poster

Kořist

  • Francie

    Casse, Le

  • Itálie

    Gli scassinatori

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min

  • Snorlax
    ****

    Spojení Hosseina, Belmonda a Morriconeho zafungovalo lépe o deset let později v Profesionálovi. Přiznávám, že mě automobilové honičky příliš nebaví, takže hodně dlouhá sekvence nahánění Belmonda Sharifem mě nudila. Belmondo získal svoji popularitu především na akčních snímcích. V Kořisti není o akci nouze, ale u Bébela je člověk zvyklý, že akce je doprovázena šarmantním humorem. Pro milovníky "klasických" Belmondových akčních komedií tohle bude zklamání.(30.7.2011)

  • MJMilan
    *****

    V tomto ucházejícím snímku s jednou z nejlepších honiček filmového světa se sešli hned tři skvělí herci a dali tak vzniknout filmu s klasickou zápletkou hry kočky s myší, kde J.P. Belmondo je Kořist a Omar Sharif velice vykutálený detektiv. Celkem slušný akční film, kde nechybí skvělá hudba mistra Ennia Morriconeho.(7.6.2009)

  • Ainy
    ****

    Na člověku mě zaujmou nejdříve jeho oči a v těch Omarových jsem se nadobro ztratila. Charismatický chlap až hanba mi na co zrovna teď myslím! Ale dál ... jako policajt teda nic moc. Sledovačka, že by si ho musel všimnout i slepý. Nicméně následná honička v prastarých kárách ulicemi města stála zato. Každou chvíli to vypadalo, že se ty kastle úplně rozsypou, ale vydržely. Za celou dobu jsem nenašla výrazněji hluché místo, děj uháněl jak čas na švýcarských hodinkách. Musím ale přivřít oči nad některými zajímavými momenty. Třeba ten kaskadérský kousek se sklápěčkou a následným kotouloběhem. Ten stál zato. Hlavně mě baví myšlenka, kolikrát ten záběr museli opakovat. Jo ale co mě okamžitě a ihned dostalo pod konferenční stolek se zástavou dechu, byla krapet drsná scéna v dámském pokoji. Ještě teď se musím smát při té vzpomínce! Průplesk ve stylu Obelixe, když fackoval hlavního dodavatele kamenů pro Césarův palác a k tomu ještě blikala světla, reagující na tlesknutí. Málem bylo po mně! :-)(1.9.2017)

  • curunir
    *****

    ,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu)(18.6.2017)

  • bloom
    *****

    Režisér Henri Verneuil byl vždy plný skvělých nápadů. V případě Kořisti se ale překonal. Úvodní dvacetiminutová, téměř bezeslovná loupež, následující autohonička vyrovnávající se Bullitovu případu, Belmondovův útěk hromadnou dopravou...Ostatně Belmondo...I s jeho pověstí bych pomalu nevěřil, že ty kaskadérské kousky dělá on sám, ale v detailním záběru je zřetelně vidět, že právě on se například valí ze srázu před valícími se kameny. A ta věc s tím blbečkem, o které píše pshimi, se mi taky líbila, stejně jako dotyčná slečna. A málem bych zapomněl, soundtrack má na starosti Ennio Morricone.(26.7.2008)

  • - Když si Jean-Paul Belmondo scénář přečetl, byl nadšen svou postavou sympatického zloděje Azada a potvrdil své učinkování ještě před odjezdem do Rumunska na natáčení Manželů z roku ll (1971). (Pierre)

  • - Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)

  • - Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace