poster

Křižník Potěmkin

  • ruský

    Bronenosets Potyomkin

  • Sovětský svaz

    1905 год

  • ruský

    Bronenosec Poťomkin

  • ruský

    Броненосец Потёмкин

  • slovenský

    Krížnik Potemkin

  • anglický

    The Battleship Potemkin

Drama / Historický / Válečný

Sovětský svaz, 1925, 75 min (Director's cut: 137 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    (Verze: 72 minut) Křižník Potěmkin mě překvapil a musím dodat, že mile. Negativ jsem našel vlastně jen pár, samozřejmě dobový ideologický podtext (se vší tou zrádnou buržoazií a ještě proradnější církví), s tím do toho ale člověk už musí jít, a pak sem tam nějakou tou více či méně patetickou scénu (vyvolanou zpravidla více než častým máváním či umíráním prodlužovaným až na hranici směšnosti). Film se zpočátku jen rozehříval a krom „ne-červíků“ toho zprvu moc nenabídl. Avšak druhá (převzetí moci), třetí (vzdorovitě sevřené pěsti), čtvrtá (bravurní pasáž na schodech + ikonická scéna s kočárkem, při které se mi vybavily hned 2 filmy, které si ji „vypůjčily“) a pátá (bojová pohotovost) kapitola už stála za to (úplný závěr už byl slabší). Film je silný především svým emočním nábojem (kterému je velmi snadné z divácké pozice podlehnout), dynamičností (téměř stále se něco děje) a hlavně skvěle zpracovanými davovými scénami (a jen se sem tam nějakým tím zbloudilým pohledem do kamery). Celkově to vidím na solidní 4*.(1.6.2015)

  • AGAMENON
    odpad!

    V rámci svého studia jsem byl nucen zhlédnout strašlivá představení klasických děl filmového plátna, během této doby jsem viděl nejslavnější pilíře filmové historie jakými byly Dobrodružství 6tihodinový film (pro mě) Michelangela Antonioniho, Satyricon od Felliniho, ale především však klasiku mezi klasikami Křižník Koťonkin, 18 kotoučů. Mé pocity přesně vystihl účetní Calponi, který při oznámení, že musí zhlédnout toto mistrovské dílo znovu padl v mdlobách k zemi. Tento film by měl být postaven na roveň palečnici či železné panny, neboť sledování tohoto opusu mi přinášelo neskutečná muka a jen při představě režisérského sestřihu mi vstávají vlasy hrůzou. Svůj komentář chci završit slovy velkého znalce umění Huga Fantozziho: "Pro mě je Křižník Koťonkin velkolepá sračka."(11.6.2010)

  • igi B.

    Pokrytci celého světa, spojte sei! Nejlepší film všech dob! Tolik křiku po jedné politické agitce! Vylhané až z morku kostí. Kostí přeživších jedno z nejzvrácenějších převrácení lidstva - a to nejhorší v dějinách mělo teprve přijít!!!... Čo Ti Pomo takto povedal? Trošku se mi tady z toho komentářství v(a)šeho navaluje. Tragédie levičackých intelektuálů, kteří potřebují své mýty, své ikony, své zatemění... Odporná relativizace... Pozdravujte Uljanova. Pozdravujte Bronštejna. Pozdravujte Džugašviliho. A pozdravujte jednoho s největších lokajů světové kinematografie Ejzenštejna... Teda - nikdy jsem nevěřil na žádná židozednářská spiknutí - ale... BEZ HODNOCENÍ!(12.1.2006)

  • genetique
    ****

    Na svoju dobu veľmi odvážny, popudivý a veľa krajinám odporujúci film. Majstrovsky a najmä monumentálne podané priebehy, vzbury, revolúcie. Hlavne záver, kde sa rozhoduje o osude krížnika je prefektne napínavý. To všetko sa cení. No ja som aj tak akosi nedokázal prekusnúť a povzniesť sa nad 80ročnú vekovú bariéru. Každou minútou narastalo percento spokojnosti, asi škoda, že ich bolo len 75. Takže 75%.(5.3.2007)

  • Mahalik
    ***

    .......to by musela stát vedle televize domina s bičem, abych nezačal u němého filmu klimbat. Ani kafe a burácení smyčců při vzpouře na Potěmkinu mě nedokázali probrat. No teď možná kecám, ta hudba byla vážně úderná a líbila se mi, ale to mi nestačí. Určitě teď zuříte a říkáte si, co bys chtěl od filmu z dvacátýhopátýho ty satanáši co nenávidíš němou kinematografii. A já odpovídám, že bych potřeboval něco, co bych mohl vyprávět dětem až budu starej nemohoucí dědek. Nějakou scénu ze které by se zježili vlasy i Kojakovi. Pravda, když dojde na schodišťovou scénu, moje srdce zaplesá. Navíc geniální scéna kočár vs. schody vs. beznohý bojovník je to co dělá film nesmrtelným a kdyby se podobné scény objevili vícerokrát, byl bych spokojen. Na druhou stranu mě zase napadá, že by z toho byl nesmyslný guláš nicneříkajících obrazů a duch té doby by byl v lautě. Tak sakra, proč hodnotím jak hodnotím....? Stydím se to přiznat, ale já vážně nevím!(27.8.2008)

  • - Jedná se o oblíbený film Billyho Wildera. (rafix)

  • - Film byl natočen na státní objednávku Ústředního výboru Všesvazové komunistické strany. (Trainspotter)

  • - Během své praxe v divadle Proletkultu vytvořil Ejzenštejn koncept tzv. montáže atrakcionů, kterou prakticky použil ve filmech Křižník Potěmkin a Stávka. (Trainspotter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace