poster

Kořist

  • Francie

    Le casse

  • Itálie

    Gli scassinatori

  • USA

    The Burglars

Krimi / Thriller / Akční

Francie / Itálie, 1971, 120 min (Alternativní: 109 min)

  • italka63
    ***

    Belmondo, Hossein, Sharif, záruka kvality kinematografie. Vydařený film o zkorumpovaném, policistovi, dvou zlodějích, co jsou mistry v otvírání trezorů, zvláště když jsou v nich drahé kameny, to vše v Athénách v sedmdesátých letech. Automobilová honička v městských ulicích byla naprosto špičková a škoda minima dialogů, proto jsem tu jednu hvězdu z filmového nebe sundala.(21.6.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Kořist jsem byl hlavně já. Stal jsem se kořistí Henri Verneuiliho, který umí naprosto fantasticky pracovat s příběhem. Stal jsem se kořistí Omara Sharifa, protože za to, jakým způsobem šel po Belmondovi jsem ho nesnášel a samozřejmě jsem už dlouhodobou kořistí Bebela, jeho rošťácký úsměv, kaskadérské kousky a chlapácké chování si ukořistí mé sympatie pokaždé s naprostým přehledem. Velké překvapení pro mě byla role Roberta Hosseina, tady dostal markýz z Angeliky až nečekaně malý prostor a navíc působil jako Belmondův ocásek, co posere na co přijde. Na rozdíl od Belmonda, jehož honička v žiguliku byla parádní a to jeho cestování MHD v Řeckých autobusech asi brzo začnu uplatňovat taky, pokud budou neustále zdražovat jízdné. Správní frajeři totiž lístky na MHD neřeší, správní frajeři se rozeběhnou, skočí na bok autobusu a když potřebují přeskočí na jiný bok, jiného autobusu a když je jízda MHD přestane bavit, seskočí a jdou balit holky. Jo a hrozně se mě líbilo jak si tam šel Belmondo pro holku a ten její trapák "Ona tě nechce, tak bud tak hodný a odejdi a bla,bla, bla na to Belmondo, bum , bum, bum a trapák dokecal :) Jo balit holky, to je velkolepá zábava.(13.5.2008)

  • tomtomtoma
    ***

    Taková klasická akční kriminálka, která ještě fandí lupičům. Zvláště když tím hlavním je Azad (velký sportovec Jean-Paul Belmondo), jehož nejbližším spolupracovníkem je Ralph (Robert Hossein). A jeho protivníkem je sadistický samostředný policejní inspektor Abel Zacharia (Omar Sharif), který je schopen všechny zabít. Jde o perfektně provedenou loupež diamantů v hodnotě milion dolarů v Řecku, v Athénách. Samozřejmě tam musí být žena, která dělá pro Zachariu, ale nakonec Azadovi pomůže, je jí smyslná Lena (Dyan Cannon). A pak dívka, kterou si kvůli Leně musí udobřovat, Helena (Nicole Calfan). Je to velmi napínavé s dramatickou automobilovou honičkou, střílením, pěstními souboji a trochou akrobacie. A jak je pravidlem, lupiči se musí kořisti vzdát, aby si zachránili životy a svobodu a proradný policista umírá. Napínavé, zajímavé, ale ničím nevybočujícím.(15.1.2010)

  • curunir
    *****

    ,,MÔŽETE SA VRÁTIŤ KU TOMU VÁŠMU POLICAJTOVI, ALE POVEDZTE MU NECH NEPOČÍTA S TÝM, ŽE Z NEHO UROBÍM MILIONÁRA.“ ,,ČO BUDEM ROBIŤ S POLICAJTOM, KTORÝ NIE JE MILIONÁR?“ - ,,TO JE VÁŠ PROBLÉM.“ __ ,,Korisť“ ma zaujala počas sledovania dokumentu o Belmondovi scénou, kedy ho nákladiak vysype spolu s kamením dole zrázom. Projekcia preto už bola iba otázkou krátkeho času. Ako aj inde, i tu Belmondo ako kaskadér predvádza rôzne skvelé kúsky predstavujúce najpamätnejšie momenty filmu. Ale nielen to; sám Verneuil akoby sa utrhol z reťaze a film je plný skvelých nápadov, či už úvodnou štvrťhodinou lúpeže s asi piatimi vetami replík, čím možno trocha vzdáva poctu Dassinovi alebo skoro desaťminútovou nahánačkou uprostred Atén. Osobne ma pobavila scéna, kedy Belmondo využíva plieskanie tiež ináč, než len na zapínanie svetla (kto film videl, okamžite pochopí). Páčilo sa mi ako kameraman Claude Renoir nasmínal viaceré industriálne prostredia z veľkých celkov, čím často dodal viacerým scénam nebývalú veľkoleposť. Vo výsledku nemôžem filmu ako celku nič mimoriadne vyčítať. Herecké schopnosti Roberta Hosseina mohli byť využité viacej a je pravdou, že dej predvádza množstvo nadsádzky a občasných nelogickostí, ale film treba brať s nadhľadom, Kto by si to náhodou neuvedomil, toho presvedčí pohodová Morriconeho titulná melódia. (599. hodnotenie, 66. komentár k filmu)(18.6.2017)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "Promiňte, jsem cizinec, neumím číst značky ve Vaší řeči." V případě soubojů zkorumpovaného poldy a sympatického lupiče se vždy přidávám na stranu krásných žen. A tady se mi celkem líbily obě. To je tedy v pořádku, zábavná ega obou soupeřů rozhodně nejsou špatná, honění Fiátku s Oplíkem mě taky bavilo, ale to hraní s pistolkama občas sklouzlo k parodii a to je škoda. Nicméně jsem se naučil nastupovat na loď přes jeřáb, uhýbat kamenům za letu z kopce či nastupovat do trolejbusu mezi zastávkami, takže mi nečiní potíže belmondovský škleb zase jednou mírně nadhodnotit.(14.3.2017)

  • - Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)

  • - Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)

  • - Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)