poster

Kořist

  • Francie

    Casse, Le

  • Irsko

    The Burglars

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (78)

  • PetrPan
    ****

    Belmondo - frajer i bez svých obvyklých hlášek, Sharif - uhlazený, ale démonický padouch, Hossein - no prostě tu je a Morriconeho hudba - téměř maximální spokojenost, přece jen mi ty frajerské hlášky kapánek asi chyběly.(13.1.2013)

  • Malarkey
    ****

    Od začátku jsem si užíval napětí, které dokáže připravit jen Francie sedmdesátých a osmdesátých let. Tiché, nemluvné scény, záběry, které nepotřebují slova. Škoda jen slabšího příběhu, který ale svojí grácií zachraňoval právě Jean-Paul Belmondo. Ten ale předváděl i hodně kvalitní kaskadérské kousky. Když ležel na vyklápěčce, která do stráně začala shazovat nějaký písek nebo štěrk, čekal jsem, jak to všecko dopadne. To, že Jean-Paul do stráně spadne a začne padat formou nárazů o zem a následných kotrmelců ještě zhruba asi 100 metrů jsem fakt nečekal. Bodejť bych čekal, když jsem poslední dobou přesycený všemožným digitálem, u kterého herec pomalu nehne ani brvou. Ještě, že existují tak poctivé filmy, jaké uměla jenom tahle nezapomenutelná Francie. Musím říct, že byla radost na takový film koukat.(25.5.2014)

  • Enšpígl
    ****

    Kořist jsem byl hlavně já. Stal jsem se kořistí Henri Verneuiliho, který umí naprosto fantasticky pracovat s příběhem. Stal jsem se kořistí Omara Sharifa, protože za to, jakým způsobem šel po Belmondovi jsem ho nesnášel a samozřejmě jsem už dlouhodobou kořistí Bebela, jeho rošťácký úsměv, kaskadérské kousky a chlapácké chování si ukořistí mé sympatie pokaždé s naprostým přehledem. Velké překvapení pro mě byla role Roberta Hosseina, tady dostal markýz z Angeliky až nečekaně malý prostor a navíc působil jako Belmondův ocásek, co posere na co přijde. Na rozdíl od Belmonda, jehož honička v žiguliku byla parádní a to jeho cestování MHD v Řeckých autobusech asi brzo začnu uplatňovat taky, pokud budou neustále zdražovat jízdné. Správní frajeři totiž lístky na MHD neřeší, správní frajeři se rozeběhnou, skočí na bok autobusu a když potřebují přeskočí na jiný bok, jiného autobusu a když je jízda MHD přestane bavit, seskočí a jdou balit holky. Jo a hrozně se mě líbilo jak si tam šel Belmondo pro holku a ten její trapák "Ona tě nechce, tak bud tak hodný a odejdi a bla,bla, bla na to Belmondo, bum , bum, bum a trapák dokecal :) Jo balit holky, to je velkolepá zábava.(13.5.2008)

  • T2

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $4,500,000(6.4.2010)

  • DaViD´82
    ***

    Úvod je jak od Melvilla; zarytě mlčenlivé, táhlé, chlapské, do detailů zevrubně analytické provedení loupeže... No prostě žánrovka jedna báseň. A pak to jde do háje, protože to sice zůstane vážným krimi thrillerem, ale zároveň to Belmonda stylizuje do komediální "eskapádové" polohy. A to nefunguje ani trochu. Rovněž nepomáhá, že v "belmondovkách" jsou ty jeho kaskadérské velekousky až na výjimky potvrzující pravidlo spíše třešničkou na dortu, která korunuje již tak dobrý filmový a dějový základ. Kořist je ta výjimka potvrzující pravidlo. Zde je vše podřízeno tomu, aby co pár minut mohla začít další desetiminutová kaskadérská scéna. Což dobře není. Všechny jsou sice samy o sobě působivé; jen měly být v lepším filmu.(12.1.2014)

  • dobytek
    ****

    Skvělej kriminální film s Belmondem v hlavní roli, kde se občas najde i nějakej ten vtípek na odlehčení. Jinak v paměti mi utkvěla hlavně ta zmiňovaná honička. A opravdu tam Belmondo nejezdí v Žigulíku a Omar Sharif ho nepronásleduje ve Volze, jak tady kdosi napsal. Je to Fiat 124 a Opel Rekord.(21.6.2009)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Promiňte, jsem cizinec, neumím číst značky ve Vaší řeči." V případě soubojů zkorumpovaného poldy a sympatického lupiče se vždy přidávám na stranu krásných žen. A tady se mi celkem líbily obě. To je tedy v pořádku, zábavná ega obou soupeřů rozhodně nejsou špatná, honění Fiátku s Oplíkem mě taky bavilo, ale to hraní s pistolkama občas sklouzlo k parodii a to je škoda. Nicméně jsem se naučil nastupovat na loď přes jeřáb, uhýbat kamenům za letu z kopce či nastupovat do trolejbusu mezi zastávkami, takže mi nečiní potíže belmondovský škleb zase jednou mírně nadhodnotit.(14.3.2017)

  • Gilmour93
    ****

    Aténské kriminální klání mezi Belmondovou bandou lupičů a jedním zkaženým šerifem Omarem. Rozdělené na několik velmi poutavých epizod (úvodní na detail dbající procedura loupeže, poctivý car chase Fiat vs. Opel, ochutnávka řeckých specialit či uzemnění šviháka bazénového), místy okořeněné groteskními situacemi (liskáním budiž světlo, ztěžka oddechující klaun) a protkané výživnými kaskadérskými kousky Bébela (MHD zadara, vyklopení z náklaďáku). Sice to drobet zavání kacířstvím (snad to bylo i tím nezvyklým dabingem), ale místo na slunci tentokráte Belmondovi uzmul hamižný polda Sharif, který se až do poslední chvíle pohyboval na místech, kde to sype..(13.6.2016)

  • Ainy
    ****

    Na člověku mě zaujmou nejdříve jeho oči a v těch Omarových jsem se nadobro ztratila. Charismatický chlap až hanba mi na co zrovna teď myslím! Ale dál ... jako policajt teda nic moc. Sledovačka, že by si ho musel všimnout i slepý. Nicméně následná honička v prastarých kárách ulicemi města stála zato. Každou chvíli to vypadalo, že se ty kastle úplně rozsypou, ale vydržely. Za celou dobu jsem nenašla výrazněji hluché místo, děj uháněl jak čas na švýcarských hodinkách. Musím ale přivřít oči nad některými zajímavými momenty. Třeba ten kaskadérský kousek se sklápěčkou a následným kotouloběhem. Ten stál zato. Hlavně mě baví myšlenka, kolikrát ten záběr museli opakovat. Jo ale co mě okamžitě a ihned dostalo pod konferenční stolek se zástavou dechu, byla krapet drsná scéna v dámském pokoji. Ještě teď se musím smát při té vzpomínce! Průplesk ve stylu Obelixe, když fackoval hlavního dodavatele kamenů pro Césarův palác a k tomu ještě blikala světla, reagující na tlesknutí. Málem bylo po mně! :-)(1.9.2017)

  • sud
    ****

    Skvělá dobrodružná krimi od mistra žánru Henriho Verneuila. Úvodní lupičská scéna (jj, tenkrát věděli jak to natočit, pěkně pomalu a bez keců) a nadupaná automobilová honička zůstanou v paměti nejvíce, ale ani zbytek není vůbec k zahození. Jean-Paul Belmondo v roli férového zloděje prostě válí a Omar Sharif je mu rovnocenným protihráčem (mám navíc nějakou zvláštní slabost pro záporáky na straně zákona :-)). A mistr M se opět postaral o dokonalý hudební zážitek. 85%.(31.7.2012)

  • LiVentura
    ****

    U nás skoro nepoznané dílko z dílny onoho výborného šéfa režie z Francie, škoda, určitě stojí za shlédnutí.(14.12.2006)

  • Snorlax
    ****

    Spojení Hosseina, Belmonda a Morriconeho zafungovalo lépe o deset let později v Profesionálovi. Přiznávám, že mě automobilové honičky příliš nebaví, takže hodně dlouhá sekvence nahánění Belmonda Sharifem mě nudila. Belmondo získal svoji popularitu především na akčních snímcích. V Kořisti není o akci nouze, ale u Bébela je člověk zvyklý, že akce je doprovázena šarmantním humorem. Pro milovníky "klasických" Belmondových akčních komedií tohle bude zklamání.(30.7.2011)

  • borsalino
    ****

    Tak u tohoto snímku v hlavní roli s J. P. Belmondem a Omarem Sharifem jsem se opravdu bavil. Role chladnokrevného zloděje, milého rošťáka, sebevědomého svůdníka, na oko nechápavého prosťáčka a jako zastírací manévr role obchodníčka s hračkami sedla Bebelovi jako ušitá na míru. Nechybí výborné honičky v autech, útěky na střechách autobusů a neustálé pronásledování úplatným a zcela prohnilým policejním komisařem, který neváhá použít jakékoli lsti, aby získal ukradenou sbírku diamantů. To ovšem netuší, že mu je Bebel jednoduše nepřinese na stříbrném podnose…(3.6.2008)

  • Chrustyn
    ***

    Méně známá ale vydařená Belmondovka, kde nechybí typický Belmondovský humor ani akce, honičky a kaskaderské kousky.(14.3.2012)

  • Rattus Rattus
    ***

    Nejedná se o loupež diamantů ale smaragdů!(25.4.2012)

  • dopitak
    ****

    Dokud se neobjevila musaka, vůbec bych nepoznal, že se jedná o Athény. Natáčelo se prý i na Korfu, ale to se vůbec nedalo poznat. Právě ta lokace je na Belmondově filmu asi nejzvláštnější. Výtečně vláčná scéna s loupeží drahých kamenů, mimořádně dlouhá (i když chvílemi zajímavá) automobilová honička (ve které je zřetelně poznat, že ani jedno z aut neřídí Omar Sharif) a nový dabing, ve kterém o generaci a půl starší Krampol sice J-P B nenamluví jako dřív (ale pořád je to lepší než někdo jiný), větším zlem je ale obsazení Soukupa, Rímského a hlavně Šťastného. Konec nepatří k nejvěrohodnějším.(21.12.2013)

  • argenson
    ****

    Lahůdková podívaná. Přitom osnova příběhu nijak originální a tuctová. Jenže ve Verneuilově podání se míjí účinkem přísloví, že z hovna bič neupleteš. On ho upletl a ještě to pěkně švihalo. Dvě honičky jsou úplnou pastvou pro oko a na odstředění dramatické atmosféry zbylo ještě trochu místa na pár výborných vtípků. Akorát Hossein si tady moc neškrtnul a Omar Sharif je mi úplně buřt, proto nemůžu dát plnej počet.(1.9.2014)

  • Caszidy
    ****

    Parádní kriminálka s Bebelem, jemuž zdatně sekunduje nepříjemně neodbytný Omar Sharif a přicmrndává Robert Hossein. Za zmínku určitě stojí morriconeho ústřední hudební motiv, stejně tak vynikající automobilová honička a několik vtipně nápaditých scén (zhasínání a rozsvěcení při fackování ústřední femme fatale, stejně jako hledání spolupachatelky cirkusovým promo-autem). Paradoxní je, že zatímco ve Francii jde o jeden z vůbec nejslavnějších a nejúspěšnějších belmondových filmů, v ČR je takřka neznámý a mám pochybnosti, zda se vůbec někdy u nás vysílal třeba v TV. Každopádně nevidět tenhle poctivý kousek by byla velká škoda!(15.11.2014)

  • curunir
    *****

    ,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu)(18.6.2017)

  • bloom
    *****

    Režisér Henri Verneuil byl vždy plný skvělých nápadů. V případě Kořisti se ale překonal. Úvodní dvacetiminutová, téměř bezeslovná loupež, následující autohonička vyrovnávající se Bullitovu případu, Belmondovův útěk hromadnou dopravou...Ostatně Belmondo...I s jeho pověstí bych pomalu nevěřil, že ty kaskadérské kousky dělá on sám, ale v detailním záběru je zřetelně vidět, že právě on se například valí ze srázu před valícími se kameny. A ta věc s tím blbečkem, o které píše pshimi, se mi taky líbila, stejně jako dotyčná slečna. A málem bych zapomněl, soundtrack má na starosti Ennio Morricone.(26.7.2008)

  • liquido26
    ****

    Francouzská Kořist adaptuje stejnou látku jako starší americký film noir The Burglar s Danem Durayou. Tato verzě je zábavnější, méně temná a popravdě asi i lepší, i když v případě takto odlišných filmařských škol je asi hodně těžké srovnávat.(24.2.2013)

<< předchozí 1 2 3 4
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace