Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Příběh mladého klubového pianisty Tassella, kterému noční můry a představy, v nichž vidí sám sebe, ničí život. Zda dokáže odolat a zachovat si rozum, rodinu a práci, záleží pouze na něm a jeho pevné vůli. Nebo snad proti vlastní hlavě nemá šanci? (Belafonte)

Recenze (7)

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Snímek má jednoznačně podmanivou atmosféru a diváka vtáhne už od prvních minut. Hudební podkres by si zasloužil svůj vlastní komentář plný superlativ. Herecké výkony v rámci české amatérské tvorby zcela nadprůměrné. Celkově vzato, už dlouho jsem se tak dobře nebavil u amatérského snímku. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

V rámci amatérských mezí skvělé po všech stránkách - hudební, herecké i režijní. A pokud máte pocit, že hlasy obou pánů znáte z jedné šílené dabingové parodie, nepletete se. ;-) (876., 26. XII. 2013) ()

Iroquaise 

všechny recenze uživatele

v popisku k filmu se píše, že vznikal po dobu čtyř let cestou experimantálního nabalování narativu...to je hodně zajímavý...a zároveň cenný z hlediska autorských snah dotáhnout rozdělanou věc do konce...s tim jdou ale ruku v ruce i problémy...třeba střídání různých přístupů k obrazové poetice...hlavně v tomhle retro kontextu pak vizuální švy hodně vyniknou...možná se pletu a šlo o záměr...snahu aplikovat v amatérskym kontextu přístup ála Michael Mann ve "Veřejných nepřátelích", kde záměrně střídá vizuální postupy a dekonstruuje retro estetiku...jenže takováhle věc je hrozně těžká...chce to zkušenosti, cit, techniku atd.................ne...nepletu se...některé záběry vypadají dobře...jiné vypadají blbě...práce s černobílou není ucelená...některé kompozice jsou špatně rámované...kamera se místy klepe............postavy trochu moc "recitují" text...trochu moc spisovný jazyk, hluchá práce s odstíněním promluv, větnou melodií atd............už mi začíná trochu vadit postup, kdy je retro efekt vyvolaný kombinací černobílého obrazu se specifickým svícením - tma, bodové světlo v pozadí, vystupující tmavé siluety obtažené světelnými linkami...dobře to vypadá...je to takové to "za málo peněz hodně estetické muziky"...stává se z toho amatérské stylistické klišé...........dramatičnost hudby místy totálně koliduje s tím, co se děje v obraze.......celý je to až moc tmavý ( nevim, jestli je to daný Vimeem...nebo mam blbej komp...a nebo to autoři prostě přepískli...).....líbí se mi montáž hovor s psychologem - chůze do schodů - hádka s manželkou...baví mě práce se střihem, se zvukem...líbí se mi herectví (mluvený slovo psycholog vs. pacient)........hypnóza...nebo obecně setkání s psychologem...to mohla být tak výborná scéna...návštěvy psychologa mohly celý ten film motivicky rámovat...celé to mohlo mít úplně jinou dramaturgickou funkci............líbí se mi echa při procesu hypnotizování.......víc mě baví scény, kde se pracuje s diegetickou hudbou...nebo jen se zvuky...doprovod při nich tolik nevyřvává, neupozorňuje na sebe, nekonstruuje emoce, které nejsou neseny obrazem.......zajímavý je použití zadní projekce při jízdách vozem...tady se mi trochu bijí dva ( potažmo tři) přístupy...jednak snaha o retro...a pak snaha o tematizaci retra cestou viditelného zcizování...no a pak je ještě jedna možnost...kašírovanost jako záměrný zdroj pocitu odcizení...blbý na tom je, že z toho necítím ani jednu variantu...přijde mi, že je to tam jen tak instinktivně strčený...nemá to výraznější dramaturgickou logiku...ani významově, ani esteticky...prostě se to k tomu hodí, protože "tehdy se to tak dělalo"...což je škoda..............druhá polovina mě baví...je líp natočená, konečně z toho mam pocit nějakýho tahu na bránu, systému, narativního rámování... scény s psychologem (dobrej herec), výjevy vnitřních stavů hlavního hrdiny.........nejvíc mě na tom celém překvapilo, že to jde cestou komorního psychologickýho noiru, ne očekávatelný noirový gangsterky...je to poměrně netradiční a filmařsky náročnější...škoda, že se nepovedlo ten koncpet udržet víc v lati...ať už motivicky, formálně, herecky, z hlediska plynulosti vyprávění a celkový autorský jistoty...jinak je to ale - přes všechny nedostatky - zajímavej počin... () (méně) (více)

Taio 

všechny recenze uživatele

Konečne príklad toho že amatérsky nerovná sa trápny. Uveritelné výkony hercov, hlavný týpek čistý Edward Norton Senior a hudba sa lepšie nedala ani vystihnúť. Je to na hranici 4*/5*. ()

Dreadd 

všechny recenze uživatele

Der Traum má jeden hrozně velký nedostatek - hrozně rychle skončí. Ovšem děkuji tvůrcům i za tu příjemnou (necelou) půlhodinku. Snímek určitě tolik neosloví všechny diváky, ale pokud máte kladný vztah k noiru, líbí se vám hra se světlem a se stíny, svým pojetím a atmosférou vás vtáhne do sebe. Hudební doprovod je z mého pohledu naprosto perfektní, herecké výkony velice slušné (tipoval bych, že herci budou členy nějakého divadelního spolku) a (kromě hlavní postavy - tak trochu Shia LaBeouf a mladý Albert Einstein dohromady) se mi hrozně líbila postava majitele klubu. Neříkám, že Der Traum je ve všech detailech dokonalý, ale to nejsou ani snímky, za které se berou statisícové či milionové honoráře. ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele

Po obsahovej stránke to film hrá dlhú dobu na záhadnosť, pričom sa nedovolí dostať ani k jednej postave a stotožniť sa s ňou, aby sa vyriešil jednoduchým odhalením, ktoré je zároveň twistom, čo dáva záhadnosti iný význam, než by divák predpokladal. Po formálnej stránke sa tam s noir atmosférou pracuje nie dokonale, čoho výsledkom je veľa čiernej aj tam, kde by bolo lepšie striedanie svetla a tmy. ()

kriplozoik 

všechny recenze uživatele

Konečně něco, co vyšlo. Tenhle filmeček se povedl. Jistě, jsou v něm vidět určité nedostatky, ale když je vidět snaha to udělat dobře, tak zde mám benevolenci drobné chybky odpustit. Líbí se mi celková noir atmosféra, svícení, výprava, hudba. Se scénářem takovéhle kvality už jde jít za (dobrými) herci a nabízet jim v něm role - ti, co jinde hrají věčně druhé housle, by -myslím si- na to skočili jak slepice po flusu. 70 %. Z toho, co se mi nelíbí (a možná jsem tady příliš přísný) jsou kolísavé výkony některých herců (kteří si myslí, že říct něco jako jiná postava = říct to divně, nepřirozeně); pak imho příliš dlouhá expozice, odfláknutá scéna s hypnózou, a (v některých scénách) kamera - šlo by to natočit (ve stejných podmínkách a při stejném rozpočtu) ještě mnohem filmověji. ()

Reklama

Reklama