Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sadovi je padesát, byl ve vězení v Bastile, v Saint-Lazare a nyní je odvezen do Picpusu jakési nemocnice, kde ve skutečnosti bohatá šlechta, pokud má ještě čím platit, oddaluje gilotinu. Sade je už bez peněz, ale ochrannou ruku nad ním drží Marie-Constance Quesnet - zvaná Sensibila, která žije s Fournierem, blízkým spolupracovníkem Robespierra. Setkání Sada s mladinkou Emilií de Lancris se pro oba stane nezapomenutelným zážitkem. V pachu mrtvol, který se táhne širokým okolím, zasvěcuje ji Sade, zcela po svém, do světa lásky. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (11)

Radyo 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavá verze části životního příběhu nechvalně známého markýze De Sade s výborným Danielem Auteuilem v hlavní roli. Těžko posuzovat, jak dalece se tento film blíží skutečnosti, ale každopádně je to přinejmenším zajímavá fikce. Pro ty, kdo v příběhu o De Sadovi čekají spousty perverzit, mám připraveno zklamání - nedočkáte se jich. Ale nějaká ta erotika se přece jen vyskytne (a jeden záběr už dokonce hraničí se soft pornem). ()

Kroupa 

všechny recenze uživatele

Určitě největší devizou, jakou se tento film může chlubit, je Daniel Auteuil v roli markýze. Film nabízí velice nezvyklý pohled na tuto historickou postavu, kterou ale spíš než jako osobnost známe prostřednictvím jeho děl. Vadilo mi, že je zpodoben jako pouze poněkud výstřední člověk, ale čím víc jsem si nad tím lámal hlavu, tím víc mi docházelo, že o jeho osobnosti vlastně vůbec nic nevím. Autoři se často velice liší od toho, co píší. Lenin ani Hitler normálně nevypadali jako fanatici, spíš svérázní intelektuálové. Nietzsche byl velice slušný a decentní člověk, přestože hlásal konec tradiční morálky. Takže Sade vůbec nemusel být šílenec, jak nám ho ukazuje film Quills, ale spíš radikální liberál s poněkud zvláštně filozofickým přístupem k životu. ()

Juto 

všechny recenze uživatele

,,Sade" vychádza z rovnakej tézy ako film ,,Quills". V období revolúcie, vedúcej od dekadentnej monarchie Ľudovíta XVI. cez krvavú revolúciu až po cisársku demagógiu z čias Napoleona. Legendárny markíz de Sade nebol problematickým libertínskym autorom, ale skôr symbolom slobody prejavu. Francúzska verzia je dosť konvenčná, ale dobre urobená a zahraná v štýle francúzskej historickej kinematografie. Pri pozeraní vám určite nemôže byť ľahostajná dobre zahraná téma očakávania smrti, odpočítavania dní a hodín, kým padne gilotína. Umenie („Umenie“?) a Láska („Láska“?) sú víťazmi nad strachom a smrťou, to je ústredné posolstvo. Masové hroby a strach sú bohužiaľ stále pravdivé aj v 21. storočí. Rovnako aj permanentný boj medzi slobodou prejavu a diktátorským puritánstvom. 6/10 ()

mustafa 

všechny recenze uživatele

No bezesporu velmi zajímavý film. Markýz je opravdu věčné téma pro filmové režiséry. Jeho příběh se dá natočit pokaždé jinak. Mně trochu vadilo, že v tomto filmu líčí víceméně jako "normálního" člověka. Kdyby nebylo Perem markýze de Sade, hodnotím tento film určitě lépe. Jenže ten film existuje a je dle mě lepším zpracováním. To ovšem nemění nic na tom, že Daniel Auteuil zde podává vynikající výkon, který zaznamenal snad každý, kdo tento film viděl. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama