poster

Kořist

  • Francie

    Casse, Le

  • Irsko

    The Burglars

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min

Komentáře uživatelů k filmu (76)

  • Gilmour93
    ****

    Aténské kriminální klání mezi Belmondovou bandou lupičů a jedním zkaženým šerifem Omarem. Rozdělené na několik velmi poutavých epizod (úvodní na detail dbající procedura loupeže, poctivý car chase Fiat vs. Opel, ochutnávka řeckých specialit či uzemnění šviháka bazénového), místy okořeněné groteskními situacemi (liskáním budiž světlo, ztěžka oddechující klaun) a protkané výživnými kaskadérskými kousky Bébela (MHD zadara, vyklopení z náklaďáku). Sice to drobet zavání kacířstvím (snad to bylo i tím nezvyklým dabingem), ale místo na slunci tentokráte Belmondovi uzmul hamižný polda Sharif, který se až do poslední chvíle pohyboval na místech, kde to sype..(13.6.2016)

  • Hanys_
    ****

    Další skvělá 70.ková kriminálka. Belmondo a Hossein vs Sharif, tahle kombinace prostě špatně dopadnout nemohla. 7.5/10(5.10.2014)

  • MR007
    *****

    Jedna z nejlepších kriminálek, jaké jsem kdy viděl. Na datum vzniku naprosto nadčasové.(9.6.2009)

  • aLPaC
    ****

    Mrzí mě, že tento film u nás nevyšel, protože slávu, kterou "utrpěl" ve Francii se zaslouží. Zvlášť úvodní scéna vloupání a následný souboj Belmonda s Sharifem, to už dnes nevidíte. Distributoři by se měli probrat.(25.11.2013)

  • jilda
    ****

    Automobilová honička je opravdu povedená, prostě nářez. Belmondo zase frajer, co stylově udělá sejf se smaragdy a pak se přetahuje s Omarem, zábavný film.(22.5.2016)

  • andrii
    ***

    Kaskadérské prim maximálnosti, jak to umí, jen on jediný. Nekorunovaný král, kterému sluší rozdat pár ran, adrenalin autostrád. Bébel si mě i mou pozornost ukořistí kdykoliv, kdykoliv se mu zalíbí.(11.6.2016)

  • KOOHA
    ****

    Jeden z těch lepších filmů Belmonda. Vzhledem k tomu, že jsem to viděl v Kanadě v roce 2000 anglicky nadabované a tenkrát jsem si to nahrál, měl jsem to za klenot, protože tady u nás to nikdy v televizi nešlo. A já si neustále říkám proč to u nás nikdy nevysílali, ani po revoluci. Nejde mi to vůbec do hlavy, žádná televize to nekoupila, a přitom tam hrajou takový filmový esa, i příběh za něco stojí. Mě se na tom líbila hlavně lokace kde se to točilo a pak ta nezapomenutelná "velmi syrová" automobilová honička s žigulíkem a ujíždějící poklicí. Ten Belmondo je na to přímo ujetej. Všimněte si, že v každým jeho filmu mu z auta uletí poklice. Líbilo se mi to moc, chtělo by to aby se to dostalo mezi lidi. Ennio Morricone a jeho hudba je must a ta gurmánská scéna v restauraci nemá chybu.(20.3.2009)

  • kwaicheng
    **

    Slabá belmondovka...jediné plus byla Dyan Cannon, scéna ve které ji Belmondo fackoval přičemž se rozsvěcovalo a zhášelo světlo, povedená bitka s tím amantem a honička v pekáčích.(9.12.2010)

  • fisus
    ****

    Je škoda,že tenhle film u nás téměř nikdo nezná.Já osobně ho řadím mezi to nejlepší,co jsem z francouzské kinematografie kdy viděl.A že jsem toho neviděl málo :-)Skvělé kaskadérské výkony,Belmondo ve výborné formě a super automobilová honička po Athénách.Prostě skvělá zábava a odemně zcela zasloužené 4 hvězdičky.(25.3.2011)

  • IronRocky
    *****

    Neznámý film s Belmondem, který u nás v tv snad nikdy neběžel nebo o tom nevim, že by ho u nás někdy dávaly. Takže film jsem si nedávno sehnal a skouknul ho a byl jsem velmi nadšen, protože je to vynikající kriminálka se skvělým Belmondem a skvělou hudbou. Ostatní herci jsou také velmi dobrý, hlavně O. Sharif v rolí policajta byl taky dobrý. Belmondovi jsem od začátku filmu fandil, aby mu to všechno vyšlo.Hodně se mi líbila honička Fiat vs Opel, která nemá chybu. Podle mě nejlepší filmová honička s autama co jsem zatim viděl. A dobrá scéna byla kdy Belmondo utíka před policií z hotelu, jak přeskakuje z autobusu na autobus to nemá chybu. Belmondo tady předvádí také pěkné kaskaderské kousky. Je to prostě machr a tento film je vynikající.(29.4.2011)

  • crjules
    ****

    Bebel byl proste sekac a pro me je jim porad! Typicky film a role jemu usita na telo.Diky!(10.5.2012)

  • Caine
    ***

    Logika tohoto filmu je prapodivná. Kdysi jsem to viděl a pamatoval jsem si z toho hlavně fackování Dyan Cannonové a že je to film pro slepice - hrozně zrní. Scénář je zlo a z toho vychází i poměrně směšné postavy (teda podle mě).(6.6.2014)

  • tranquill
    ****

    Klasicky elegantní, ale tvrďák Jean-Paul a proti němu trochu psychopatický Omar Sharif. To vydá na dobrou podívanou a také i na jednu z nejdivočejších automobilových honiček, a to v čele se starým žigulíkem :-)(4.9.2016)

  • Mars
    *****

    Některé filmy J.-P.Belmonda se vysílají pořád dokola a tahle gangsterka o loupeži diamantů v Athénách se u nás zatím nikdy nehrála a je to škoda, protože je to typický Belmondův film se spoustou kaskaderských scén.(5.8.2004)

  • Tamdydam
    **

    Za belmondovy sebevražedné kousky ( nejnebezpešnějsí, co jsem s ním kdy viděl ) by se jistě dala jedna hvězda přidat. Ale nějak se mi nechce. Kořist je i přes své herecké obsazení a atraktivní prostředí tak nějak mdlá a laciná. A nezmění to ani přetažená kopie honičky z Bullittova případu ( ovšem s žigulem a čímsi podobným ruské Volze ), krkolomné kaskadérské kousky, dva tři úsměvné momenty,... Jsou to dobré dvě hvězdy, ale zato s čistým svědomím(3.6.2009)

  • MickeyStuma
    *****

    Stará dobrá francouzská škola žánrového gangsterského filmu, kde se setkala dvě herecká esa. Omar Sharif v roli zkorumpovaného policisty a Jean-Paul Belmondo jako kasařské eso, kteří jsou osudově postaveni proti sobě. A to by nebylo, aby nešlo o loupež diamantů. Hlavní devizou snímku jsou dramatické okamžiky bez jediného tónu doprovodné dramatické hudby a jediného zbytečného slovíčka. Jedná se v podstatě o filmové mistrovství, kdy i přes tyto neobvyklé detaily si ony scény dokáží udržet náležité napětí. Snímek také patři k řadě filmů z dlouhými automobilovými honičkami. Tady scéna trvá necelých osm minut a jak již bylo uvedeno, bez jediného tónu doprovodné hudby. I přesto tají dech. Scéna je dobře sestříhaná, takže si udržuje rytmus a nápaditost. Děj také obsahuje nemálo kaskadérských scén v podaní samotného Belmonda, který si to později nejednou zopakoval. Inu, proti gustu žádný dišputát. Když na to má dispozice a diváky to přitáhne, tak proč ne. Snímek natočený v roce 1971 má i přes své značné stáří stále co nabídnout a v podstatě může být pro další tvůrce takovýchto filmů nedílnou inspirací.(11.6.2016)

  • rafix
    ***

    Je to normální film na který se dá koukat.(13.6.2016)

  • MoniKoloma
    *****

    Super díl(12.12.2017)

  • Lupes
    *

    Tak zase jednou pejsek s kočičkou vařili film. Dali tam extra dlouhou honičku aut, víc než dva kýble "erotiky", či spíš rozhovory o ní, chuťové buňky potrápili pořadem o vaření a konzumaci řecké kuchyně, přidali spoustu čtveráckých přemetů Jean-Paula... celé to má být sladké i hořké, lehké i hutné... Je to ovšem nemastné - neslané, ba nestravitelné. O to horší, že záměr je jasný. Páni kuchaři chtěli ukázat, že jsou mistry a umí udělat to... no... umění! Vrcholem pak byl (bezmála beduínský) policejní komisař Omar Sharif velící policejním sborům ze sedla koně uprostřed lunaparku! Nemá to logiku, nemá to věrohodnost, není to poživatelné. Jedna hvězda je za pochopení kočičky i pejska. Je mi jich líto, tak moc, moc se snažili. Vždyť ve filmech ze 60. a ze 70. let se nezřízené hodování často prolínalo i se sexuálními požitky. Automobilové honičky byly v kurzu. A lehkost doby přála komediím. Tak proč je tenhle film tak... nedobrý??... Jak ale vidno na komentářích kolem, připitomnělých psů, kteří sežerou nadšeně nač přijdou, je stejně víc než dost. Že je huba (či bříško?) nebolí.(9.1.2018)

  • Looka
    ****

    75% naivní loupež, zábavná honička aut Aténami, Belmondovo hopsání po jedoucích busech, fackování tupých blondýn, kruté finále na lodi. Je zde prostě vše co si žádáte od francouzské kriminálky ze 70.-tek(13.2.2012)

  • subic
    ***

    Film ze stejného roku Manželé z roku II je lepší, proto 4 frčky nedám. Zajímavá počáteční scéna vykradení trezoru, při které se dlouho zarytě mlčí, je velmi působivá. K tomu lze přidat ještě pár parádních kaskadérských kousků, kdy Belmondo přeskakuje po autech a pak jede visící na rukou vně autobusu. A co dál? Pointa příběhu je zajímavá, nejen ukrást sbírku zelených drahokamů, ale taky se s nimi dostat pryč z Řecka. A že k tomu hudbu napsal velký Ennio Morricone? Ona tam je nějaká v podstatě až ke konci a tady si Morricone vybral slabší chvilku. Krom toho film z neznámých důvodů nešel do kin a televize ještě v ČSSR, na české obrazovky se dostal až po roce 2000, Belmonda docela divně dabuje Petr Rychlý a nějak to tam prostě nesedí. Škoda.(26.6.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace