Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vraždu přítele nelze jen oplakat, pravý muž ji musí pomstít... Komisař Stan se společně se svým přítelem, inspektorem Simonem rozhodnou jednou provždy skoncovat s policejní kariérou. Chtějí koupit hotel a usadit se na pobřeží slunných Antil. Jako obvykle jdou zakončit pracovní den do své oblíbené vinárny. A tam během jediného okamžiku, kdy je inspektor Simon náhle brutálně zastřelen bezohledným zabijákem, jejich sen o společné budoucnosti končí. Stan se znovu smiřuje s policejní prací s jediným cílem, najít vraha svého přítele. Ale co s malým Simonovým synem, přece nepůjde do dětského domova… (Česká televize)

(více)

Recenze (221)

golfista 

všechny recenze uživatele

Tyhle role tvrdých policistů vyšetřujících na vlastní pěst šly Belmondovi fakt dobře. Velmi dobrá krimi, která by ovšem bez Belmonda těžko nabrala takové kouzlo. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Pokud se nepletu, je tohle poslední Belmondova role drsného nezničitelného policajta, který se moc nemaže s nějakými pravidly, a který taky takovým tím správným způsobem kecá o životě. Zase to funguje, ale o klasiku žánru kriminálek, detektivek atd. se nejedná. Je ovšem zajímavé sledovat, jak Bebel dokázal i přes běh času držet krok s dobou, kdy jeho hrdina nepůsobí jako někdo z vymírající staré školy, a všechno včetně hudby do sebe slušně zapadá. Akorát ta móda, no, ale takové to holt tenkrát byly časy:) Jenže co je to platné, když jediné, čím je Samotář zajímavý, je právě to, kdo tam hraje hlavní roli. Dějově je to totiž naprostá tuctovka. Takže se obávám, že je to na pomezí šedesátky a sedmdesátky, a jelikož mám dnes trochu nostalgickou náladu a nevytočil mě dabing, tak vyšší bere. 70% ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Možná vůbec nejdrsnější krimoška z Bebelovi filmografie, není to ani tak zásluha Jeana-Paula jako komisaře Stana,ale především díky hlavnímu záporákovi Schneiderovi, kterej by byl i mezi psychoušema za radikála. Ale co, píšou se osmdesátý léta a to nějaká ta mrtvola sem, mrtvola tam nehrála žádnou roli, ve filmech se hulilo, padali vulgarismy a tak nějak všeobecně se s tím nesralo. Osobně si myslím, že Samotář stojí a padá na Bebelovi bez něj by se jednalo o typickej tucťák, kterejch na světě vegetujou tisíce. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Další z řady tvrdých a zábavných kriminálek s občasnými vtipnými bonmoty. Kromě stabilně dokonalýho Belmonda tu ještě zaujme dobře zahranej záporák a pěkné slečny. A kromě toho je tenhle film další důkaz, že brokovnice je prostě nejefektnější filmová zbraň. Hrdinům to s ní prostě sekne. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Chybí tomu Morriconne, nicméně Belmondo nakláda ještě celkem slušně. Ten disco beat jako hudební podkres je ale skutečně pruda. ()

RHK 

všechny recenze uživatele

Poctivý francouzský krimi thriller, jeho hlavní devízou jsou herci - drsný komisař Stan (J.P.Belmondo) a jeho protivník lupič a vrah Schneider (J.P.Malo). Jenže - humoru jako šafránu (vtipný je jenom malý Stanův kmotřenec a jeho odhánění Stanových nápadnic), akce nemnoho a dopad na emoce či rozum diváka téměř žádný. Jen pouhá vcelku napínavá oddechovka. Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=rm5T_bah9u4 ()

Boss321 

všechny recenze uživatele

Jean-Paul Belmondo byl odjakživa pro role drsných poldů jako stvořený. Tentokrát mstí smrt svého kolegy a kamaráda. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Proč bych tě měl balit? Já radši zavírám vlky než prodejný holky." Komisař Stan mi byl sympatický svými vyšetřovacími metodami - pěst kdykoli připravená k úderu, pistole neustále v ruce, koks k falešnému obvinění vždy k dispozici, pravidelné udávání neochotných udavačů a úchvatné ignorování práva. Ve skutečném světě by se mi to určitě nelíbilo, protože mám svá práva, ale to je pro Stana jen otřepaná fráze, která už unavuje i jeho psací stroj. Tak fajn, pojďme s ním honit vrahouna Schneidera, který se mimochodem fakt povedl. Co se nepovedlo, tak to byl gang cigánů, protože byl na můj vkus poměrně vybledlý, choval se celkem kultivovaně a ani jednou nenahodil degeš mód. ()

igi B. 

všechny recenze uživatele

Rutinní (a upřimně řečeno - zde na ČSFD poněkud nepochopitelně přeceněná - viz. IMDb) >belmondovka< z druhé půli osmdesátých, poněkud nevyrovnaný (tedy v rámci žánru spíše oddechový) film s místy až (jasně že nechtěně) úsměvně pojatým a toporně inscenovaným (chtěno asi jako že brutálním) násilím a otravnou a dnes již značně vyčpělou hudbou v duchu jakéhosi frenšmenského diskopopu... :-/ . . . Jako >bonus< pak filmem prochází sladce blonďatý chlapeček coby syn v úvodu odstřeleného hrdinova kolegy, jehož roli jsem poněkud nepochopil, protože ač čekal jsem celý film na to, že konečně mu bude nějak ublíženo, nestalo se tomu tak... Tak na co tam byl, Bůh a Bébel suď... - - - - - (Poprvé viděno 10.7.2008 na dvd, komentář zde jako dvaadvacátý - 11.7.2008) ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Matně si vzpomínám, že se mi film líbil v dětství a měl jsem ho dokonce nahranej na videokazetě, ale abych pravdu řek, tak se mi ty kriminální filmy s Belmondem pletou mezi sebou. Ono je to všechno dost podobný. Belmondo hláškuje, balí ženský, když dostane do ruky nějakýho padoucha, tak ho zmlátí hlava nehlava, prostě s ničim se moc nepáře. Film jsem teď viděl po mnoha letech a takhle s odstupem času už to celý vyznívalo poněkud naivně. Ale má to v sobě jakýsi kouzlo 80. let, kdy správnej chlap nosil koženou bundu a džíny, kouřil, chlastal a v autě jezdil nepřipoutanej. A jestli se nepletu, tak to byla Belmondova poslední policajtská role. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Drsňácká póza je v tomhle případě příliš na efekt a často nejen proti logice, ale i proti všemu ostatnímu. Několik nevinných by například mohlo žít, kdyby Stan nechtěl být párkrát za frajera. Všichni zúčastnění rozhodně uměli lépe, v osmdesátkách už se ve Francii tak nějak jelo na půl plynu a staré klasiky se vzdalovaly (na druhou stranu, Lescautová byla pořád ještě daleko :) ). ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Samotář má překvapivě vysoké hodnocení, protože Jacques Deray i Jean-Paul Belmondo umí lepší kousky a tenhle film je ve skutečnosti jen rutinně natočená kriminálka, jakých se v 80. letech objevilo ve Francii spoustu. Tenhle žánr měl ve Francii vrcholné období v 70. letech. Scénář je plytký a spoléhá na osvědčená schémata, snad jen ten polda je o poznání brutálnější než jeho předchůdci. Zhruba ve stylu Drsného Harryho, možná i hůř. Tahle poloha mi ale nesedla, tady už nejde ani tak o boj proti zločinu jako spíš o začátek fašounského hodnotového žebříčku. Celkový dojem: 50 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Asi nejslabší Belmondova kriminálka. Sice opět na potkání mlátí a ponižuje zločince a hlásí u toho, ale nějak tomu chybí drajv, nějaká výraznější akce a ty Belmondovy rozšafné hlášky mě spíš prudily. Přehnaně brutální záporák (skoro v každé své scéně někoho zabil), ale zasloužil by víc prostoru. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Smutek poldy netrvá nikdy dlouho, obzvláště, když drží v ruce brokovnici.. Belmondo s tváří ozdobenou vráskami se už nepouští do žádných velkých kaskadérských akcí, avšak mrštnost jazyka zůstává zachována. Ať už k troušení sarkastických hlášek, či polaskání vnadných dam, i když v tomhle směru mu dovedně zatíná tipec jeho malý kmotřenec z rodu cockblockerů. Ostatně, na nějaké muchlování není čas, když si Schneider běhá po svobodě.. Není pochyb, že se Bébel s rolemi neúprosných komisařů, co pro ránu a vtipnou hlášku nejdou daleko, rozloučil navýsost důstojně. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

"Stará" policie založená na syntéze polomýtu o soužití tvrdosti a něhy i úcty k zákonu křísí postupy špiček odboje z druhé světové války a silné osobnosti, bez které tohle všechno ztrácí. Smysl dnes už odkazu rozkvětu francouzské kinematografie třetí čtvrtiny minulého století. Počátek devadesátých let je strmou změnou; náznaky jsou patrné už ve zmiňované předchozí periodě. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Nejdrsnější Belmondova role v poslední nadprůměrné kriminálce Jacquese Deraye. Svižný přímočarý děj nenudí a kudrnatý záporák s hlasem Honzy Krause má (ač se to nezdá) hodně do sebe. 75%. ()

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

Dá se říct, že Samotář je poslední opravdu velkou Belmondovou rolí, minimálně co se jeho klasických kriminálek týče. Velký Bebel, zde ve svých čtyřiapadesáti letech, natočil nadprůměrný a drsný snímek, který sice nedosahuje kvalit např. Profesionála či Strachu nad městem, ale dodnes, i po více, než třiceti letech, má stále co nabídnout (plusem je i tradičně špičkový český dabing filmu, což bylo v oné době naprosto běžným standardem). P.S. Kdyby šlo komentářům dávat palce nahoru, můj dostane dobytek. ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Jean - Paul Belmondo vždy přesně předvede, co se od něj očekává. Ani tady prohlubující vrásky na čele mu nevzaly nic z jeho šarmu vtipně provedené akce a inteligentního humoru. ()

Reklama

Reklama