poster

Final Cut - Dámy a pánové (festivalový název)

  • maďarský

    Final Cut: Hölgyeim és uraim

  • slovenský

    Dámy a páni, finálna verzia

    (festivalový název)
  • anglický

    Final Cut: Ladies and Gentlemen

Komedie / Drama / Romantický

Maďarsko, 2012, 84 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Leung Chiu-wai (a.z.), Giulietta Masina (a.z.), Marcello Mastroianni (a.z.), Jeanne Moreau (a.z.), Matti Pellonpää (a.z.), Mari Törőcsik (a.z.), Marlon Brando (a.z.), Zoltán Latinovits (a.z.), Džoko Rosič (a.z.), El Hedi ben Salem (a.z.), Václav Neckář (a.z.), Magda Vášáryová (a.z.), Kirk Douglas (a.z.), Isabelle Adjani (a.z.), Woody Allen (a.z.), Agustín Almodóvar (a.z.), Julie Andrews (a.z.), Fanny Ardant (a.z.), Rosanna Arquette (a.z.), Javier Bardem (a.z.), Kim Basinger (a.z.), Nicolas Cage (a.z.), Alex Casanovas (a.z.), Jackie Chan (a.z.), Charlie Chaplin (a.z.), Cher (a.z.), Julie Christie (a.z.), Glenn Close (a.z.), Sean Connery (a.z.), Daniel Craig (a.z.), Tom Cruise (a.z.), Penélope Cruz (a.z.), Jamie Lee Curtis (a.z.), John Cusack (a.z.), Matt Damon (a.z.), Geena Davis (a.z.), Maria de Medeiros (a.z.), Robert De Niro (a.z.), James Dean (a.z.), Catherine Deneuve (a.z.), Gérard Depardieu (a.z.), Johnny Depp (a.z.), Laura Dern (a.z.), Cameron Diaz (a.z.), Leonardo DiCaprio (a.z.), Michael Douglas (a.z.), Faye Dunaway (a.z.), Shelley Duvall (a.z.), Mia Farrow (a.z.), Carrie Fisher (a.z.), Harrison Ford (a.z.), Jodie Foster (a.z.), Michael J. Fox (a.z.), Richard Gere (a.z.), Mel Gibson (a.z.), Hugh Grant (a.z.), Jennifer Grey (a.z.), Gene Hackman (a.z.), Tom Hanks (a.z.), Ethan Hawke (a.z.), Goldie Hawn (a.z.), Salma Hayek (a.z.), Anne Heche (a.z.), Audrey Hepburn (a.z.), Anjelica Huston (a.z.), Samuel L. Jackson (a.z.), Scarlett Johansson (a.z.), Milla Jovovich (a.z.), Katalin Karády (a.z.), Nicole Kidman (a.z.), Christopher Lambert (a.z.), Sophia Loren (a.z.), Andie MacDowell (a.z.), Madonna (a.z.), Carmen Maura (a.z.), Ewan McGregor (a.z.), Liza Minnelli (a.z.), Kylie Minogue (a.z.), Bill Murray (a.z.), Gary Oldman (a.z.), Al Pacino (a.z.), Gwyneth Paltrow (a.z.), Gregory Peck (a.z.), Anthony Perkins (a.z.), Joe Pesci (a.z.), Michelle Pfeiffer (a.z.), Brad Pitt (a.z.), Christopher Plummer (a.z.), Dennis Quaid (a.z.), Christina Ricci (a.z.), Tim Robbins (a.z.), Julia Roberts (a.z.), Gena Rowlands (a.z.), Winona Ryder (a.z.), Arnold Schwarzenegger (a.z.), Julieta Serrano (a.z.), Omar Sharif (a.z.), Cybill Shepherd (a.z.), Kevin Spacey (a.z.), Sharon Stone (a.z.), Meryl Streep (a.z.), Patrick Swayze (a.z.), Audrey Tautou (a.z.), Uma Thurman (a.z.), John Travolta (a.z.), Kathleen Turner (a.z.), Jon Voight (a.z.), Dee Wallace (a.z.), Naomi Watts (a.z.), Sigourney Weaver (a.z.), Robin Williams (a.z.), Bruce Willis (a.z.), Kate Winslet (a.z.), Hugh Laurie (a.z.), Tom Waits (a.z.)
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (93)

  • corpsy
    *****

    V tomto prípade sa pocity nedajú opísať a slová by nestačili. Toto majstrovské dielo ( pospájať jednotlivé zábery zo stoviek filmov do logického celku je určite väčšia makačka, ako film natočiť ) dokonalo precítia snáď len hardcore filmový fanúšikovia, ale pre tých ostatných to bude určite skvostný pohľad na to, čo robí z Filmu jedinečné umenie. A len tak pre srandu, pri druhom sledovaní ( pri prvom si to treba nechať užiť bez rušenia ) sa s laikmi môžte zabaviť hádaním názvov jednotlivých snímkov.(25.8.2014)

  • Matty
    *****

    Absolutní film. Věřím, že něco takového se v REM fázi spánku honí hlavou opravdovým cinefilům. Emocionálně i vypravěčsky jde o překvapivě funkční experiment, zdárně navozující dojem příběhové kontinuity, a dokonce schopný vyvolat jakous takous identifikaci (s archetypálními romanticko-filmovými situacemi, nikoli s postavami). Pálfiho autorský otisk je nejpatrnější v plném zužitkování situací čpících tou nejfyzičtější člověčinou (nechybí fragment "cukrové" scény ze Sweet Movie) a v podvratném nabourávání seriózních situací zcela nepatřičným záběrem Yody nebo někoho/něčeho podobného. Vlastně jde o trochu nápadnější využití techniky, kterou Tyler Durden v Klubu rváčů vylepšoval dětské filmy. Filmoví fanoušci jistě mohou soutěžit, kdo pozná více snímků (jen bych to příště prosil konat při neveřejném promítání), ale touto aktivitou se zábavností potenciál filmu podle mne zdaleka nevyčerpává. Nedivil bych se, kdyby o střihové skladbě a typech návaznosti záběrů (atmosféra, pohyb, tvar) někdo časem napsal přinejmenším bakalářku. 90%(16.3.2013)

  • Enšpígl
    *****

    Dám pět. Proč ? Protože když někdo dává filmu svou lásku, tak já mu za to vždy budu oplácet stejnou mincí. Možná by i takovému filmovému sestřihu slušela ucelenější obsahová koncepce, ale z tohoto dílka jde čístá radost z vynálezu zvaného film, že nemůžu jinak, korn když i záverečné titulky se tak krásně poslouchají(27.5.2015)

  • Djkoma
    ****

    Vlastně ani ne film, jako 84 minut dlouhý dárek od milovníka filmů pro jiné milovníky. Obrovská síla sestříhaného obsahu, možná se ty filmy mohly jen méně opakovat, ale jinak zážitek a současně malý kvíz, u kterého si člověk vyzkouší svou paměť:).(9.1.2016)

  • kiddo
    *****

    Bylo mi šestnáct a za lásku na první pohled se to označit zrovna nedalo. Léta jsme se míjeli, on na první pohled uslintaný předvídatelný mamlas, s kterým mrhají čas jen ti, co neumějí číst, já předsudečný snob beze špetky rozhledu. Jenže potom jsme si dali rande na Kill Billovi a začal mezi námi dlouholetý vztah, jemuž se co do vášnivosti vyrovnala snad jen aférka Normana Batese s Amélií Poulainovou. Zdálo se to být na celý život, ale jak jinak, z něj se postupně stával čím dál víc moralizující stereotypní nudař spoléhající na minulé úspěchy a já mu po práci začala z nedostatku naplnění pravidelně zahýbat u konzolí. Pak mi ovšem na dovolené předvedl svou nevídanou schopnost udělat z Alexe DeLarge romantického gentlemana a z Yody starou chápavou matrónu a ta dřívější jiskra znova přeskočila. Tenhle počin prostě musí oslovit každého, kdo někdy třeba jen na chvíli zahořel tou šílenou nekompromisní láskou k filmu.(31.7.2014)

  • novoten
    ****

    Tak dobře, Pálfi. Pokud si dáš tu práci slepit dohromady neuvěřitelný počet střípků do optimistického všeobrazu, musíš být v jádru opravdový lidumil. Taxidermia nezapomenuta, ale v nejméně očekávanou chvíli odpuštěna.(27.9.2014)

  • DaviD3141
    ****

    [Febiofest 2014, Bratislava – 75%](25.3.2014)

  • H34D
    ****

    To takhle vezmeme 500 "náhodných" filmů a uděláme z nich jeden Final Cut, který vypráví to, co všechny filmy před tím a přeci jen trochu jinak. Střídají se obličeje, postavy, kulisy, barvy, někdy i herce zastoupí animace, popř samotný mistr Yoda... Čím více filmů rozpoznáte, tím lepší bude celkový zážitek, György Pálfi proto ohleduplně vybírá zejména ty známé kousky a většinou to funguje. Vtipnost pak logicky pramení z překroucení významu originálních scén a to je docela fajn... 7/10(3.8.2014)

  • Botič
    ***

    Docela guláš, z kterého se při sledování stala nechtěně hra na téma - odkud tenhle fragment jen znám? Dneska se taky do kina dostane všechno.(16.3.2013)

  • Madsbender
    *****

    Keď som hodnotil, bolo to s poradovým číslom 100. Teraz píšem komentár s poradovým číslom 20, a i keď ho píšem o viac než mesiac neskôr, som stále rovnako nadšený, ohúrený, šokovaný a... uspokojený. Najveľkolepejšia predohra, akt a vyvrcholenie všetkých čias (a kto sa odváži odporovať, bude na mieste popravený, pribitý na kríž, sťatý a upálený). Pálfi zvysoka kašle na všetky konvencie a zákonitosti, kašle na autorské práva, kašle na legálnosť, kašle na peniaze, kašle na maďarský filmový fond, na štúdiá, na hercov, na spoločnosti, na distribútorov, na celé ľudstvo a odovzdáva sa jedinému - divákovi a jeho ultimátnemu pôžitku. Naprieč časom, priestorom, dimenziami, snom, realitou, bez uzákonenej postavy, herca, doby, miesta, príbehu či dialógu hrá na strunu nostalgie a čírej, úplnej a dokonalej filmovosti. Len za pomoci nelegálne stiahnutého materiálu zo stoviek filmov tvorí jemnú štruktúru zhola nového metapríbehu, lepšie povedané metaromance. Okrem toho pred divákom okázale a elegantne rozvíja históriu a dejiny filmu, predstavuje najzásadnejšie snímky, tvorcov, hercov a ešte omnoho viac. Pekelný film s nebeským účinkom. Film zhotovený s nulovým rozpočtom, pri ktorého uvedení do distribúcie by sa Pálfi nedoplatil. Film-Báseň. Film-Paradox. MetaFilm. Alebo niečo úplne iné... Pokiaľ je Spielberg velikán, Kubrick titán, Lumet neprekonateľný a Lang najväčší filmový priekopník, György Pálfi je poloboh, ktorý dokonale ovláda filmové plátno, klame divácke zmysly, hrá sa s formou a obsahom, a ja mu to hltám. Konceptuálny audiovizuálny, tvarový, mechanický, kamerový, kvantový, pohybový, rázový, ideologický, individualistický rozmerový masaker. Už viem, čo budem rozoberať v diplomovke... Best of 2012. 100% P.S.: Tento film je možné sledovať v akomkoľvek stave vrátane konzumácie alkoholu, drog či iných omamných a psychotropných látok a halucinogénov, rovnako je možné ho sledovať úplne bez zvuku, alebo minimálne bez titulkov, bez znalosti čohokoľvek (čím menej o svetovom filme všebecne viete, tým lepšie), stačí len pohodlne sa usadiť, zapnúť a nechať sa unášať na vlnách kúzla vytrhávajúceho zo stereotypu všednosti.(5.4.2014)

  • lamps
    *****

    Zhmotněný sen každého filmového nadšence. Film, který by si mohl sám sestříhat v podstatě každý, ale Pálfi to svedl v rámci zachování vypravěčské kontinuity a plynulé návaznosti tak doknale, že už si ho snad nikdo netroufne napodobit. Pravoslavná cinefilní óda, skutečný balzám na moji unavenou dušičku...(2.1.2017)

  • Šakal
    *****

    Na divákovu počáteční otázku „kam mě to berete režisére?“, G. Pálfi (ne)jednoznačně odpovídá...na malou (filmovou) nostalgickou procházku. _Upřímně, celou první třetinu snímku, jsem se (neoprávněně) strachoval, aby se to nezvrtlo, v chladnou poznávačku bez emocí, zneužívající filmové klasiky, abych posléze definitivně rezignoval na vše a nechal se (včetně mého cynického já) volně unášet emotivním příběhem, starým jako lidstvo samo. _Názorný příklad toho, že v jednoduchosti je krása resp. síla a zejména ukázka, jak počáteční handicap přetavit v přednost. Říkám to pořád, nedostatek financí podporuje resp. podněcuje tvůrčí svobodu a představivost. Úsměvné, hravé, sympaticky drzé, překvapivě pospolu držící a inovativní, kdy Pálfi využívá (neplést si se zneužívá) klasické scény, následně je používá v jiných situacích a tím jim (i s vydatnou pomocí překvapivě voleného hudebního doprovodu) dává nový, netušený rozměr a spojuje (na první pohled) neslučitelné. Nic na tom nemění ani skutečnost, že mé (filmové) snění, by bylo, v dosti případech, od režisérova, odlišnější. Nevadí. I v tom tkví totiž kouzlo resp. síla Pálfiho experimentálního, podnětného snímku. Divák si do té mozaiky, může dosazovat „ty svoje“ snímky, postavy, scény.... a utvářet si tak, svůj final cut. 90%(3.3.2015)

  • dr.horrible
    *****

    Takí sme boli(10.3.2015)

  • misterz
    ****

    Oslava filmu. Veľká filmová koláž, ktorá svojou vlastnou rečou rozpráva príbeh o láske a komplikovanosti vzťahu medzi mužom a ženou. 85/100(24.4.2016)

  • boshke
    *****

    (Febio Fest) Perfektní. Final Cut mne nutí přemýšlet, zda bych si místo koukání na seriály a hraní her opět neměl začít doplňovat základní filmové vzdělání. Velice chytře zvolená skladba filmů i scén, kde většinu netvořily notoricky známé záběry, ale tyto se objevovaly pouze z času na čas jako sympatické bonbónky. Moc se mi Final Cut líbil... 100%(17.3.2013)

  • mat.ilda
    ***

    Šikovně sestříhaný relaxační bonbónek, svádící k aktivní účasti v kvízu s časovm limitem... zjevně pan Pálfi viděl o několik filmů víc, a tak jsem si místo pohotových odpovědí často dosazovala pomyslné - tududum... Ani soutěživé roztěkanosti a poněkud únavnému dojezdu se nepovedlo zabránit mému rochnění se v super patetických klišé v žá(n)ru romantiky, už jen pro tu klasiku, chytlavé songy a průlety hvězd z poloviny galaxie, včetně těch vyhaslých...(13.8.2014)

  • Vančura
    *****

    Naprosto geniální záležitost, u které jsem oněměl úžasem a vydechl překvapením - přesně něco takového jsem si už před léty vysnil v literatuře (jaké by to asi bylo vytvořit knihu, která by celá sestávala výhradně z citací jiných knih, které by na sebe smysluplně navazovaly), a najednou se úplnou náhodou dostanu k někomu, kdo to realizoval ve filmu. Takový nápad samozřejmě není bez rizika - v tomto konkrétním případě jsem se velmi obával o uhlídání správné délky jednotlivých záběrů, přehnaného výskytu notoricky známých scén či opakování různých scén ze stejného filmu - Pálfi naštěstí vše ukočíroval naprosto brilantně, délka jednotlivých záběrů správně kolísá a nikdy nepřesáhne několik vteřin, takže žádný záběr na sebe nestrhává zbytečně velkou pozornost a výsledný dojem z filmu je velmi dynamický a osvěžující; notoricky známé scény se zde takřka nevyskytují - výběr scén a záběrů z jednotlivých filmů je naopak velmi promyšlený a ukazuje překvapující podobnosti mezi jednotlivými filmy, které - navzdory tomu, že jsou časově i tematicky zcela rozdílné - často obsahují neuvěřitelně podobné scény; a nepotvrdila se ani má obava, že by se opakovaly scény ze stále stejných filmů nebo že by Pálfi pracoval jen s filmovým mainstreamem - tomu prvnímu předešel pravidlem na zahrnutí maximálně dvou záběrů od stejného režiséra (s výjimkou Lynche) a tomu druhému skutečně pestrým výběrem z filmů od tak rozdílných tvůrců, jako Kar-wai Wong, Rainer Werner Fassbinder či Michelangelo Antonioni, abych jmenoval alespoň tři své oblíbence, které za mainstream nelze považovat ani omylem. Fanoušky českého filmu může potěšit, že se zde objeví i záběry z několika českých filmů. Při naběhnutí závěrečných titulků, kde jsou všechny použité filmy vypsány, jsem si s velkou chutí očima prolítával jejich přehled a s uspokojením konstatoval, že jsem většinu filmů identifikoval správně - tenhle "film" je něco jako splněný sen každého cinefila, a spolu s podobně geniálním snímkem The Artist je to asi nejhezčí pocta filmovému umění, jakou znám.(27.5.2015)

  • Ilicka
    *****

    Pan Film, který nenásilně ukazuje univerzálnost vyjadřovacích prostředků ve velkém příběhu Jeho a Jí, nejstaršího romantického schématu. Vypointovaný střihový experiment, průřez dějinami světové kinematografie, s trefně vybraným soundtrackem.(25.12.2014)

  • Chrustyn
    ****

    Poutavý dokument o romantickém příběhu, který je dokonale sestříhaný ze stovky legendárních i méně známých filmů světové kinematografie.(28.9.2014)

  • DwayneJohnson
    ****

    Jako pocta filmu, víc než povedené.(29.5.2015)

  • joehot
    *****

    Nápad ála Bio Ráj. Cinefilie a láska. Cinefilova láska.(17.3.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 5
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace