poster

Kořist

  • Francie

    Casse, Le

  • Itálie

    Gli scassinatori

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Promiňte, jsem cizinec, neumím číst značky ve Vaší řeči." V případě soubojů zkorumpovaného poldy a sympatického lupiče se vždy přidávám na stranu krásných žen. A tady se mi celkem líbily obě. To je tedy v pořádku, zábavná ega obou soupeřů rozhodně nejsou špatná, honění Fiátku s Oplíkem mě taky bavilo, ale to hraní s pistolkama občas sklouzlo k parodii a to je škoda. Nicméně jsem se naučil nastupovat na loď přes jeřáb, uhýbat kamenům za letu z kopce či nastupovat do trolejbusu mezi zastávkami, takže mi nečiní potíže belmondovský škleb zase jednou mírně nadhodnotit.(14.3.2017)

  • Caszidy
    ****

    Parádní kriminálka s Bebelem, jemuž zdatně sekunduje nepříjemně neodbytný Omar Sharif a přicmrndává Robert Hossein. Za zmínku určitě stojí morriconeho ústřední hudební motiv, stejně tak vynikající automobilová honička a několik vtipně nápaditých scén (zhasínání a rozsvěcení při fackování ústřední femme fatale, stejně jako hledání spolupachatelky cirkusovým promo-autem). Paradoxní je, že zatímco ve Francii jde o jeden z vůbec nejslavnějších a nejúspěšnějších belmondových filmů, v ČR je takřka neznámý a mám pochybnosti, zda se vůbec někdy u nás vysílal třeba v TV. Každopádně nevidět tenhle poctivý kousek by byla velká škoda!(15.11.2014)

  • kinderman
    ****

    Na pouhé tři hvězdičky je to ve své druhé půlce až příliš zábavné. Nejvíc mě dostala scéna s aktivací interiérového osvětlení a následný řádný průplesk té erotické fotomodelky, čemuž co do vtipnosti nedokázalo konkurovat už ani uzemnění onoho bazénového povaleče. V žánrovém zařazení chybí ještě komedie.(12.10.2014)

  • curunir
    *****

    ,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu)(18.6.2017)

  • Kubaso
    *****

    Jednoduchý, svižný příběh o bandě zlodějů smaragdů a poldovi, co by si také rád přihřál svou polívčičku, s drsnou a tuplovaně dlouhou automobilovou honičkou napříč Aténami. Podobná, leč mnohem slavnější scéna z Bullitova případu se na tuhle absolutně nechytá, o projížďce vylidněnou Paříží z Profesionála ani nemluvě. Tvůrci bondovek nechť se jdou zahrabat rovnou. Kdyby to byl jediný vrchol filmu, tak neřeknu, ale on je to jen jeden z mnoha. Doslova a zcela bez uvozovek k sežrání je kulinářská scéna z restaurace, dále je tu (jinými už zmiňovaná) Belmondova vyhlídková jízda městskou hromadnou dopravou i jeho pád ze strmého srázu podobný tomu, jaký (několikrát:-) předvedl o pár let později ve Zvířeti. Tam se za ním ovšem nevalila hromada sutin a kamení. Detailní popis loupeže z úvodu filmu by také bylo chybou opomenout, stejně jako pěstní souboj z jeho závěru. A nic z toho tu není navíc, všechno šlape jako hodinky a i kdybych chtěl sebevíc, nebudu moct nic vytknout. Snad se u nás brzy dočkáme DVD, protože tohle je vážně perla. P.S.: V televizi je film (díky ořezu, zkrácení některých scén americkými "umělci" a mrtvolnému dabingu) sotva poloviční.(9.4.2009)

  • - Když si Jean-Paul Belmondo scénář přečetl, byl nadšen svou postavou sympatického zloděje Azada a potvrdil své učinkování ještě před odjezdem do Rumunska na natáčení Manželů z roku ll (1971). (Pierre)

  • - Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)

  • - Film vychází z literární předlohy amerického spisovatele Davida Goodise The Burglar z roku 1953 (pod tímto názvem byla také novela již v roce 1957 natočena v USA). (argenson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace