poster

Kořist

  • Francie

    Le casse

  • Itálie

    Gli scassinatori

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min (Alternativní: 109 min)

Komentáře uživatelů k filmu (95)

  • Rosalinda
    ****

    Hudba od první vteřiny lahůdková. Typický rukopis a má nejoblíbenější Morriconova poloha. Kdyby z toho celého měla vyjít jen ta hudba, stálo by to za to. Jenže je tu zpočátku tichý, velice tichý Verneuil. Verneuil jak má být. Pokoukáníčko. K tomu Salvatori, Hossein a především magický Omar Sharif a vévodící Jean-Paul Belmondo. Téměř dokonalý zločin, velice úsměvný průvodce sejfy, koncertu hodná krásná honička. Belmondo je klasicky bebelovský, přitom ale více uměřený, což je sympatické. Jeho parťák Hossein ale vedle něj není téměř vidět a společně moc neladí. Nevadí. A třeba právě to tak mělo být. Co vadí, je český dabing... dráždící a iritující. Musím říct, že ani Belmondo zde mému uchu vůbec neladí (a to jinde je jeden z mála dabingů, které mi nevadí) a "Besip" Sharif je ještě horší. Kdo může kouknout na originál, má jedinečnou možnost zhlédnout zde ne moc známý snímek, který každopádně stojí za vidění. (A dabovaný sakra už taky.)(1.10.2011)

  • argenson
    ****

    Lahůdková podívaná. Přitom osnova příběhu nijak originální a tuctová. Jenže ve Verneuilově podání se míjí účinkem přísloví, že z hovna bič neupleteš. On ho upletl a ještě to pěkně švihalo. Dvě honičky jsou úplnou pastvou pro oko a na odstředění dramatické atmosféry zbylo ještě trochu místa na pár výborných vtípků. Akorát Hossein si tady moc neškrtnul a Omar Sharif je mi úplně buřt, proto nemůžu dát plnej počet.(1.9.2014)

  • Caszidy
    ****

    Parádní kriminálka s Bebelem, jemuž zdatně sekunduje nepříjemně neodbytný Omar Sharif a přicmrndává Robert Hossein. Za zmínku určitě stojí morriconeho ústřední hudební motiv, stejně tak vynikající automobilová honička a několik vtipně nápaditých scén (zhasínání a rozsvěcení při fackování ústřední femme fatale, stejně jako hledání spolupachatelky cirkusovým promo-autem). Paradoxní je, že zatímco ve Francii jde o jeden z vůbec nejslavnějších a nejúspěšnějších belmondových filmů, v ČR je takřka neznámý a mám pochybnosti, zda se vůbec někdy u nás vysílal třeba v TV. Každopádně nevidět tenhle poctivý kousek by byla velká škoda!(15.11.2014)

  • curunir
    *****

    ,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu)(18.6.2017)

  • Tommassi3
    ****

    "Rozloučíš se se mnou hezky ??" - "V den, kdy se s tebou hezky rozloučím, poletíš do Číny.." ;)(31.8.2019)

  • bloom
    *****

    Režisér Henri Verneuil byl vždy plný skvělých nápadů. V případě Kořisti se ale překonal. Úvodní dvacetiminutová, téměř bezeslovná loupež, následující autohonička vyrovnávající se Bullitovu případu, Belmondovův útěk hromadnou dopravou...Ostatně Belmondo...I s jeho pověstí bych pomalu nevěřil, že ty kaskadérské kousky dělá on sám, ale v detailním záběru je zřetelně vidět, že právě on se například valí ze srázu před valícími se kameny. A ta věc s tím blbečkem, o které píše pshimi, se mi taky líbila, stejně jako dotyčná slečna. A málem bych zapomněl, soundtrack má na starosti Ennio Morricone.(26.7.2008)

  • liquido26
    ****

    Francouzská Kořist adaptuje stejnou látku jako starší americký film noir The Burglar s Danem Durayou. Tato verzě je zábavnější, méně temná a popravdě asi i lepší, i když v případě takto odlišných filmařských škol je asi hodně těžké srovnávat.(24.2.2013)

  • fragre
    ****

    Belmondův filmeček, který jsem neznal, ale který mne potěšil velmi. Vlastně jednoduchý, ale svižný, s perfektními kaskadérskými kousky, s honičkami, s Omarem S. v pěkné roli šarmantního lumpa a (samozřejmě) s půvabnými hrdinkami. No, snad i ta nostalgie přispěla k zážitku. Jedinou velkou chybou je dabing. Ten starý, ochraptělý, unavený hlas v ústech mladého Belmonda, to je zu moc.(5.12.2010)

  • topi
    *****

    Belmondo jako zloděj smaragdů a jeho protivník, zkorumpovaný policajt Omar Sharif tvoří perfektní duo, které se mezi sebou výborně doplňuje a hýří super hláškami. Úvodní část filmu, kdy dojde k loupeži smaragdů se obejde klidně deset minut bez slov, aniž by postrádala napětí. Potom už začnou v rychlém spádu akční automobilové honičky, spousta kaskadérských kousků mistra Bebela, u kterých jsem zíral s otevřenou hubou, co ten ďábel všechno vyvádí. Nejdrsnější a zároveň nejnebezpečnější kousek předvedl, když ho z korby nákladního auta vysypou kamsi do lomu sto metrů hlubokého a Belmondo se kutálí dolů hlava nehlava, kotrmelec za kotmelcem a mezi tím padají z i balvany, kterým se mistrně vyhýbá. Fakt neskutečnej řízek!! Z dalších herců zaujmou "Žofré" Robert Hossein - parťák Belmonda, nebo Dyan Cannon, známá jako milenka šéfa gangu z Pomsty růžového pantera. Režisér Henri Verneuil umí filmy točit s odlehčenou dávkou humoru, která jim zatraceně prospívá. Jen mě k Belmondovi neseděl dabing přestárlého Krampola. Je sice pravda, že po Třískovi byl jeho hlas taky výbornej, ale to byly osmdesátý léta. Když ho daboval před deseti lety ve svých sedmdesáti, tak je to sakra poznat a působí to hodně nevyváženě. Ale i tak jsem si film nadmíru užil!!(31.8.2019)

  • italka63
    ***

    Belmondo, Hossein, Sharif, záruka kvality kinematografie. Vydařený film o zkorumpovaném, policistovi, dvou zlodějích, co jsou mistry v otvírání trezorů, zvláště když jsou v nich drahé kameny, to vše v Athénách v sedmdesátých letech. Automobilová honička v městských ulicích byla naprosto špičková a škoda minima dialogů, proto jsem tu jednu hvězdu z filmového nebe sundala.(21.6.2013)

  • Pierre
    ****

    Zajímavý začátek přímo v Melvillovském stylu. Dvaceti minutová velmi vynalézavá a nápadita loupežní pasáž, skoro beze slov... To se už dneska málokdy vídí. Dost mě to u Verneuila překvapilo, ale líbilo se mi to. Ještě víc se mi snad líbila ta neobvykle dlouhá automobilová honička. Belmondo zde celkově opět předvadí vynikajcí kaskaderské výkony nad kterýma jsem úplně žasl. Zaujal mě i Omar Sharif, sice jsem doteď znal pouze jeho jméno, ale tady toho záporáka zahrál vskutku velmi přesvědčivě. Ten jeho ďabelský úsměv asi nezapomenu. Díky nemů je film i někdy trochu mrazivý a napínavý, takže jsem se dost bavil. Pravda. některé chvilky jsou trochu horší (návštěva erotického divadla) a Hossein mě trochu zklamal. Měl jsem ho zafixovaného jako solidního herce, ale tady byl vedle výkonů Sharifa a Belmonda velmi nevýrazný. Ale jinak jsem rád že jsem tento snímek konečně viděl a mohu ho doporučit. Jinak kaskaderské kousky jsou opět neuvěřitelné a za 5 hvězd, zbytek za poctivé 4.(9.12.2016)

  • Foma
    ****

    Film s úplně nesmyslným dějem, úplně mimo, ale akční scény i scény dialogů stojí za to.(1.9.2019)

  • mortak
    ****

    Čtyři hvězdičky i přesto, že film nedrží pohromadě. Na jednu stranu je tu démonický padouch Omar Sharif (scéna ve skladu hraček je neskutečně mrazivá), na druhou stranu se film vyhýbá násilí, a tlačí Belmonda do jeho komediální šarže (musí si vyřešit milostné trable budspencerovským stylem). Bohužel, scénář tohoto typu by potřeboval do hlavní role pořádného "motherfu***ra", než šaškujícího Belmonda. Ten se totiž herecky se Sharifem nepotká, a tak jejich nejlepší konfrontace probíhá při automobilové honičce. Mohla to být pořádná řežba, takto to je jen příjemný akční film.(11.9.2012)

  • kinderman
    ****

    Na pouhé tři hvězdičky je to ve své druhé půlce až příliš zábavné. Nejvíc mě dostala scéna s aktivací interiérového osvětlení a následný řádný průplesk té erotické fotomodelky, čemuž co do vtipnosti nedokázalo konkurovat už ani uzemnění onoho bazénového povaleče. V žánrovém zařazení chybí ještě komedie.(12.10.2014)

  • ibeh
    ****

    Je fajn vidět zase jednou kriminálku bez mobilů, počítačů a speciálních oddílů. Zbytečně protahované, ale za ty kaskadérské kousky Bebela a pohledy policajta Omara to fakt stálo :) Oddechovka pro radost. A samozřejmě klasický Morricone, který nikdy nezklame. Film přesně na léto.(31.8.2019)

  • MrPierc
    ****

    Nádech zločinu, perfektní honičky i kaskadérské kousky, vše ve starém stylu + dobrá hudba. Dyan Cannon je opravdu kusanec :-) Jinak film je plný skvělých nápadů ( honička, jídlo, obilí ). Také se mi moc líbilo prostředí, kde se převážně film odehrává a to přístav nebo periferie města.(16.7.2009)

  • pakobylka
    ***

    Na první pohled všechno funguje tak, jak má. Tempo je solidní, akce přiměřená a vývoj zápletky uspokojivý, nicméně chybí zřetelnější tah na branku, který by příběhu dodal šťávu a který by mě přiměl, abych začala výrazněji fandit některému z jeho hrdinů ... 3,5*(8.1.2018)

  • MJMilan
    *****

    V tomto ucházejícím snímku s jednou z nejlepších honiček filmového světa se sešli hned tři skvělí herci a dali tak vzniknout filmu s klasickou zápletkou hry kočky s myší, kde J.P. Belmondo je Kořist a Omar Sharif velice vykutálený detektiv. Celkem slušný akční film, kde nechybí skvělá hudba mistra Ennia Morriconeho.(7.6.2009)

  • vesper001
    ****

    Výjimečný exemplář z čeledi francouzských kriminálek, kterou vypěstoval mistr svého oboru Henri Verneuil. Klasická hra na četníky a lupiče s nejasnou hranicí mezi jedněmi a druhými. Obsazení je výtečné: Jean-Paul Belmondo je v roli vůdce lupičské bandy jako doma, po boku má temného Roberta Hosseina, impulzivního Renata Salvatoriho a sympatickou Nicole Calfan, proti sobě pak dekadentního inspektora v jedinečném podání Omara Sharifa, zbožného to služebníka Alláhova a psychopata k pohledání. Úvodní loupež se odehraje „po mellvilovsku“, tedy prakticky beze slova, následuje automobilová honička, která strčí do kapsy leckterou bondovku, výživná scéna u oběda a svižný závěr. Dojde na vtip i hru na nervy, prostě kriminálka jak má být.(16.8.2011)

  • Martin741
    ****

    Reziser Henri Verneuil /100 000 dolaru na Slunci, Sicilsky Klan/ natocil vyborny krymy akcny fryler s Jean Paul Belmondom /Polovicni sance, 100 000 doalru na slunci/ a Omarom Sharifom /Lawrence z Artabie/ v hlavnych ulohach. uvod filmu je ponaty na sposob isteho jean-Pierre Melvilla /bezdialogova lupez diamantov/, ale potom sa uz rozbehol cirociry masaker. Film ma vyborne tempo, dialogy, skvelu autonahanacku, nuda nehrozi ani v strede, tempo je miestami az strhujuce, miestami zase zvolni. Zaver je spravne masakrozny, skoda, ze u nas je La Casse 1971 dost neznamym filmom : 89 %(21.6.2016)

  • tomtomtoma
    ***

    Taková klasická akční kriminálka, která ještě fandí lupičům. Zvláště když tím hlavním je Azad (velký sportovec Jean-Paul Belmondo), jehož nejbližším spolupracovníkem je Ralph (Robert Hossein). A jeho protivníkem je sadistický samostředný policejní inspektor Abel Zacharia (Omar Sharif), který je schopen všechny zabít. Jde o perfektně provedenou loupež diamantů v hodnotě milion dolarů v Řecku, v Athénách. Samozřejmě tam musí být žena, která dělá pro Zachariu, ale nakonec Azadovi pomůže, je jí smyslná Lena (Dyan Cannon). A pak dívka, kterou si kvůli Leně musí udobřovat, Helena (Nicole Calfan). Je to velmi napínavé s dramatickou automobilovou honičkou, střílením, pěstními souboji a trochou akrobacie. A jak je pravidlem, lupiči se musí kořisti vzdát, aby si zachránili životy a svobodu a proradný policista umírá. Napínavé, zajímavé, ale ničím nevybočujícím.(15.1.2010)