poster

Práskač

  • Francie

    Le Doulos

  • Itálie

    Lo spione

  • Slovensko

    Udavač

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    The Finger Man

  • USA

    Doulos: The Finger Man

Thriller / Film-Noir

Francie / Itálie, 1962, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • vesper001
    ***

    Jak pravil Enšpígl, Belmondova role by seděla spíš Delonovi. To ale neznamená, že by ji Jean- Paul nezvládl. Jen má člověk pocit, že něco nesedí. Co ale sedí jak klobouk na kebuli je role na tělo Serge Reggianiho. Jeho lochem zocelený zločinec je tvrdý jako obrubník a (skoro) stejně nezničitelný. Zápletka je pořádně zašmodrchaná a na několika místech i zauzlovaná. Na Melvilla je příběh dost ukecaný, a překvapivě prostoru se dostane ženským. Ani to ale není úplně špatně. Jenom zas má člověk pocit, že to není tak úplně ono. V tom je ten problém.(17.1.2017)

  • Enšpígl
    ***

    Jean-Pierra Melvilla si ordinuju zásadně za tmy a za absolutního ticha, protože jedině tak vyniká specifická atmosféra jeho filmů. U filmu Práskač, ale bohužel fungovalo vše jen z půlky. Obrazová složka byla velmi kvalitní i když delší statický záběry "ničeho" se přímo nekonaly, pořad to byl obrazový balzámek. Herci pod Melvillem jsou tradičně výborný, Jean - Paul zde předvedl jeden z vůbec nejlepších hereckých výkonů své kariéry i když se prostě nemůžu ubránit dojmu, že pro Melvillovy postavy a styl se spíše hodí Alain Delon, ale OK Bebel to tady dal na jedničku. Co však ubírá na absolutním ponoru do atmosféry je přílišná rozkecanost, která prostě do Melville stylu nepatří a dále poměrně hodně klíčových postav, to všechno si říká o pozornost, která pak logicky chybí na obrazové části filmu, která je u JPM pro mě spolu se stylem vyprávění vždy ta nejpodstatnější.(26.5.2013)

  • DaViD´82
    ***

    V nejednom momentě bez přehánění geniální, ale zrovna tak místy neuvěřitelně debilní. Je to totiž zašmodrchané více než by se slušelo, takže se z toho nejednou musí vybruslit poněkud krkolomným způsobem. Ovšem po herecké i technické stránce bez výhrad. A kriminálka je to stále výborná i navzdory těm nedostatkům, o tom žádná.(16.1.2009)

  • Martin741
    ***

    Jean-Pierre Melville je udajne jeden z najdolezitejsich tvorcov francuzskeho filmu, no ale potom to aj tak s Cinema Francaise vyzera. Okrem dobrych gangsteriek /Le Clan Sicilien/ a par drsnych filmov s panom Belmondom sa tam maloco dobre urodilo, a hnoja /Loni v Marienbadu, Hiroshima -mon Amour/ je v Cinema Francaise tiez pozehnane. Tento noir je priemer najpriemerovatejsi. Namet je nudny, nestrhne, film nema tempo a ani poriadne herecke vykony + casto poznat lacne televizne kulisy, teda najme, ked sa film odohrava v interieroch. Raz darmo, Treti Muz z roku 1949 je pre mna najlepsi europsky noir, a ked chcem fuckt najlepsie noiry, ci chcem, ci nie, musim pozerat US tvorbu, tam sa totiz tocili najlepsie noir filmy. Jo, a viem aj o tom, ze k Melvillovi a jeho tvorbe sa hrdo hlasi Quentin Tarantino. 50 %(8.9.2015)

  • Vančura
    ***

    Ten film má zdánlivě vše, aby ho člověk mého ražení miloval. Je to noirovka ze staré školy, natočená na krásnou černobílou kameru, s výborným Belmondem a spoustou nádherných starých aut. Přesto mě ten film bohužel dokonale otrávil - v záplavě postav a nepřehledném ději jsem se absolutně neorientoval, a výsledná stopáž mi kvůli tomu přišla nesnesitelně dlouhá. Snad by to za jiných okolností bylo jiné, ale stejně si nemyslím, že bych někdy v sobě našel ochotu, věnovat tomu filmu pozornost, kterou vyžaduje - na to jsem prostě už viděl příliš jiných filmů, které mě dostaly do kolen, aniž bych musel tápat ve změti francouzských jmen a motivů jednotlivých postav. Za sebe nemám problém přiznat Práskači jeho filmařské kvality, ale osobně mě tento film v podstatě zcela minul - bohužel.(15.12.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace