poster

Kořist

  • Francie

    Casse, Le

  • Itálie

    Gli scassinatori

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min

  • Enšpígl
    ****

    Kořist jsem byl hlavně já. Stal jsem se kořistí Henri Verneuiliho, který umí naprosto fantasticky pracovat s příběhem. Stal jsem se kořistí Omara Sharifa, protože za to, jakým způsobem šel po Belmondovi jsem ho nesnášel a samozřejmě jsem už dlouhodobou kořistí Bebela, jeho rošťácký úsměv, kaskadérské kousky a chlapácké chování si ukořistí mé sympatie pokaždé s naprostým přehledem. Velké překvapení pro mě byla role Roberta Hosseina, tady dostal markýz z Angeliky až nečekaně malý prostor a navíc působil jako Belmondův ocásek, co posere na co přijde. Na rozdíl od Belmonda, jehož honička v žiguliku byla parádní a to jeho cestování MHD v Řeckých autobusech asi brzo začnu uplatňovat taky, pokud budou neustále zdražovat jízdné. Správní frajeři totiž lístky na MHD neřeší, správní frajeři se rozeběhnou, skočí na bok autobusu a když potřebují přeskočí na jiný bok, jiného autobusu a když je jízda MHD přestane bavit, seskočí a jdou balit holky. Jo a hrozně se mě líbilo jak si tam šel Belmondo pro holku a ten její trapák "Ona tě nechce, tak bud tak hodný a odejdi a bla,bla, bla na to Belmondo, bum , bum, bum a trapák dokecal :) Jo balit holky, to je velkolepá zábava.(13.5.2008)

  • MJMilan
    *****

    V tomto ucházejícím snímku s jednou z nejlepších honiček filmového světa se sešli hned tři skvělí herci a dali tak vzniknout filmu s klasickou zápletkou hry kočky s myší, kde J.P. Belmondo je Kořist a Omar Sharif velice vykutálený detektiv. Celkem slušný akční film, kde nechybí skvělá hudba mistra Ennia Morriconeho.(7.6.2009)

  • Gilmour93
    ****

    Aténské kriminální klání mezi Belmondovou bandou lupičů a jedním zkaženým šerifem Omarem. Rozdělené na několik velmi poutavých epizod (úvodní na detail dbající procedura loupeže, poctivý car chase Fiat vs. Opel, ochutnávka řeckých specialit či uzemnění šviháka bazénového), místy okořeněné groteskními situacemi (liskáním budiž světlo, ztěžka oddechující klaun) a protkané výživnými kaskadérskými kousky Bébela (MHD zadara, vyklopení z náklaďáku). Sice to drobet zavání kacířstvím (snad to bylo i tím nezvyklým dabingem), ale místo na slunci tentokráte Belmondovi uzmul hamižný polda Sharif, který se až do poslední chvíle pohyboval na místech, kde to sype..(13.6.2016)

  • argenson
    ****

    Lahůdková podívaná. Přitom osnova příběhu nijak originální a tuctová. Jenže ve Verneuilově podání se míjí účinkem přísloví, že z hovna bič neupleteš. On ho upletl a ještě to pěkně švihalo. Dvě honičky jsou úplnou pastvou pro oko a na odstředění dramatické atmosféry zbylo ještě trochu místa na pár výborných vtípků. Akorát Hossein si tady moc neškrtnul a Omar Sharif je mi úplně buřt, proto nemůžu dát plnej počet.(1.9.2014)

  • mortak
    ****

    Čtyři hvězdičky i přesto, že film nedrží pohromadě. Na jednu stranu je tu démonický padouch Omar Sharif (scéna ve skladu hraček je neskutečně mrazivá), na druhou stranu se film vyhýbá násilí, a tlačí Belmonda do jeho komediální šarže (musí si vyřešit milostné trable budspencerovským stylem). Bohužel, scénář tohoto typu by potřeboval do hlavní role pořádného "motherfu***ra", než šaškujícího Belmonda. Ten se totiž herecky se Sharifem nepotká, a tak jejich nejlepší konfrontace probíhá při automobilové honičce. Mohla to být pořádná řežba, takto to je jen příjemný akční film.(11.9.2012)

  • - Ve scéně, kdy Abel Zacharia (Omar Sharif) míří pistolí na Ralpha (Robert Hossein) a ptá se, kde jsou ukradené smaragdy, je vidět, že je pistole nabitá. Poté je tato scéna přerušena Hosseinovým parťákem, který říká, že smaragdy nemají. V následující scéně je opět Abel a tentokrát drží v ruce nenabitou pistoli a za chvilku ji nabije. (Rollo_Tomasi)

  • - Když si Jean-Paul Belmondo scénář přečetl, byl nadšen svou postavou sympatického zloděje Azada a potvrdil své učinkování ještě před odjezdem do Rumunska na natáčení Manželů z roku ll (1971). (Pierre)

  • - Film vychází z literární předlohy amerického spisovatele Davida Goodise The Burglar z roku 1953 (pod tímto názvem byla také novela již v roce 1957 natočena v USA). (argenson)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace