poster

Kořist

  • Francie

    Casse, Le

  • Irsko

    The Burglars

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min

  • dopitak
    ****

    Dokud se neobjevila musaka, vůbec bych nepoznal, že se jedná o Athény. Natáčelo se prý i na Korfu, ale to se vůbec nedalo poznat. Právě ta lokace je na Belmondově filmu asi nejzvláštnější. Výtečně vláčná scéna s loupeží drahých kamenů, mimořádně dlouhá (i když chvílemi zajímavá) automobilová honička (ve které je zřetelně poznat, že ani jedno z aut neřídí Omar Sharif) a nový dabing, ve kterém o generaci a půl starší Krampol sice J-P B nenamluví jako dřív (ale pořád je to lepší než někdo jiný), větším zlem je ale obsazení Soukupa, Rímského a hlavně Šťastného. Konec nepatří k nejvěrohodnějším.(21.12.2013)

  • noriaki
    ****

    Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli je Belmondo lepší v kriminálkách, nebo komediích. V tomhle filmu je od každého něco, protože i když je Kořist pravověrný mlčenlivý thriller, občas hutnou atmosféru odlehčily rozverné slovní výměny. Napětí ovšem nepolevilo ani v nejmenším. Smrtonosný tanec dvou mužů zvyklých dostat co si zamanou je pořádně zamotaný a až do poslední chvíle jsem netušil, jestli se v závěrečné scéně nepostřílí a nebo si nepřiťuknou sklenkou vína. Pokud se Vám líbil Nelítostný souboj Michaela Manna, tak tady máte francouzskou obdobu s neméně skvělými herci. A s hudbou génia Morriconeho.(26.4.2017)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Promiňte, jsem cizinec, neumím číst značky ve Vaší řeči." V případě soubojů zkorumpovaného poldy a sympatického lupiče se vždy přidávám na stranu krásných žen. A tady se mi celkem líbily obě. To je tedy v pořádku, zábavná ega obou soupeřů rozhodně nejsou špatná, honění Fiátku s Oplíkem mě taky bavilo, ale to hraní s pistolkama občas sklouzlo k parodii a to je škoda. Nicméně jsem se naučil nastupovat na loď přes jeřáb, uhýbat kamenům za letu z kopce či nastupovat do trolejbusu mezi zastávkami, takže mi nečiní potíže belmondovský škleb zase jednou mírně nadhodnotit.(14.3.2017)

  • Martin741
    ****

    Reziser Henri Verneuil /100 000 dolaru na Slunci, Sicilsky Klan/ natocil vyborny krymy akcny fryler s Jean Paul Belmondom /Polovicni sance, 100 000 doalru na slunci/ a Omarom Sharifom /Lawrence z Artabie/ v hlavnych ulohach. uvod filmu je ponaty na sposob isteho jean-Pierre Melvilla /bezdialogova lupez diamantov/, ale potom sa uz rozbehol cirociry masaker. Film ma vyborne tempo, dialogy, skvelu autonahanacku, nuda nehrozi ani v strede, tempo je miestami az strhujuce, miestami zase zvolni. Zaver je spravne masakrozny, skoda, ze u nas je La Casse 1971 dost neznamym filmom : 89 %(21.6.2016)

  • Snorlax
    ****

    Spojení Hosseina, Belmonda a Morriconeho zafungovalo lépe o deset let později v Profesionálovi. Přiznávám, že mě automobilové honičky příliš nebaví, takže hodně dlouhá sekvence nahánění Belmonda Sharifem mě nudila. Belmondo získal svoji popularitu především na akčních snímcích. V Kořisti není o akci nouze, ale u Bébela je člověk zvyklý, že akce je doprovázena šarmantním humorem. Pro milovníky "klasických" Belmondových akčních komedií tohle bude zklamání.(30.7.2011)

  • - Film vychází z literární předlohy amerického spisovatele Davida Goodise The Burglar z roku 1953 (pod tímto názvem byla také novela již v roce 1957 natočena v USA). (argenson)

  • - Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)

  • - Ve scéně, kdy Abel Zacharia (Omar Sharif) míří pistolí na Ralpha (Robert Hossein) a ptá se, kde jsou ukradené smaragdy, je vidět, že je pistole nabitá. Poté je tato scéna přerušena Hosseinovým parťákem, který říká, že smaragdy nemají. V následující scéně je opět Abel a tentokrát drží v ruce nenabitou pistoli a za chvilku ji nabije. (Rollo_Tomasi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace