Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (116)

classic 

všechny recenze uživatele

Po predchádzajúcom nadšení v podobe priam fenomenálnych Opíc v zime, prichádza tentokrát rozpačité sklamanie s Korisťou, čo bohužiaľ nezachránilo ani veľké množstvo kaskadérskych kúskov, a to konkrétne pod taktovkou - renomovaného Jeana-Paula Belmonda, a to ďalej netreba zabúdať ani na tú, vskutku "kultovú" automobilovú naháňačku z prostredia Hadriánovho oblúka, ktorou chceli režisér Henri Verneuil za asistencie Bébela, zrejme vzdať hold protagonistovi Frankovi Bullittovi z rovnomenného filmu Bullitt, keď mi to zároveň príde, ako mierne „samoúčelné”, keďže je síce nakrútená za absolútne plnej premávky, no i napriek tomuto faktu, ma akosi extra neoslovila, lebo tomu skrátka niečo "podstatné" chýbalo, čo práve mal len Originál, spomínaný o pár riadkov vyššie, to sa predsa nemôže podariť zrovna tejto „kópii”, i keď by mi na to Gene Hackman určite niečo zaujímavé povedal... Totižto, ani nie som tak zaujatý voči tejto, celkom dynamickej sekvencii, ktorá môže v podstate niekoho ohúriť oveľa viacej, než akurátne mňa, keď som si istý v tom, že si nájde svojich skalných priaznivcov, ktorí si ju mimoriadne obľúbia, ale čo mi jednoducho úplne najviac prekážalo, bolo samotné obsadenie Omara Sharifa, ktorý bol zo scény na scénu, čoraz intenzívnejšie naivnejším a celkovo bol neznesiteľným, až sa z jeho postavy postupne vytvorila akási smiešna karikatúra, čo je z môjho pohľadu značné mínus, kvôli čomu som zaokrúhľoval ešte smerom nadol. I možno tak kvalitné obsadenie, je totálne bezmocné, ak mu scenár neponúkne dostatok príležitostí plne sa rozvíjať, čo pri takom Robertovi Hosseinovi o to viac zamrzí, keďže mi pripadal rovnako bezbranným, ako jeho kolega Sharif. Občas to už proste zachádzalo do extrému. S touto korisťou už nechcem mať vôbec nič spoločné, teda si budem držať od nej maximálny odstup, čo ale v žiadnom prípade neplatí pre režiséra s hercom v hlavnej úlohe, ktorým ponúknem ešte veľmi veľa šancí...  ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Nebýva pravidlom, že luxusné obsadenie je znakom úspechu. Korisť má síce spočiatku dobrý rozbeh, potom sa začne zadrhávať v nudnom deji. Našťastie film zachraňujú prehliadky Belmondových kaskadérskych výčinov, ktoré sú veľmi dobre natočené. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Tak u tohoto snímku v hlavní roli s J. P. Belmondem a Omarem Sharifem jsem se opravdu bavil. Role chladnokrevného zloděje, milého rošťáka, sebevědomého svůdníka, na oko nechápavého prosťáčka a jako zastírací manévr role obchodníčka s hračkami sedla Bebelovi jako ušitá na míru. Nechybí výborné honičky v autech, útěky na střechách autobusů a neustálé pronásledování úplatným a zcela prohnilým policejním komisařem, který neváhá použít jakékoli lsti, aby získal ukradenou sbírku diamantů. To ovšem netuší, že mu je Bebel jednoduše nepřinese na stříbrném podnose… ()

evapetra 

všechny recenze uživatele

To si Belmondo zařádil. Jeho kočkování s Sharifem skýtá perfektní zábavu od začátku do konce. Ačkoliv nejde o komedii, sledovala jsem většinu situací s pobaveným úsměvem na tváři. Ale občas jsem byla i hodně napjatá a jednou dvakrát ve mně i pořádně hrklo. ()

Caszidy 

všechny recenze uživatele

Parádní kriminálka s Bebelem, jemuž zdatně sekunduje nepříjemně neodbytný Omar Sharif a přicmrndává Robert Hossein. Za zmínku určitě stojí morriconeho ústřední hudební motiv, stejně tak vynikající automobilová honička a několik vtipně nápaditých scén (zhasínání a rozsvěcení při fackování ústřední femme fatale, stejně jako hledání spolupachatelky cirkusovým promo-autem). Paradoxní je, že zatímco ve Francii jde o jeden z vůbec nejslavnějších a nejúspěšnějších belmondových filmů, v ČR je takřka neznámý a mám pochybnosti, zda se vůbec někdy u nás vysílal třeba v TV. Každopádně nevidět tenhle poctivý kousek by byla velká škoda! ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Lahůdková podívaná. Přitom osnova příběhu nijak originální a tuctová. Jenže ve Verneuilově podání se míjí účinkem přísloví, že z hovna bič neupleteš. On ho upletl a ještě to pěkně švihalo. Dvě honičky jsou úplnou pastvou pro oko a na odstředění dramatické atmosféry zbylo ještě trochu místa na pár výborných vtípků. Akorát Hossein si tady moc neškrtnul a Omar Sharif je mi úplně buřt, proto nemůžu dát plnej počet. ()

Pink.Panther 

všechny recenze uživatele

Tady je filmový styl Jean-Pierre Melvilla kopírován tak okatě, že si to zaslouží nějakou tu kritiku. A ta přichází. Melvillovské dlouhé sekvence jsou tady předlouhé, nudné a nadbytečné. Částečně to platí i pro jinak dobře udělané akční scény. Když dva dělají totéž, není to totéž. Navíc Morriconeho hudba jakoby patřila do jiného filmu. Režijně nevyvážené, něco zrežírováno bravurně, ale jako celek to nějak nemá ten správný říz, který se dá očekávat od filmu s Belmondem. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Kde jsou smaragdy, tam je nebezpečno, na tuhle kořist nevyčíslitelné hodnoty má totiž zálusk nejen zločinecká banda Jeana-Paula Belmonda, ale taky drsný polda v podání Omara Sharifa.. Mýma očima moc pěkná dobrodružná kriminálka se skvělým využitím Belmondových fyzických schopností a zcela pochopitelně jeho přirozené přitažlivosti, on prostě může naskakovat do autobusu, lézt oknem, nechat se vyvážet z náklaďáku, chlapácky se pobít u bazénu a mně se bude líbit na něj koukat.. Plus krásná hudba.. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Francouzská Kořist adaptuje stejnou látku jako starší americký film noir The Burglar s Danem Durayou. Tato verzě je zábavnější, méně temná a popravdě asi i lepší, i když v případě takto odlišných filmařských škol je asi hodně těžké srovnávat. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu) ()

bloom 

všechny recenze uživatele

Režisér Henri Verneuil byl vždy plný skvělých nápadů. V případě Kořisti se ale překonal. Úvodní dvacetiminutová, téměř bezeslovná loupež, následující autohonička vyrovnávající se Bullitovu případu, Belmondovův útěk hromadnou dopravou...Ostatně Belmondo...I s jeho pověstí bych pomalu nevěřil, že ty kaskadérské kousky dělá on sám, ale v detailním záběru je zřetelně vidět, že právě on se například valí ze srázu před valícími se kameny. A ta věc s tím blbečkem, o které píše pshimi, se mi taky líbila, stejně jako dotyčná slečna. A málem bych zapomněl, soundtrack má na starosti Ennio Morricone. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Zajímavý začátek přímo v Melvillovském stylu. Dvaceti minutová velmi vynalézavá a nápadita loupežní pasáž, skoro beze slov... To se už dneska málokdy vídí. Dost mě to u Verneuila překvapilo, ale líbilo se mi to. Ještě víc se mi snad líbila ta neobvykle dlouhá automobilová honička. Belmondo zde celkově opět předvadí vynikajcí kaskaderské výkony nad kterýma jsem úplně žasl. Zaujal mě i Omar Sharif, sice jsem doteď znal pouze jeho jméno, ale tady toho záporáka zahrál vskutku velmi přesvědčivě. Ten jeho ďabelský úsměv asi nezapomenu. Díky nemů je film i někdy trochu mrazivý a napínavý, takže jsem se dost bavil. Pravda. některé chvilky jsou trochu horší (návštěva erotického divadla) a Hossein mě trochu zklamal. Měl jsem ho zafixovaného jako solidního herce, ale tady byl vedle výkonů Sharifa a Belmonda velmi nevýrazný. Ale jinak jsem rád že jsem tento snímek konečně viděl a mohu ho doporučit. Jinak kaskaderské kousky jsou opět neuvěřitelné a za 5 hvězd, zbytek za poctivé 4. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Belmondův filmeček, který jsem neznal, ale který mne potěšil velmi. Vlastně jednoduchý, ale svižný, s perfektními kaskadérskými kousky, s honičkami, s Omarem S. v pěkné roli šarmantního lumpa a (samozřejmě) s půvabnými hrdinkami. No, snad i ta nostalgie přispěla k zážitku. Jedinou velkou chybou je dabing. Ten starý, ochraptělý, unavený hlas v ústech mladého Belmonda, to je zu moc. ()

italka63 

všechny recenze uživatele

Belmondo, Hossein, Sharif, záruka kvality kinematografie. Vydařený film o zkorumpovaném, policistovi, dvou zlodějích, co jsou mistry v otvírání trezorů, zvláště když jsou v nich drahé kameny, to vše v Athénách v sedmdesátých letech. Automobilová honička v městských ulicích byla naprosto špičková a škoda minima dialogů, proto jsem tu jednu hvězdu z filmového nebe sundala. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Belmondo jako zloděj smaragdů a jeho protivník, zkorumpovaný policajt Omar Sharif tvoří perfektní duo, které se mezi sebou výborně doplňuje a hýří super hláškami. Úvodní část filmu, kdy dojde k loupeži smaragdů se obejde klidně deset minut bez slov, aniž by postrádala napětí. Potom už začnou v rychlém spádu akční automobilové honičky, spousta kaskadérských kousků mistra Bebela, u kterých jsem zíral s otevřenou hubou, co ten ďábel všechno vyvádí. Nejdrsnější a zároveň nejnebezpečnější kousek předvedl, když ho z korby nákladního auta vysypou kamsi do lomu sto metrů hlubokého a Belmondo se kutálí dolů hlava nehlava, kotrmelec za kotmelcem a mezi tím padají z i balvany, kterým se mistrně vyhýbá. Fakt neskutečnej řízek!! Z dalších herců zaujmou "Žofré" Robert Hossein - parťák Belmonda, nebo Dyan Cannon, známá jako milenka šéfa gangu z Pomsty růžového pantera. Režisér Henri Verneuil umí filmy točit s odlehčenou dávkou humoru, která jim zatraceně prospívá. Jen mě k Belmondovi neseděl dabing přestárlého Krampola. Je sice pravda, že po Třískovi byl jeho hlas taky výbornej, ale to byly osmdesátý léta. Když ho daboval před deseti lety ve svých sedmdesáti, tak je to sakra poznat a působí to hodně nevyváženě. Ale i tak jsem si film nadmíru užil!! ()

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Hudba od první vteřiny lahůdková. Typický rukopis a má nejoblíbenější Morriconova poloha. Kdyby z toho celého měla vyjít jen ta hudba, stálo by to za to. Jenže je tu zpočátku tichý, velice tichý Verneuil. Verneuil jak má být. Pokoukáníčko. K tomu Salvatori, Hossein a především magický Omar Sharif a vévodící Jean-Paul Belmondo. Téměř dokonalý zločin, velice úsměvný průvodce sejfy, koncertu hodná krásná honička. Belmondo je klasicky bebelovský, přitom ale více uměřený, což je sympatické. Jeho parťák Hossein ale vedle něj není téměř vidět a společně moc neladí. Nevadí. A třeba právě to tak mělo být. Co vadí, je český dabing... dráždící a iritující. Musím říct, že ani Belmondo zde mému uchu vůbec neladí (a to jinde je jeden z mála dabingů, které mi nevadí) a "Besip" Sharif je ještě horší. Kdo může kouknout na originál, má jedinečnou možnost zhlédnout zde ne moc známý snímek, který každopádně stojí za vidění. (A dabovaný sakra už taky.) ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Na pouhé tři hvězdičky je to ve své druhé půlce až příliš zábavné. Nejvíc mě dostala scéna s aktivací interiérového osvětlení a následný řádný průplesk té erotické fotomodelky, čemuž co do vtipnosti nedokázalo konkurovat už ani uzemnění onoho bazénového povaleče. V žánrovém zařazení chybí ještě komedie. ()

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama