poster

Práskač

  • Francie

    Le Doulos

  • Itálie

    Lo spione

  • Slovensko

    Udavač

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    The Finger Man

  • USA

    Doulos: The Finger Man

Thriller / Film-Noir

Francie / Itálie, 1962, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Anderton
    ***

    Scenár je sám o sebe kvalitný, v rámci žánru ale ľahko zameniteľný. Česť v podsvetí je niečo odlišné, ako dodržiavanie pravidiel v reálnom živote, postavy Práskača si žiadne sympatie nezaslúžia. Vraždia hlava nehlava a potom aj ten záver je očakávaný a vlastne jediný možný. Mellvile si skvelo pohráva s noirovou atmosférou, avšak nemôžem tvrdiť, že by sa napätie dalo krájať.(8.9.2015)

  • Martin741
    ***

    Jean-Pierre Melville je udajne jeden z najdolezitejsich tvorcov francuzskeho filmu, no ale potom to aj tak s Cinema Francaise vyzera. Okrem dobrych gangsteriek /Le Clan Sicilien/ a par drsnych filmov s panom Belmondom sa tam maloco dobre urodilo, a hnoja /Loni v Marienbadu, Hiroshima -mon Amour/ je v Cinema Francaise tiez pozehnane. Tento noir je priemer najpriemerovatejsi. Namet je nudny, nestrhne, film nema tempo a ani poriadne herecke vykony + casto poznat lacne televizne kulisy, teda najme, ked sa film odohrava v interieroch. Raz darmo, Treti Muz z roku 1949 je pre mna najlepsi europsky noir, a ked chcem fuckt najlepsie noiry, ci chcem, ci nie, musim pozerat US tvorbu, tam sa totiz tocili najlepsie noir filmy. Jo, a viem aj o tom, ze k Melvillovi a jeho tvorbe sa hrdo hlasi Quentin Tarantino. 50 %(8.9.2015)

  • Vančura
    ***

    Ten film má zdánlivě vše, aby ho člověk mého ražení miloval. Je to noirovka ze staré školy, natočená na krásnou černobílou kameru, s výborným Belmondem a spoustou nádherných starých aut. Přesto mě ten film bohužel dokonale otrávil - v záplavě postav a nepřehledném ději jsem se absolutně neorientoval, a výsledná stopáž mi kvůli tomu přišla nesnesitelně dlouhá. Snad by to za jiných okolností bylo jiné, ale stejně si nemyslím, že bych někdy v sobě našel ochotu, věnovat tomu filmu pozornost, kterou vyžaduje - na to jsem prostě už viděl příliš jiných filmů, které mě dostaly do kolen, aniž bych musel tápat ve změti francouzských jmen a motivů jednotlivých postav. Za sebe nemám problém přiznat Práskači jeho filmařské kvality, ale osobně mě tento film v podstatě zcela minul - bohužel.(15.12.2017)

  • dobytek
    **

    Od Melvilla jsem viděl zatim jenom Osudový kruh a ten film se mi líbil hodně. Tim pádem jsem měl od Práskače velký očekávání. Bohužel se moje očekávání nenaplnilo. V tom filmu se skoro celou dobu akorát kecá a kecá a kecá. Mezi tim kecánim se sice najde i pár zajímavějších okamžiků, ale v podstatě akorát sledujete, jak někdo mele pantem. Zajímavý je vidět Belmonda v záporný roli.(15.6.2013)

  • andrii
    ***

    "Fabienne, dnes večer nepřijdu." Můj klobouk se odkutálel kamsi do dáli. To je ta leč noirovým hrátkám zaslíbená. Siluety dlouhých plášťů, muži zrozeni k desperátství, zastřené tváře, štiplavý cigaretový kouř, vleklý parfém temných promenád, s kapkami deště splývá tuze rád, šumivý motiv, neohmataná důvěra, taktický řád podsvětí, podezíravý hráč Jean - Paul Belmondo to delonovsky jistí, umolousané uličky, stylové báry, mystické "kočičí" ženštiny... a pozor na paraván.(8.9.2015)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace