Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (116)

klukluka 

všechny recenze uživatele

Tenhle film Belmonda usvědčuje z čirého šílenství. Nechat se vyklopit z korby náklaďáku z prudkého srázu s nákladem kamení, to svědčí o jeho ryzím bláznovství. Ale také o jeho ohromné odvaze. I proto ho tak milujeme. Pobavila fackovací scéna, ale i pojetí krádeže smaragdů, kolem které se to tady všechno točilo. Styl vyprávění to má zvláštní, ale vyhovovalo mi to. ()

dopita 

všechny recenze uživatele

Já z těchto francouzskejch kriminálek ze 70 - 80 let seru, fakt že jo. Vždycky tam na začátku filmu skoro nemluvěj, páč to prostě není potřeba. Takže jsem si na to u tohohle filmu dal majzla a prvních dvacet minut je opravdu třeskutě ukecanejch, dávejte pozor: čas 6:10 jedno slovo, čas 10:15 pět slov, čas 14:40 čtyři slova a čas 19:38 dvě slova, suma sumárum po dvaceti minutách ve filmu zazní 12 slov, slovy dvanáct!! Neuvěřitelný! A to tam ještě ti šašci z Primy dokázali narvat jednu reklamu! Ale aby bylo jasno, to není kritika, naopak. To že se na začátku filmu skoro nemluví vytváří právě tu neopakovatelnou atmosféru sedmdesátých let. Dál už se aktéři filmu rozkecaj celkem tradičně a pořád to má tu správnou šťávu. Ve filmu je několik velmi povedených pasáží, které rozhodně utkví v paměti, třeba asi osmiminutová automobilová honička, nebo Belmondo skákající z autobusu na autobus, nebo Belmondo fackující nejhezčí ženskou ve filmu, nebo Belmondo kutálející se asi ze stometrovýho srázu a vsadím se, že to nebyl žádnej kaskadér atd. atd. Jo, bavilo mě to. ()

Hanys_ 

všechny recenze uživatele

Další skvělá 70.ková kriminálka. Belmondo a Hossein vs Sharif, tahle kombinace prostě špatně dopadnout nemohla. 7.5/10 ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Opět mě překvapuje to vysoké hodnocení, ale je to Belmondo a tak se zavírají oči. Já to nedokážu. Ten film není ani Strach nad městem a už vůbec ne Sicilský klan. Příběh je dost slabý a děr je v něm jako v ementálu. Vůbec se nezabývá tím, jak se inspektor policie dostane na stopu lupičů potom, co v noci odjede z místa činu. Po zběsilé honičce městem se nakonec rozejdou, aby po chvíli už měl jeko komplice fotomodelku, která zrovna náhodou sedí v hotelu, kde je ubytovaný Belmondo. Nesmyslů je tam spousta, dost mě třeba rozčilovalo i to, že v Řecku, kde chodí na ulici v šatech, je Bebel navlečený v roláku a kožené bundě britských pilotů s kožichem. Utíká městem, leží na střeše autobusu, na korbě náklaďáku, který nesmyslně vyjíždí s nákladem kamenů z lunaparku a policie to nechá být, kutálí se stovky metrů mezi kameny. A pak se objeví v bytě fotomodelky úplně čistý a bez poskvrny. Nikdo ve scénáři nic neřeší, ani kde skončil velmi specifický kufr s výbavou na otvírání sejfů, který musel stát jmění. Atd, atd. Prostě je to film pro někoho, kdo si neklade otázky, nepřemýšlí nad příběhem a jen se kochá Belmondem, jak někde visí nebo se pere. ()

aLPaC 

všechny recenze uživatele

Mrzí mě, že tento film u nás nevyšel, protože slávu, kterou "utrpěl" ve Francii se zaslouží. Zvlášť úvodní scéna vloupání a následný souboj Belmonda s Sharifem, to už dnes nevidíte. Distributoři by se měli probrat. ()

Garch 

všechny recenze uživatele

Kvalitní, ale zbytečně dlouhé, snad záměrně natahované pasáže, např. honička v autech, dvacet minut trezor... PS ještě že měl Belmondo sklíčko na těch pět čísel ;-) Některé akční pasáže, jako pád do lomu, byly vlastně šílené. Dnes by to nenechali dělat ani kaskadéra. ()

jilda 

všechny recenze uživatele

Automobilová honička je opravdu povedená, prostě nářez. Belmondo zase frajer, co stylově udělá sejf se smaragdy a pak se přetahuje s Omarem, zábavný film. ()

fisus 

všechny recenze uživatele

Je škoda,že tenhle film u nás téměř nikdo nezná.Já osobně ho řadím mezi to nejlepší,co jsem z francouzské kinematografie kdy viděl.A že jsem toho neviděl málo :-)Skvělé kaskadérské výkony,Belmondo ve výborné formě a super automobilová honička po Athénách.Prostě skvělá zábava a odemně zcela zasloužené 4 hvězdičky. ()

Bozvav 

všechny recenze uživatele

Za mne jeden z nejslabších Belmondových filmových počinů. Kromě dvou zbytečně natahovaných honiček se tam dohromady nic nedělo. Navzdory velmi dobrému obsazení se nadalo fandit nikomu, chyběl humor a vlastně i logika. Za mne slabší dvě. ()

Caine 

všechny recenze uživatele

Logika tohoto filmu je prapodivná. Kdysi jsem to viděl a pamatoval jsem si z toho hlavně fackování Dyan Cannonové a že je to film pro slepice - hrozně zrní. Scénář je zlo a z toho vychází i poměrně směšné postavy (teda podle mě). ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Stará dobrá francouzská škola žánrového gangsterského filmu, kde se setkala dvě herecká esa. Omar Sharif v roli zkorumpovaného policisty a Jean-Paul Belmondo jako kasařské eso, kteří jsou osudově postaveni proti sobě. A to by nebylo, aby nešlo o loupež diamantů. Hlavní devizou snímku jsou dramatické okamžiky bez jediného tónu doprovodné dramatické hudby a jediného zbytečného slovíčka. Jedná se v podstatě o filmové mistrovství, kdy i přes tyto neobvyklé detaily si ony scény dokáží udržet náležité napětí. Snímek také patři k řadě filmů z dlouhými automobilovými honičkami. Tady scéna trvá necelých osm minut a jak již bylo uvedeno, bez jediného tónu doprovodné hudby. I přesto tají dech. Scéna je dobře sestříhaná, takže si udržuje rytmus a nápaditost. Děj také obsahuje nemálo kaskadérských scén v podaní samotného Belmonda, který si to později nejednou zopakoval. Inu, proti gustu žádný dišputát. Když na to má dispozice a diváky to přitáhne, tak proč ne. Snímek natočený v roce 1971 má i přes své značné stáří stále co nabídnout a v podstatě může být pro další tvůrce takovýchto filmů nedílnou inspirací. ()

GMVajgl 

všechny recenze uživatele

Taková typická Belmondovka. JPB je za hranou zákona, trochu neohožený, trochu surový, na konci hodí trochu romantiky, prostě klasická vyšší třída francouzské filmové školy. ()

KOOHA 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch lepších filmů Belmonda. Vzhledem k tomu, že jsem to viděl v Kanadě v roce 2000 anglicky nadabované a tenkrát jsem si to nahrál, měl jsem to za klenot, protože tady u nás to nikdy v televizi nešlo. A já si neustále říkám proč to u nás nikdy nevysílali, ani po revoluci. Nejde mi to vůbec do hlavy, žádná televize to nekoupila, a přitom tam hrajou takový filmový esa, i příběh za něco stojí. Mě se na tom líbila hlavně lokace kde se to točilo a pak ta nezapomenutelná "velmi syrová" automobilová honička s žigulíkem a ujíždějící poklicí. Ten Belmondo je na to přímo ujetej. Všimněte si, že v každým jeho filmu mu z auta uletí poklice. Líbilo se mi to moc, chtělo by to aby se to dostalo mezi lidi. Ennio Morricone a jeho hudba je must a ta gurmánská scéna v restauraci nemá chybu. ()

tranquill 

všechny recenze uživatele

Klasicky elegantní, ale tvrďák Jean-Paul a proti němu trochu psychopatický Omar Sharif. To vydá na dobrou podívanou a také i na jednu z nejdivočejších automobilových honiček, a to v čele se starým žigulíkem :-) ()

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Francouzsko-italský thriller odehrávající se v Aténách a vyprávějící o skupině zlodějů, v jejímž čele stojí kasařské eso Azad (J. P. Belmondo), kterým se podaří důmyslnou a složitou metodou vyloupit trezor a odnést si z něj velmi vzácné smaragdy. Na stopu lupičů se však ihned napojí aténský komisař Abel Zacharia v podání skvělého O. Sharifa používající při vyšetřování originální a nekompromisní metody a Azadova skupina ho neustále cítí za svými zády. Vzrušující automobilová honička mezi Belmondem ujíždějícím v červeném Fiatu 125 a Sharifem, stíhajícím ho v tmavém Opelu Kadett, patří mezi nejlepší honičky, jež jsem dosud viděl, a skvěle ilustrovala Zachariovu odhodlanost získat smaragdy zpět. Elegantní Sharif s Belmondem se během snímku předhánějí v charismatičnosti a přechytračení toho druhého, musím však uznat, že egyptský rodák na mě udělal ten nejlepší herecký dojem a minimálně se Bebelovi vyrovnal. Belmondo opět prokázal svoji extra třídu v kaskadérských kouscích, zejména jeho únik z obklíčeného hotelu bočním zavěšením na vozidlech aténské městské hromadné dopravy a jeho odrážení Zachariových pokusů o sražení byl mimořádný. Za pozornost stojí též dramatický a dlouhý pěstní souboj u bazénu mezi Azadem a nápadníkem jeho přelétavé milenky N. Calfan. Ve vedlejší roli se objevil známý R. Hossein jako Azadův loupeživý společník a D. Cannon, coby zrádná modelka Lena v Zachariových službách. V závěru Belmondo nepřijal Sharifovu nabídku volného odplutí, s podmínkou, že drahokamy neopustí Řecko, a jejich finální setkání v přístavním obilním silu s překvapivým nouzovým řešením velkolepě dovršilo strhující podívanou. Vzhledem k mimořádně skvělému filmovému zážitku jsem přesvědčen, že nepříliš známé drama H. Verneuila splňuje všechna kritéria, aby mohlo být oceněno maximálním počtem hvězd. ()

kwaicheng 

všechny recenze uživatele

Slabá belmondovka...jediné plus byla Dyan Cannon, scéna ve které ji Belmondo fackoval přičemž se rozsvěcovalo a zhášelo světlo, povedená bitka s tím amantem a honička v pekáčích. ()

Lupes 

všechny recenze uživatele

Tak zase jednou pejsek s kočičkou vařili film. Dali tam extra dlouhou honičku aut, víc než dva kýble "erotiky", či spíš rozhovory o ní, chuťové buňky potrápili pořadem o vaření a konzumaci řecké kuchyně, přidali spoustu čtveráckých přemetů Jean-Paula... celé to má být sladké i hořké, lehké i hutné... Je to ovšem nemastné - neslané, ba nestravitelné. O to horší, že záměr je jasný. Páni kuchaři chtěli ukázat, že jsou mistry a umí udělat to... no... umění! Vrcholem pak byl (bezmála beduínský) policejní komisař Omar Sharif velící policejním sborům ze sedla koně uprostřed lunaparku! Nemá to logiku, nemá to věrohodnost, není to poživatelné. Jedna hvězda je za pochopení kočičky i pejska. Je mi jich líto, tak moc, moc se snažili. Vždyť ve filmech ze 60. a ze 70. let se nezřízené hodování často prolínalo i se sexuálními požitky. Automobilové honičky byly v kurzu. A lehkost doby přála komediím. Tak proč je tenhle film tak... nedobrý??... Jak ale vidno na komentářích kolem, připitomnělých psů, kteří sežerou nadšeně nač přijdou, je stejně víc než dost. Že je huba (či bříško?) nebolí. ()

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama