Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Bart Cordell se vrací do Francie převzít impérium svého otce, který zahynul při letecké katastrofě. Je však obviněn z pašování drog a začíná tušit, že otcova nehoda i jeho obvinění jsou součástí rafinovaného spiknutí. (oficiální text distributora)

Recenze (86)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Pro Belmonda netypicky kravaťácký ponurý příběh o tom, že velký byznys, pokrytectví, antisemitismus a kolaborace jsou svinstvo:) A ten smajlík je jediný humor, kterého se ve spojení s tímto filmem dočkáte - vše je tu bezvýhradně vážné, ani stopa po žoviálnosti, na kterou jsme u spravedlivého tvrďáka Bebela zvyklí. Není to špatné, ale dívat se na to taky není nijaký požitek - je to řemeslo s přesně načrtnutými linkami od začátku až do konce. Ode mě 60% s tím, že na toto nebo podobné téma bylo napsáno i natočeno nemálo zábavnějších záležitostí. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Kdo má rád Belmonda v obleku tak tady si teda pošmákne. Kdo má rád typický Belmondův humor, který se objevuje i v těch nejdrsnějších kriminálkách, tak ať si radši jde zašukat, protože tady po něm není ani stopy. Na bebela velmi netradiční snímek . Není tak přimočarý, patří mezi ty složětijší a hlavně závážnější. Belmondo během filmu postupně odkrývá celkem slušnou prasárnu, která zde má název "ocelářský obchody". Film nepatří do kategorie ultranapínavé, přesto v pohodě a bez nudy budete netrpělivě očekávat konec. Trošku mě slušně řečeno sraly ty dějové odbočky ze začátku, kdy jsem ještě nebyl v ději, ale pak se to naštěstí ustálilo. Následníka tedy následují čtyři hvězdičky . ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Zase docela netypicka Belmondovo role, kde sice hraje vicemene drsnaka, ale tady je za milonare a obchodnika, nehlaskuje, nerve se a jeho postava ani neni kdovijak sympaticka. Pribeh je sice docela solidni, ale bohuzel neni kdovijak zazivnej a misty sem se v tom lehce ztracel. No a konec je debilni. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

V rámci tzv. belmondovek jde o slabý a nebál bych se říct jeden z nejslabších kousků a není to zdaleka jen tím, že Belmondo tady není za hláškujícího plebejce, ale je příslušníkem finanční elity země a vlastně i planety. Elegantní obleky a luxus mu nesvědčí tak jako nedbalé ošacení policisty nebo příslušníka galerky. Celý ten příběh o levicovém velkoprůmyslníkovi a jeho boji proti zlořádům a válečným zločincům, stejně jako o komplotu proti jeho osobě, je špatně vymyšlený a nevěrohodný. Velkopodnikatel pronásledující zločince v boji muže proti muži je vhodný tak do Batmana, ale ne do seriózně se tvářící kriminálky. Tady to vyznívá nakonec křečovitě a nechtěně směšně. Celkový dojem: 40 %. Některé momenty, jako vztah k prostitutce, která ho předtím nastražením falešných důkazů málem zničila, jsou za hranicí elementární logiky i toho, co jsem ochoten scénáristovi tolerovat... ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ľavicovo cítiaci dedič priemyselného impéria odkrýva plán megakorporácie, ktorej konatelia sú blízki tretej ríši i súčasnému neofašizmu. Hravo experimentálny mix náhlych prestrihov, akčných scén, podivne komediálnych vložiek a politického thrilleru. Plus práve za netradičnú formu a nervne odsýpajúci dej preložený náhlymi vpádmi spomienok, či nečakane od veci scénami. "Následník" patrí do kategórie politických krimi filmov, v 70. a 80. rokov veľmi často nakrúcaných Talianmi aj Francúzmi, v ktorých frustrovaní parížski rebelanti zo 68. roku a talianski "červení" umelci odhaľovali za pomoci režisérov temné spoločenské pozadia vládnucich a dominantne podnikateľských kruhov. Vďaka komunisticko-maoisticko-marxovskej ideovej základni tvorcov týchto filmov, boli mnohé z nich uvádzané aj v česko-slovenskej socialistickej kino distribúcii. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Člověk co se podívá na filmový obal by lehce nabyl dojmu (tak jako já), že to tady bude Belmondo třískat o 106. Opak je sice pravdou, ale zase tolik mě to nevadilo. Dostal jsem sice trošku jiný druh filmu, ale rozhodně ne slabší. Belmondo naštěstí semtam utrousí pomocí Krampola nějakou tu hlášku a také provede nějakou svou lumpárnu. Následník je rozhodně zajímavě netradiční belmondův film. 60% ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Zvláštní, že všichni považují tento film za netradiční pro Belmonda. A přitom v jeho filmografii komedie a komediálně laděné kriminálky jsou ve značném oslabení právě proti dramatům. Belmondo určitě natočil lepší filmy, námět je zajímavý, herecké výkony tradičně velmi dobré. Ale ten filištín, který celý snímek zdegradoval ve střižně, by zasloužil vypráskat vrbovým proutkem na holou. ()

Sonnery 

všechny recenze uživatele

Mazejte do trafiky a kupte si to!!! Stojí to za to!!! ... ať nejsem jedinej vůl, kterej naletěl na Belmondův ksicht - udělá mi doře, když nás bude víc ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Jediným výraznejším mínusom tohoto pomerne realisticky pôsobiaceho filmu bol fakt, že pocitovo trvá o dosť dlhšie, ako v skutočnosti. Konšpiračné teórie tu uvádzané nebudú iba výplodom scenáristickej senzácie chtivej mysle a hlavne ako Slováka ma napádajú asociácie s fungovaním našich nadnárodných skupín. Belmondo hrá veľmi zvláštnu postavu, ktorá nie je spočiatku ukázaná v príliš kladnom svetle, čím pôsobí film ešte realistickejšie. Niektoré scény so ženami sú povedzme že dosť wtf, ale keďže neviem, ako to vo vyšších kruhoch chodí, tak ich nebudem kritizovať. Pre mňa je Následník filmom najma o dôvere k ženskému pohlaviu a ukážkou, že sa to s ňou nesmie preháňať. Ja tu na rozdiel od iných humor nachádzam, i keď vo svojej dobe nechcený. Hlavná mužská postava je totiž Bart a tá ženská Líza. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Tematicky i dějově velmi zajímavý snímek má z pohledu diváka smůlu, že nemá v sobě snad žádnou vyloženě sympatickou postavu a během některých vedlejších motivů s povolením na napětí se začíná pocitově táhnout. Alespoň fandit ve věci vyšetřování a pokusy o úniky z nástrah však magnátovi Cordellovi určitě jde a Jean-Paul Belmondo ztvárnil nezvykle rozporuplného hrdinu bez vtipu i minimem jeho typického charismatu určitě velmi zdařile. A pohltit mě Následník do světa velkých machinací v mediálním impériu postupně dokázal. Ten příběh jednoho dědictví, znamenajícího automaticky číhající nebezpečí, má čím přikovat a zpracování plné tajemně podivných střihů a náhlých vpádů do nečekaných událostí vytváří často silně neklidnou atmosféru. Atraktivně lákavé prostředí, které ukrývá zákulisí v podobě skryté mafie a postav, z nichž během profesionálního jednání nelze od pohledu vyčíst pravý charakter, se stává menší noční můrou s téměř nekončícím napětím... Philippe Labro mě tímto filmem nezklamal a zaujalo mě také, jak v některých scénách invenčně zúročil svou původní profesi novináře. Na zážitek z režisérova nasledujícího filmu Náhoda a násilí (1974), kde Labro svůj nevšední rukopis plný znepokojivých střihů a fragmentárních útržků dovedl za mě téměř k dokonalosti, se to ale u mě nechytá. [75%] ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Následovník trpí hloupým scénářem a zpackaným dabingem. V kombinaci obojího se moc nedá. Líbila se hudba, sedmdesátková atmosféra, mafiánský přesah a konečně i JPB a jeho ženy. Kromě nepříliš prosvětleného motivu smrti otce (lenost scenáristova je sychrována útoky na Barta, protože koneckonců milý diváku, to že mu jde o život, je přeci na celém filmu to nejzajímavější. Resp. nejde o život jemu, ale všem, kteří mu mají co říct.) film nemá co vyprávět. A dabing starého Krampola na mnohem mladšího JPB by se dal unést, kdyby režisér Petr Pospíchal nenasadil na nedávno zesnulého Rocheforta naprosto se nehodícího Pavla Šroma a na Charlese Dennera všeuměla Mahdala (tady radši no comment). ()

sharky 

všechny recenze uživatele

56% Bebel v podivné roli milionářského dedice, který na jedné straně až socialisticky soucití z dělníky a poštvává je proti své vlastní firmě, na druhé straně chladně podvádí svou ženu a bezcitně se chová i k milenkám. Trošku moc se to vleče, má to divné flashbackové prostřihy, které nejsou nijak odlišny, takže hrozně matou, scénář trošku klopýtá a zklamal mě konec. S jiným koncem, by to možná bylo i za 4. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

V časoch najväčšej slávy si Belmondo odskočil k tomuto netradičnému filmu. Na škodu veci považujem strih, ktorý na seba zbytočne púta pozornosť. ()

AlfaNumerO 

všechny recenze uživatele

Pokud za nudu považujete film, kde dva chlápci několik minut střílí do obrazů neschopni trefit svůj cíl (Belmonda a jeho společníka) a posléze je Belmondo zasáhne na první pokus granátem do vedlejšího věžáku, snímek si nepouštějte. Film je totiž těchto wtf momentů poměrně plný. 55% ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Smutný pokus o to vymanit se sobě samému, vlastnímu hlasu, vlastní tváři – i onomu předurčení stanout někde na okraji nebo v samém středu. Proč jen jej, tedy tu neoslyšitelnou výzvu, obestřela ta mdlá a vytrvalá navyklost, ta dávkovaná abeceda prvních slov a začala – jak příliš úspěšně – ji polykat? Belmondo vládne zrezivělému universu imitativního stříbrného plátna, ale vládne jen tím nejubožejším, kostýmem sebe sama. Ani dotek hrůzy, ani poryv pohybu, ani zaznění hlasu a ani ten nejprostší a nejplodnější výron té nejhlubší a nejosamělejší tmy tam někde na dně nás… ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele

"Budu Vám říkat Lízo a Vy mě Barte !!" ;) Tuhle hlášku jsem si prostě nemohl odpustit, ačkoliv ve velmi netypické "belmondovce" nehraje žádnou podstatnou roli a bez asociace se Simpsonovými vlastně není ani vtipná !! ;) Ostatně hlášky či rošťácky vtipné situace, na jaké jsme ve spojení s Jean-Paulem Belmondem většinou zvyklí, nečekejte, čekali byste totiž marně !! Následník je velmi vážně míněný snímek s opravdu temnou až konspirační atmosférou, když pomineme neustálé špičkování mezi Belmondovým arogantním dědicem Bartem Cordellem a jeho oddaným přítelem Davidem Loweinsteinem v podání Charlese Dennera, a hlavním hrdinou, jemuž smysl pro čest a právo byly vším, byť nepamatuji Belmonda v nesympatičtější roli, mezi jehož největší klady patří mimo plejády velkých charakterních hereckých jmen, vedle dvou již zmiňovaných třeba Jeana Rocheforta, i opravdu nadstandardně řemeslně odvedená práce režiséra Philippa Labroa i kameramana Jeana Penzera, přičemž právě jejich pohrávání si se symbolikou či smysl a cit pro každičký detail mě moc bavil. Zato díky šílenému střihu se spoustou rádoby flashbacků se nepozorný divák může v příběhu velmi snadno ztratit !! Finále mě překvapilo, ačkoliv pocit, že odkrývání staré pravdy s sebou vždy musí nést fatální následky, se tiše táhne celým filmem jako stín.. [ Dabing 3/10 ] Máme tu dvě velmi rozporuplné dabingové verze, jednak tu z dílny Tvůrčí skupiny Josefa Petráska s Jiřím Krampolem v hlavní roli a pak verzi České televize, kde Krampola nahradil David Novotný, jehož barva hlasu se sice velmi blíží mladému Belmondovi, leč jeden se neubrání nostalgickému stesku po Belmondově dvorním dabérovi Jiřím Krampolovi, který mi prostě k Belmondovi dokonale sedí, bohužel jen v těch komediálních rolích. Krampol prostě právě ty dramatické či vážně míněné pasáže nezvládá, díky jeho chrapotu mu místy jen těžko rozumíte a co do dikce je tragický, on samozřejmě nikdy nebyl velkým hercem.. A tak originální znění vypadá jako jediná možná volba. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Příjemné překvapení. Velmi nezvyklý Belmondo, i když i tady se najde pár úsměvných momentů a i tady se střílí a hoří auta. Jinak je to ale zajímavý příběh osamělého boháče v boji proti všem (tedy opět u Belmonda nic nového). Zápletka s mezinárodním neofašistickým spiknutím se mi zdála přitažená za vlasy, ale je jasný, že na zlikvidování největšího magnáta v Evropě by nestačila parta kapsářů z nádraží, žejo. Kvůli pár dobře natočeným scénám a vhodnému použití hudby se na tenhle film rád podívám znovu. A taky proto, abych víc pochopil ten trochu ulítlej vztah hlavního hrdiny a jeho tajemníka (v nezvykle velké roli Charles Denner). ()

Reklama

Reklama