Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    **

    Film, který žije ze své pověsti. Deraye mám rád, ale Borsalina si do výkladní skříně dát nemůže, jakkoliv má ten snímek vysoké hodnocení dané jednak nostalgií, jednak přítomností velkých hvězd filmového plátna. Není to jenom Derayovou nezkušeností, ale nejspíš i velkými ambicemi. Ten film zkrátka nefunguje, je nekonzistentní. Je hodně vidět, že se Deray pokoušel natočit kriminální komedii, jenže ten humor minimálně na mě nepůsobí. Borsalino je podivně posazený mezi žánry a je možné ho považovat za ukázkový případ, kdy nefunguje chemie mezi hlavními představiteli. Jako by Jean-Paul Belmondo a Alain Delon natáčeli každý jiný film. Ten kontrast mezi jejich hereckými styly, který mohl být potenciálně zajímavý, tady Borsalina spíš potápí. Jedna hvězdička je za herecké obsazení, jedna za kulisy Marseille 30. let, to ostatní je špatně. Pokračování Borsalino a spol. sice taky není žádný hvězdný kousek, ale žánrově je mnohem čistší. Celkový dojem: 45 %.(18.10.2015)

  • tomtomtoma
    ****

    Velmi kvalitní gangsterský film, který přibližuje meziválečnou dobu v Marseille. A to její odvrácenější stránku. Ale na druhou stranu, doba byla zlá, navíc kapitalismus a už tehdy jistá konzumace. Když se k tomu připočte touha po krásném pohodovém životě a peníze hrají hlavní roli. A když se to bere jako hra a zábava v jinak fádním životě, je to jen póza, či výkřik protestu, nebo jen přizpůsobení se daným okolnostem v daném čase? Každopádně Francois Capella (skvělý Jean-Paul Belmondo) a Roch Sffredi (krásně neústupný Alain Delon), oba nesmiřitelní, nepodajní, tvrdohlaví a toužící po krásném životě, rozjíždí kolotoč podvodů, zábavy a nezbytného násilí a zabíjení. Rybník je malý a mladé dravé štiky jdou po těch starých, sice velmi silných, ale už těžkopádných. A tak končí svoji životní pouť řezník Poli (André Bollet) a Marello (Arnoldo Foá), dva neoficiální vládci Marseille, advokát Rinaldi (Michel Bouquet) a ambiciózní Tanečník (krásně úlisný Christian de Tilliére). Nemohli chybět svůdné ženy: svůdná Lola (Catherine Rouvet), paní Rinaldi (Corinne Marchand), po které tak toužil Roch, a mladá Ginette (Nicole Calfan), dcera Polyho, láska Francoise a rozbuška k počátku rozhodného střetu. Trochu vitpu přináší smolař Mario (Mario David). Ale jinak je to výborný film o tom, co vyvolává touha po lepším životě, která vede k určité hře ve které si vybudujete svůj vlastní stát, kde platí vaše pravidla a zákony. Každé pochybení, či zaváhání se krutě trestá. Je jen otázkou jestli si uvědomují úplný dopad a následky svého chování, či je to spíše jako hra, ve které propadli zcela své roli, kterou nejsou schopni už nikdy setřást. Což pozná i Francois.(26.4.2010)

  • MJMilan
    *****

    Sice se ke mě žádná lepší verze než s rychlo - dubbingem nedostala, ale zaplať Pánbůh za ni! Věřím, že je víc takovýchto filmů ať už s Bebelem nebo s Delonem, tak páni dabéři do toho! Příběh je trošku zamotaný, ale hlavní představitelé zde excelují. Mimo Belmonda a Delona zde můžeme vidět i spoustu dalších slavných Fr. herců jako věčný herec všiváckých rolí Michel Bouquet známý pro mě především z filmu Hračka, nebo Julien Guiomar známý jako Tricatel z filmu Křidýlko nebo stehýnko.(16.4.2008)

  • tahit
    *****

    Zajímavostí je způsob vzniku filmu. Protože nápad zpracovat gangsterský příběh zločinců Paula Carbone a François Spirito z Marseille vzešel přímo od Alaina Delona. Nutno hned poznamenat, že víc než o vytvoření opravdového kriminálního dramatu či životopisu šlo renomovanému režisérovi Jacques Deray v tomto filmu především o napínavou zábavu, která mu byla v tomto krimi žánru vlastní. A jistě dobře předpokládal, že takováto hvězdná dvojice Belmondo s Delonem přinese solidní divácký úspěch. Co dodat závěrem? Pro úplnost možná to, že se oba skvělí herci sešli k vlastní škodě až k dalšímu filmu téměř po osmadvaceti letech. Protože byli údajně ve sporu ohledně nějaké blíže nespecifikované záležitosti právě u filmu Borsalíno.(12.10.2014)

  • Gemini
    ***

    Na Borsalina (jako film) je radost se dívat - dobová atmosféra a stylovost jsou tu skutečně úchvatné. Nemůžu si ale pomoct, obsahově je film poněkud nerozhodný, jestli chce jít cestou vážnou nebo odlehčenější. Ano, Belmondo a Delon jsou tu skrznaskrz sympatičtí, byť hrají objektivně vzato normální kriminálníky s trochou cti a vzájemného přátelství, ale to na pořádnou gangsterku nestačí. Tedy alespoň mně ne. Jacques Deray natočil lepší kousky. Ne že by tohle bylo špatné, to ani omylem - ale už jsem viděl nejeden lepší film z téhle doby, a jedno podívání mi stačilo. Sedí to pohromadě líp než pokračování (Borsalino a spol.), ale ani "úvodní epizodě" nemůžu dát víc než 70%. Navíc se mi nedaří z hlavy vypudit jiný legendární tandem, a i když je přirovnání Borsalina k Podrazu vzhledem k naturelu obou filmů docela nesmyslné, faktem je, že Bebel s Delonem v kategorii "chemie" prohrávají souboj s "Butchem a Sundancem" o několik délek.(14.10.2014)

  • - Film byl sice již čtvrtým snímkem, ve kterém se před kamerou setkávají dvě herecké hvězdy Delon a Belmondo, ale teprve prvním, kde spolu hrají dvě rovnocenné hlavní role. (hippyman)

  • - Přestože snímek zaznamenal značný úspěch u diváků, na další společné působení si museli hlavní dva aktéři počkat plných 28 let – na film Poloviční šance (1998). (hippyman)

  • - Původní název filmu měl být "Carbone a Spirito". To se ovšem nezamlouvalo Carboneho rodině, která natáčení bojkotovala. Další z návrhů na název byl třeba "Marseille 1930" nebo "Capella a Siffredi". (candy_daze)