poster

Kořist

  • Francie

    Le Casse

  • Itálie

    Gli scassinatori

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min (Alternativní: 109 min)

  • prezdivaka
    **

    Opět mě překvapuje to vysoké hodnocení, ale je to Belmondo a tak se zavírají oči. Já to nedokážu. Ten film není ani Strach nad městem a už vůbec ne Sicilský klan. Příběh je dost slabý a děr je v něm jako v ementálu. Vůbec se nezabývá tím, jak se inspektor policie dostane na stopu lupičů potom, co v noci odjede z místa činu. Po zběsilé honičce městem se nakonec rozejdou, aby po chvíli už měl jeko komplice fotomodelku, která zrovna náhodou sedí v hotelu, kde je ubytovaný Belmondo. Nesmyslů je tam spousta, dost mě třeba rozčilovalo i to, že v Řecku, kde chodí na ulici v šatech, je Bebel navlečený v roláku a kožené bundě britských pilotů s kožichem. Utíká městem, leží na střeše autobusu, na korbě náklaďáku, který nesmyslně vyjíždí s nákladem kamenů z lunaparku a policie to nechá být, kutálí se stovky metrů mezi kameny. A pak se objeví v bytě fotomodelky úplně čistý a bez poskvrny. Nikdo ve scénáři nic neřeší, ani kde skončil velmi specifický kufr s výbavou na otvírání sejfů, který musel stát jmění. Atd, atd. Prostě je to film pro někoho, kdo si neklade otázky, nepřemýšlí nad příběhem a jen se kochá Belmondem, jak někde visí nebo se pere.(30.8.2019)

  • bloom
    *****

    Režisér Henri Verneuil byl vždy plný skvělých nápadů. V případě Kořisti se ale překonal. Úvodní dvacetiminutová, téměř bezeslovná loupež, následující autohonička vyrovnávající se Bullitovu případu, Belmondovův útěk hromadnou dopravou...Ostatně Belmondo...I s jeho pověstí bych pomalu nevěřil, že ty kaskadérské kousky dělá on sám, ale v detailním záběru je zřetelně vidět, že právě on se například valí ze srázu před valícími se kameny. A ta věc s tím blbečkem, o které píše pshimi, se mi taky líbila, stejně jako dotyčná slečna. A málem bych zapomněl, soundtrack má na starosti Ennio Morricone.(26.7.2008)

  • argenson
    ****

    Lahůdková podívaná. Přitom osnova příběhu nijak originální a tuctová. Jenže ve Verneuilově podání se míjí účinkem přísloví, že z hovna bič neupleteš. On ho upletl a ještě to pěkně švihalo. Dvě honičky jsou úplnou pastvou pro oko a na odstředění dramatické atmosféry zbylo ještě trochu místa na pár výborných vtípků. Akorát Hossein si tady moc neškrtnul a Omar Sharif je mi úplně buřt, proto nemůžu dát plnej počet.(1.9.2014)

  • Enšpígl
    ****

    Kořist jsem byl hlavně já. Stal jsem se kořistí Henri Verneuiliho, který umí naprosto fantasticky pracovat s příběhem. Stal jsem se kořistí Omara Sharifa, protože za to, jakým způsobem šel po Belmondovi jsem ho nesnášel a samozřejmě jsem už dlouhodobou kořistí Bebela, jeho rošťácký úsměv, kaskadérské kousky a chlapácké chování si ukořistí mé sympatie pokaždé s naprostým přehledem. Velké překvapení pro mě byla role Roberta Hosseina, tady dostal markýz z Angeliky až nečekaně malý prostor a navíc působil jako Belmondův ocásek, co posere na co přijde. Na rozdíl od Belmonda, jehož honička v žiguliku byla parádní a to jeho cestování MHD v Řeckých autobusech asi brzo začnu uplatňovat taky, pokud budou neustále zdražovat jízdné. Správní frajeři totiž lístky na MHD neřeší, správní frajeři se rozeběhnou, skočí na bok autobusu a když potřebují přeskočí na jiný bok, jiného autobusu a když je jízda MHD přestane bavit, seskočí a jdou balit holky. Jo a hrozně se mě líbilo jak si tam šel Belmondo pro holku a ten její trapák "Ona tě nechce, tak bud tak hodný a odejdi a bla,bla, bla na to Belmondo, bum , bum, bum a trapák dokecal :) Jo balit holky, to je velkolepá zábava.(13.5.2008)

  • italka63
    ***

    Belmondo, Hossein, Sharif, záruka kvality kinematografie. Vydařený film o zkorumpovaném, policistovi, dvou zlodějích, co jsou mistry v otvírání trezorů, zvláště když jsou v nich drahé kameny, to vše v Athénách v sedmdesátých letech. Automobilová honička v městských ulicích byla naprosto špičková a škoda minima dialogů, proto jsem tu jednu hvězdu z filmového nebe sundala.(21.6.2013)

  • - Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)

  • - Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)

  • - Ve scéně, kdy Abel Zacharia (Omar Sharif) míří pistolí na Ralpha (Robert Hossein) a ptá se, kde jsou ukradené smaragdy, je vidět, že je pistole nabitá. Poté je tato scéna přerušena Hosseinovým parťákem, který říká, že smaragdy nemají. V následující scéně je opět Abel a tentokrát drží v ruce nenabitou pistoli a za chvilku ji nabije. (Rollo_Tomasi)