a jedné ukousnuté ručičce v rámci silně chaotického nočního souboje? Je toho moc a zároveň strašně málo. Zkratkovitost je bohužel místy natolik ve formě, že se film stává nechtěně směšným. Pro mě osobně je jejím nečekaným vrcholem právě samotný vetřelec, nastoupivší na scénu v závěrečné dvacetiminutovce. Vejce, facehugger, vetřelec zrozen, vetřelec hopkající po lodi, mrtvý vetřelec (vše z předchozí věty během několika minut). Následuje další vetřelec, mord ve sprše, "epický" fight, další mrtvý vetřelec (opět pár minut). Hele, nechoďme kolem horké kaše a řekněme si to na férovku: Covenant doplácí na slasherovitou stupiditu a prázdnotu svých postav, ignoraci potenciálně působivých prvků, zkrat(k)ovitost, nedůstojný přístup a pohrdání univerzem, jenž stojí na hrůze a neuchopitelnosti neznáma. A právě tady je konečná stanice - Covenant rezignuje na tajemno, místy až polopaticky vysvětluje a vše, co mohlo další porce tajemna přinést, okázale zahazuje. Čistě subjektivně mám navíc nemalý problém s tím, kterak je osvětlen vznik slavného monstra (a moc nechápu, jak tohle chce někdo naroubovat na původní vetřelčí sérii). Můžete si plácat něco o aktualizaci tématu a vývoji filmové řeči, ale tohle nevyperete. Abych řekl pravdu, při závěrečné řeži, v níž poletuje CGI loď s CGI vetřelcem, jsem si dávno přál, aby už film skončil. Neskončil, ještě chvíli to zkoušel a ve finále přinesl zbytečný twist, prokouknutelný od chvíle, v níž se perou dva "stejní" androidi. U všech předchozích Vetřelců (včetně Promethea) jsem si naopak před koncem říkal něco jako "sakra ne, dejte mi ještě něco, haste ještě chvíli mou žízeň po tomhle temným vesmíru!" Jdi do hajzlu, Covenante. Ospravedlnit tě může jen případná výjimečnost pokračování. Závěrem ještě pár věcí, které se mi líbily: Delikátní soundtrack Jeda Kurzela, zdatně recyklující motivy made by Jerry Goldsmith. Neomorfové jsou mrazivě hrůzná stvoření a scéna, v níž jeden z nich hoduje na těle mrtvé dívky, zatímco její zdánlivě netknutá hlava plave v nedaleké kašně (či co to bylo), je jedinou, mající potenciál na zásek v paměti. Momentka s krásně brutální poetikou. Vizuál se místy snaží navazovat na vizuál vetřelčích filmů, což je fajn. Herci zdatně hrají (často sice dementní postavy, ale hrají je dobře) a rozpočet dodal kvalitní triky, přestože nestřídmost v závěru trochu smrdí přemírou CGI. Linie s androidem Davidem přináší určitý potenciál, který by mohl být v budoucnu jistě zužitkován, přestože mu nejsem vděčný za způsob, jakým odpovídá (byť snad ne definitivně) na otázky ze světa engineerů a vetřelců. Scéna zrodu legendárního monstra sama o sobě má své kouzlo, především díky nezvykle zvolené hudbě. Zbytek je PŘINEJLEPŠÍM průměrným sci-fi hororem, nebo spíše docela dobrým, avšak nedobře uchopeným nápadem, jemuž vráží do zad kudlu kontext přechozích filmů. Jako takový by ode mě možná dostal 5/10. V kontextu série, do níž patří a jíž chce ovlivňovat... brutálně subjektivní 3/10. P.S. Dalo by se sáhodlouze spekulovat na téma pozice Covenanta v celém vetřelčím vesmíru, přičemž málokdy bylo těžší dosáhnout oné mýtické "objektivní pravdy". Četl jsem spoustu zasloužené kritiky, nicméně četl jsem i několik pozitivních ohlasů, jimž se dá dát za pravdu (doporučuju komentář Douglase). Technicky vzato, Covenant je co do obsahu i "řemeslného" zpracování určitě lepším filmem, než třeba Vetřelec: Vzkříšení, přestože Vzkříšení mám i nadále radši. Kultovní univerza jsou zkrátka natolik svébytná a mají natolik ortodoxní fanoušky, že jsou nové přírůstky přijímány nikoliv pro vlastní kvality, nýbrž na základě přístupu a věrnosti látce. Což nic nemění na tom, že potenciální vítěz by měl mít oboje...(18.5.2017)

  • POMO
    ****

    Neobzerajme sa toľko dozadu. Klasika bude žiť večne, v “lonely perfection”, ako by jej miesto v histórii nazval David. A teraz, po tridsiatych rokoch, holt nastáva doba nového pojatia témy - prostoduchej ale efektnej, zábavnej na úrovni súčasných blockbusterov, nie prelomových žánrových diel. Alien: Covenant ma bavil, pretože je nabušeným sci-fi hororom s fantastickou estetikou obrazu, famóznymi lokáciami, hudbou ktorá (konečne) odkazuje na atmosférického Goldsmitha a Hornera. Bavil ma parádne gradujúcimi thrilling scénami (hneď prvá pasáž návratu na Lander, ktorá trvá snád desať mnút, patrí k tomu najlepšiemu v sérii) a v rámci žánrových pravidiel s dobrým rozmiestnením postáv do situácií, v ktorých sú likvidované. Než sa postavy dostanú z jednoho prúseru, už vie divák o ďalšom, ktorý im to ešte zhorší. Nehovoriac o poctivej dávke brutality a krvy. SPOILER ALERT: Scénár vysvetľuje pôvod Gigerovych kreatúr a mne sa toto sebadeštrukčné pojatie, že ultimátne zlo stvoril android, ktorého stvoril človek, pozdáva. Tematicky je to iná verzia Cameronovho Skynetu. Do toho konfrontácia androidov, ktorá dáva votrelčiemu vesmíru zaujímavý nový rozmer. A pesimistický záver, ktorý ponúka skvelé možnosti rozvinutia v ďalších dieloch. Teším sa!(16.5.2017)

  • verbal
    ***

    Týmto opäť srdečne zdravím, teraz do riadne vyhriatej Kalifórnie, všetkých maďarských pokryteckých riťopichov a chcel by som sa vážne uchádzať o to miesto akože PéHaPé programátorika. Najebal bysom hneď reklamy aj priamo do komentárov, aby si sa nabudúce mohol amatérsky tahať za lofasa aj na Bora Bora. *** Halo, Ich bin Helga aus Warnemünde, 18 Jahre, a ja byla poslana na hudebni tabor nach Tschehei, fedena faše slafna sbormeister, Herr Ferbal. Tabor to spezial, my musela nur dloucha dechova nastoj mitgebracht, že by my nautchit von Herr Ferbal sprafně foukat. Ihned po moje pšijezd ja aber sjistit, še alles falsch, Herr Ferbal außerordentliche hofado und nur lakat junge deutsche Mädschen zu ficken unter saminka hudebniho fsdělafani. Se mnou, Helga aus Warnemünde, fšak der Arschloch udělat die große Fehler und fest pšepotchitat! Meine Groß Groß Groß Groß Groß Groß Großmutter byla totiš die berühmte Brunhilde aus Niebelungslied, und so ja se sebou nenechat, jak fy šikat, orat. Takše teď ten uchylna pedofil byt nahy sfasana nach kozelec, kouli v hubě a kfilenim bittet mich, še by ja pšestala ho bitchovat. Und fy sajiste chapat, še in diese poloha der Scheißkerl nemohla schreiben, und so muß ich ein Paar slof über film Der Fremde: Verbindlichkeit šeknout. Takše, Rydly uš byt stara zenil und langsam posila sfoje nejlepši dilo nach Fotze, nebo jak Herr Ferbal rad šikat, do pitche. Ušfaněna pohadka o jebla Android mit Gottkomplex (und ich meine der Gott, nein ta faše chnusna mumie, co fšdycky kurvit Einkesselbuntes) opsachovat siebzig procent nudna švastu und nur dreizig prozent Fetšelec. A to je na horor was? Na richtig, malo, kurfa, malo! Mischi, unserer großen Schauschpieler, sice sase hrat, jako by mu hošet koudel bei der prdel, aber difak sfědafa na Fetšelec a ne na zwei tepla plechofa huba, jak pul hodina … Moment mal, bitte. „Halte Maul, du verfluchter Pervert, to tfoje „hmmmgrrrrr“ ruschit mě pši moje erudofana Filmkritik. Ty chtit, še by ja tobě projit jehlofkama po koule, oder was?!“ … Takše Entschuldigung, ja muset učit der uchyl slušně chovat. Kde jsem to … ach so … jak pul hodina fedou kytchowita kokoti plky, jestli nas stfošit Buch oder nějaka skurfena Ity, a pšitom si fsajemně olisuji die Flöten. To je echt matrosch gerade für artofa hnědopich und intelechtulane pšechšaty buzeranten aus Philosophiefakultäten. A kdyš se endlich objevit nějaky ten obluda, je to rychle wie sračka, protože fšechna prachy sešral Mischi a nic nenechat na Effekten. I ten der Kosmos pak fypada jak in Stardrek s roku sechsundachzig. Kdyš fy k tomu ještě pšipotchitat posatku, co se mesi tim švaněnim chovat wie eine Kokotenbande, und außerordentlich hnusna babochlap v hlavni role, proti ktere je i Ryplyofa miss intergaylaktickych letu, a fy chcete lieber mit na xichte fejshhagra, abyste se na to nemusela difat, fyjde fam … Entschuldigung noch mal … „So was, du verdammter Ablenker, kolik ty chtit noch ran? Warte mal, fyndam ti s huby ta koule, aby ty mohla otpofidat … Pomoc, pomoc!!! Okamžitě mě rozvaž, ty zkurvená náckovská děv… mmmmgrrrr …“ Tak nichts, ještě budem musela hodně cvičit. So dame tši, aber nur aus soucit, toto Rydly ausgekurwt hat jako tehdy Hanibala. A jetzt ja si ein bischen zašadit s tim ostnata pšipinak. Mmmmmgrrrrrrchchch.(1.6.2017)

  • Cival
    **

    Je to lepší než Prometheus, a přesto nejhorší Vetřelec. Co je to? Ridley Scott může na sklonku kariéry točit cokoliv, bohužel se ale rozhodl pídit po podstatě naší existence a ohledávat zázraky zrození... a bohužel tak dělá zrovna skrze vetřelčí sérii. Na ní přitom lidé milovali přesný opak než velké a vzletné filozofické úvahy - právě tu slizkost, ostrost, děsivost, buď syrová akční jatka, nebo hororové peklo s bubákem ve strašidelném domě uprostřed vesmíru, kde vám poldové nepíchnou. Ridley Scott pohříchu nechápe sílu látky, kterou stvořil, a tak se zase noříme do podivné filozofující sci-fi, která je často banální, povrchní a strašně nelogická z hlediska chování astronautů, zároveň je ale řemeslně velmi silná a místy co do krvavosti a sexuálních podtextů slušně oplzlá. Problémem tak nejsou jatka, ale spíš ansámbl plný nevýrazných postav, který zlotřilý Fassy masakruje v jedné z nejméně pochopitelných úloh své kariéry. Nebaví mě ten koncept, nebaví mě tyhle dva filmy a irituje mě, že někdo przní Vetřelce zrovna tímhle směrem, že jsme si za dva Promethey poctivého vetřelčího masakru skoro neužili a místo toho se tu mění různí xenomorfové a licituje se s podivnostmi o stvoření života a světa. Nový Vetřelec není špatný film, Ridley u něj ale strašně plýtvá potenciálem látky i svým vlastním kreativním časem. Škoda i podruhé.(15.5.2017)

  • Douglas
    ****

    Ja vlastne tomu "hejtu" uprimne nerozumim. __ Kdyz to srovnavat s puvodnimi Vetrelci: kazdy z tech filmu chapu vic jako interpretaci nametu s ruznym vyuzitim monstra - a Covenant se mi jevi mnohem cistsi nez Vetrelec: Vzkriseni. Je to vicemene starosvetska sci-fi, kdy se jednoduchost, primocarost i urcita naivita stavaji prostredky v rozvijeni jednoho silneho vypraveciho motivu (Walter-David). Vytvarne krasne, vyznamove jednoduche (nevim, proc se tam hleda ta udajna filosofie, ten roboticky motiv je predevsim psychologicky, ne filosoficky... Transparentni, peclivě vysvetleny filosoficky motiv predstavuje ramec pro jednani a konkretni kroky). __ Prometheus se rozpadal kvuli mnozstvi nosnych motivu i monster, prvku jakesi minulosti na ukor pritomnosti a hlavne kvuli durazu na lidske postavy, i kdyz jedina nosna postava byl robot - ovsem skoro omylem, ten pribeh o nem nebyl, vlamoval se do nej. Tentokrat je to cistsi, lide nejsou hlavni postavy, jen reaguji na extremni podminky... a jejich jednani je pochopitelne, protoze vsem umiraji partneri ci jejich smrt riskuji, coz omezuje racionalni rozhodovani - a kapitanem se stane muz, ktery touzi nabyt respektu a blokuji ho vlastni ambice i mindraky. __ Citace anglicke poezie je pro me v norme (navic je vyborna ta oprava) a logicky zapada do trajektorie vyvoje obou tech Fassbenderovych postav, o niz ten film vlastne vypravi - jak monstra, tak umelecka dila jsou jejich nastroje. (Asi jsem i zvykly na to, ze lide pouzivaji literarnich citaci k sebe/vyjadreni. Nepripadne mi to krecovite, natoz by me to popuzovalp, byt leckoho asi ano.) __ Vetrelec: Covenant neni nabubrely film, vypravi jednoduchoucky pribeh o serii blbych nahod i rozhodnuti v clenitem svete. Mozna popuzuje tim, jak je vystaveny jinak, nez se dnes podobne filmy stavi. Nesouhlasim s tim slasherem: tam by nikdy nebyly postavy jako Walter a David... Cistym slasherem, kde se udajne chytre hlavni postavy chovaji v bezmala laboratornich podminkach od zacatku do konce jako idioti, je nedavny Zivot. Vetrelec: Covenant predstavuje soucasne a velmi precizne natoceny film, ovsem stejne tak stoji mimo soucasne trendy - protoze ho tak stary muz proste natocit chtel. A proc ne? Neco podobneho lze rict i o Lincolnovi (ktereho miluji) ci Mlceni (ktereho si vazim). Noveho Vetrelce si spise vazim, ovsem bez blahosklonnosti. Respektuji jej uz proto, ze je i tim spojovanim bizarnich napadu (vysoke umeni, cista exploatacni brutalita a promenliva vytvarnost sveta) tak jiny nez zrejme vsechno, co v kinech dneska v bezne distribuci vidam. __ A ze by mi to jakkoli zmenilo vnimani puvodnich Vetrelcu? To me vubec nenapadlo. Stejne tak nezmeni letosni Blade Runner puvodniho Blade Runnera, stare Hvezdne valky nebudu cist optikou ani nove trilogie ani Rogue one, a desaty Doctor pro me vzdycky bude desaty Doctor, at si Moffat vymysli cokoli.(21.5.2017)

  • Lima
    **

    Je to horší, než Prometheus a nejméně zajímavý film z celé vetřelčí ságy. Zatímco tolik kritizovaný Prometheus s opakovaným shlédnutím tak nějak zraje k lepšímu zážitku, Covenant je přezrálý a úplně vymačkaný citrón. Mytologie postavená kolem nejslavnějšího vesmírného zabijáka není zajímavá a výsledek připomíná průměrnou vyvražďovačku od nějakého průměrného režiséra, která se polovinu stopáže odehrává v noci, v přítmí, při tlumeném světle (Prometheus v tomhle ohledu byl vizuálně mnohem, mnohem poutavější a pestřejší) a scottovskou obrazovou bravuru, aby zde člověk pohledal. Marně. Korunu tomu nasazuje WTF vzájemná přivítací "prostná" androida a čerstvě vylíhnutého vetřelce, která je jak vystřižená z parodie bratří Zuckerů. Tak co s tím, milí producenti? Nechte, prosím, aliena milníkem filmové historie, kam svým významem spadá a nedojte to jak dojnou krávu, už tak se chudák drží sotva na nohách.(23.5.2017)

  • Tom Hardy
    ***

    Kde začít. Prometheus byl ambiciózním pokusem přinést do série filozofický přesah a zašel tak daleko, až potlačil téměř všechny klíčové body původní série. Covenant chce být přístupnější a je svým stylem rozkročený někde mezi. Což je i není výhoda. Ano, Prometheus byl jinde, ale ve svém stylu konzistentní. Covenant naproti tomu těká a pravé hororové inferno, které patří mezi to nejintenzivnější v rámci série, se přepíná do částí, kdy postavy dumají nad smyslem bytí, zatímco do toho hrají na flétnu. Díky tomu jsem nyní, hodinu pro projekci, na vážkách, jak moc se mi vlastně Covenant líbil a kam bych ho kvalitativně mezi jednotlivé díly zařadil. Potvrdil jsem si každopádně to, že jako fanouška vesmírných hororů mě nejvíc baví, když se film přesune do chodeb vesmírných lodí a ubikací, kde mi přijde, že je Vetřelec nejvíc doma. Body navíc za to, že samotný zrod monstra (konečně dostaneme pořádnou odpověď) dává docela smysl, film má velmi slušné tempo a postavy se tentokrát (v rámci možností) chovají, když už ne logicky, alespoň lidsky. Nemluvě o na žánr dobrých hereckých výkonech. Těším se určitě na trojku, která by se, vzhledem k vývoji, opět mohla o něco víc přiblížit klasice z roku 1979. A jakkoli je v prequelech hodně dobrého, stejně se neumím zbavit pocitu, že pro vetřelčí sérii budou znamenat to samé, co epizody I-III pro Star Wars: půjde o zajímavou výplň, která přináší hodně podstatných informací a pamětihodných scén, ale vždy to bude tak trochu "nutné zlo", aby mohla série vydělat na prázdných místech. I když možná vyznívám hodně kriticky, je moje hodnocení někde na slušných 70%. Jsem upřímně zvědavý, jaký dojem na mě udělá druhá projekce.(15.5.2017)

  • Matty
    ***

    Konečně někdo pochopil, v jaké roli chtějí diváci vidět Jamese Franca. Bohužel jde o jediný moment, kdy si film dovolí být stručný. Covenant je podobně jako Prometheus rozpolcený mezi snahou poskytnout skrze návrat k hororovým kořenům prvního Vetřelce (k němuž je odkazováno okatými narážkami) prvotřídní fan service a ambicí být epickým (s úchvatnými záběry jako z Fordových westernů) a hlubokomyslným sci-fi v duchu Stanleyho Kubricka (k němuž má nejblíže minimalistický prolog). Naplnění schématu tuctového osmdesátkového (tzn. před Vřískotem) slasheru, s postavami dělajícími ty nejzákladnější chyby (lezou a koukají tam, kam by neměly, často po jednom, ne ve skupině, mají spolu sex), je tak zdržováno disputacemi o náhodě, osudu a stvoření (roli zde hraje Matka i různí otcové), které jsou rozpracované stejně málo jako kolonizační linie. Nový Vetřelec je paradoxně dobrý film až do momentu, než se v něm nějaký vetřelec objeví. Do přistání na cizí planetě funguje poměrně dobře, neboť se nabízí řada možností, jakým směrem by vyprávění mohlo pokračovat a dlouho není jisté, jaký si tvůrci vyberou. Slibně je například rozehrán konflikt mezi vírou a vědou, mezi kapitánem a Danielsovou (nosící na krku namísto křížku šroub, který jí později přijde vhod), namísto něhož ve druhé polovině sledujeme androida hrajícího na flétnu a recitujícího Shelleyho, což je sice zásluhou Fassbendera fascinující, ale jde o trochu jiné téma a trochu jiný film. Scott je umělými bytostmi a vetřelci najednou fascinován mnohem víc než lidmi, s nimiž jsme strávili skoro hodinu filmu (spárování postav ale emocionálnímu zapojení diváka moc nepomáhá, protože dlouho není pořádně jasné, kdo spí s kým), a všechny složité otázky existence začíná řešit ukousáváním rukou a utrháváním hlav. Z chytře se tvářícího filmu se stává hloupé (ale zábavné) akčně hororové béčko s pěkně nechutnými gore efekty, které mi nebylo zcela lhostejné zejména díky sympatické Katherine Waterston (jakkoli jedinou propracovanější postavou zůstává android). Nový Vetřelec je sice neotřele vystavěn, skvěle vypadá a nabízí jednu velmi dobře vygradovanou akční scénu (se sekyrou), ale ve většině ohledů působí polovičatě, jako kdyby nebyl čas a prostor rozvést mnohé nápady (neorganicky včleněný flashback, který by šlo nahradit dialogem, považuji nejen za příklad ohromné scenáristické lenosti, ale i za náznak toho, že by to celé mohlo fungovat lépe, kdyby film hledisko vzpomínající postavy zohledňoval ve větší míře). 55%(16.5.2017)

  • Isherwood
    *

    Po lehkonohém Marťanovi jsem měl za to, že pro Scotta je věk jenom číslem, které vznikne odečtením cifry z občanky od té na kalendáři, takže na senilitu bych to nesváděl. Spíše (a to je horší) na tvůrčí neukázněnost a zbytnělé ego, které se stalo nádorem jedinečného tvůrčího umu, který nerespektuje ani kánon, ani nenabízí nový přístup. Úvod je zmatený, postavy nemají zázemí, takže sledujeme skupinu opravdu, ale opravdu hloupých kreténů, a děj je při vší vůli velmi průhledný, přičemž to banální (krvavá fašírka) dostává přednost před tím opravdu zajímavým – a z hlediska vývoje série – důležitějším (stvoření). Scott chce ohromovat, ale postava Davida by mohla suplovat Krytona v Červeném trpaslíku, takže namísto zatajeného dechu cedíte skrze zuby smích a nadávky. Vizuální pestrost, Scottova dlouholetá devíza, která zachránila jeho nejeden film, absentuje též, přičemž to mnohdy vypadá jako dražší epizoda Hvězdné brány, kam vlastně svojí kvalitou patří i celý zbytek filmu. PS: Kurzelovo audio je temná nervózní fantazie, které ten film není hoden.(13.7.2017)

  • Cervenak
    **

    Zúfalo nesúrodý zlepenec dvoch filmov, ktoré si navzájom podrážajú nohy. Partia nesympatických hlupákov sa pokúša prežiť v béčkovom krváku bez štipky napätia či gradácie a dvaja androidi medzitým hrajú na flautu, mudrujú o stvorení a recitujú romantickú poéziu.(21.5.2017)

  • J*A*S*M
    ***

    Zase to není ta topovka, ve kterou jsme doufali, ale zase je to alespoň pro mě fajn scifi horor. Každopádně je škoda, jak je to polovičaté a nesoudržné, protože potenciál dějového oblouku je velký. Bohužel ho ředí tupé postavy, tupé proslovy a i některé tupé scény. Zrození prvního opravdového vetřelce bylo fakt funny. Kolem a kolem to má stejné mínusy jako Prometheus, plus pár pozitiv navíc. Ale pokud vás u Promethea štvalo, že si průzkumníci sundavali helmy moc brzo, tak tady si je při výsadku na novou planetu pro jistotu ani nenandají ... Edit: Musím říct, že to ze mě velmi rychle vyprchalo. Mnohem rychleji než Prometheus, ke kterému jsem se po projekci vracel. Při vzpomínce na Covenanta se mi zpětně vybavují spíš ty negativní stránky, u předchůdce tomu bylo naopak. Což je asi relevantní důvod ke snížení známky.(17.5.2017)

  • Djkoma
    **

    Covenant není horor, ani lepší film než Prometheus. // Ridley Scott stárne a možná si plní své sny. Je mu úplně jedno, co na to fanoušci, prostě si jede dál svojí ságu (u Promethea se problémy a logické chyby hodili na Lindelhofa, tentokrát nevím na koho) o stvoření a tvůrcích všeho druhu. Ono to totiž ani tolik není o vetřelcích, ti jsou produkt, výsledný a ikonický. A lidé ve filmu, i přes prvních 20 minut, je to jen maso na mlýnek, způsob, jak ukázat brutální "porod" nebo "krmení" (mimochodem, krmí se vetřelci mrtvími? proč vlatně zabíjí? z čeho tak rapidně rostou, především v závěru?). Covenant jde ve šlépějích Promethea, který byl lépe natočený a obsazený, a snaží se ukázat, jak na sebe mohou "náhodně" navazovat a na konci filmu vám dojde, že opravdu většina posádky byla zbytečná a jde tu o jediné a tím je android. To je v podstatě hlavní postava, Ridleyho důraz na AI ať v Alienovi nebo BR je patrná. David a Walter jsou nosné prvky, které předvádí filozofickou hru, snahu o další hlubší mytologii, která nemá silné základy a sráží většinu dřívějších dílů. Tím se pomalu dostává k pohledu na hlavní myšlenky filmu/spíše série a tím je zmíněné stvoření (nebo i tvůrce, nově tvůrčí proces?). Díky postavě a směru, kterým jde David, tu máme pomalu se uzavírající smyčku, která skončí neodvratným (spoiler - David jako matka někam uloží svá vejce a ty počkají na posádku Nostroma). Tohle není směr, který chci vidět v dalších 2 dílech a bojím se, že ani nemůže být dostatečně vypointovaný (s aktuální úrovní logiky v příběhu). Gratuluji (a závidím) všem, kteří s tím nemají problém a baví je to.(18.5.2017)

  • T2
    *****

    Rozpočet $97miliónovTržby USA $74,262,031Tržby Celosvetovo $240,386,898Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ Tak ja som si to nakoniec užil viac než som čakal. Veru po tých reakciách čo som čítal, som sa zas obával čo také hrozné na nás Ridley vypustí. Nakoniec vypustil slušnú dusivú atmosféru, napätie a strach. Samozrejme máme tu výdatne naivnú kolonizačnú jednotku osídlovatelov planét, ktorý si chcú skrátiť cestu vesmírom a zakotvia na planéte ktorá im na prvý pohľad ponúkne slušné podmienky na život. Nuž opak sa stáva pravdou a môže začať peklo. Ridley nám dal Prometheusom pekný dejoví nástrel a teraz dejovo nadväzuje. V podstate tu máme taký prechodoví film, ďalšie spojivo v tomto drsnom univerze. Je to taký mix Prometheusa a Votrelca. Dokonca aj po hudobnej stránke. V tomto diely už stavia na základoch ktoré si stanovil a nie je to najhoršie. Ľudia pozemský ani ich tvorcovia už nemajú vo vesmíre miesto. Na scénu nastupuje ničiteľ devastátor Dávid (Michael Fassbender je jasný herecký kráľ, ten jeho chladný chirurgicky presný postoj, brrŕ), ten sa do toho pekne oprel. Všetkých má len za doterný hmyz a chce podľa daných možností stvoriť niečo viac. Experimentuje a ide mu to. Zákernejší a prešibanejší android tu ešte nebol. Veru nakoniec to je dejovo šité na mieru androidovi, ľudia sú tu len figúrky v šachovnicovej partii, ktorá môže mať len jedného víťaza. Pokusy a masaker môže začať. V rámci sci-fi nám Ridley opäť ponúka niečo z toho lepšieho čo nám posledné roky ponúkli alebo lepšie povedané neponúkli. Jeho filmársky štýl vie vždy upútať a ako vždy nám servíruje úžasní vizuál, krásne lokácie, prostredie, kulisy, silnú doprovodnú hudbu aj keď sa vykráda ale k tomuto dielu tie melódie pasujú. A príde aj na vytúženú akciu, dravosť, drsnosť a slušná dávka napätia pri stresujúcej posádke, ktorá sa dostáva každým ich krokom do riadnych problémov. /videl v kine: 100%/(19.5.2017)

  • Marigold
    *

    Film, kde se střídavě hystericky ječí v nepřehledných scénách a střídavě filozofuje nad otázkami vesmírného AZ kvízu v až příliš přehledných záběrech... přitom se všichni chovají tak eraticky, že posádka Promethea připomíná profesory logiky na výletě do země osmisměrek. Po totálně wtf scéně zrození jsem se rozhodl, že pro mě Alien právě umřel a odešel jsem tzv. na spáčilku. Jedna hvězdička za to, že Franco kompfasuje, aniž by na palubě stačil pronést holou větu. To je správné rozhodnutí. Jediné.(15.5.2017)

  • MrHlad
    **

    Tak takhle fakt ne. Ridley Scott nenatočil dalšího Vetřelce, ale dalšího Promethea. A to, co nefungovalo v prvním, tu nefunguje pořád a možná ještě víc. Hrdinové jsou ještě tupější, půlka z nich je tu prakticky jen kvůli tomu, aby umřela a o tom, že by měli osobnost, se mluvit fakt nedá. Katherine Waterston je navíc naprosto unylá a nenápaditá hrdinka. A bohužel Ridley nechává celou tuhle nudnou partu blábolit, čuchat k věcem na neznámé planetě, ztrácet se, rozdělovat se a umírat tak nedůstojným způsobem, že slovo „klišé“ to snad ani nevystihuje. Scott se pořád pokouší o film s přesahem. Filozofickým, náboženským a myšlenkovým, ale opět je to celé přinejlepším nudné a obvykle směšné, stejně jako záporák David. Jako horor to nefunguje. Ani moc nechce a celé mi to připadalo jako film, ve kterém se Vetřelci objevují víceméně jen proto, že se to nesmí jmenovat Prometheus 2. To, co máte u Vetřelce rádi, tady nedostanete. Senilní Scott jde totiž hlavou proti zdi a nejspíš se rozhodl, že svou ságu Prometheus dovypráví navzdory tomu, že o to vlastně asi nikdo nestojí.(15.5.2017)

  • DaViD´82
    ***

    Čtvrtý nejlepší Vetřelec. Či druhý nejhorší, jak je libo. Každopádně však více stejné chyby opakující dvojka Promethea než regulérní na sérii čerstvě nahlížející pětka Vetřelce. Zachraňuje to především vizuální stránka, Fassbender a několik málo působivě intenzivních momentů.(17.5.2017)

  • Superpero
    ***

    Film s vetřelcem v názvu, kde jsou vetřelci tak nějak navíc. Jedinná opravdu dobrá část je, kdy se vylíhne první nedomrdlý alien a útočí na ženský ve výsadkovym modulu. Jinak je to docela nuda a Fassbender tam hraje sám se sebou na flétnu a líbá se. Posádka je složená z debilů a snad jediná normální osoba je hlavní hrdinka. Postavy se opravdu chovají velice hloupě ale vrchoil byl, když Billy Cudrup věří zjevně zmagořelému Fassbenderovi, že se mu nic nestane a čumí do vajíčka s facehuggerem. Konec byl fajn, ale spíš jsem se u toho vařil, než bavil. 50%(7.6.2017)

  • KarelR
    ***

    Kdybyste o tom náhodou pochybovali: Nový Vetřelec je převlečená dvojka Promethea se všemi klady i zápory. Jaké jsou ty klady? Scottovsky opulentní scenérie a Fassbenderův David, který mě svojí vyndaností prostě bavil a fandil jsem mu od začátku do konce. A co zápory? No… v podstatě všechno ostatní. Covenant je přesně tak pitomý jako Prometheus a má i podobně nezáživné hrdiny, jimž (možná s výjimkou Dannyho McBridea) přejete akorát co nejkreativnější a nejděsivější konec. Asi není potřeba zdůrazňovat, že se tu ani jednoho moc nedostává. Scott sice rozjíždí solidní krvavé lázně, postavy do nich ale lezou tak idiotsky, že nehrozí ani napětí, ani nadšení z toho, že starý dobrý xenomorf (respektive jeho předchůdce) řádí jako pominutý. Další díl bych si klidně odpustil. Už kvůli úplnému konci, který se mi (navzdory tolika scenáristickým failům) vlastně docela líbil. (5/10)(15.5.2017)

  • hirnlego
    ***

    Nemůžu se rozhodnout, jestli je horší tohle, nebo Prometheus, a ani nad tím nějak nemám chuť přemýšlet. Prometheus měl začátek, tohle má Davida, no. Konečný hodnocení stejný. Slovy kamaráda na předpremiéře v Lucerně: "Jestli další díl nebude komedie a nebude to točit del Toro, tak už na to seru." Teda točit to může kdokoli asi už.(18.5.2017)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Fox // Počet premietajúcich kín v USA: 3,772 // Otvárací Víkend v USA: $36,160,621 //(3.8.2017)

  • LIVINGDEAD
    ****

    Jsem fanoušek Vetřelce, takže jsem nadšený pro každý další díl...(2.7.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 18 34 51 67
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace